روايات

رواية حب خاطئ الفصل السادس 6 بقلم شهد سيد

رواية حب خاطئ الفصل السادس 6 بقلم شهد سيد

رواية حب خاطئ الجزء السادس

رواية حب خاطئ البارت السادس

رواية حب خاطئ الحلقة السادسة

..:دخلت عليها
ياسمين:عيب عليك دنا ياسمين
اسلام بابتسامة خبيثة:عااش
بعد شوية…
مامت شهد:عملتي اي ف الامتحان
شهد:الحمدلله كان حلو
مامت شهد: شوفت صحبتك ياسمين وجات سلمت عليا وفهمتني ان اللي كان موصلك دا ابن خالتها عشان الوقت اتأخر وصلكو انتو الاتنين هي وانتي
شهد بصدمة: ياسمين!!
مامت شهد: ايوا متزعليش مني يا شهودة انا بس كنت خايفة عليكي
شهد :انتي كنتي كل مرة بتسمعيني وتتفاهمي معايا اي اللي حصل
مامت شهد:مش عارفة بس اعصابي متوترة الفترة دي
شهد:ليه
مامت شهد:في حد عزيز عليا اتقت*ل
شهد بغباء:اه قصدك بابا الله يرحمو
مامت شهد:لا قصدي علي ايمن ابو المجد صاحب باباكي
شهد بصدمة:اييه!

 

مامت شهد بحزن:ربنا يرحمه
شهد:ماما انتي عرفتي منين؟
مامت شهد بتوتر:جالي اتصال وقالولي كدا
شهد: ايوا مين اللي قلك كدا برضو
مامت شهد:خلاص يا شهد انتي هتحققي معايا ولا ايه
يلا انزلي وصلنا البيت
ف الليل قاعدة ف البلكونة بشرب ايس كوفي عشان الجو حر وباصة للقمر تفكيري مشتت ومش عارفة اركز
افكر ف اللحظات الجميلة بيني وبين اسلام ولا افكر ف توتر وماما ومعرفتها ان ايمن اتقت*ل مع اننا المفروض اتقطعت علاقتنا بيه من بعد وفاة بابا
وليه ماما يجيلها اتصال اصلا بكدا
فضلت افكر كتير لحد م غرقت ف النوم
صحيت الساعة 3 الفجر علي زفة الكلاب اللي كل يوم بتعملها لازم اي حد غريب يدخل المنطقة الكلاب تهوهو عليه
طلعت اشرب مية وانا ورايحة ناحية المطبخ سمعت صوت ماما وفي صوت؛ صوت شاب معاها ع التليفون وبيقولها انا قدام العمارة يا ماما
نعم!! انا بتخيل ولا اي
شهد:ماما
مامت شهد بخضة:ااه ياقلبي في اي اي اللي مصحيكي دلوقتي

 

شهد:انا صحيت عشان اشرب انتي بتكلمي حد
مامت شهد بتوتر:لا كنت بسمع فيديو عادي
شهد:ماشي تصبحي علي خير
محطتش ف دماغي بصراحة لان حاجة عقلي مستوعبهاش شربت ودخلت نمت
في الصباح….
مامت شهد:يا شهد انا نازلة خلي بالك من نفسك
شهد بنوم:حاضر هتروحي فين
مامت شهد: هجيب طلبات للبيت
شهد:اوك باي
قومت اعمل فطار وانا وبفطر سمعت دق الباب
شهد: بصوت عالي انتي لحقتي تيجي يا ماما ولا ايه
فتحت لقيت نقط د*م قدام الباب لا لا دا مش د*م دا لون احمر دموي ولما ركزت ببص علي يميني لقيت اسلام
اسلام:اي دا اي الحلاوة دي
شهد بصدمة:يخربيتك اي اللي جابك هنا
اسلام:لقيت مامتك نازلة قولت اجي اقعد اتكلم معاكي
شهد:وانت عرفت منين ان ماما نازلة وعرفت منين بيتي

 

اسلام بابتسامة:براقبك
شهد:ياحلاوة
اسلام:دا انتي اللي حلاوة والله
المهم انا كلمت ياسمين ويوسف واتفقنا هنطلع النهاردة عندنا مشوار
شهد:مشوار اي دا
اسلام:اصل ايمن طلع عندو ابن
شهد:معقولة
اسلام:ايوا وعرف اللي حصل وطلب يقابلنا
شهد:بس دا ممكن يقتل*نا
اسلام:هجيبو ف كافيه يخصني وهو داخل هيتفتش
ورجالتي ماليين المكان
شهد:تمام ع الساعة كام كدا
اسلام:8 تنزلي هتلاقيني مستنيكي،
بس مامتك شكلها مش غريب عليا حاسس اني شوفتها قبل كدا
شهد:اكيد شوفتها لما كانت قدام الجامعة مستنياني
اسلام:لا لا قصدي شوفتها مرة بس من فترة بعيدة قبل م اعرفك
شهد لسة هترد سمعت صوت مامتها بتفتح الباب
شهد بشهقة:ماما جات استخبي بسرعة

 

اسلام بضحك:هنط م البلكونة يا غزال بااي
شهد بابتسامة:باي
مامت شهد:يا شهدود انا جيت وجبتلك حاجات حلوة
شهد جريت عليها وحضنتها :حمدالله ع السلامة
مامت شهد:الله يسلمك،ريحتك برفان رجالي كدا ليه
شهد بتوتر:ااا برفان كانت ادتهولي ياسمين وطلع رجالي
مامت شهد بضحك:خايبة جيبالك برفان رجالي
الساعة 8 مساءاً……
كنت نازلة متشيكة اوي وحاطة ميكب رقيق وعيوني شكلها جميل مع رسمة الايلاينر كانت واسعة وبتلمع
لقيت اسلام واقف مستنيني بس من ورا البيت اللي احنا فيه عشان ماما وكدا
اسلام بتصفيرة:غزالة غزالة والله
شهد:وانت شكلك حلو اوي
اسلام:يلا بينا
شهد:يلا
ف الكافيه…
يوسف:يا جماعة قبل م ييجي عرفت حاجة عنو مهمة
اسلام:عرفت ايه

 

يوسف:دا طلع عندو اخت ومامتو عايشة بس عايشة بعيد عنو هي وبنتها بس وهو طول عمرو عايش لوحدو ف بلاد برا وباباه قاسي عليه بس كان طبعا ينزل مصر عشان عزة ابوه ولما عرف انو اتقتل قال انو لازم يقابلنا عشان ي….
قطع كلامه دخول ابن ايمن داخل بهيبته ووسامته وريأكشن وشو بارد بس بس دا فيه شبه من ماما
ياسمين:شهد الولد دا شبه امك كدا ليه
شهد بشك:مش عارفه والشبه متقارب جدا
محمد ببرود:مساء الخير
انا جي عشان اسأل سؤال واحد وبس وهمشي
اسلام بتركيز معاه:قول
محمد:ليه،ليه قتلتوه
شهد: عشان اغ…
اسلام بتحذير: شهد اسكتي
شهد: حاضر
شهد لما اتكلمت لفتت انتباه محمد لانو كان داخل عينو ف عين اسلام ويوسف بس لان سمع عنهم كتير وشاف
محمد ف سرو:البت دي شبه امي كدا ليه
اسلام:محمد انت مركز معايا
محمد بانتباه:نعم قول اللي عندك
اسلام:اظن مفيش حد بيقت*ل حد بدون سبب
ابوك جي علي شر*في وخلا مراتي تبقا حامل منو

 

محمد: ابويا!!
اسلام:ف اي راجل ميستحملش اللي حصل دا
محمد:امم فقتل*تو وقت*لت مراتك
اسلام:بالظبط
محمد: تمام انا سمعت بالكلام دا بس كنت حابب اسمعو منك ك تأكيد عن اذنك
وبص علي شهد ومشي
محمد:الو يا ماما انا خلصت معاهم وجيلك اهو
..:بسرعة قبل م شهد تيجي….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب خاطئ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى