روايات

رواية حب في كليه هندسه الفصل الرابع 4 بقلم روان عبدالله

رواية حب في كليه هندسه الفصل الرابع 4 بقلم روان عبدالله

رواية حب في كليه هندسه الجزء الرابع

رواية حب في كليه هندسه البارت الرابع

رواية حب في كليه هندسه الحلقة الرابعة

امسكت الورقه لتقرا ما فيها بصدمه
فكانت هناك صوره لها قزره بمعني الكلمه وهي في احضان رجل ما وكان الجميع يتحدث عنها كم انها بلا شرف
نظرت لهم بدموع ولم تستطع الصمود اكثر لتجري للحمام وتغلقه خلفها وتبدأ في نوبه بكاء
كان يتمشي في الجامعه فهو وصل للتو دخل ليجد الجميع يتهامسون ومعهم اوراق ما
اخذه الفضول ليتقدم من مجموعة شباب ويسألهم
فارس.. هو في اي
شاب.. واحد قز*ره يادكتور فارس كانت في حضن واحد غريب
نظر له فارس بإستغراب ليقول بفضول.. مين هيا
الشاب.. سيلا
نظر له بصدمه وفكر انها سيلا اخري ولكنه لاحظها وهي تقف مع فتاه ما وتبكي ليتأكد انه هيا
الفتاة… عامله شريفه وهي طلعت وس*خه
سيلا بدموع… اخرسي انا اشرف منك
امسكت الفتاه الاوراق لترميها في وجهها

 

الفتاة.. اه فعلا شريفه اوي
كانت تبكي والجميع ينظر لها بقرف
فارس بصوت هز ارجاء الجامعه كلها… اخرسوا كلكم واوعو حد يفكر يتكلم عليها كده
سميره… ومنتكلمش ليه هتزعل السنيورا بتاعت الرجاله
لم تتحمل هي اكثر لتضربها ك*ف قوي
سيلا بغضب.. انتي مفكراني زيك ولا ايه مفيش حد بتاع رجاله غيرك ولو كلكو بصيتو في الصوره كويس هتعرفوا انها تركيب بس انتو مصدقتوا انكم تلاقو حاجه تتكلوا فيها عميتو عنيكم عن الحقيقه علشان انتم وحشي*ن ومفكرين الكل وحش زيكم
فارس… الصور واضح انها كدب ودلوقتي الموضوع ده هيتقفل واللى هسمعه اتكلم فيه تاني يبقي هو اللي بيطالب بفصله من الجامعه
نظر لهم الجميع ليرموا الورق من ايدهم وينصرفو بهدوء
جرت هي بسرعه وهو خلفها يناديها
فارس.. سيلا استنى
سيلا بدموع… لو سمحت يادكتور فارس عاوزه اكون لوحدي

 

فارس.. انتي ليه بتبكي وانتي عارفه ان الصور كدب لازم تكوني قويه علشان محدش يتجرأ يتكلم عليكي
نظرت له لتتكلم من وسط دموعها… شكرا لانك واقفت جمبي
فارس ببتسامه.. العفو انتي في حكم خطيبتي
نظرت له لبعض الوقت
فارس.. يلا المحاضره هتبدأ
اومات له لتدخل لمحاضرتها
انتهي ذالك النهار لياتي المساء
كانت تتناول العشاء مع والدتها
سيلا… ماما انا موافقه
خديجه.. علي اي
سيلا.. علي جوازي من فارس
نظرت لها خديجه لبعض الوقت لتبدأ في الزعاريط
سيلا.. اي ياماما اهدي
خديجه بفرحه.. الله مفرحش علشان بنتي يعني
سيلا.. انا قايمه

 

قامت من علي الطعام لتصعد غرفتها وهي تفكر في شئ ما
مر نهار ثاني يوم بدون جديد فهي لم ترا فارس في الجامعه اليوم
عادت من جامعتها وجلست مع والدتها
خديجه… سيلا انتي جايلك عريس النهارده
سيلا بصدمه.. عريس اي وانا وفقت علي فارس
خديجه.. فارس وعيلته هيجو بكره عشان نحدد الخطوبه بس العريس ده اما كلموني قولتلهم انك في حكم مخطوبه دلوقتي بس الشاب اصر انك تشوفيه وبيقول انك تعرفيه
كانت تسمع بإستغراب من ذالك الشاب
سيلا.. اما نشوف مين ده
صعدت لغرفتها وهي تفكر في هويه ذالك الشخص
في المساء دقت خديجه الباب
خديجه.. يلا ياحبيبتي هما تحت
نزلت معها لاسفل والفضول يأكلها لمعرفه هويته
صدمت بشده وهي تري ادهم يجلس هو وعائلته
تحدث الجميع سويا لبعض الوقت ليذهيوا للخارج ويتركوهم وحدهم

 

كانت تنظر له بصدمه ليقول
ادهم… اي رايك في المفاجأة دي
سيلا.. انت عاوز اي مني وبعدين انا دلوقتي في حكم مخطوبه
ادهم.. بس لسه انتي مش مخطوبه
سيلا.. عاوز اي يأدهم
ادهم بحزن مصتنع.. سيلا انا بحبك وعارف انك بتحبيني وجاي طالب انك تكوني شريكه حياتي
نظرت له بفرحه هل حقا يحبها انه ادهم حب دراستها الان يعترف لها بحبه
ادهم بخبث.. بتحبيني ياسيلا
نظرت لعيونه لتقول بفرحه… ايوه يأدهم بحبك
انهت جملتها لتنظر بصدمه للواقف خلف ادهم وينظر لهم بحزن
سيلا بخفوت… فارس

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب في كليه هندسه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!