روايات

رواية حبيبي الشبح الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم Sos Khalil

رواية حبيبي الشبح الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم Sos Khalil

رواية حبيبي الشبح البارت الرابع والثلاثون

رواية حبيبي الشبح الجزء الرابع والثلاثون

رواية حبيبي الشبح
رواية حبيبي الشبح

رواية حبيبي الشبح الحلقة الرابعة والثلاثون

ياسمين فتحت لاقت قدامها 2 رجاله وشاب
ياسمين بأستغراب : مين حضرتكو
صابر عمها : إنا صابر الهواري عمك يا بتي
ياسمين اتصدمت وبصت ليه
ياسمين : نعم عمي
صابر : ايوه عمك يا بنتي وده خالك سالم وده إبن خالك سامي
ياسمين ببردو : تشرفنا جاين ليه بقي
سامي بغضب : انتي قليله الذوق كده ليه ماتحترمي نفسك
ياسمين بعصبيه : إنت جاي تهزقني في بيتي يا بتاع إنت
سامي كان لسه هيتكلم صابر وقفه : بس يا سامي ينفع نتدخل يا بنتي
ياسمين بصتله وبعد كده بعدت عن الباب وهما دخلو قاعدو
صابر : ازيك يا بنتي
ياسمين بصت وقالت : تمام خير حضرتك جاي ليه

 

صابر : جينا يا بنتي علشان ناخدك تعيشي معانا مينفعش نسيبك كده لوحدك بعد ما بوكي وامك ماتو
ياسمين اتعصبت وقامت :نعم بتقول إيه إنت أنا مش هاجي أعيش مع حد فين آنتو زمان لما أمي وابويا كأنو عايشين ها فكرتو دلوقتي تيجو لما ماتو كنت فين لما طردتهم علشان بس حلو بعض واتجوزوا محسسني إنهم عملة جريمه وطردتوهم ولا كأنهم كلاب أسفه مش هروح أعيش مع حد
صابر قام : يابنتي انا مكنتش ضد فكرت جوازهم خالص بالعكس أنا إللي ساعدت ابوكي وامك أنا مليش ذنب أنا وخالك إللي ساعدناهم بس جدك إللي كان معارض جوازهم بس لما عرف إنهم ماتو جاتله جلطه وقاعد في السرير ولما عرف انو عندو حفيده قرر انك لازم تيجي تعيشي معاه أنا عارف إنك مش عايزه تيجي ولا عايزه تعرفينا بس أنا وخالك والله ملناش ذنب تعالي شوفي جدك جدك عازوك يا بنتي وانا عرفت انك قلبك طيب ومش بتسيبي حد محتاج مساعده ومتساعدهوش علشان خاطر أبوكى وامك الله يرحمهم تعالى معانا
ياسمين بصتله شويه بضيق وواقفت بس علشان خاطر أبوها وامها
ياسمين بهدوء : طيب بس علشان خاطر حد علشان خاطر أمي وابويا إللي يرحمهم بس
صابر بفرحه ودموع : البيت هينور بيكي يا قلب عمك ممكن اطلب منك طلب

 

ياسمين بصتله بمعنى إيه
صابر بدموع : احضنك نفسي اشم فيكي ريحه اشرف أخويا
ياسمين بصتله بدموع وهزت راسها وهو حضنها بدموع : يااااااه علي الزمن كاني شامم ريحه أشرف أخويا يا حبيبتي يا بنتي
ياسمين حضنتو جامد وهي بتعيط وقالت : حضنك حلو آوي يا عمي ودافي نفس حضن بابا وعيطت آكتر واحشني آوي وعيط آكتر وهي بتحضن في عمها آكتر
صابر بعياط وهو بيحضن فيها : ربنا يرحمهم يا قلب عمك اعتبريني ابوكي يا حبيبتي أنا عارف محدش هيجيبو بس اعتبريني أنا ابوكي
ياسمين عيطت زياده
وسامي وسالم واقفين عمالين يدمعو
سالم بدموع : إوعى بقي يا صابر احضن بنت اختي الغاليه تعالي في حضن خالك يا حبيبتي
ياسمين خرجت من حضن عمها وهي بتعيط وعينها حمره آوى ودخلت حضن خالها بعياط بردو
سالم بعياط : حبيبت خالك يا ياسمين اااااه الله يرحمك ياختي بنتك نفس حضنك الدافي يا قلبي ربنا يرحمك يا قلب اخوكي الله يرحمك يا غاليه
ياسمين عماله تعيط بردو في حضن خالها بعد شويه
سالم وهو بيمسح ليها دموعها : خلاص يا قلب خالك مفيش عياط تآني آنتي هتيجي تعيشي وسط عيلتك يا قلبي ومحدش هيقدر يدوس ليكي علي طرف علشان انتى حمايه عيله الهواري

 

ياسمين بصتله وهي عينها محمره ولسه فيها أثار دموع : خايفه
صابر : خايفه من ايه يا قلب عمك
ياسمين بدموع : خايفه محدش يتقبلني هناك
صابر بنفي : لا يا غاليه كلو هيتقبلك وإللي هيعمل غير كده هسود عيشته وبعدين قال بهزار : عمك مسيطر بردو
ياسمين ضحكت خفيف
سامي راح ليها : أنا أسف علي طريقه كلامي معاكي
ياسمين بصتله بأبتسامه : أنا إللي أسفه كنت فاكره أنكو يعني جاين تاخذوني غصب عنى حقك عليا
سامي ابتسم : مفيش اختك بتتاسف لاخوها اعتبريني اخوكي من النهاردة هبقي سندك في الدنيا وابهدل أي حد يجي جمبك يا غاليه
ياسمين بصتله وعيطت تآني
سامي حضنها بسرعه : لالا مش عايز اشوف دموعك تاني انتي دموعك غاليه علينا والله كفايه عياط علشان خاطري
ياسمين ماسكه في حضنو وهى بتعيط : كان نفسي يبقي ليا أخ ياخد حقي من كل إللي بيجي عليا ويحميني
سامي بابتسامه: خلاص بقى كفايه عياط وبعدين أنا جمبك يا قلب اخوكي وهحميكي وهفضل معاكي علطول
ياسمين ابتسمت: ربنا يخليك ليا

 

صابر وسالم ابتسمو بحب عليهم
وبعدين صابر قال : طيب يلا يا قلب عمك خشي حضري هدومك
ياسمين : هو إحنا هنمشي دلوقتي
صابر : آه طبعا إحنا بيتنا في الشرقيه يعني سفر يدوبك تلحقي تاخدي الحاجه بتاعتك ومتقلقيش شقه ابوكي وامك هتفضل زي ماهي ومفتاحها هيبقي معاكي وقت ما تعوزي تيجي هنجيبك تباتي فيها زي مانتي ما عايزه ماشي يا ياسمينا
ياسمين بفرحه : بجد يا عمي
صابر بأبتسامه : بجد يا قلب عمك يلا بقي علشان الوقت
ياسمين هزت دماغها بمعني حاضر ودخلت تحضر الحاجه اللي محتاجها
بعد نص ساعه كانت ياسمين خلصت لم هدومها وسامي نزل الشنط وياسمين بصت بصه اخيره للشقه وقفلت الانوار وقفلتها وباست المفتاح وحطيتو في الشنطه بتاعتها ونزلت مع خالها وعمها ركبت معاهم العربيه وفي طريقهم للشرقية
عند يونس
كان قاعد هو و ايمن في الشقه بتاعته
يونس بعصبيه : شوفت مشيت مشيت سافرت مع عيلتها كده ياسمين ضاعت مني
ايمن : اوف انت مالك محبط ليه كده وآحده راحت تعيش مع أهلها إنت إللي مدايقك وبعدين مش هضيع ولا حاجه إحنا نكلم جاسر يقولنا هما فين ونروح بعد يومين وتصالحها ولما انشالله تبقو كويسن مع بعض فاتح أهلها في الموضوع أهي سهله
يونس بصله : تفتكر بجد

 

ايمن : افتكر جدا
يونس : طيب ربنا يقدم إللي فيه الخير
ايمن : انشالله يلا بقي اسيبك واخش أنام علشان أنا خلاص فرهدة فرهدة سودا من يوم النهاردة ده
يونس هز دماغه وايمن دخل الاوضه
ويونس فرد علي الكنبه ويفكر هيصالح ياسمين إزاي ومن غير ما يحس نام وهو قاعد
تآني يوم الصبح كانت ياسمين وصلت الشرقيه نزلت من العربيه وهي خايفه وقلبها بيدق بخوف سامي مسك أيدها علشان بشجعها
ياسمين شافت ستات وبنات ورجاله وقفين
واحده من البنات قربت اسمها عزيزه تبقي اخت سامي
عزيزه بابتسامه وهي بتحضن ياسمين : اهلا اهلا نورتي يا ياسمين انا عزيزه ابقي أخت البغل إللي واقف جمبك ده وشاورت علي سامي سامي بص ليها بغضب وتوعد
ياسمين حضنها علشان حست انها طيبه
قرب عليها بقي ست وبناتها
الست عمتها كريمه ست حقوده آوى ومكنتش بتحب أم ياسمين خالص بسبب أنها كانت أجمل منها

 

كريمه بحقد : أهلا يا بنت أخويا نورتي البيت انا عمتك كريمه اختك ابوكي
ياسمين بصتلها : منور بيكي يا عمتي
وبعدين قرب عليها بنات كريمه : صفاء وفاطمه
صفاء بغيره من جمالها : ازيك يا سمين نورتي
ياسمين بصت ليها بتحدي : بنورك يا حبيبتي
فاطمه الوحيدة إللي طيبه فيهم : حبيبتي يا ياسمين إزيك إنا فاطمه نورتي بيتك
ياسمين ابتسمت ليها علشان شافتها غيرهم خالص وخدتها بالحضن كمان : حبيبه قلبي تسلملي يا روحى
وبعدين بقيت العيله سلمت عليها
ودخلو قاعدو
وكريمة وصفاء قاعدين بصاين لياسمين بحقد وغضب وياسمين بصه ليهم بتحدي
ياسمين في سرها : شكلها هتبقي أيام عسل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي الشبح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى