روايات

رواية صدفه الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الجزء التاسع والعشرون

رواية صدفه البارت التاسع والعشرون

رواية صدفه الحلقة التاسعة والعشرون

اريچ كانت واقفه بتجهز الشنط
سليم ببتسامه: خلصتي
اريچ ببتسامه: اه هاروح بس البس اسيم وبعدين البس انا ونمشي
بس في حاجه
سليم: اي هيه
اريچ: انا وانت وثويبه هنسافر وكده ماما هتفضل لوحدها انا هخاف عليها
سليم مسك ايدها بحب: متخفيش هيه مش هتفضل لوحدها انا طلبت منها تيجي معنا بس هيه قالت لا هفضل هنا وكمان مش هتقعد لوحدها ماما زينب والده اسر هتيجي تقعد معها وكمان داده فاطمه معهم
اريچ ارتحت نوعا ما: طيب هاروح البس اسيم
سليم ببتسامه: ماشي
اريچ مشيت وسليم راح يلبس هدومه وكان عباره عن بدله سوداء فخمه وكان قمررررر مع جمال عيونو الرصاصي وشعرو البني ودقنخ البني الخفيفه
اريچ راحت لاسيم لقيتو نايم جهزت الطقم بتاعو وبعدين صحتو براحه عشان ميخافش
ولبستو وسابتو مع سليم وراحت هيه تلبس
ولبست اسكريت سواده مع هايكول ابيض وجاكيت جلد اسود وهاڤ بوط اسود ولفت حجابها وكانت مزه مزه يعني
نزلت لقيت سليم وفريال وثويبه وزينب واسر ويعقوب قاعدين في الريسبشن
سليم اول ما شافها انبهر بجمالها
سليم في نفسه: كل مره بنبهر بجمالك اكتر من المره اللي قبلها صبرني يارب خلاص معتش قادر
اريچ راحت وحضنت فريال: متأكده مش عوزه تيجي
فريال بحب: لا يا حبيبتي انا هفضل هنا مع زين انا حبيتها اوووي وكمان داده فاطمه معيا وانا هبقا اتصل اطمن عليكي
اريچ ببتسامه: هتوحشيني
فريال: وانتي كمان يا قلب امك خلي بالك من نفسك وجوزك وابنك
اريچ: حاضر
سلمو عليهم و ركبو العريبات وانطلقو بأتجاه الصعيد
“بعد مرور ست سعات ”
وقت العربيات امام سرايا كبيره وفي منتهي الجمال
اريچ انبهرت بكبرها وجمالها
سليم: يلا وصلنا
الغفير: حمدالله على السلامه يا سليم بيه
سليم ببتسامه: الله يسلمك يا عم جمال
الحج جوا
عم جمال: ايوا يا بيه
فتحلهم الباب ودخلو كلهم
جت امراءه في الاربعينات من عمرها ويبدو عليها الطيبه
اميره بحب: حمدالله على السلامه يا سليم اي الغبيه دي كلها يابني قلقتنا عليك وجدك كان قلقان عليك
سليم راح عليها وباس دماغها واديها بكل حب: متخفيش يا ست الكل انا كويس بس حصا ظروف مكنتش عارف اجي بس خلاص انا جيت اهو
ثويبه جريت عليها بفرحه: اععععع ماما اميره واحشتيني اوووي
اميره حضنتها بحب: انتي واحشتني اكتر يا حبيبتي كده متأليش عليا ولا تقولي لسليم عوزه اروح لامي اميره
ثويبه: حقك عليا حصل حجات كتيره وحشه والحمدلله خلصت خلاص وجيتلك اهو
اميره ببتسامه: نورتي يا جلبي
سليم ببتسامه: تعالي بقا يا ماما اما اعرفك علي مراتي
دي اريچ مراتي ودي بقا يا اريچ مرات عمي بس هيه امي اللي ربتني
اريچ ببتسامه: ازاي حضرتك يا ماما اميره
اميره بحب: نورتي بيتك يا جلب امك
يعقوب بمشاكسه : وانا يا ميرو ماليش من الحب جانب
اميره بضحك: لا طبعا ده اكتر منهم يا يعقوب وبعدين يا واد انت انا كبرت علي ميرو
يعقوب: واه مين قال كده ده انتي لسه عندك عشرين سنه
اميره بضحك: يا بكاش 😂🤭
وانت يا اسر عامل اي يا حبيبي وزينب عامله اي مجبتهاش معاكو لي
اسر ببتسامه: الحمدلله بتسلم عليكي هيه قاعده في الڤيلا مع والده اريچ وداده فاطمه
قطع كلامهم دخول بنت في غايه الجمال ودي بتكون زهره بنت عم سليم وبنت الوحيده لاميره
(زهره حسين الهواري عندها 19سنه تمتلك العيون العسلي الصافي وبشره برونزيه لامعه والشعر الاسود الطويل ولكنها تداريه بحجابها وجسدها المتقسم والرموش الكثيفه)
اميره الهواري زوجه حسين الهواري ست طيبه ومحبوبه تحب سليم وثويبه ونوح هيه من ربتهم بعد وفاه امهم تمتلك من العمر 45عاما زوجها علي قيد الحياه لكنه مسافر)
زهره ببتسامه جميله: حمدالله على السلامه يا أبيه
سليم ببتسامه: الله يسلمك يا زهره عامله اي وأخبار دراستك اي
زهره ببتسامه: الحمدلله يا ابيه أنشأ الله هقدم في كليه الهندسه السنه دي
ثويبه جريت عليها: زهورتي وحشتني اوووي
زهره حضنتها: انتي اكتر والله يا ثويبه بس عاتبه عليكي
ثويبه: لي بس
زهره: مكنتش بتكلميني وكنت بفضل ارن كتيرررر بس فونك ديما مقفول وكنت قلقانه عليكي
ثويبه :حقك عليا يا قلبي انا جتلك اهو
زهره: اه احنا هندخل الكليه سوا صح
ثويبه: اكيد طبعا
تعالي أما اعرفك علي اريچ هتحبيها اووي
اريچ دي زهره بنت ماما اميره وهيه طيوبه جميله خالص
اريچ ببتسامه: باين عليها..عامله اي يا حبيبتي
زهره ببتسامه: الحمدلله احنا هنكون اصحاب
اريچ: اكيد طبعا
فضلو البنات يضحو سوا ولا يدورن العيون التي تتراقبهم بمنتهي الحقد والغل
في احدي غرف السرايا
كان رايحه جايه بغضب شديد
شايفه يا ياما اتجوز يعني انا افضل مستنيه كل ده وكمان لما عرفت انو تطلق مراتو قولت خلاص هيبقا ليا ويوم ما يجي يطلع متجوز
امها ببرود: انتي اللي خايبه معرفتيش توقعيه زمان قبل ما يتجوز هتوقعيه وهوا متجوز
ريهام بحقد: بس شوفتي مراتو حلوه ازاي بس لا مش هنيهم مع بعض
ميار بخبث: لا يا غبيه اتقلي بس سليم رجع معني كده انو خلاص هيبقا كبير البلد زي زمان وكل حاجه في ايده هوا وانتي لازم تبقي مرات الكبير عشان السرايا والارضي تبقا ملكنا احنا
ريهام: بس ازاي
ميار بضحكه صفراء: هقولك***********
ريهام ببتسامه صفراء: حلوه ده
اعرفكم
(ريهام محمد الهواي بنت عم سليم لكن واحده حقوده زي امها عينها علي سليم من زمان لكن مش عشان بتحبو عشان املاكو ذات بشره قمحاويه وعيون سوداء قاتم وجسد متناسق وشعر اسود مجعد عندها 22سنه لم تكمل تعليمها)
ميار الهواي زوجه محمد الهواي ست جشعه وطماعه و حقوده تريد الاستيلاء علي السرايا لكي تكون المتحكمه في كل شئ حاولت التخلص من الجد لكنها فشلت زوجها توفي منذ اربع سنوات تمتلك 43من العمر )
ياتري مروه وبنتها ناوين علي اي !!!؟؟؟؟

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى