روايات

رواية حبي الأول الفصل الرابع 4 بقلم نيرة عبدالله

رواية حبي الأول الفصل الرابع 4 بقلم نيرة عبدالله

رواية حبي الأول الجزء الرابع

رواية حبي الأول البارت الرابع

رواية حبي الأول الحلقة الرابعة

أحمد بصله بغضب وقال: ما تتلم يعم انت وتاخد بالك من كلامك
الشخص: انت مين اصلا وبعدين انت مالك بتتدخل بيني وبينا ليها وعلي ما أظن ان شيمو مش مضايقه ولا اي
شيمو: ايوا طبعا ي مروان هضايق ليه وبعدين انت زي اخويا بالضبط ومفيش حد هنا له حق انه يدخل
احمد بصلها بغضب واخد بعضه ومشي ومحمد راح وراه
بسمة: انا اسفه ي شيمو علي تصرف احمد معرفش هو اي اللي عمله ده أصلا
شيمو: حصل خير ي بسمه بس ياريت تقوليله يلزم حدوده
بسمة: أكيد ي شيمو هكلمه انهارده واقوله
شيمو: أفندم وتكلميه ليه
بسمة: عشان أقوله انك اضايقتي
شيمو: لا اياكي تتكلمي معاه كفايه اللي قولته له وهو اكيد عرف غلطه
نور: طب ممكن نقفل علي الموضوع ده ونكمل لعب بقي
مروان: ايوا نور معاها حق انا اللي عليا الدور وسحب الورقه وكان عليه الدور انه يمثل؛ وفضلوا يكملوا لعب ويضحكوا ويهزروا
محمد: اي اللي انت عملته ده ي أحمد
أحمد: انت مش شايف كان بيتكلم معاها ازاي وبيقولها اي
محمد: وانت مالك بتتدخل ليه اصلا وفي الاخر حرجتك
أحمد بعصبية:محمد قفل علي الموضوع ده
محمد: حاضر ي احمد بس فوق شويه لنفسك بقي
أحمد بصله وطلع بيته؛ ومحمد راح بيته
في بيت شيما
نور: بس شكله بيحبك وبيغير عليكي اووي
شيما: هو مين ده
نور بغمزه: أحمد
شيما: وهو يغير عليا بصفته اي اصلا وبعدين يغير عليا من مروان ده اخويا في الرضاعه
نور: بس محدش يعرف انه اخوكي الرضاعه
شيما: نور انتي هتستعبطي ما كل زمايلنا عارفين ان مروان اخويا في الرضاعه من ايام الحضانه
نور: بس احمد ميعرفش
شيما: يعرف او ميعرفش هو ملوش علاقه بيا
نور: طيب ي اختي انا هقوم امشي يلا
شيما: لا خليكي قاعده معايا شويه
نور: ي بنتي الساعه بقت 11 واحنا عندنا مدرسه بكرا يدوب ألحق اروح بقي عشان ننام
شيما حضنتها: طب خلي بالك من نفسك ي حبي واصحي بدري مش كل يوم نتأخر بسببك
نور بضحك: حاضر يختي ونزلت وسابتها
ونور نزلت وشيما نامت علي السرير وكانت بتفتكر غيره
أحمد عليها وكان جواه فرحان وفتحت الفيس وجابت اكونت احمد وفضلت تقلب فيه لحد ما نامت
تاني يوم
شيما صحت متأخره ولبست هدومها بسرعه ونزلت من غير فطار عشان نور كانت بترن عليها كتير
شيما: معلش ي نور راحت عليا نومه
نور: لا ولا يهمك بس بسرعه عشان متأخرين أصلا
واخدتها وراحوا المدرسه بسرعه
في المدرسه
محمد: لسه زعلان من اللي حصل امبارح
أحمد: لا وهزعل ليه انا فعلا غلطت اني أدخلت بينهم مكنش لازما اعمل كده
محمد: انا عارف انك بتغير عليها بس كان المفروض تتحكم في غيرتك ومش قدام الناس تظهرها خاصه انك مش عارف مشاعرها من ناحيتك
احمد: خلاص ي محمد موضوع وانتهي وخلص
محمد: تمام ي احمد يلا عشان الطابور بدا
وكل واحد طلع علي فصله وبدا ياخد حصصه واحمد مكنش مركز في حاجة وكان بيفكر ان ممكن يكون فيه حاجة بين شيما ومروان ولا لا لحد ما جه وقت البريك
نور: مالك ي شيما وشك اصفر ليه
شيما: لا ي نور انا كويسه متقلقيش
نور: طب خليكي هنا هروح اجيب ليكي عصير
شيما: انا هاجي معاكي مش هقعد لوحدي
نور: طب يلا تعالي
ولسه شيما هتقوم حاسه ان الدنيا بتلف بيها ووقعت علي الارض
*تفتكروا شيما حصلها اي؟!
*وتفتكروا فعلا احمد هيبعد عن شيما؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبي الأول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى