روايات

رواية حب غير مشروط الفصل التاسع والأربعون 49 بقلم لولا

رواية حب غير مشروط الفصل التاسع والأربعون 49 بقلم لولا

رواية حب غير مشروط الجزء التاسع والأربعون

رواية حب غير مشروط البارت التاسع والأربعون

حب غير مشروط
حب غير مشروط

رواية حب غير مشروط الحلقة التاسعة والأربعون

حاتم تنهد بوجع واكمل كمال الشريف
ادم فتح عنيه بصدمه وسكت ثواني وهو مصدوم وبيحاول يستوعب واكمل بوجع وتقطع ك ك كمال الشريف م مين حمايا ?? ودموعه نزلت واكمل بوجع انت بتهزر صح لالا اكيد بتهزر وعياطه زاد واكمل حاتم انت متااااكد حمااايا اللي قتل اهلي واكمل بوجع ودموع طب ليه ليه عملوله ايه هو ليه يعمل كده اصلا اكيد في حاجه غلط وحط ايديه علي دماغه واكمل لالا انا مش مستوعب وبص لحاتم واكمل بدموع ورحمه امك يا شيخ انت متاكد فعلا هو اللي قتلهم
شهد عيطت بصمت فاكمل حاتم بدموع دي الحقيقه انا بجد اسف مفروض كنت اعرفك قدام صحابك واخوك علشان الصدمه صعبه عليك بس انا قولت دي حاجه تخص حيااتك انت حر تعرفها للي انت عايزه
ادم بدموع وبحده حاتم سيبككك من كل ده انت بتقول اييه ??حماايا ايه اللي عمل كده?? ويعمل كده ليه?? وانت عرفت منين?? انا هتجنن اكيد موصلتش بيه الوسا*خه لكده لا
حاتم بتنهيده انا هقولك كل حاجه من قيمه كام سنه سمعتوا في مكتبوا بيحكي لواحد اسمه بدر وده اللي وبصله بوجع واكمل اللي خطفك
ادم اتصدم اكتر ودموعه نزلت واكمل بوجع نعم يعني اللي حطوا القنبله علي صدري دول كانوا رجاله كمال ودموعه زادت واكمل طب ليه ليه انا كمان عملتله ايه علشان يموتني في ايه بيني وبينه
حاتم بدموع بص يا ادم اانا هسمعك وقام حاتم جاب التسجيل وشغله وكان كالاتي
بدر بس انا عايز اعرف حاجه يا كمال بيه انت امرك غريب طلما انت بتحب ساره الشافعي قتلتها مع جوزها ليه
ادم اتصدم اكتر وقلبه وجعه اوي
كمال بحزن ارجوك يا بدر متقلبش عليا المواجع انا مش عارف اتخطاها لحد دلوقتي اصلا ودموعه نزلت واكمل الموضوع مش كده الموضوع من البدايه خالص انا وسليم كنا صحاب بس كان في بينا خلافات كتير وفيوم سليم رجع من بلده معاه بنت اقل مايقال جميله اوي اوي وكانت خطيبته في الوقت ده وبيحبوا بعض اوي لانهم قرايب من بعيد شويه المهم انا لما شوفتها انبهرت بيها وبجمالها حاجه كده مفيش ولا هيكون منها تاني فضلت بحبها بيني وبين نفسي كتير وحاولت اتقرب منها علشان تكرهه سليم بس كانت بتحبه اوي وكانت ساذجه لدرجه بتقعد تتكلم معايا فكراني معتبرها اخت بس انا لا كنت بستني اقعد معاها علشان اتامل جمالها ومره مع مره ابراهيم صاحب لينا تالت شافني معاها وقالي دي هتبقي مرات اخوك يا كمال مينفعش كده وسليم كان موجود ساعتها وسمعوا بيكلمني وعرف مشاعري ناحيتها وضربنا بعض بس ابراهيم مفيش بيني وبينه حاجه عادي بس معرفش عنه اي حاجه دلوقتي وسالت علي ادم ابن سليم بس ابراهيم قال قصاد رجالتي مره انه مات من زعله علي اهله
ادم اتصدم بشده واكمل بوجع ودموعه واقفه علي احرف عنيه بابا كان عارف !!!!!!
حااتم بص للارض واكمل بدموع اممم بس من غير ماعرف اكيد مقالكش لانه كان خايف عليك من كمال علشان مش سهل
بدر وبعدين يا بيه حصل ايه
كمال بتنهيده بس بقي في بينا مصانع الحداد بقي ودخلت قصاد شركته في كذا صفقه وغشيته وناس من عماله بتنقلي اخبار عن ورقه المهم وانا بعمل احسن وبكسب لحد ماقرب يفلص بس ابن اللذينه كان ذكي اوي قدر يقف تاني علي رجله وعداني اوووي وبقي فرق بينا السما من الارض غيرتي ناحيته وكرهي ليه زادو اوي وفي يوم كانت في حفله بتضم كل رجال الاعمال كنا انا وهو هناك وشوفت ساره وقتها كانت حامل ومعاها ادم ده 3 سنين وسلمت عليها وهي اتوترت وطبعا ده علشان سليم منبه عليها متكلمنيش خالص وفعلا جيه بصلي بعصبيه وشد ساره ومشي واكمل بحزن واللي انا معرفوش انها غضبت وسابت بيتها وراحت بيت ابراهيم لان مراته صاحبه عمرها واتصلت بلراجل بتاعي وقولتله فك فرامل عربيه سليم لما يكون لوحده ساااره معاه لا
ادم دموعه كانت عماله تنزل بوجع وزيهم شهد وحاتم
واكمل كمال بحزن بس حصل عكس كده هما لما مشيوا وراه كان لوحده وطلع بيت غريب بنسبالهم ففكوا الفرامل ويوميها طلع صالح ساره ونزلوا سوا وللاسف حصلت الحادثه وماتت معاه واختارته للمره التانيه يا بدر ودموعه نزلت
بدر بحزن ياباشا انت بتعيط هو انت كنت بتحبها اوي كده
كمال بدموع اوي واتجوزت نوال وخلفت منها بس مقدرتش ولا هقدر انسي ساره
وخلص التسجيل
حاتم بص لادم لقاه مصدوم اوي ومش بيتحرك ودموعه بتنزل بصمت فاكمل بدموع وانا لما شوفتك وعرفت انك ابن سليم الشافعي الله يرحمه استغربت مستواك المادي بس مهتمتش اوي واظن كده الصوره وضحت
ادم بوجع ودموع قبل مايموت مضي ابويا علي كل ما يملك مش كده ??
حاتم طبطب علي كتفه واكمل بدموع اهدي وهنجيب حقك
ادم بعصبيه ودموع تجيب حقي ايه يااا حاااتم ولا حاجه في الدنيا كلها هتريحني غير موته وانا اللي هقتله بايدي
شهد شهقت بصدمه فاكمل حاتم بحده اااه ولما تتحبس يا دكتور يا محترم بنتك ومراتك ذمبهم ايه
ادم بوجع ودموع مراتي وغمض عنيه بوجع واكمل مراتي بنت كمال تخيل الوجع اللي انا فيه حبيت بنت اكتر واحد دمرني ووجعني
حاتم بخوف ادم منه ملهاش
ادم بمقاطعه ودموع من غير ماتقول منة نورعيني مقدرش ابعد عنها علشان حد دي بتحب اهلي وبتتوجع لموتهم زيي بلظبط منه اصيله يا حاتم ومش هاخدها بذمب ابوها لان هي اتبرت منه زي ماهو اتبري منها ومعبرهاش كل السنين دي ومنة بنسبالي اسمها منة ادم الشافعي دي بنتي انا ودموعه زادت واكمل مش هقدر اجي عليها حتي لو هي بنت اكتر واحد بكرهو بس هي مختارتش ابوها ولا نصيبها مش هقدر اجي عليها زي ماكل حاجه جات عليها هي فعلا ملهاش ذمب
حااتم تنهد بارتياح واكمل متعرفش ريحتني قد ايه بجد يا ادم
ادم بوجع لا اطمن بس ياريت هي متفتكرش ان ليها اب لما اجي اخد حقي
شهد بتوتر ادم اوعي اوعي تقتله ورحمه ابوك وامك خليك عاقل وفكر صح
ادم بدموع ووجع سبيني افكر هعمل ايه وازاي يا شهد بس كل جنيه خده كماال من ابويا هاخده وهرجعه تاني واحد مالوش لازمه ومحلتوش جنيه واوريه الذل والفقر صح
حااتم اه اهو كده الشغل صح بس ازاي هتعمل كده وانا معاك
ادم عايزك بس تعرفني بحد لو انت تعرفه
حاتم بستغراب مين
ادم هقولك وحكاله
حاتم هي فكره جامده جدااا بس تتفكر هتنفع
ادم بتنيهده باذن الله هتنفع لو فيه ثقه بينهم زي ماقولتلك
حاتم لا من ناحيه ثقه فا في ثقه خلاص هشوف واقولك
ادم قام وتكمل بتنهيده تمام همشي انا دلوقتي وبص لحاتم واكمل بدموع شكرا يا حاتم
حاتم بحزن من غير ماتشكرني ولا حااجه ده الصح وربنا ينصرك عليه يا حبيبي
ادم بوجع باذن الله ونزل
شهد بحزن ودموع ادم صعبان عليا اوي
حاتم خدها في حضنه وطبطب عليها واكمل اهدي اهدي يا حبيبتي والله وانا زيك بس مش قدامي غير اساعده في اللي هو عايزه علشان يجيب حق اهله
شهد بدموع اوعي تخليه يقتله يا حاتم
حاتم لالا يتقتله ايه اكيد طبعا مش هخليه يضيع نفسه علشان كلب ولا يسوي زي ده
———————————————
في بيت مالك
جيسي طلعت الصالون واكملت بضحك الله منمتوش ليه الساعه 11
ساميه والله يابنتي مش جايلنا نوم وقلبي مقبوض اوي
جيسي ليه كده يا حبيبتي مفيش حاجه اكيد متهيالك ادخلي صلي ونامي وهدي نفسك
مالك طلع واكمل جيسي التيشرت الاسود بتاعي فين
جيسي في الرف التاني يا مالك
مالك لا انا شوفت وملقتوش
جيسي بصتله وهي فاهمه قصده فاكملت بضحك والله الرف التاني بس اخر حاجه خالص واتلم ها وضربته في صدره
مالك بضحك يعني بردو مش هتدخلي تجيبيه ??
ابراهيم بضحك ادخلي يابنتي ادخلي شوفيله التيشرت علشان ميبردش هاا
مالك بضحك انت معاايا علي الخط بقي يا حج
ابراهيم بضحك قولها تعالي علشان ننام اشيك من الحورات دي ياروح امك
جيسي بحرج شايف قله ادبك بجد
ساميه بضحك ولا عمره هيتربي ده ابوه كان فعلا بيبقي مش لاقي هدومه وعمره مانادي عليا وامي هنا يقولي لحسن تفهم حاجه غلط
مالك بضحك ماتفهموا صح ولا تفهموا غلط اعملكم ايه هو انا شاقطها دي مراتي
ابراهيم بضحك طب ادخل يا حيوان البس تيشرت علشان متبردش
ولقيوا الباب بيخبط
ساميه بستغراب غريبه مين جاي الساعه دي
مالك راح يفتح واكمل ادينا هنشوف وفتح واكمل ادم ادخل يا حبيبي
ادم دخل وقفل الباب واكمل صاحيين ?
مالك اه تعالي في الصالون ودخلوا
ساميه بستغراب ادم ايه يا حبيبي في ايه
ابراهيم بستغراب مالك يابني متخانق مع مراتك ولا حاجه
ادم بدموع ووجع لا انا جيت علشانكم انتوا
ساميه بصدمه من دموعه ايه ده ايه ده مالك يا قلبي بتعيط ليه وراحت مسحت دموعه واكملت بوجع في ايه يانورعيني
ادم رجع خطوه لورا واكمل بوجع ودموع بصفتك مين زعلانه عليا اوووي كده وبتمسحي دموعي يا مدام ساميه
كلهم اتصدموا من كلامه فاكملت ساميه وهي مصدومه وقلبها واجعها اوي من كلامه بدموع يعني ايه يا ادم بصفتي مين انا .. انا ماما يا حبيبي ايه المشكله ان ام تمسح دموع ابنها وتزعل عليه
ادم بوجع لا انتي مش ماما ودي الحقيقه اللي انا فضلت سنين اهرب منها انا امي ماتت من 25 سنه وانتي وعم ابراهيم كتر الف خيركم ربتوني احسن تربيه وعلمتوني احسن تعليم واعتبرتوني زيي زي مالك وعملتوا الصح وزياده ودموعه نزلت بوجع
كلهم اتصدموا اكتر وساميه دموعها بقيت تنزل بغزاره بصمت
ابراهيم بعصبيه انت ايه الكلام الفارغ اللي بتقولوا ده يا ادم ودي طريقه تتكلم بيها مع امك
ادم بحده ودموع قولت دي مش امي وانت مش ابويا انا ابن سليم الشافعي وساره الشافعي ودول الله يرحمهم خلاص
ابراهيم ضربه بلقلم بقوه فشهقت جيسي بصدمه
مالك بابا ميصحش كده. اهدي وانت التاني في ايه ياعم ادم ايه الكلام الاهبل ده
ابراهيم بدموع وبعصبيه اسكت انت يا مالك هو هيكبر عليناا ولا ايه وبص لادم واكمل بعصبيه ودموع انت قليل الادب ومتربتش ويظهر دلعنا ليك الزايد وانك الكبير و الكل في الكل. وليه احترامك وكلمتك خلاك تقول كده بس انت ابننا الكبير مهما تعمل وتقول وده غصب عنك مش بمزاجك ومش معني انك اتجوزت وخلفت يبقي هتكبر علينا يا حيوان وتقول الكلام ده .. ايه رجليك شالتك وبقيت تتنطط يا ادم علشان بقيت الدكتور ادم الشافعي المعروف فاستعريت مننا ?? وبصله بوجع واكمل هونا عليك تقول كده يا ادم ودموعه زادت واكمل اخص عليك احنا قصرنا معاك في ايه علشان تقول كده
ادم بدموع ووجع لا الشهاده لله مقصرتوش وانا مقدرش استعر منكم و قولت كده في اول كلامي ربتوني وعلمتوني احسن تربيه وتعليم بس دي الحقيقه انا مش ابنكم و مش فاهم انتوا زعلانين ليه علشان دي الحقيقه انا بس جيت انهارده علشان اقولكم حاجتين الاولي شكرا انكم ربيتوا ابن صحابكم لما اهله رموه واتخلوا عنه والتانيه شكراا علشان اعتبرتوني ابنكم الكبير بس انهارده تحديدا انا بعفيكم من مسئوليتكم دي
كلهم اتصدموا اوي وساميه وابراهيم قلبهم وجعهم ودموعهم نزلت بقهر فاكمل ادم بدموع ووجع انا من انهارده بسنبالكم انتوا الاتنين بس بعيدا عن مالك وجيسي لان دول اخواتي وهيفضلوا اخواتي وانا كبيرهم انما انتوا الاتنين من اللحظه دي ادم الشافعي مات زيه زي اهله وملكوش ابن بلاسم ده
كلهم اتصدموا اكتر فاكملت ساميه بدموع ووجع انت بتقول ايه انت اتجننت صح ومسكته من قيمصه واكملت بعياط ووجع لا يا ادم انت ابني ونورعيني وغصب عنك الام مش اللي خلفت بس الام اللي ربت وتعبت وسهرت وانت من يوم اتولدت علي ايدي وبتقولي ماما زي ماكنت بتقول لساره جاي دلوقتي تقولي بعد الشر اعتبرك موت ده انا اموت انا اهونلي من اني كنت اعيش واسمع منك الكلام ده يانورعيني ….انت واخوك لو هتاخدوا قلبي وعيني مستعده اداهالكم بس تبقوا كويسين جااي بعد كل السنين دي تقهرني وتقولي كده بعد ماوديتك حضانه ومدرسه وجامعه وبقيت راجل كبير ومعاه عيله وبقي اب جاي تقولي بعد العمر ده كله انك مش عايزني امك تاني وهان عليك تقولها??? وعيطت اكتر واكملت اخص عليك يا ادم اخص عليك بجد ليه يابني تقهرني وتوجعني كده
جيسي بدموع ادم ايه الكلام ده حرام عليك دول بيموتوا فيك
ادم بدموع ووجع بس دي الحقيقه يا جيسي لازم اتقبلها زيهم بلظبط انا يتيم
ساميه بدموع وعصبيه لا مش يتيم انا هنا وابوك هنااا وكنا معاك خطوه خطوه منستاهلش منك ابدااا الكلام القاسي ده وعيطت اكتر واكملت ليه يابني ليه بتقول كده عملنالك ايه يا ادم وحضنته واكملت بعياط ده انت بعدت عني اربع سنين حسيت روحي اللي بعدت ومكنتش قادره اعيش ده انا مش بفرح غير لما اشوفك انت واخوك فرحانين قصرنا في ايه يا ادم علشان مش عايزنا تاني
ابراهيم بدموع ووجع كبرت يا ادم كبرت وجيه اليوم اللي تقف قصادي انا وامك وتبجح وتعالي صوتك وتقول انا مش ابنكم وعياطه زاد واكمل انا عمري في حياتي ماتوجعت قد من كلامك دلوقتي ولا توقعت يجي يوم ادم يقول كده تشكر يابني تشكر
ادم بدموع ووجع انا اه كبرت بس عمري ما اكبر عليكم ولا دي تربيتكم ليااا ابداا بس كبرت وعقلت وفهمت كل حاجه ومقهور انكم 25 سنه بتضحكوا علياا فاكرني برياله وهصدق كلامكم واسكت
ابراهيم وساميه اتصدموا فاكملت ساميه بدموع و بتقطع ض ض ضحكنا عليك في ايه يا حبيبي
ادم تنهد بوجع ودموعه نزلت وغمض عنيه واكمل بصوت مقهور كمال الشريف اللي قتل اهلي ومضي ابويا علي كل املاكه وانتوا عارفين وفضلتوا مخبيين عليا عمري كله وبتضحكوا عليا مفهمني انها حادثه عاديه
كلهم اتصدموا بشده فاكملت جيسي بصدمه وعياط كمال مين كمال ابوياااا انت بتقول اييه وعيطت اكتر واكملت ادم انت بتهزر صح هو يعرف اهلك منين وليه يعمل كده
مالك بدموع ووجع ايه الكلام اللي ادم بيقولوا ده يا بابا
ادم بص علي ساميه وابراهيم لقاهم مصدومين فاكمل بوجع ودموع كنتوا فاكرني هفضل غبي ولا ايه ردوا علي مرات ابنكم قولولها ابوها يعرف اهلي منين قولولها ان ابوها كان بيحب امي وعلشان مخدهاش واتجوزت ابويا بقي في بينهم عداوه زياده عن الاول وفي يوم قطع فرامل عربيته علشان ميعرفش ان امي هتكون معاه لانها ساعتها كانت غصبانه هنا وابويا جيه صالحها ونزلوا يتعشوا سوا وطبعا لان الفرامل اتقطعت وامي كانت معاه اهلي ماتوا سوا وكمال مكنش يعرف انه هينزل بيها من هنا وانا كنت عندكم واختي اللي كانت لسه متولدتش جات اليوم ده وماتت زيهم وكماال مضي ابويا علي كل املاكه وخدها ايه رايكم بقي
مالك بصدمه ووجع ايه الكلام ده انا مش مستوعب
جيسي بصدمه ودموع انا مش قادره اصدق وعيطت اكتر واكملت ازاي يعمل كده ازااي انا قولت انه وحش بس مش للدرجه دي لالا مش قادر اصدق وفضلت تعيط واكملت انا قلبي واجعني اوي عليك ادم والله انا ومنة
ادم بدموع ووجع عارف يا جيسي انتي ومنة متعرفوش اي حاجه
ابراهيم بدموع ووجع اللي قالك حاتم مش كده
مالك بصدمه ودموع حاتم !!!!
ادم ضحك من بين دموعه واكمل يالهوي للدرجه دي يعني عارف ان حااتم يعرف كل حاجه وبردو مقولتش بس معلش هو انت هيبقي قلبك عليه ليه ده مجرد صاحبك وبصلهم بوجع واكمل انما دول اهلي
ابراهيم بدموع ووجع اخص عليك يا ادم طب ابوك بنسبالي كان اقرب من اخ انا وهو كنا واحد وموته كسرني وكسر ضهري انا عارف انه حاتم لاني روحت اشتغل عند كمال علشان اجمع معلومات اسجنه بيها وسمعت حاتم بيهدده مره فقولت اكيد يعرف عنه حاجه
ساميه بدموع ووجع والله يا ابني ابوك اللي خلانا نوعده اننا منعرفكش حاجه لانك مش قد كمال ولا هتعرف تقف قصاده
ادم بعصبيه ودموع لا اعرف اقف قصاااده انا اقف قصاااد المووت مش كمال بس وهجيب حق اهلي
ساميه بدموع وخوف ارجوك لا يا ابني لا متوديش نفسك في داهيه لو مش علشان خاطرنا علشان خاطر بنتك انت دلوقتي دكتور معروف ومعاك اسره متهدمش بيتك يا حبيبي علشان واحد زي ده ميستاهلش وعيطت واكملت ابوس ايدك يا بني ابوس ايدك ملكش دعوه بكمال ممكن يموتك ورايحه تمسك ايده ادم شدها واكمل بوجع ودموع لا ماهو حاول يموتني في امريكا وهو اللي فتح علي نفسه بيبان جهنم يستحمل بقي
كلهم اتصدموا فاكملت جيسي بصدمه ووجع حاول يموتك ازاي يعني
ساميه بدموع وخوف يموتك! !!! يموتك ازاي يعني
ادم بدموع ووجع خلي رجالته خدرتني وخطفوني وودوني مستودع كبير وحطوا علي صدري قنبله وربطوني بجنزير بس رامز اتصل بيا وعملي تتبع للخط وعرف مكاني وقبل مايوصلولي فوني فصل فاافتفرقوا يدورا عليا واللي لقيتني منة وحاولت تفكني معرفتش وكررت هتفضل معايا وهتموت معاايا بس مش هتسبني فضلت احذرها من انها تعيش بنتي نفس معاناتي بس مرضيتش تسمعني ولما شوفت حاتم ندهت عليه ياخدها بس هي قفلت الباب علينا وحضنتني وكررت خلاص هنموت سوا بس ربنا الهمها وقطعت سلك من القنبله وقف مفعولها لولا كده لولا عيشنا دلوقتي
كلهم كانوا مصدومين فاكملت ساميه بدموع وعصبيه وكنت عاااايزني اقولك .. اقولك ايييه ده كلب ولا يسوووي عايزني اخليك تقف قصاااده اللي خلاك مكنتش تعرف حاجه وكان هيموتك موته تاخده ونرتااح عايزني اقولك واسيبك تقف قصااده وتروح مني وعيطت واكملت بعدين انت سيبت بنات الدنيا كلها ومعشقتش الا بنته ومنة ست البنات ملهاش ذمب بس كنت هقولهالك ازاي يا ادم كنت هقولك اللي قتل اهلك ابو حبيبتك كنت هقولك اللي عيشك طفوله كلها قهر ومشاهد صعبه ابو حبيبتك كنت هقولك اللي ذل ابوك علي فراش الموت وقاله لا تمضي علي املاكك يا نموت ادم ابو حبيبتك وساعتها ابوك كان هيبوس ايده وقاله ادم ملهوش دعوه بيك ومتأذيهوش ومضاله علي كل ما يملك علشانك وهو حكي لابراهيم وقاله اوعدني ادم ميعرفش كل ده ادم مش قد كماال وعيطت اكتر واكملت ازاي كنت عايزني اقف قدامك واقولك اللي قهرك عمرك كله وموت اعز ناس علي قلبك ابو البنت اللي انت بتموت فيها يوم ماعرفت ان منة بنت كمال دخلت اوضتك وبوست جبينك وانت نايم وفضلت اعيط علي وجعك من قبل ما تحس بيه او تعرفه لاني قولت لابوك من زمان انا عامله زي اللي عارفه نهايه المسلسل بس سايبه الاحداث توريها كل حاجه واحده واحده بس في النهايه النهايه وجع وكسره لادم واديه حصل حتي من قبل ما اعرف ان منة بنته قولت مش هوقفك قصاد واحد زي ده ولا اقهر قلبي عليك وابوك الله يرحمه رايه كان زينا
ادم بدموع ووجع وهو دلوقتي متكسرتش ?? بلعكس اتكسرت اكتر لان مهما طولت او قصرت انا كنت هعرف بس لو كان منكم كنت هحس انكم قلبكم عليهم صح وعايزني اجيب حقهم انما انتوا سكتوا وعجبكم سكوتكم واديني عرفت وعرفت ان ابو حبيبتي سبب قهري كل السنين دي وده كسرني بس منة ملهاش ذمب ولا انا بعتبرها بنته انما كمال اتعصب واكمل بدموع كمال هيرجع شحااات محلتوش حاجه وهسجنه ومش هرتاح صح غير لو اتعدم
جيسي بصت للارض وفضلت تعيط ومالك اكمل بحده ودموع انت صح وانا معاك واحد زي ده مينفعش يعيش وده بعيد عن منه وجيسي هما ملهمش ذمب .. واي حاجه تعوزها يا ادم اقدر اساعدك بيها رقبتي سداده وعنيا ليك واهلك هما اهلي ولازم نجيب حقهم من الحيوان ده انسان فعلااا زباااااله متخيلتش يكون بلقذاره دي
ادم بدموع ربنا يخليك ليا يا مالك انت الوحيد اللي فاضلي وبص لساميه وابراهيم واكمل انا عند كلامي ادم مات بنسبالكم
ساميه بعياط لا يا ادم لا يابني ارجوك استني بعد الشر عليك يا حبيبي متقولش كده يا نورعيني وارجوك سيبك من كمال حاول يقتلك مره هيحاول الف مره ارجوك يابني انا وابوك هنموت بعدك لو حصلك حاجه
ادم بوجع انا مش هيحصلي غير اللي ربنا كاتبه ليا متخافيش يا مدام ساميه
ساميه بدموع ووجع مدام ساميه !!!!
ابراهيم بدموع ووجع والله يابني من خوفنا عليك والله ماهنقدر نخسرك كمال يقدر يعملها عادي زي ماعملها في اهلك وانا مش ناسي حقهم بس نجيب دليل نسجنه بيه وخلاص انما متحطش نفسك قدامه يا بني ارجوك
ادم بدموع ووجع الدليل مع حاتم بس مش هستخدمه دلوقتي ارجعه شحاات الاول واقهره بعدين يتسجن ويتعدم عن اذنكم ومن اللحظه دي انا عند كلامي مالك وجيسي بس اللي يخصوني وشكرا اوي لحد كده عملتوا الواجب وزياده يا عم ابراهيم
ساميه وابراهيم اتصدموا ودموعهم نزلت بوجع
جيسي راحت قدامه واكملت بعياط ووجع ادم حقك عليا انا مكسوفه منك اوي بجد بس انا والله ماكنت اعرف وفضلت تعيط
ادم مسح دموعها وباس جبينها واكمل بابتسامه يا هبله انتي ومنة مالكوش ذمب مقدرش اخدكم بذمب كلب زي ده راميكم اصلا ومش معتبر انه خلف
مالك بدموع متقساش علي امك وابوك كده يا ادم انت عارف بيموتوا فيك
ادم بوجع قصدك امك وابوك انت .. انا امي وابويا ماتوا وعشت مع ناس شيفاني بموت ليل نهار من شوقي ليهم وموجوع وهتجنن واعرف مين قتلهم وضحكوا عليا بدم بارد ومهمهومش وجعي وتفكيري اللي كل يوم يزيد في يتارا مين عمل كده انا منكرتش خيرهم عليا ومش هقدر انكر بس كفايه يا مالك كفايه كدب لحد كده انا كل ما هشوفهم هفتكر اني كنت مغفل في كل يوم عيطت في حضنهم بشكيلهم من وجعي وهما عارفين اللي هيريحني ومقالهوش قال ايه علشان خايفين عليا من كمال طب اديني عرفت بس هما نظرتي ليهم اتغيرت وانت يا مالك بعد الشر علي اهلك بس انا ياما وصفتلك وجعي واللي حاسس بيه دلوقتي مش هتحسه انا اقل مايقال حاسس اني اضحك عليا عمري كله وادركت فعلا لاول مره في حياتي اني يتيم ومليش اهل خالص وشايف بعيني اهلي ميتين قدامي واهلي التانين باعوا وسابوني لناس ضحكت عليا عمري كله وضحك بسخريه واكمل بدموع انا مليش حد يا مالك وحاسس اني لوحدي في دنيا كبيره اوي ومبقتش اثق في حد شوفت في الدنيا دي العذاب الوان وكلامي كله مش هيوصف قهري عند اذنكم وبص لجيسي واكمل بابتسامه باهته انتي ملكيش دعوه بس متزعليش من اللي هيحصل يا جيسي
جيسي عيطت واكملت بوجع حقك ومش هقدر اتكلم
ادم بوجع تمام وبص لابراهيم وساميه لقاهم بيعيطوا ودموعه نزلت بوجع وراح فتح الباب ونزل
ساميه قعدت واكملت بعياط ووجع ااه يا ابراهيم اااه هموت من وجعي ادم كرهناا ومبقاش معتبرنا اهله يا ابراهيم انا قلبي واجعني اوي وهموت من وجعي والله من خوفي عليك يابني مش قصدي اكسرك يا حبيبي وفضلت تعيط
مالك راح مسح دموعها واكمل بدموع حقك عليا انا بس هو غصب عنه بصراحه يا ماما انتوا غلطوا
ابراهيم بدموع غلطنا ايه يابني بس انت مسمعتش اخوك بيقول ايه ده عايز يقف قصاده طب دلوقتي ادم ليه سلطه ونفوذ ومعاه ناس شغاله عنده وبردو هنموت عليه وخايفين لان كمال مالوش عزيز وميضمنش كنت عايزنا نوقفه قصاد كمال وهو بطوله زمان ازاي يعني ودموعه زادت
ساميه بدموع اااه ياربي هو انا ليا غيره هو ومالك متحرقش قلبي عليه يارب حتي لو مش عايزني امه انا امه غصب عنه وعيطت اكتر واكملت عمري ماكنت اتخيل يجي اليوم ادم يقولي كده يا ابراهيم عمري … ادم !!!! ده ادم حته مني وبيموت فيا وكل يوم كان يبوس راسي وايدي ويقولي ادعيلي يا ماما ازاي يقولي كده انا هموت من قهرتي
ابراهيم بدموع ووجع هو مصدوم مننا يا ساميه علشان مالوش غيرنا متاخديش علي رده فعله دلوقتي لانه في الموقف هنسيبه يهدي وهنروحله بيته
ساميه قامت واكملت بلهفه ودموع يلا دلوقتي مش هيجيلي نوم وابني زعلان مني يا ابراهيم مالوش غيرنا في الدنيا كلها مش هينفع نسيبه
مالك قعدها واكمل بدموع يا حبيبتي دلوقتي مستحيل ادم متعصب ولسه عند موقفه اهدوا وروحوا لما يهدا
جيسي فضلت تعيط ودخلت اوضتها وقفلت
ابراهيم بدموع روح لمراتك يابني واجبر بخاطرها وانا هخلي بالي من امك متقلقش عليها
مالك بدموع تمام ودخل لجيسي الاوضه لقاها واقفه في بلكونه اوضتهم وبتعيط فراح خدها في حضنه وطبطب عليها واكمل بحزن ووجع اهدي كفياكي يا حبيبتي انتي ملكيش ذمب
جيسي بعياط مليش ذمب ازاي يا مالك مش ابويا ده مش متنيله شايله اسمه وعيطت اكتر واكملت عمري ماكنت اتخيل انه بشع كده وجواه غل ويقدر يقتل ده انا كنت بستناه يرجع علشان اشوفه واحضنه كنت شيفاه ملاك اوي يا مالك رغم اني مشوفتش منه حنيه ولا اهتمام وبسببه تربيتي باظت خالص انا قلبي واجعني اوي ومنظر ادم واجعني اكتر وادم مش هيسكت وهيسجنه بس مهما كان ده ابويا يا مالك مهما كان وحش مش هقدر اشوفه بيموت انا عارفه انه ده الصح بس ده ابويا انت فاهمني وفضلت تعيط
مالك حضنها اكتر واكمل بدموع بس بس اهدي يا حبيبتي اه والله فاهمك اصل ده ابوكي ومهما عمل وزعلتي منه مش هتقدري تكرهيه وتقسي عليه بس ادم بردو اتظلم يا جيسي واتظلم اكتر واحد فمتلوميش عليه في اللي هيعمله
جيسي بدموع ووجع مش هلوم يا مالك ولا هقدر الوم بس هتوجع في صمت ومش هفتح بوقي وعيطت
مالك حضنها وغمض عنيه بوجع واكمل اهدي يا حبيبتي اهدي
———————————————–
عند عمر وتاليا
تاليا وهي قاعده علي السرير وعمر جمبها وبياكلوا اكملت بدموع فرح اتصالحوا بتهزر ازاي يا قلبي يا منة اخيرااا اطمنت عليكي
عمر بحزن مكنتش هقولك بس خلاص الوضع اتحسن
تاليا بقلق في ايه يا عمر
عمر تنهد بحزن واكمل هقولك بس اسمعي للاخر ها متقعديش تعيطي وتندبي خلاص
تاليا بخوف هما كويسين صح
عمر طبطب علي ايديها واكمل ااه كويسين اهدي بصي يا ستي منة جالها السرطان فانا روحتلهم علشان العمليه مش شغل زي ماقولتلك
تاليا بصويت وعياط ايييييه سرررطااان ازاااي متقوليش يا عمر
عمر ضرب كف في كف واكمل يابنت الجزمه قايلك اسمعي للاخر انتي ملكيش غير اللي يضحك عليكي قسما بالله
تاليا بعياط لا قول خلاص انا اهو ساكته
عمر بضحك ما واضح المهم هي سافرت امريكا وشافت ادم هناك واتعاتبوا واتصافوا ودخلت العمليات وبقيت فل دلوقتي
تاليا بعياط يعني خفت صح قولي انها خفت
عمر باس جبينها واكمل والله خفت يا حبيبتي واكمل بحزن بس في حد عايز يقتل ادم
تاليا بخوف يقتله ازاي يعني ادم كويس اوي وسمعته حلوه ومعتقدش ليه اعداء
عمر بتنهيده مش عارف يا تاليا بس اتخطف حد خدره وخده وحطوا في مستودع كبير وكان في قنبله علي صدره و
تاليا بمقاطعه وعياط ايييه قنبله !!!!!!
عمر بضيق تصدقي وتامني بالله ?
تاليا بدموع طبعا
عمر انتي بنت كلب وانا هنام كل شويه تصيحي وتعيطي منا قايلك هما زي الفل وكويسين دلوقتي يعني اكيد لحقناه و محصلوش حاجه فا ليه العياط ده اهدي كده
تاليا بدموع معلش يا عمر بس انا غصب عني بردو ما بسمع حاجات توجع القلب وترعب
عمر بتنيهيده المهم روحنا القسم وعملنا تتبع ( وحكالها كل حاجه)
تاليا بدموع مين يا عمر مين يعمل كده انت متخيل كان حصل ايه لمنة وادم لو منة مقصتش السلك وفضلت تعيط واكملت كنت هموت وراها هو انا ليا غيررها هي وعبدالله اهل ده انا بشوفها اختي مش بعتبرها .. منة فعلا.اختي
عمر حضنها واكمل بحزن الحمدلله يا حبيبتي اهدي يا قلبي والله مفيش حاجه دلوقتي وهما زي الفل واتعشوا برا كمان وبقيوا فل متعيطيش يا حبيبتي
تاليا بدموع بس في حد عايز يموته يا عمر
عمر انا كلمته وقولتله يجيب حراسه هو بردو بقي واحد معروف مش قليل في البلد وهو قالي هيشوف لان ادم فعلا مينفعش يبقي لوحده بعد كده
تاليا بدموع امم ده الصح وربنا يحافظ عليه من الناس دي بجد وينتقم منهم
عمر وهو بيملس علي شعرها اكمل بحب يارب يا حبيبتي …ومسح دموعها واكمل طمنيني عنك عامله ايه دلوقتي
تاليا بابتسامه عيالك من الصبح تاعبني ترجيع وقرف من كل الاكل حملي جاي بمرمطه بجد بس علي قلبي زي العسل
عمر ضحك واكمل بحب وهو بيبوس ايديها ربنا يقويكي يا نورعيني ويكمل معاكي وتقوميلي بالف خير
تاليا بحب يارب يا قلبي
عمر يلا كملي اكلك بقي علشان مزعلش منك
تاليا والله يا عمر مش قادره
عمر قولنا ايه يا تاليا ? هنيجي علي نفسنا شويه
تاليا تنهدت بتعب واكملت حاضر
عمر باس خدها واكمل بحب ربنا معاكي يا حبيبتي ويهون عليكي الشهور دي
تاليا بحب مش مهم يا عمر مش مهم اي حاجه بس يجوا بالف خير دي بلدنيا
عمر بحب يارب يا قلب عمر ووطي باس بطنها بحب واكمل يلا بقي كملي اكلك
تاليا مسكت الاكل واكملت حاضر والله
عمر بحب هقوم اعمل قهوه ليا واجبلك عصير وجاي
تاليا. بضحك هل ده عدل ?
عمر بضحك اه عدل انتي متشربيش حاجه غير لبن وعصير وده امر
تاليا بحب ولو قولتلك علشان خاطري
عمر بضحك خاطرك غالي يا روحي بس بردو مينفعش فمتحاوليش مش هضعف ويلا كلي لحد ما اعملهم
تاليا هي ماما نامت صح
عمر اه من بدري وبص للاكل واكمل اجي الاقي الطبق خلصان ولو خلصتيه هديكي مكافاه
تاليا بضحك مكافاه ايه بقي
عمر بضحك هبوسك يا ست ابسطي
تااليا بضحك لا شكرا مش هاكل خلاص وسابت الاكل
عمر بضحك تصدقي يابت انك مهزقه بس ماشي يا تاليا وشاور علي الطبق واكمل يخلص لحد ما اجي علشان لو مخلصش انتي اللي هتبوسيني
تاليا بضحك والله انت قليل الادب
عمر بضحك ايه الجديد يعني ما دي معروفه يلا كلي وطلع
تاليا ضحكت وبدات تاكل
———————————————-
عند كمال في اوضه مكتبه
كمال بعصبيه يعني اييه يا حيوان انت روحت ملقتوش في المستودع اومال راااح فين والقنبله وقفت ازاااي رد علياااا
بدر بخوف والله يا بيه ماعرف بس القنبله وقفت ومرميه علي جمب وهو مالوش اي اثر
كمال بعصبيه غووور مش عايز اسمع صوتك خااالص حيووان
وقفل الخط واكمل بعصبيه اه يا ابن الكلب فلت مره بس مش هتفلت مني تاااني
ولقي الباب بيخبط
كمال بحده ادخل
رؤوف الراجل بتاعه اكمل بخوف نوران يا فندم
كمال بعصبيه مالها زفته دي كمان
رؤوف بخوف هربت بس رجاله حضرتك جابوها ورجعناها مخزن الفيلا
كمال قام وقف واكمل بعصبيه هربت ازااااي هو انا معااايا شويه بهااايم اااه يا كلاب يا ولاد الكلب كلكم لازم تتربوا وخرج راح في اتجاه المخزن
في المخزن
نوران بعياط اوعي يا حيوان منك ليه سبوني سبوووني
كمال دخل واكمل بحده انتي مش ناويه تتربي يابت انتي وقعد وحط رجل علي رجل واكمل حذرتك كتير بس يظهر انك مش عارفه بتقفي قصاد مين انا كمال الشريف زباله زيك ملهاش لازمه تكشف سر مخبيه عمري كله
نوران بعياط علشان انت ظالم وكلب وادم لازم يعرف الحقيقه
كمال بضحك ظلم و كلب! !!! وقام ضربها بلقلم بقوه وقعها علي الارض واكمل بحده انا هوريكي الظالم والكلب ده هيعمل فيكي ايه وادم ده هيحصل ابوه بس الصبر
نوران بعياط ربنا ينتقم منك ربنا ياخدك ونررتااح وانا مش هسكت غير لما اقول لادم الحقيقه
كمال امممم لا يعجبني اصرارك طب ايه رايك انا همشيكي من هنا وعايزك توريني هتعرفيه ازاي
نوران بحده ودموع هوريك وهقوله كفاياك قررف بقي
كمال طلع فونه واكمل بخبث حتي بعد الفيلم اللي هيتصور ليكي هتقوليله يا قطه ??
نوران بخوف فيلم ايه انت مجنون صح
كمال بضحك اصل رؤوف وباقي الرجاله هتموت عليكي وغمز واكمل حكم انك بطل فانا ههديكي هديه ليهم كلهم واصور بس وبعدها هرميكي وعايزك تفتحي بوقك لادم علشان ساعتها الفيديو ده مصر كلها تشوفه
نوران بعياط وخوف ربنا ينتقم منك يا شيخ انا بكررهك بكرهكك
كمال بحده ومين قالك عايز حبك يا بنت الكلب وبص لرجالته واكمل يلا شوفوا شغلكم عايزكم تروقوها علي الاخر وضحك واكمل وواحده واحده اصلها بنت بنوت
وفعلا الرجاله راحت تحاول تعتدي عليها. فاكملت نوران بخوف وعياط لالالا ابوس ايديك يا كمال بيه متعملش فياا كده اعتبرني زي بنتك ارجوك
كمال بحده انتي هتجيبي نفسط لبنتي يا زباااله يلا اخلصوا
و رؤوف قطع كم بلوزتها فاكملت نوران بعياط وخوف خلاص خلاص والله ما هقول حاجه مش هنطق
كمال بخبث شاطره يا حبيبتي برافو سيبوها
الرجاله سابوها وقعت علي الارض وفضلت تعيط وتحضن نفسها بتستمد منها الامان
كمال بحده بصي بقي ياروح امك لو فكرتي تنطقي مش هموتك لا الموت راحه بس هعملك الفيديو ده وانشره علشان تموتي بلحيا 100 مره فاحترمي نفسك وسرك يدفن جواكي وتنسيه
نوران بعياط طب وانت هتستفيد ايه مش عايزه يعررف ليه
كمال بحده لان السر ده هو ورقتي الرابحه واماني من ادم ياروح امك لان ادم كبر كبر اوي وميضمنش لما يعرف هيعمل ايه عرفتي ليه
نوران بعياط ابوس ايديك مشيني يا كمال بيه وانا ماليش دعوه بيه
كمال بحده مش قبل ما اموت ادم انما طول ماهو عايش سرك ده هو نجاتي من ادم ونقطه ضعفه لما يعرف بموت اهله
نوارن بعياط وخوف لااا يا كمال بيه متوتوش وسيبه في حاله وانا والله مش هقوله حاجه خلاص
كمال بضحك لا يا شيخه علي اساس قلبي كده هيحن مثلا ومسك شعرها جامد واكمل بعصبيه انا مش ناقص شغل عيال ياروح امك وفيا اللي مكفيني فاسكتي احسنلك علشان مكنتش ناقصك الصراحه واياكي تحاولي تهربي تاني علشان قسما بربي هخلي اي حد مالوش لازمه من الشوراع يعتدي عليكي و يهينك ويذلك مش هسيب حد الا واخليه يكسرك واصورك فاتلمي بعيد عني واتكتمي احسنلك ورماها علي الارض بقوه وهي فضلت تعيط
نوران بعياط ووجع اصلك تعرف ربنا اوي الصراحه
كمال ضربها بلقلم بقوه واكمل بعصبيه ميخكصيش اعرفه ولا لا خليكي في حالك واسكتي احسن لمصلحتك وبص لرؤوف واكمل بحده الحيوانه دي تهرب تاني هيكون رقبتكم كلكم قصادها مش كفايه
رؤوف بخوف تمام يا فندم
وطلع
———————————————–
في المقابر ادم قاعد علي الارض قدام مقابر اهله
ادم بدموع ووجع تعرفوا انكم واحشتوني اوي .. حقكم عليا اربع سنين متعود كل شويه بجيلكم بس السنين اللي فاتت معرفتش بس والله قلبي وعقلي معاكم ومنستكوش لحظه ودموعه زادت واكمل انا عمري ماعترضت بس تعبت اوووي وتنهد بوجع واكمل اااه قد ايه الناس يبنلها الظاهر قدام الكل انا ادم الشافعي الدكتور المعروف دوليا وعالميا وكتير بيحسدني علي مكانتي بس الحقيقه انا مكنتش عايز منصب ولا فلوس انا كنت عايز منة في بيت بسيط وانتوا معايا وانزل كل يوم ابوس ايديكم واروح شغلي وكنتوا تشوفوا ساره وعيط اكتر واكمل بوجع اعتقد لو كنتوا موجودين كنتوا هتطيروا بيها من الفرح ساره هي اجمل حاجه حصلت في حياتي هي وامها وكان نفسي تشوفوها اوي انا عارف ان مش بمزاجكم والموت حق بس انا اتحرمت منكم بدري اوي اوي انا من صغري اتيمت عشت مع ناس ضحكت عليا وخبت عليا مين اللي حرمني منكم وحبيت بنت اللي قتلكم واتهانت واتذليت بفقري وهو واخد فلوسي في الاصل وضحك بدموع واكمل قد ايه بجح وحيوووان يعني عايش بفلوس ابويا وبيذلني ويهني ويقولي بنتي تصرف مرتبك في كام ساعه وان في فرق مستويااات ومنة ساعتها كملت عليا حتي لو كل ده طلع فيك بس انا عشت اربع سنين في عذاب بسبب كلام قالته من خوفها عليا ودموعه نزلت اكتر واكمل بوجع هو انا عملت ايه استاهل عليه ده يكون عقابي حتي بنتي الوحيده اتحرمت منها اربع سنين انا حاسس اني ماليش حد ولوحدي ثقتي اتكسرت واتصدمت فكل اللي اعرفهم بس وعدتكم هبقي حاجه كبيره وبقيت ووعدتكم هجيب حقكم وهيحصل وهوصل كمال لحبل المشنقه بس بعد ما اخليه يفلص ويبقي مالوش لازمه ابنكم حسه في الدنيا ومش ناسي ولا هينسي حقكم وقرب اكتر من القبر وسند راسه عليه واكمل بدموع عارفين كنت فرحان اني هموت واجيلكم بس مكنش صعبان عليا غير بنتي اللي ملهاش ذمب تتحرم مني انا وامها وتعيش نفس وجعي كل ده وهي بنت مش هتقدر تتسحمل اما انا راجل والموضوع ده بلذات بيخليني ضعيف اوي هي تعمل ايه ودموعه زادت واكمل كان نفسي متمشوش بدري كده كان نفسي تكونوا معايا وتربوني وتكبروني انتوا انما انتوا سبتوني لصحابكم ومشيتوا وهما ضحك بسخريه واكمل بدموع هما ضحكوا عليا وفكريني اهطل وولا مره صدقتهم بس متخيلتش يكونوا عارفين مين اللي عمل كده وساكتين قاال ايه خايفين علياا طب منا كنت هموت من غير ماعرف انه كمال اهو … عارفه يا امي انا عارف ان ساميه مهما تحبني محدش هيحبني قدك ياريتك هنا كنت حضنتك وقولتلك مش عايز غيرك انتي وابويا ومنه وبنتي كفايه كدب ونفاق بقي انا تعبت من فراقكم وكل شويه برجع لنقطه الصفر ومش قادر انسي شكلك وانتي بتقوليلي ماما بتحبك اوي يا ادم وروحك كانت بتتطلع قدام عيني ودموعه زادت واكمل ولا كمال اللي ذل ابويا وهو بيموت وهدده بيااا اااه يا حيووان يا ابن الكلب والله ماهرتاح ولا بالي هيهدي غير لما تموت وده وعد وعدتهولكم من زمان يا بابا وراح ناحيته واكمل بدموع حقك عليا اني كنت نقطه ضعف تخلي الكلب ده يذلك بيا بس وغلاوتكم في قلبي يا بابا هرجع كل اللي اخده منك بس هي مسأله كام ساعه مش هقولك ايام بس يارب يحصل زي ما بخطط وبص بشرود علي قبرهم واكمل بوجع اقل ما يقال مصدوم من كل حاجه وقلبي واجعني ودي تاني اقسي مره اجيلكم فيهاا بس شئت ام ابيت دي الحقيقه انا يتيم وانتوا اهلي الوحيدين ومشيتوا خلاص انتوا وبس وسند راسه علي القبر وفضل يبكي
———————————————-
تاني يوم الصبح في المقابر
ادم كان نام وهو ساند راسه عليها وفتح عنيه بتثاقل لما الشمس جات عليه واكمل بوجع انا نمت هنا ازاي وتنهد بوجع وقام نفض هدومه علي قد مايقدر وقرالهم الفاتحه وفونه رن
ادم بتعب ايوه يا حاتم
حاتم بقلق مال صوتك في ايه
ادم بحزن مفيش المهم عرفني في جديد
حاتم ااااه بعتلك الشات كله بيني وبين البنت والرقم بتاعها اقري وشوف بقي هتقول ايه
ادم بتنيهده تمام يا حاتم تعبتك هي وافقت يعني
حاتم اااه وافقت متقلقش ومفيش تعب احنا اخوات
ادم تمام يلا باي
حاتم باي
وفتح ادم الشات بتاع البنت مع حاتم وفهم انها مش معترضه واتصل بيها وكلمها
البنت الو مين
ادم بتنهيده ادم الشافعي
البنت بابتسامه ااه اتفضل يا بيه سمعاك اؤمرني
ادم بابتسامه الامر لله بصي
——————————————-
بعد شويه منه صحيت وحست نفسها تعبانه اوي و ملقيتش ادم جمبها استغربت اوي وراحت اتسندت بلعافيه ولبست دريس بيتي وطلعت تشوفه بس ملقيتهوش فاتوقعت يكون في شغله
منه بستغراب طب مقاليش ليه انه نازل ومسكت فونها ورايحه تكلمه لقيته بيفتح الباب ووشه باهت وعنيه حمرا وهدومه اتبهدلت
منه بصدمه وهي بتكح بتعب ايه ده يا ادم في ايه يا حبيبي
ادم بقلق مالك في ايه وراح سندها
منة بتعب عادي يا حبيبي تعبانه شويه المهم انت كنت فين ومتبهدل كده ليه
ادم بتنهيده سيبك مني انتي خدتي شاور
منه بتعب لا لسه مش قادره
ادم يا حبيبتي ماهو العمليه كانت مش سهله بردو وانتي بعدها الله واكبر عملتي مجهود صعب ومفروض كان ليكي راحه
منة بتعب حبيبي انا الموقف الصعب فعلا بتاع النقبله والحمدلله مكملش دقايق ووقفتها انما بعد كده ركبنا طياره خاصه وارتاحت وخدت ادويتي ونمت براحتي وحسيت فعلا اني متحسنه انما دلوقتي لا تعبت تاني
ادم بتنهيده طبيعي يا منة لما تقومي من عمليه زي دي وتعملي كل ده مش هيبان عليكي غير لما تنامي وتصحي هتحسي جسمك كله متكسر وتعبانه
منه بدوخه اممم ده حقيقي
ادم وطي شالها بين ايديه ودخل الحمام
منه بحرج انت هتعمل ايه
ادم منة بالله عليكي يا حبيبتي عديها واسكتي انا مش غريب يعني بس انتي لازم تاخدي شاور وتعبانه اكيد مش هسيبك وتقعي في الحمام وبدا يساعدها في قلع الدريس
منه بستغراب مالك يا حبيبي انت مضايق من ايه وكنت فين يا ادم وليه هدومك متربه
ادم تنهد بتعب واكمل بعدين نتكلم انتي تعبانه
منه حطت ايديها علي وشه ووجهت عنيه لعنيها واكملت بدموع ماالك يا حبيبي عنيك مليانه وجع ليه
ادم الدموع اتجمعت في عنيه واكمل بتنهيده مليانه وجع منه وغلاوتي عندك بعدين وشالها حطها في البانيو وساعدها في الشاور
منة بدموع ادم انت بتخبي عليا حاجه صح
ادم وهو بيعمل شعرها اكمل بوجع اه بس هقولك شويه كده ممكن تهدي بقي
منة بخوف خير ربنا يستر
ادم بدموع الحمدلله علي كل حال يا منة
بعد شويه ساعدها تخلص الشاور ولبسها دريس بيتي قصير وسرحلها شعرها
منة لفتله واكملت بتعب ها في ايه بقي
ادم قعدها علي السرير ورجع ضهرها لورا واكمل هعملك تاكلي واجيب الدوا. ومشي
منة بدموع ااادم انا بتكلم متتاجهلش كلامي
ادم وقف وهو مديها ضهره واكمل وانا قولت الكلام بعدين دلوقتي هعملك تاكلي علشان الدوا انتي تعبانه
منه سكتت بحزن وهو راح عملها تاكل ودخل
منه بصتله بحزن وسكتت
ادم طيب ليه البصه دي طيب
منة بحزن علشان انت بتخبي عليا
ادم وهو بيمد ايديه بلاكل اكمل والله علشان خاطرك
منة وهي بتاكل منه اكملت بقلق ودموع ليه هو في ايه
ادم بتنهيده متشغليش بالك دلوقتي كلي يلا
منه اكلت واكملت بدموع طريقتك بتحسسني اني غريبه عنك لان انت جوزي ومفروض اعرف عنك كل حاجه
ادم بابتسامه متعبه غريبه ايه هو انا اتفضل ليا غيرك وباس راسها واكمل كلي يا حبيبتي كلي المهم دلوقتي صحتك
منه بدموع طب هاكل بس فهمني
ادم بتنهيده حاضر
وبعد شويه منة خلصت اكلها
ادم بحب يلا الدوا علشان تتحسني
منة بتعب ادم ما تديني من المسكن القوي اللي ادتهوني امبارح كان حلو اوي
ادم بتنهيده حبيبتي ده كان مسكن علشان كان لسه تعبك جديد انما عدي يوم خلاص بلاش منه علشان تقيل اوي علي المعده خليكي في دول وهتتحسني بس هو كان يوم علقه بصراحه
منة بتنهيده اااه بجد اوي وخدت الدوا
ادم بتنهيده هنزل اجيب ساره كفاياها كده واحشتني
منة مسكت ايده واكملت استني قولي الاول في ايه وحياتي عندك يا ادو لو بتحبني
ادم بدموع انا خسرت اهلي اللي كانوا فاضلين ليا يا منة
منه بصدمه ماما ساميه وبابا ابراهيم! !!!!! ليه حصل ايه
ادم بتنهيده كلها وجع تصوري انهم كانوا عارفين مين اللي قتل اهلي ومرضيوش يقولوا كل السنين دي
منة بصدمه انت بتهزر صح ?? هما اتقتلوا فعلااا ودموعها نزلت
ادم بوجع كلكم مصدقتوش بس دي الحقيقه
منه بصدمه الحقيقه ازاي ?? وعرفت منين ?? ومين اللي عمل كده ?? ولييه
ادم بوجع ممكن مكملش كلام ورايح يمشي
منه مسكت ايديه وقامت وقفت بتعب واكملت بدموع ادم في ايه ارجوك قولي ليه مش عايز تتكلم
ادم بوجع ودموع مش عايز اضايقك يا منة ارجوكي متضغطيش عليا اكتر من كده
منة بدموع اادم في ايه يا حبيبي وانا هضايق ليه مش فاهمه ارجوك فهمني
ادم تنهد بوجع وبصها وسكت ثواني واكمل بدموع عارفه مين اللي قتل اهلي يا منة
منه بقلق مين يا حبيبي
ادم بوجع ودموع ابوكي يا منة ودموعه زادت واكمل ابوكي اللي كسرني ودمرني وحرمني من اهلي عمري كله وكان سبب في نزيف لسه مخفش ولا هيخف وروحت المقابر لاهلي وفضلت ابكي وعيني غفلت هناك وانا ساند راسي علي قبر امي فاهدومي اتبهدلت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب غير مشروط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى