روايات

رواية حبيت مختلف الفصل الثالث 3 بقلم فيروزة

رواية حبيت مختلف الفصل الثالث 3 بقلم فيروزة

رواية حبيت مختلف البارت الثالث

رواية حبيت مختلف الجزء الثالث

رواية حبيت مختلف
رواية حبيت مختلف

رواية حبيت مختلف الحلقة الثالثة

داخل من الباب لقه نسمه وقعه علي الأرض …امير جري عليه…
امير بخوف …مالك يا نسمه …ردي عليه …
ام نسمه بقلق قربت من نسمه …مالك يا قلب امك …
ام امير بخوف قربت منه …مالك يا حبيبتي..
امير بدموع حضن نسمه جامد …نسمه ردي عليه …نسمه ياريتني مكنت خرجت وسبتك لوحدك ….يخربيت الفسيخ هو السبب …
نسمه فتحت عين ولسه قفله التانيه …ميرو هو انت جبت فسيخ ….
امير بغضب بعد عنها …..انتي كنتي بتهزري ….ده انا قلبي كان هيقف …..
نسمه بضحك…كنت بعمل تجربه علشان لو حصلي حاجه اعرف هتعمل ايه …
امير قام .. بقولك ايه يا طنط ينفع ارجع نسمه واخد حاجه تانيه بدلها…
ام نسمه بضحك….لا يابني احنا ماصدقنا حد ادبس فيه وخلصنا منها..والبضاعه المبعه لا ترد ولا تستبدل…
امير بضحك…هي تلاجه يا طنط ولا ايه …
ام نسمه بضحك…ياريت كنت نفعتك …..ده التلاجه ليه لزمه عنه …انا ماشيه الله يكون في عونك يابني …
نسمه بضحك…كده يا حاجه …انا بقيت سلعه بنسبه ليكي ….وكمان مش برجع …ليه كده يا امومه …ليه كده يا زمان …ليه كده يا ميرو …
امير بضحك…طيب يا طنط خدني انا معكي …
ام نسمه بضحك…هو انا ناقصه علل …اقعد مع مراتك …
نسمه بضحك…مع سلامه يا حاجه ملكيش نصيب في الفسيخ ….
ام نسمه اخدت الكيس ….يوه هو انا نسيت اقولك مش انا هاخد ام امير ونطلع علي اي جنينه ناكل الفسيخ وانتي اقعدي كلي جوزك هنا …يلا يا ام ميرو …
ام امير مش قادره تتكلم من كتر الضحك …يلا يا حبيبتي ….والله صحيح ما جمع اللي لما وفق…يلا نطلع علي ايه جنينه ….ونجيب بصل …

 

 

 

ام نسمه بضحك…يلا يا حبيبتي…اهو حته ناكل بروقه….من غير العيال دول …
ام امير بضحك. ….عندك حق …
نسمه بضحك…امي …حماتي …اقفي ياوليه انتي وهي هنا …هاتو الاكل وبعدين اتكلو علي الله…
ماشيو وسبهوه تعيط ….
نسمه بضحك….ميرو ماتجيب حته ….
امير بضحك…ياما تعالي الحقي ابنك …المفتريه دي عايزه تاكلني….
نسمه بحب ….بحبك …
امير بحب…وانا اكتر بس ايه المناسبه ….
نسمه قربت بخبث منه …علشان دي …وعضت امير من ايدو …
امير بضحك…حسبي الله فيك …ااااه ايدي يا بنت العضضه.
نسمه بضحك…هات حضن يا ميرو …
امير حضنها …بحبك يا قلب ميرو …بس كفايه عض ….
نسمه بحب…انت عوض ربنا ليه عن الدنيا …حبك ولاه…
امير بحب …وانتي رزق ربنا ليه …بحبك ….
….
بعد مرور شهر …
نسمه قاعده تاكل وتاكل وتاكل وتاكل …وتاكل وتاكل وبس …
امير داخل من بره وقاعد يضحك …نسمه يا وحشه بتكلي لوحدك من غيري …
نسمه بضحك….مكنتش قادره جبت الاندومي….
امير بضحك….ايوه …هدخل اعملوا اهو ….
نسمه بضحك…بسرعه بس يا ميرو ….
امير داخل عمل الاندومي …وخرج قاعد مع نسمه وقاعدو ياكلوا …
نسمه بحب…ميرو بحبك ….
امير بحب…وانا اكتر …
….
بعد

 

 

 

مرور خمس شهور …
نسمه مش قادره تقوم من مكانها …..وكنت بتعيط …
امير بقلق …مالك يا قلبي …
نسمه بدموع …مش قادره اقوم اجيب اكل وانا جعانه اوي يا حبيبي….
امير بابتسامه حب …ولا يهمك يا قلبي انا هجيب لاميرتي تاكل وهي في مكانها ….
نسمه بضحك…بجد …
امير بحب….بجد …
….
بعد مرور التاسع شهور ..
النهارده اليوم المنتظر…
نسمه بدموع …يالهوي بولد ..يا أمير ياز”فت انت ….
امير بضحك…طيب ليه الغلط يا قلبي …
نسمه بصريخ …كان يوم اسو”د يوم مافكرت اتجوز …الحقني يا استاذ ز”فت انا بمو”ت ….
امير بضحك…بحبك برضوه …يا دكتوره خديها من هنا بقي احسن دي فضيحه …
نسمه بدموع…هو انت لسه شوفت فضا”يح ….عارفين يا ناس كان بيقول ايه …كان بيقولي هاتي بوسه وبعدين …
امير حط ايدو علي بوقه …اهدي يا مصيبه …..يالهوي يا ناس …..خديها يا دكتوره بالله عليكي ….
الدكتوره بضحك. ..الله يكون في عونك يا استاذ المدام فضيحه….
نسمه بدموع…انا يا وليه ….امير قومني علشان اجيب الوليه دي من شعرها …..
امير بضحك…اسف يا دكتوره ….خديها بقي ….
الدكتوره بضحك….ولا يهمك ….يلا خدوها ….
نسمه وهي داخلها اوضه العمليات …حسبي الله فيك يا ز”فت ياللي اسمك امير…اتف”و عليكي جوزها بنت 🤐🤐😂😂…
امير بضحك….اهدي بقي يا شيخه ….اهدي حسبي الله فيكي جوزها …قال وتقولي هات بوسه وبعدين يالهوي علي الفضيحه لو كنت كملت. …
نسمه جوه اوضه العمليات……
الممرضه اهدي يا مدام علشان الدكتور جاي علشان تخدي حقنه البنج ….
نسمه بدموع. خرجوني مش عايزه اخد ابره ….تعال ياامير الك”ل”ب خد الابره بدلي ….
الدكتوره بضحك…يا بنتي كفايه بقي ….امسكوها يا بنات …
نسمه وهم مسكينها ….يالهوي….الحقني يا أمير ….اااااااه…
…..
بعد ساعه خرجت من اوضه العمليات والدكتور خرجه تضحك …

 

 

 

امير بقلق …هي عامله ايه يا دكتوره …..
الدكتور …..زي الفل يا ميرو ….
امير باستغراب …ميرو …
الدكتوره بضحك.. ميرو الشقي …
امير بضحك…الله يفضحك ياللي في بالي ….هي قالت ايه جوه …
الدكتوره بضحك ..قول ماقالتش ايه ….
امير جري بسرعه علي الاوضه لقه كل اللي في الاوضه ميت من الضحك ….
امير بضحك…يفضحتك يا أمير ….
ام امير بضحك…يلا يا جماعه نخرج ونسيبهم شويه …..
ام نسمه بضحك…عندك حق يا حاجه يلا …
بعد الكل ما خرجوا …
نسمه وهي بتخرف من البنج …امير امير ….عايزه اكل رنجه ..
امير بضحك…الله يخربيت امير ….علي الساعه اللي فكر يتجوز فيه …
بعد ساعتين من الفضا”يح نسمه فقت …
امير بضحك…اخيرا …حمدالله علي سلامتك يا قلبي…
نسمه …الله يسلمك يا قلبي…بس بتضحك علي ايه ….
امير حكي ليه كل حاجه وهي كنت مكسوفه جدا من اللي هي عملتوا ….
نسمه بضحك…بجد ده انا فضيحه اوي ….
امير بضحك…انتي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على : (رواية حبيت مختلف)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!