روايات

رواية حب بعد عذاب الفصل الثالث 3 بقلم آلاء عمرو

رواية حب بعد عذاب الفصل الثالث 3 بقلم آلاء عمرو

رواية حب بعد عذاب الجزء الثالث

رواية حب بعد عذاب البارت الثالث

حب بعد عذاب
حب بعد عذاب

رواية حب بعد عذاب الحلقة الثالثة

بيصحا ادم ويدخل الحمام يأخذ دش ويتوضئ ويخرج ليصلاويلبس بدالةسوداء وقميص ابيض وجزمة سوداء وينزل لي فطار مع عائلته
ادم: صباح الخير
الكل: صباح النور
الام صفاء: متتأخرش عشان خالك ومرات خالك وسلمي جايين النهارده
ادم بضياق: هشوف
رهف: طب انا همشي عشان متأخرش علي المحاضرات
الاب: ماشي وانتي كمان تيجي بدري متروحيش في حتة
رهف بزهق: حاضر
الام صفاء بابتسامة: يحاضرلك الخير ياحبيبتي
ادم:طب انا كمان همشي عشان متأخرش علي شركة
الام صفاء: مع السلامة ياحبيبي
ادم بابتسامة: سلامة وخرج ركب عربيته وانطلق الي الشركة
___________________________________________________________________________عند نبض قامت من علي السرير ودخلت الحمام توضئت وخرجت صلات ولبست جيبة بيضة وبلوزة سماوي وطرحة بيضة وكوتش أبيض وخرجت من ألاوضة شفته ولدتها
الام سارة باستغراب: راح فين يانبض
نبض : نزل ياماما اقبال هنا
الام سارة: طب مش هتفطري قبل متنزلي
نبض بأستعجال: معلش ياماما مفيش وقت هبقي افطر معه في الكافية
الام سارةبحب: ماشي خليا بالك من نفسك
نبض بأبتسامة: حاضر ياست الكل٠٠يلا سلامة
الام صفاء: سلامة ياحبيبتي
___________________________________________________________________________
ادم بيوصل الشركة بيخش مكتبه بيدخل بعده بثواني يامن وبخبط ويدخل
يامن بأبتسامة: صباح الورد
ادم: صباح النور الصفقة تمت امبارح
يامن بجدية: اوي زي مانت عايز بس
ادم بحدية: بس ايه
يامن بقلق: مروان السيوفي شكلو نويا علي نيا سودا
ادم بخبث: لا مش هيقدر يعمل حاجة
يامن برفعت حاجب: وانت ليه وثق انه مش هيعمل حاجة
ادم بخبث: عشان لوعامل حاجة هيزعل مني اوي اوي
يامن بأستغراب: هيزعل منك… بص انا عايز اعرف اي الي انت عرفو عنه
ادم بخبث: هقولك…………………….
يامن بصدمة:……………
___________________________________________________________________________عند رهف بتوصل الجامع وبتدخل المحاضره قبل ما الدكتور بيدخل
رهف: الحمدلله الدكتور لسه مدخلش
ريم: وقبل متكلم الدكتور بيدخل للمحاضره
حاتم بأبتسامة: ازيكو يا ابطال انا الدكتور حاتم عمر المعيد بتعكو الجديد وقبل منبدأ الي عايز يقول حاجة يقوله
طالبة بأعجاب: ممكن منخدش محاضره ونتعرف علي بعض
حاتم: ماشي ممكن ونبدأ با وبيشوف حاتم بنت قاعدة سرحانة فابقول الاسنة السرحانة وبشور علي رهف
رهف بتركيز: انايا دكتور
حاتم: اوي انتي قامي عرفينا بنفسك
بتقوم رهف بضايق: انا رهف الاسيوطي
حاتم ببرود: انا عايز اسمك بالكامل مش اسم العائلة
رهف بزهق: اسمي رهف محمد مصطفي الاسيوطي
حاتم ببرود: اتفضلي اقعدي
رهف بتنهيدة: حاضر وفي سرها بني ادم بارد
___________________________________________________________________________
عند نبض بركب تاكس وبتنزل قدام كافية وبتدخل تدور بعنيه علي هنا، هان بتشوفه وبشور ليهانبض بتشوفه
هنا بغيظ: كل ده تأخير ياختي
نبض ببرود: اعمل ايه يعني انتي صحتيني وبعدين كلمتك وصلت ولبست وجيت اهو حتي مفطرتش
هنا بسخريه: معلش يختي ضيعت عليكي الفطار
نبض ببرود: طب يلا اطلبنا فطار عشان جعانة
هنا بسخرية همك علي بطنك
نبض ببرود: اوي قول بقي كنتي عايزني في مهمة ايه
هنا بجدية: انا لقيت شغل في شركة *******كانت عايز سكرترتين
نبض بفرحة؛: بجد لقيت شغل
هنا: اوي
نبض بتعجب: هو انتي لحقتي تلاقي شغل ده انتي كنتي معي في المطار امبارح
(ملحوظة هنا كانت مسافر مع نبض تركية)
هنا: اه عشان انا امبارح لما روحت واستريحت من السفر قاعد علي الموبيل اقلب فيه لقيت اعلان لي شركة******عايزين سكرترتين بس فولت اتصل بكي اقولك بما انك كنتي هوي علي شغل في شركة ادارة اعمال
نبض: اه ماشي والانترفيو امتي
هنا: بكره
نبض: ماشي خلق اعمل اللي في طب هو انتي بعتلهم
هنا بغباء: لا
نبض بغيظ: لا ايه انتي يبنتي شربة حاجة ابعتلهم عشان يعرف اني حنا ريحين بكره الشركة
هنا: خلص ياستي هبعت
بعد سنه الاكل بيجلهم بيكلو ويتكلمو في مواضيع كتير
___________________________________________________________________________
عند ادم بيدخل علي مكتبه من غير ميخبط
يامن: بقولك يابوص السكرترتين الي كنا عايزينهم جين بكره يقدوم السي ڤي
ادم بضايق:ماشي وبعد كده قبل متدخول خبط
يامن: ماشي يابوص بس انت شكلك مديق ليه
ادم بضايق: خالي جي هو ومرتو وبنتو الي مبضايقهمش
يامن بضحك: خلص متروحيش من الشركة الي لما يمشو
ادم: مش هينفع عشان ماما موعدني اني لازم اروح بدري وانت عرفت مبحبش اخليا امي تزعل مني
يامن: خلص بص انت تروح دلوقتي وتخليك عادي وتسلم عليهم وعظمته عادي وهم هخدو قعده وهيمشو
ادم بزهق: انا مبضاقش بنتهم ده أبداً هي وامه
يامن بضحك: معلش يا بوص مضيقش نفسك
ادم وهو بيلم حاجته من علي المكتب: ماشي انا هامشي انا
يامن: مع السلامة يابوص
ادم: سلامة
وبيخروج ادم من شركة يركب عربته وبينطلق الي الفيلا
بيوصل. ادم الفيلا واول مبيدخل بلقي الي بتجري عليه وتحضنو ادم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب بعد عذاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى