روايات

رواية حبيبي الشبح الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم Sos Khalil

رواية حبيبي الشبح الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم Sos Khalil

رواية حبيبي الشبح البارت الثامن والثلاثون

رواية حبيبي الشبح الجزء الثامن والثلاثون

رواية حبيبي الشبح
رواية حبيبي الشبح

رواية حبيبي الشبح الحلقة الثامنة والثلاثون

جاسر طلع ايمن ويونس الاوض بتاعتهم كل واحد اوضه حطو هدومهم في الدواليب وبعدين كل واحد فيهم دخل علشان ياخد شاور خلصو ولبسو لبس بيتي مريح ونزلو تحت
لاقو كلهم متجمعين علي السفره
يونس بأبتسامه : السلام عليكم
كلهم : وعليكم السلام
جاسر بأبتسامه : دول يا جماعه صحابي ظباط معايا في المخابرات
كلهم : اهلا بيكو
يونس وايمن هز رأسهم بأبتسامه
صابر ابتسم : تعالو يا ولاد يلا علشان تاكلو حماتكو بتحبكو
يونس كان لسه هيعترض ايمن راح قعد علي طول علشان كان جعان
ايمن بسرعه : معلش بقى يا جماعه البيت بيتي طبعا

 

جاسر بضحك : خد راحتك وبعدين بص ليونس : يلا أقعد يا يونس واقف ليه
يونس قعد وهو بيبص لايمن بعصبيه ايمن بيأكل ولا كانو هنا
صفاء قاعده علي السفره مشلتش عينها من علي يونس وياسمين وصابر وجاسر واخدين بالهم
ياسمين داست علي سنانها وعملت كان الشوكه وقعت ونزله تجيبها دلقت طبق الشوربة السخن علي رجل صفاء
صفاء بصريخ ووجع : اااااااااااااااااااه انت حماره مش تحاسبي
ياسمين بحزن مصطنع : أنا حماره الله يسامحك بس انا مكنتش اقصد ده غصب عني
جاسر وصابر ضحكو بصوت مكتوم
وبعدين صابر قال بغضب مصطنع: احترمي نفسك يا صفاء ماهي قالت مش قصدها
كريمه بغضب : إنت بتزعق لبنتي ليه ها أكيد الزفته قصده إنها تعمل كده علشان بتغير من بنتي ده تلاقيها كمان هي السبب في كل إللي حصل لبنتي
صابر بغضب : لا بقي دانتي وبنتك ذودتوها آوي هي البنت علشان غلبانه تعملو فيها كده فاكرين إنها ملهاش ظهر لا آنتي وهي فوقو إحنا كلنا معاها خفي علي البت يا كريمه آنتي وبنتك

 

كريمه بتوعد : ماشي ماشي يا أخويا وبعدين بصت لياسمين بحقد بمعني هوريكي ياسمين بصتلها بتحدي زي ماتكون بتقولها انا جاهزه لأي حاجه
سالم : خدي بنتك يا كريمه وخليها تطلع تغير وتشوفي حاجه للحرق
كريمة بصتله بغيظ وخدت صفاء وطلعت
بعدين كلهم قاعدة تآني
يونس وشوش جاسر : هي ياسمين عمان كده قصد ليه
جاسر بصله بخبث : يمكن علشان غارت عليك مثلا
يونس بصدمه : تفتكر
جاسر بثقه : طبعا
يونس فرح جدا وبص علي ياسمين لاقتها بتبص ليه بعصبيه كده أتأكد إنها فعلا غارت عليه كملو أكل وكلهم خلصو معادا ايمن
ايمن بيأكل ولا كانو هنا كانو مكلش بقالو كتير
يونس بيبص في الساعه : مش كفايه كده يا اخ دانت كلت اكل يكفيك اسبوع كفايه يا بابا المعده هتشتمك
ايمن بتذمر وهو بقو مليان أكل : الله إنت مالك إنت هي اشتكتلك متسبني أكل طب والله الواحد هفتان
جاسر ضحك : سيبو يا يونس حرام ده مكنش بيأكل خالص يعيني

 

ايمن : قوله ونبي يا أخويا طب دانا حتي خسيت
يونس وهو قرب يتشل : إنت كده خاسس أنا مش عارف أعمل فيك إيه
ايمن : أعمل مندبه
كلهم ضحكو وبعد شويه ايمن أخيرا خلص وقامو قاعدو مع بعض شويه بعد كده كل واحد قام طلع اوضته
تآني يوم الصبح يونس نازل من علي السلم قبلتو صفاء
صفاء بإعجاب وبدلع: هاي ازيك يا يونس
يونس بصلها من فوق لتحت وقالها : أهلا
صفاء وهي بتبص لجسمه الرياضي وشكله الوسيم: إنت شكلك وسيم آوي يا يونس
يونس بصلها باستحقار: شكرا ممكن امشي بقي
صفاء : أكيد أتفضل
يونس بصلها بقرف ونزل
صفاء بهمس : هخليك تحبني و تتجوزني كمان دانا صفاء

 

ياسمين كانت بتسقي الورد بره جه من وراها عمها صابر : الورد الجوري ده بتاع أمك الله يرحمها هي إللي زرعاه من صغرها وكمان من قبل ما تمشي وهي موصياني كل يوم اخلي حد من البنات يسقيه
ياسمين دمعت وقالت : الله يرحمها
صابر لفها ومسح دموعها : تاني عياط مش قولتك مش عايز أشوف دموعك خالص
ياسمين ابتسمت وبعدين هزت راسها جه عليهم يونس
يونس بأبتسامه : صباح الخير
ياسمين وصابر: صباح النور
صابر : طيب يا حبيبتي انا همشي علشان عندي شغل
ياسمين ابتسمت : ماشي يا حبيبي أتفضل
صابر مشي
يونس جه قدام ياسمين وقال بغزل: هو القمر بيطلع بالنهار ولا إيه
ياسمين بصتله : قديم آوي الجو ده علي فكره
يونس : طب ايه الجديد
ياسمين بهدوء: إنت عايز إيه يا يونس

 

يونس : عايزك تسامحيني يا ياسمين أنا بجد بموت كل شوية كل مفتكر إنك زعلآنه مني علشان حاجه أنا مليش دخل بيها وانتي عارفه من الاول كده مصعبها عليا ليه يا ياسمين
ياسمين بصتله : سبها بظروفها يا يونس وممكن مش بعيد اسامحك بس أنا عايزه شويه وقت
يونس بلهفه: خدي الوقت اللي انتي عايزاه بس مطوليش ها علشان أنا خلقي ضيق
ياسمين ابتسمت
يونس بسرعه وفرحه : ضحكتي والله ضحكتي يا فرج الله أخيرا شوفت ضحكتك تآني يااااه علي السعاده اللي انا فيها انا هخرج اروح مشاور وارجعلك ولما ارجع هنقعد أنا وانتي مليش فيه ماشي يلا سلام يا موزتي وخرج بره البيت
ياسمين بصدمه : ده عبيط رسمي إيه الهبل ده وبعدين ثابت بأبتسامه حب : بس بحبه
وبعدين كملت سقي الورد بعد شويه خلصت وبعدين دخلت البيت وجايه تطلع السلم صفاء كانت وقفه عليه من فوق
ياسمين بصتلها بضيق وجايه تطلع
صفاء : انتي قليله الذوق كده دايما مفيش صباح الخير عامله ايه أي حاجه

 

ياسمين غمضت عينها وفتحتها وبعدين قالت ليها بهدوء: ماهو لما يبقي الشخص محترم اشيلو فوق دماغي إما بقى لو الشخص زباله باذبل جذمه وانزلها فوق دماغه
صفاء بغضب : انتي بت قليله الادب ومش محترمه أنا معرفش خالي جابك إزاي وآحده شوارعيه زباله
ياسمين بغضب : لا بقولك ايه احترمي نفسك لاما هعرفك مقامك
صفاء بغل : مش هتلحقي وراحت فجاه زقت ياسمين من علي السلم
ياسمين وقعت علي السلم لحد أخره واغمى عليها ودماغها اتفتحت
وصفاء بصلها بغل وانتصار سمعت صوت من وراها
: يااااااااااااااااااااااسمين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي الشبح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى