روايات

رواية حبيبي الشبح الفصل السابع 7 بقلم Sos Khalil

رواية حبيبي الشبح الفصل السابع 7 بقلم Sos Khalil

رواية حبيبي الشبح البارت السابع

رواية حبيبي الشبح الجزء السابع

رواية حبيبي الشبح
رواية حبيبي الشبح

رواية حبيبي الشبح الحلقة السابعة

ايمن بصدمه : يونس
يونس ابتسم بس
ايمن بدموع : خشو خشو
ياسمين ويونس دخلو
ايمن جاي يحضن يونس عداه ولبس في الحيطه وقع علي الارض
ياسمين ويونس اتخضو عليه ياسمين جريت عليه ساعدته يقوم ويونس ضحك عليه بصوت واطي : لسه أهبل زي مانت
ايمن قام مع ياسمين : وحشتني يا صاحبي
يونس باشتياق: إنت آكتر والله يا دكش
ايمن بص لياسمين : هو حضرتك تعرفي بونس منين وبعدين هو ازاي كده
ياسمين : مبدأيا أنا إسمي ياسمين وماجره الشقه بتاعه يونس الله يرحمه بعد ما صاحب البيت إللي كنت ساكنه في مع اهلي الله يرحمهم طردني وروحه ظهرت ليا وبيقول انو مش مرتاح وعايز ياخد حقه من إللي قتله وعلشان كده جاين ليك علشان تسعدنا
ايمن بص لياسمين وبعدين بص ليونس
ايمن بدموع : كنت حاسس يا صاحبي إنك مش مرتاح كنت دايما احلم بيك وتجيلي زعلان ومخنوق واكلمك مكنتش بترد كنت عايز اخد حقك بس انا معرفش مين اللي قتلك انت ملحقتش تقولي حاجه وو مت
يونس : إنا فعلا مش مرتاح يا ايمن إللي قتلني ناصر الصاوي
ايمن بصدمه : إنت بتهزر ده كان بره مصر
يونس بنفي : لا رجع واول مارجع غدر بيا انا انا مش عارف قتلني ليه أساسا ده مكنش بيطيق البوص فجأه كده بقي بيحبو
ايمن : أو ممكن يكون قتلك مش من حبه في البوص لا علشان يبعدك عن طريق المافيا واكيد لما وصلو انك عايز تنسحب كلنا عارفين إن الصاوي بيحقد عليك علشان إنت كنت اهم فرد في المافيا كنت بتقوم بعمليات محدش بيعرف يقوم بيها كان بيكرهك بس إنت مكنتش وأخد بالك كلنا كنا واخدين بالنا معدا انت وهو خدها فرصه وخدك على خوانه
يونس بغل : أنا عايز أخد حقي يا آيمن
أيمن : معاك يا صاحبي
يونس : آه صح إمبارح كان موجود في المطعم اللي ياسمين بتشتغل فيه وشكله كده عينه بقي فيها ياسمين أيدها ١٠٠٠ جنيه هي بس وشكلها كده دخلت دماغه
ايمن بصدمه : لا يا جدع يبقي معقول هي إللي عليها الدور السنادي
ياسمين بخوف وعدم فهم :يعني إيه مش فاهمه
ايمن ويونس بصو لبعض وبعدين يونس قال لياسمين: كل سنه الصاوي بيروح أماكن مختلفه بيشوف بنات جميله وفيها الملامح الشرقيه الاصيله يعمل زي مانعمل معاكي كده وعلشان هو شاب ووسيم في البنات بتبقي هتموت عليه هو بيصتاد إللي تخش دماغه يفضل يلعب عليها ويخش عليها بجو الحب والهدايا والفسح والحوارات دي لو البنت يتيمه يعمل كده وبالتالي الدنيا بتتساهل معاه علشان هي معندهاش حد يسأل عليها ولو البنت عندها أهل يخش عليهم بأنه الشاب الطيب اللي مش بيعمل الغلط ورجل الأعمال المحترم إللي مفيش منو آتنين ويغرقهم بالفلوس بعد كده يضحك عليهم لحد ما ياخد بنتهم ويعمل فرح ويأجل ناس تعمل أبوه وأمه وأهله وكده وياخدها بعد كده ويسافر ياخد إللي عايزة منهم وبعدين يرميها ويبيعها قطع غيار أو قاطعته ياسمين : يعني إيه قطع غيار
ايمن : يعنى لتجاره الأعضاء
ياسمين شهقت بصدمه وخوف ويونس كمل : أو يختفي ويسبها للمافيا تحطها في الدعاره وبقي كل سنه كده علشان ميلفتش انتباه حد ليه واخر مره باع البنت للدعاره المرادي لو آنتي عبيطه ومكنتيش قولتي كان زمانك دلوقتي متقطعه
ياسمين بخوف : يا خرابي ده إزاي ده ده معندوش دم ده مش بني أدم ده وحش
يونس بسخريه : واحد في المافيا عايزاه يطلع ايه مصلح اجتماعي
ايمن : طب هنعمل اية يا صاحبي دلوقتي واهلك هنعمل فيهم إيه أنا سقطهم خالص
ياسمين ويونس بصو لبعض بعد كده بصو لايمن ويونس حكي كل حاجه لايمن
ايمن بدموع : ربنا يصبرنا علي فراقك يا صاحبي
ياسمين : أنا أول مره أشوف حد بيدعي لحد ميت وهو واقف قدامه بجد حاجه موردتش علي حد قبل كده
ايمن ويونس ضحكو : ولا إحنا بصرآحه
يونس لايمن : ايمن انا جاتلي فكره
ايمن : إيه هي يا صاحبي
يونس: إحنا هنخلي ياسمين تلعب علي ناصر
ياسمين بخضه وصدمه : نعم نعم يا عمرررر بتقول إيه مين ياسمين
يونس : انتي هو في ياسمين غيرك
ياسمين : وأنا مالي يا أخويا بترميني إنا في وش هولاكو ده
يونس : ماهو انتي اللي هتجيبي رجلو يا ياسمين
ياسمين : أجيب رجل مين ده هو إللي هيجيب كرشي يا عم شوفلك حل تآني غير ده قال العب عليه قال ده لو عملت كده هبقي جيم أوفر قبل الماتش ما يلعب أصلا أنا منسحبه نازل لاعب تآني مكاني
يونس : لاعب تآني إيه يا ياسمين آنتي إللي عليكي العين
ياسمين : بلا عين بلا ودان الكلام ده لا يمكن يحصل
بعد ١٠ دقايق
يونس : ها فهمتي كده
ياسمين وهي بتشرب كوبايه عصير الليمون: فهمت فهمت يا يونس ده عدت الخطه ٣٠٠٠ مره لحد دلوقتي
يونس : ماهو انتي غبيه وممكن تودينا في داهيه
ياسمين بصتله بضيق: إنت مش ملاحظ إن إنت من ساعه ما شوفت خلقة امي وانت نازل شتايم انت خدت عليا آوي علي فكره
يونس وايمن ضحكو
ايمن بضحك : خلاص يا سمين حقك عليا أنا
يونس لايمن : وإنت خلي عينك عليها ومتسبهاش وإنت كمان هفضل معاكو بس أنا مش هعرف أعمل حاجه أنا هبقي متفرج بس
ايمن وياسمين هزو دماغهم بمعني ماشي
ياسمين : طيب ها هنبدأ أمتي
يونس : لما تنزلي شغلك هو أكيد هيجي تآني المطعم علشان يشوفك
ياسمين : اشطا علي بركه الله
ايمن : اهم حاجة مش عايزك لما تشوفيني تتوتري عايزك كأنك لسه متعرفنيش علشان أنا هظهر معاه كتير تمام
ياسمين : تمام
ايمن : وكمان عايزك تتكلمي معاه بكل ثقه مش كانك فاهمه دماغه اعملي عبيطه علي اي حاجه يقولك عليها وانا هبقي في ضهرك دايما ويونس بردو مش هيسيبك وهيبقي معاكي اوعي تخافي
ياسمين هزت دماغها وقالت : ماشي ربنا يستر
يونس : تمام كده تبدأ الخطه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي الشبح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى