روايات

رواية حب خاطئ الفصل الثالث 3 بقلم شهد سيد

رواية حب خاطئ الفصل الثالث 3 بقلم شهد سيد

رواية حب خاطئ الجزء الثالث

رواية حب خاطئ البارت الثالث

رواية حب خاطئ الحلقة الثالثة

يلا شيلها بسرعة قبل م مامتها تفوق
مامت شهد بخوف:انتو مين!!
بخ يوسف ف وشها مخدر وشالها حطها ع السرير واخدو شهد ومشيو
بعد ساعة..
شهد:ااه انا فين
اسلام:اهلا يا حلوة
شهد:انت عايز مني ايه بقا وجايبني هنا ليه
اسلام:بصي بقا هنتفق اتفاق ومن بعدها مش هتشوفي وشي تاني
شهد: انجز قول
اسلام:بغض النظر عن البوست اللي نزلتيه عني دا انا محتاجك ف حاجة ولو منفذتيهاش مش هتشوفي يوم عدل
شهد:دا تهديد بقا
اسلام بيبص لتفاصيلها بخ*بث:حاجة زي كدا
ف لاحظت شهد نظراتو ف عدلت هدومها

 

اسلام باستهزاء:متخافيش مش هبص لوحدة زيك
شهد:انت تطول
اسلام بجدية:المهم اتفاقنا اننا هنتجوز
شهد:ايه انا مستحيل اتجوزك انت عايز تقتل*ني زي اللي قبلي ولا ايه
اسلام:علي فكرة انا مش قت*ال قت*لة زي م انتي فاكرة
شهد:اذ كان انا شايفاك بعيني والست سايحة ف د*مها
اسلام:هفهمك كل حاجة بعدين وكمان انا مش هأذيكي ف حاجة انتي كدا كدا متخصنيش وبعدين دا جواز مزيف محتاجك ف مصلحة بس وبعدها هننهي كل حاجة حتي مش هكتب عليكي
شهد:وان موافقتش
اسلام:يبقا تودعي مامتك
شهد بقلق:ابعد عن ماما لو سمحت ومدخلهاش ف حواراتك انا مش عايزة اخسرها زي م خسرت بابا
اسلام:يبقا تسمعي الكلام انا هروحك دلوقتي فكري كويس ويومين وهاجيلك تقولي الرد
شهد:تمام
بعد يومين..

 

شهد:ماما فوقي
مامت شهد:صباح الخير ياقمري
شهد:صباح النور ياحبيبتي انا حضرت الفطار ونازلة الجامعة
مامت شهد:تمام خلي بالك من نفسك يا شهد انا حلمت من يومين حلم وحش اوي ليكي ربنا يستر
(مامت شهد افتكرت ان اللي شافتو من يومين حلم لانها صحيت لقت نفسها ع السرير وكل حاجة طبيعية)
شهد:حاضر
نزلت شهد الجامعة وقعدت مع صاحبتها ياسمين وحكتلها كل حاجة
شهد:وبس يستي دا اللي حصل اليومين اللي فاتو عشان كدا مكنتش عارفة اكلمك
ياسمين:وانتي هتوافقي يا شهد علي اللي بيقولو دا
شهد: مضطرة عشان ماما مش عايزة اخسرها انا لحد دلوقتي مش قادرة اتخطي الطريقة اللي ما*ت بيها بابا
ما*ت مقتو*ل ومن مين من صاحبه
ياسمين:ربنا يرحمو يا حبيبتي بس انتي كدا بتضحي بنفسك م هو يمكن يقت*لك دا كمان زي الست اللي قتل*ها دي
شهد:هو قالي انو مش هيأذيني لاني مخصوش ف حاجة
ياسمين:طب واشمعنا انتي اللي اختارك
شهد:عشان انا عرفت عنو حاجات محدش يعرفها وخصوصا اني شوفتو وهو بي*قتل
ياسمين:هو انتي بجد مش خايفة
شهد:بصراحة

 

ياسمين:هاا
شهد:مش خايفة منو
ياسمين:دا انتي اتجننتي بقا
شهد بضحك:حاسة كدا؛اي دا دا اي اللي جابو هنا
ياسمين:مين
شهد:الواد اللي معاه،انا هروح اشوف عايز ايه
هو انت اي اللي جابك هنا
يوسف بتركيز علي ياسمين:هي مين دي
شهد:صحبتي قول عايز اي بقا
يوسف:اسلام بيقولك اجهزي النهاردة الساعة 8 هيعدي عليكي
شهد:بس انا لسة مقولتش رأيي
يوسف:م احنا عارفين رأيك يلا باي
ف المساء..
مامت شهد:اي الحلاوة دي يا كتكوتي رايحة فين
شهد:م انا قولتلك يا ماما رايحة عيد ميلاد صحبتي وياسمين هتيجي معايا
مامت شهد:خلي بالك من نفسك
شهد:حاضر يلا باي
شهد وهي نازلة لمحها اسلام واتعدل ف وقفتو
اسلام بإعجاب:اي القمر دا
شهد: شكراً،هنعدي علي ياسمين صحبتي ماشي
اسلام باستغراب: ليه

 

شهد:كدا عايزاها معايا
اسلام:تمام بس استني اعرفك كل حاجة بقا،
انا مش بقتل زي م انتي فاكرة ولا بحب ااذي حد بس دي كانت مراتي وانا قت*لتها عشان خانت*ني
شهد:طب وابنك
اسلام بوجع:مش ابني ابن عدوي اللي رايحنلو دلوقتي
شهد:نعم ورايحنلو ليه
اسلام وعينيه مسودة:هقت*لو
شهد بفزع:حرام عليك دي روح انا لا يمكن اشاركك ف كدا
اسلام:متقدريش مفيش حل قدامك غير كدا
شهد بدموع:طب اشمعنا انا م كنت تختار وحدة من عالمكو دا
اسلام وقلبو يخفق:مش عارف اختارتك ليه مش عارف
شهد:طب هو انت كنت بتحب مراتك دي
اسلام:لا بس مكتوبة علي اسمي ليه تغفلني وتعمل كدا
شهد:هو الراجل اللي رايحنلو دا اسمو اي

 

اسلام:ايمن
شهد بتخمين:ايمن ابوالمجد ؟
اسلام بصدمة:انتي تعرفيه!!
شهد بدموع:دا اللي قت*ل بابا…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب خاطئ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى