روايات

رواية حبيبي الشبح الفصل العاشر 10 بقلم Sos Khalil

رواية حبيبي الشبح الفصل العاشر 10 بقلم Sos Khalil

رواية حبيبي الشبح البارت العاشر

رواية حبيبي الشبح الجزء العاشر

رواية حبيبي الشبح
رواية حبيبي الشبح

رواية حبيبي الشبح الحلقة العاشرة

ايمن ويونس فضلو مستنين ياسمين تصحي
ياسمين بخترفه :منك لله اللهي تولع
يونس وايمن بصو لبعض وبعدين بصولها تآني
ياسمين : منك لله يا يونس اللهي تتشك في لسانك يابن صباح يارب خدلي حقي منو راجل لسانه فرقله
يونس اتصدم وبص لايمن شافه بيضحك عليه بس ضحك ايمن مكملش لما سمع كلام ياسمين
ياسمين : وايمن ده راجل ياست نفخ علي الفاضي ده عيل سوسه ومش قد كلامو ده يوديك البحر ويرجعك عطشان آآآآآآه يارب تقع من علي السلم وإنت ماشي يابن أم معرفش أمك إسمها إيه منك لله أشوف مسحول سحله سودا
ايمن بص ليونس بصدمه وهو بيشاور على نفسه بمعنى ده أنا يونس بصله بضحكه وهز راسو فوق وتحت بمعنى آه
ايمن بص لياسمين بتوعد لما تفوق
كملت ياسمين : وناصر يا رب ده بقي الراس الكبيره احرقو يارب اشويه اقليه حطو في الفرن اي حاجه بس انتقم منو بتاع الكبد والقوانص ده ربنا ينتقمك يا ناصر يابن ام ناصر يارب وانت نازل من سلم فيلتك تتزحلق تتكسر رقبتك وتخش جهنم بريس ويبقي صاحب البيت إللي طردني
ايمن بصدمه : إيه ده دي جابت رجل كله البنت دي إيه يا خربيت لسانها
يونس بصدمه: أنا كنت فاكر إنها طيبه ومش محترمه قصدي محترمه بس طلعت عكس كده خالص دي بتشتم فينا في أحلامها
ايمن بسخريه: كلمه الحق بتظهر آوي وآحده يا شبح
يونس : نستني بقي لما تصحي علشان تكلم الزفت
ايمن هز دماغه
بعد شويه ياسمين فاقت وقالت وهي حاطه أيديها دماغها : آه هو إللي حصل
ايمن بصلها بتوعد
ياسمين بخوف : هو إنت بتبصلي كده ليه وبعدين بصت ليونس : هو بيبصلي كده ليه يا يونس لكن لاقت يونس بيبص ليها نفس بصه ايمن خافت اكتر : إيه ده إنتو هتبعوني قطع غيار ولا إيه في إيه يا جدعان مالكو
ايمن كان لسه هيقرب منها بس الباب خبط راح بص في العين السحريه لاقي صبا وامها جري بسرعه علشان يلبس النقاب
ياسمين بأستغراب : في أيه مين علي الباب وليه بتلبس البتاع ده
ايمن وهو بيلبس النقاب أتكلم بسرعه : دي الدكتوره صبا جارتك اللي ساكنه في الشقه اللي جمبك هي ومامتها بصي أنا معرفهم إني صاحبتك واسمي سوزان وجتلك زياره أشوفك ولما آنتي تعبتي خبط عليها وجت كشفت عليكي اوعي تقعي لا لسانك قدامها وتقولي ايمن أنا إسمي سوزان ماشي
ياسمين : ماشي طب يلا يلا البت هتحنط بره
ايمن راح بفتح وعمل صوته بصوت البنات : أهلا أهلا اتفضلو
ياسمين سمعت صوته استغربت بس افتكرت انو عامل صاحبتها وكانت هتضحك علي منظره وهو بيتكلم بس مسكت نفسها
ام صبا وهي مسكه صنيه الاكل ورايحه جنب ياسمين: إزيك يا بنتي عامله اية الف سلامه عليكي وراحت حضنتها
ياسمين بأبتسامه وهي بتحضنها: الله يسلمك يا طنط تسلميلي يارب وبعد كده خرجت من حضنها وبصت علي صنيه: إيه يا طنط إللي حضرتك جايباه ده تعبتي نفسك ليه
ام صبا بأبتسامه : مفيش تعب ولا حاجه يا بنتي ده انتي زي بنتي صبا بالظبط وإنتي يا نن عيني قاعده لوحدك لازم اسأل عليكي
ياسمين دمعت من كلامها وحنيه قلبها ام صبا شافتها كده حضنتها : لالالا مش عايزه أشوف دموعك دي آنتي تعبانه مينفعش كده يلا علشان تاكلي علشان تخفي
ياسمين مسحت دموعها : شكرا يا طنط بس أنا مش جعانه والله
أم صبا : لا انتي كده تزعليني هتكسفيني ده عامله ليكي فراخ ورز وسلطه مليش أنا في اكل العيانين ده فراخ مسلوقه ومش عارفه إيه مسلوق إنا عامله اه فراخ مسلوقه بس دي هتكليها دلوقتي وبعدين بقي هتكلي إللي أنا عماله ده يلا بقي علشان تخدي الدوا
ياسمين ابتسمت وابتدت تاكل وام صبا قاعده تبص عليها بأبتسامه وهي حزينه علي حالتها إن هي اتيتمت وعايشه لوحدها دمعت بس مسحت الدمعه قبل ما حد يشوفها بس ايمن شافها وعرف قد إيه إن ام صبا قلبها حنين وطيبه ابتسم من تحت النقاب علي طيبه قلبها بعد شويه ياسمين خلصت اكل وصبا ادتلها الدوا واطمنت إنها بقيت كويسه عن الأول بكتير وقالت لايمن يعمل ليها كمادات علشان لسه في سخنيه
صبا بأبتسامه : بصي بقي يا ست ياسمين إحنا كل يوم هنتغدى مع بعض مره تيجي شقتنا تتغدي معانا ومره إحنا نجيب الاكل ونيجي نتغدي معاكي تمام
ياسمين بأبتسامه كسوف: مش عايزه اتقل عليكو
صبا بأبتسامه : لا متقوليش كده لا تقل ولاحاجة وبعدين الموضوع ده كان اقتراح ماما إيه رأيك هينفع تكسفي ماما
ياسمين : لا طبعا مقدرش بس انا مش هعمل كده غير لما ادفع معاكو تمن الاكل
أم صبا : أخص عليكي يا صبا إحنا مش هنرضى تخليكي تدفعي حاجه آنتي زي صبا بالظبط ولا آنتى مش معتبراني زي أمك
ياسمين بسرعه : لا والله يا طنط مش قصدي انا بس علشان انتو 2 ستات لو حدكو وحضرتك عارفه يعني الحاجات بقت غاليه هنخلي الاكل بالنص وبعدين حضرتك متقلقيش أنا مهيتي حلوه ومناسبه جدا ها قولتي ايه
ام صبا : اللي يريحك يا بنتي بس انا مش راضيه
ياسمين بأبتسامه : معلش انا كده هبقي مرتاحه
ام صبا بابتسامه : ماشي يا حبيبتي وبعدين بصت لايمن : إيه يا بنتي آنتي لبسه النقاب ليه داحنا حتي ستات زي بعض اقلعي النقاب يا حبيبتي علشان متتخنقيش
ايمن بتوتر : لالا يا طنط أصلي أنا نآزله أجيب حاجات من تحت علشان ياسمين كانت محتاجها مش كده يا ياسمين
ياسمين : آه آه كانت نزله وبعدين قالت بخبث بعد ما شافت نظره ايمن لصبا :طب متنزلي دلوقتي يا ياسوزان حتي معقدش لوحدي لما تنزلي أهو طنط وصبا قاعدين معايا
ايمن بصلها بغضب وتوعد وهو بيشاور بصوابعه لرقم 2 معلمها يعني ذي تاني غلطه ليكي معايا
ياسمين بصتله باستفزاز وهي بتحرك حواجبها
صبا قالت برقه لايمن : خلاص يا سوزان لو هتنزلي انزلي وإحنا قاعدين معاها لحد ماتيجي
ايمن بصلها وقال بتوتر من نبره صوتها إللي حبها جدا : لا لا عادي أنا هبقي انزل بس شويه كده
ام صبا : طب خلاص لو هتنزلي شويه كده اقلعي النقاب بقي
ايمن بسرعه : لا حضرتك دانا افتكرت حاجه مهمه جدا عايزه اجبها عن اذنكو وبص لياسمين بمعني ماشي لما نبقي لوحدينا ونزل
ياسمين ضحكت عليه
ام صبا : بتضحكي علي اية يا حبيبتي
ياسمين خدت بالها : ها ولا حاجه يا طنط دانا افتكرت حاجه ضحكتني بس مش آكتر
ام صبا ابتسمت وبعد كده قالت : ماشي يا حبيبتي احكيلي عن حياتك بقي لو معندكيش مانع
ياسمين : لا أبدا يا حبيبتي دنا فرحانه والله اني قاعدة معاكو
بعد كده ياسمين قاعدت تحكي ليهم عن حياتها كلها
ام صبا : يعيني يا بنتي ربنا يرحمهم ومنه لله صاحب البيت ده
ياسمين : الحمد لله
صبا : وانتي معاكي اية بقي يا ياسمين
ياسمين بأبتسامه : أنا مخلصه كليه تجاره انجلش وكنت ناويه اتعين في شركه بس امي وابويا ماتو ملحقتش اعمل حاجه وغير كده الوظيفه اتخدت وكان مرتبها جميل دورت علي شغل من الشركات اللي من النوع ده بس ملقتش فشتغلت في مطعم مشهور
صبا : إيه ده دانتي كده اتظلمتي بصي أنا صاحبتي أخوها صاحب شركه العادلي للحديد والصلب لو انتي تعرفيها يعني انا هكلمها وتشوفك معاه شغل
ياسمين : ملوش داعي بقي إنت بشتغل أهو الحمد لله
صبا برفض : لا طبعا انتي معاكي شهاده جميله مينفعش مجهودك ده ترميه كده في الارض
ياسمين ابتسمت : ربنا يخليكي يا صبا أنا مش عارفه اقولك ايه
صبا بأبتسامه : متقوليش حاجه خلاص انا هكلمها وهبقي اقولك
ياسمين : ماشي يا حبيبتي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي الشبح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى