روايات

رواية حب عبر الصدف الفصل الرابع 4 بقلم نعمة أحمد

رواية حب عبر الصدف الفصل الرابع 4 بقلم نعمة أحمد

رواية حب عبر الصدف الجزء الرابع

رواية حب عبر الصدف البارت الرابع

رواية حب غير الصدف
رواية حب غير الصدف

رواية حب عبر الصدف الحلقة الرابعة

كيان بدموع : سيبني انا معملتش حاجة اوعي كدا سيبني
ادهم بعصبيه : اهدي هو حد قالك اني هكلك
( ثم نظر حوله ثم اخدها إلي احد غرف الطابق الثاني و اغلق الباب )
كيان بخوف : اي انت هتعمل اي
ادهم بمكر: هعمل اي يعني هاخد حقي منك
كيان برعب : لاء ارجوك انا اسفه واللهي انا اسفه
ادهم وهو يخلع الحزام ويقترب: طب القلم اللي ضربتهولي هتديني حقه ازاي
كيان بعياط ورعب: لاء واللهي ما هعمل كدا تاني انا اسفه واللهي انا اس..
(ثم أغمي علي كيان)
ادهم بخوف : يا انسه يا انسه واللهي انا كنت بخوفك مكنتش هعملك حاجة. يا انسه
(ثم حملها علي السرير وجلب لها مياة واخذ يرش علي وجهها)
كيان بصريخ وهي تشد لحاف: اااه ايي انت تاني ابعد عني وحياة اغلي حاجة عندك ما تعملي حاجة
(ثم وضع يده علي فمها)

 

 

ادهم: يستي واللهي ماهعملك حاجة
كيان بتوتر: بس انا شوفتك بتقلع الحزام
ادهم بحرج : انا بس كنت بخوفك لكن في نيتي مكنتش هعمل حاجة…. بس قولي بقي اسمك اي عشان زهقت من كلمة انسه بجد
كيان : اسمي كيان و عندي ٢٤ سنة وخريجة كلية تجارة انجلش
ادهم بضحك : اي دا اي كل دا انا سألت بس علي الاسم
كيان بكسوف : اسفه انا بس بس…
ادهم بهزار : انتي لسه هتبسبسي بصي انا ادهم و دا الكارت بتاعي لو عوزتي حاجة تبقي رني عليا
كيان : ماشي شكراً
ادهم بتفكير: صحيح انتي اي اللي جابك مكان زي داوشكلك مش زي البنات اللي هنا
كيان : انا كنت جايه أوصل اوردر ..يلهووي الاكل راح فين
ادهم : استني بس انا جاي معاكي
كيان : اهو الحمدلله الاكل بس انا مش عارفة أوديه فين
ادهم : متبصليش وانا اعرف منين انا
كيان بحزن : طب انا اعمل اي دلوقتي
ادهم بتناكة: خلاص متلويش بوزك كدا تعالي كدا ورايا
كيان بقرف : متكبر ومغرور شايف نفسه علي اي دا
ادهم :بتقولي حاجة
كيان بتكشيرة: لاء
(سأل ادهم احد المارين علي اذا كان طلب حد اوردر ثم اراه الاوضه)
ادهم : المفروض تبقي الاوضة دي خشي سلمي الاكل وبسرعة عشان هوصلك
كيان: لاء شكراً انا هعرف…
ادهم : انتي تاني مش فاكره اخر مرة حصل فيكي اي

 

 

كيان بغضب : علي فكرة انت متعرفنيش لما بقلب خافي مني بقي
ادهم بإستهانه : طب يلا يا ختي
(ثم دخلت كيان الاوضة )
كيان : لو سمحت ياللي هنا الاكل وصل
(خرج احدهما من الحمام لابس برنس)
الرجل : طب تعالي طب ادوهولي
كيان بتوتر : لا شكلي جيت في وقت مش مناسب اتفضل الاكل و انا واقفة برا عقبال ماحضرتك ماتلبس
(ثم جري الرجل لحق بها قبل ان تخرج و امسكها )
الرجل : رايحة فين انتي فاكرة دخول الحمام زي خروجه
كيان بصويت: عااا ..(ثم وضع يده علي فمها ودفعها علي السرير و مزق لبسهاولكن دفعته كيان باقصي ما لديها و أخذت فازا و رمت عليا لكنها لم تصيب ثم اقترب منها كثيرا وكان..)
ادهم بزعيق : انت بتعمل اي يا بن **
(ثم شد ادهم الرجل وأخذ يضرب به بقوة حتي أغمي علي الرجل ثم نظر الي كيان راها جالسة كامشة ملابسها ممزقة فخلع الچاكيت ووضعه عليها)
ادهم بحنية: خدي اللبسي دا ويلا نمشي من المكان دا
‘في العربيه’
ادهم :اوديكي المطعم ولا البيت
كيان: لاء المحل مينفعش اروح كدا
ادهم : انا كنت عايزاه اقولك حاجة
كيان : اي
ادهم : علي فكرة انتي ممكن تيجي تشتغلي عندي
كيان بدهشه :بجد
ادهم ببرود: اه بس خلي بالك انا هعينك لو معجبتنيش مش هشغلك
كيان بفرحة : شكراً جداً يا أستاذ …
ادهم : ادهم
كيان بكسوف : اسمك حلو
ادهم بإبتسامة: شكراً انتي احلي
كيان: ايوه هنا اتفضل انت بقي وشكراً علي التوصيلة..اه صحيح اتفضل الچاكيت
ادهم بعصبيه: اتفضل اي خليه ولا انتي يعني حابه تمشي كدا
كيان :خلاص حضرتك متعصب ليه

 

 

ادهم : اوووف مين قال اني متعصب اتفضلي عشان هوصلك البيت
كيان : لاء يا أستاذ ادهم كفاية كدا كتير و بعدين الناس تقول عليا اي لما يشوفني نازلة من عربيتك في منطقتي وانا هحاول ارد لطفك عليا دا بإذن الله
ادهم بتعجب : خلاص براحتك
ادهم لنفسه : مش معقول اول مرة اشوف واحدة ترفض كدا بس جميلة اووي عيونها العسلي ولا شفايفها ال.. ادهم فوق لنفسك
‘يوم جديد في منزل ادهم’
سارة : ادهم انا رايحة الجامعة بقي
ادهم : تعالي افطري
سارة : ماشي بس مقابل دا توصلني بقي
ادهم بإبتسامة :عيوني انتي تؤمري بس معأني هتأخر بس يلا
سارة : هو انا ليا غير دومي يناس
ادهم: اممم شكلك عايزاه حاجة يا لمضة
سارة : دومي هو انا ممكن اخرج مع صحبتي انهاردا
ادهم بتفكير : اممم لاء
سارة بتكشيرة : لي
ادهم : كدا
سارة بحزن : خلاص ماشي الحمدلله و شكراً مش عايزاك توصلني هطلب أوبر
ادهم بضحك : تعالي هنا يا هبلة انا بهزر معاكي
سارة بفرحة : بجد يعني انت موافق اخرج
ادهم : اه بس متتأخريش يلا بقي
سارة بفرحة: شكراً يا احسن اخ في الدنيا
……….
‘في شركة بابل’
عماد بقرف : هاا معاك اخبار ولا زي كل مرة

 

 

تامر : يباشا عيب عليك عرفت ميعاد تسليم الشحنة
عماد بدهشة قليل: قول
تامر بشهوة: طب الحساب الاول
عماد : هبعتلك نص مليون علي حسابك في البنك انجز
تامر : بكرا يباشا الساعة ٦ الصبح
عماد بمكر : تمام اووي جهز الرجالة ..مين بكرا هيبقي موجود
تامر : ادهم برجالته و الخليجي برجالته
عماد : ماشي خلاص اطلع برا
تامر بخبث : وعندي ليك هدية يبرنس
عماد : قول
تامر : عرفت ان اخته اللي كانت مسافرة رجعت
عماد بضحكة شريرة: والله وهنرجع نلعب لعب حلو اووي هههههه
…………………
‘منزل كيان’
كيان : انا نازلة يا جميلة
جميلة : اي دا لابسة كدا و رايحة فين
كيان : انا رايحة شركة كدا قدم فيها شغل
جميلة : ان شاء الله تتقبلي يا حبيبتي بقولك اي صحيح انا خارجة النهارده ماشي
كيان : تمام بس متتأخريش انا بحذرك اهو
جميلة بضحك : يم يم يم خاف ياعيد
كيان بهزار: اااه خاف يا عيد مني بقي
‘في شركة ادهم’
كيان:لو سمحت عايزاه اطلع لمكتب ادهم بيه
السكيرتير بتفصح : اركبي الاسنسير دا و هو في اخر دور
كيان بإبتسامة : شكراً
(دخلت كيان الاسنسير فالذي لا نعلمه انها لديه فوبيه منه ولكن قبل ان يغلق الباب دخلت..)
روان بتناكة: انتي مين اول مرة اشوف الوش دا هنا
كيان بخوف : انا جايه لأدهم بيه
روان بإستغراب : طب وانتي خايفة كدا لي
كيان بتوتر : اصل انا عندي فوبيا من الاسنسير

 

 

روان بسخرية : بجد واللهي ماشي
(حتي وصلوا طابق الأخير حيث شركة ادهم مبني يتكون من ٢٠ دور وبه يتحكم جميع شركاته التي في أنحاء العالم )
كيان: طب لو سمحتي هي فين المكتب
رون بقرف : انتي بتسأليني انا متشوفي بنفسك ولا انتي عاميه
كيان بحزن : خلاص انا اسفه
روان بقرف : حاجة بقيت تقرف (ثم ذهبت ألي مكتبه)
كيان : هو هنا مكتب ادهم بيه
آيه بتعجب : اه
كيان : طب ممكن ادخله
آيه : ليكي معاد سابق مع مستر ادهم
كيان : لاء بس..
آيه بتناكة: يبقي استني لما مستر ادهم يخلص وبعدين ادخلي
‘في الجامعة ‘
سارة : أوف اخيراً بجد بكره محاضرة الدكتور حسام اووي
جميلة بضحك :تبقي بلاش السيرة دي مش فاكرة اخر مرة جبتي سيرته اي اللي حصل
سارة بضحك :اه والله انا مصدقتش ان لقيته ورايا بجد كانت اكبر صدمة في حياتي
جميلة : تعالي يلا بقي نروح عند الفلاح بقي احسن كبدة تكليها في حياتك
سارة : طب اي رائك تروحي تجيبي الاكل ونأكل في جنينة الجامعة
جميلة : خلصانة
‘عمر في العربية’
عمر : الو
بنت بسهوكة: اي يا عموري مش هتيجي انهاردا وحشتيني
عمر: يقلب عمر استني بليل هاجي اكلك
بنت بسهوكة: يا شقي ههههه
تيييييييييييت
عمر بخوف : يلهوي طلعت منين دي
(نزل من العربية لقي فتاة ملقيه الارض جنب رأسها دم كثير )
عمرو بخوف : ينهار اسود
‘بعد مرور ٣ ساعات ‘
ادهم : آيه هو فين الورق …اي دا كيان انتي هنا من امتي
كيان بتعب من القاعدة: ادهم بيه ازي حضرتك انا هنا بقالي ٣ ساعات
ادهم بتعجب: طب ومدخلتيش لي
كيان: الانسه قالتلي انك مشغول وكدا فمحبيتش أزعجك
ادهم وهو ينظر بغضب لآيه : هو انتي اساتأذنتي مني الاول قبل ما تخليها تقعد كل دا
آية بسهوكة : مستر ادهم اسفه بس انا شوفت حضرتك مشغول محبيتش..
ادهم بتحذير : متتكررش تاني انتي فاهمة تعالي يا كيان ورايا
‘في مكتب ادهم ‘

 

 

ادهم بذوق : اتفضلي يا كيان نورتي المكتب
كيان بكسوف : شكرا يا ادهم بيه
ادهم : هاا نتكلم في الشغل بقي قولتلي انتي خريجة اي
كيان : انا خريجة كلية تجارة …
ادهم : ثواني يا كيان معلش ارد علي الفون
كيان : اتفضل
«ادهم:الو ….
ادهم بقلق : اييي انا جاي حالاً
اقفل بسرعاااا»

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب عبر الصدف)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى