روايات

رواية حب الطفوله الفصل السابع عشر 17 مهرائيل ماجد

رواية حب الطفوله الفصل السابع عشر 17 مهرائيل ماجد

رواية حب الطفوله الجزء السابع عشر

رواية حب الطفوله البارت السابع عشر

رواية حب الطفوله السابعة عشر

حب الطفوله بارت 17
كلارا: تعالا خد حاجتك بكره يامازن
مازن: تمام
كلارا بصتلو بدموع انو اتخلي عنها بسهوله كده يابتو ونزلت ومازن مشي
عند نور
سيف رجع من برا ودخل ل نور: ينفع اللي حصل ده
نور بصتلو بدموع وراحت تنام سيف مسكها
سيف وهو يحضنها: غصب عني انا عارف غيرتي وحشه و عصبيتي كمان عشان كده قولتلك كذا مره لما اكون متعصب متعانديش معايا اسف حقك عليا وليكي اسبوع طلبات مش هرفضلك حاجة بس متفلسنيش ها وضحك
نور بصتلو وضحكت: اشطا
سيف ببسمه جميله: اتصافينا
نور: اتصافينا ياسطا
سيف: يلا ننام عشان بكره
عدت الايام ادم مبيكلمش ميرال وهي محاولتش تكلمو حتي ومازن كان مشغول بالشغل ومتجاهل كلارا خالص لحد ما راحتلو المكتب ساعتها زعل من نفسو وصالجها وبيحاول يعوضها عن كل حاجة وسيف كمان بقي حنين مع نور مبيزعقش ديما بيضحك
عند سيف كانو عازمين ميرال وادم ومازن وكلارا
ميرال دخلت والتعب باين عليها
نور: ميرال عاوزاكي ثواني
ميرال راحت: نعم
نور: لسه متصالحتوش
ميرال: لا
نور: ميرال انتي كنتي هتتعبي اكتر لازم تكون نفسيتك كويسه عشان تقدري تواجهي الكانسر.
ميرال: لو خفيت يبقي ليا نصيب وهكمل عمري كلو مع ادم لو مخفتش مش هقدر اخلي يزعل بسببي وبعدين انا مش عاوزه يعرف انتي عارفه الفتره الجايه هتكون عامله ازاي انا مش هقدر لا اقوم ولا اتحرك شعري هيقع نفسيتي هتبقي وحشه وكل ده ادم لازمتو اي يستحملو
نور بدموع: مش خطيبك
ميرال: كان ادم نسيني يانور
نور: لي بتقولي كده ادم بيحبك
ميرال بدموع: لو كان بيحبني انا معملتش حاجة لكل ده للدرجه دي هنت عليه هو كان مستني فرصه ولما لقاها نسيني
نور: طب يلا نطلع عشان محدش يشك ف حاجة وبكره متنسيش عندك جلسه
ميرال: تمام وراحو قعدو معاهم وكل ده ادم كان متجاهل ميرال
تلفون ادم رن رد
ادم: ايوه ياالين
ميرال بصتلو
ادم: وانتي كمان وحشاني
الين: انا اجيت مصر كتير مشتقتلك بدي شوفك
ادم بضحك: لا مش مصدق خلاص نتقابل بكره واهو نشوف لبنان بقي حلو ولا لسه
الين: ادم تعا هلأ بدي شوفك
ادم: خلاص تعالي انا عند سيف
الين: هلأ راح اجي
ادم:مستنيكي باي وقفل
ميرال ف نفسها وهي تكتم دموعها: عشان كده نسيتني يا ادم معقول هنت
مازن: اي ياجماعه الكأبه دي
كلارا: ناس كئيبه يابني والله الباب خبط وادم راح يفتح لقي الين
االين وهي تحضنو: ادم اكتير اشتقتلك
ميرال بصتلو وراحت ل نور
ميرال بتعب ودموع: انا همشي
نور فهمت: تمام
نور فهمت: تمام خلي بالك من نفسك
ميرال هزت راسها ومشت
عدا اليوم وكلو روح
نور: سيف انا عاوزه اروح اقعد مع ميرال الفتره دي
سيف بهدوء: لا
نور: لي
سيف بصلها: انا بحاول متتصبش وانتي مصممه هتروحي تقعدي واللي اسمو سعيد ده هناك
نور: مش هقعد معاه ميرال محتجاني الفتره دي
سيف بصلها: تمام يانور روحي
نور بصتلو بفرحه: بحبك
سيف: وانا كمانعدت الايام ميرال التعب زاد شعرها اللي بدأ يقع والسواد تحت عنيها وخست خالص بطلت تروح محاضراتها واخيرا جه موعك اخر جلسه
ميرال:
مش معني ان نور بتسامح كتير يبقي معندهاش كرامه في حاجه اسمها قلب صافي مبيعرفش يشيل من حد. ب اي كلمه تراضيه وللاسف ده مبقاش موجوده حاليابارت 18
ميرال خلاص قربت تخلص الجلسات وبطلت تروح الجامعه ادم كان قلقان بس غرورو منعو يسال عليها نو اتصلت ب ادم وقالتلو عاوزاك ادم راحلها
نور بعصبيه: اي اللي حصل يا ادم لكل ده مينفعش كده
ادم بستغراب: مش فاهم
نور: لا انت فاهمني وكويس يا ادم في انك كل ما تيجي تجيب الين كل ما نكلمك نلاقيها معاك في اي لحقت تنسي ميرال بسهوله كده
ادم: هي اللي نست كل اللي بينا مهنش علينا هي اللي تيجي تصالحني
نور: ميرال تعبانه يا ادم
ادم بقلق: مالها
نور: عندها كانسر هي رفضت اني اقولك بس انا لقيت انك بتبعد فعلا يا ادم
ادم: وهي ليه مقالتليش
نور: هي كانت عارفه من قبل ما تقابلك. يا ادم كانت رافضه تقولك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب الطفوله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى