روايات

رواية جنة ياسين الفصل الخامس 5 بقلم علياء محمد

رواية جنة ياسين الفصل الخامس 5 بقلم علياء محمد

رواية جنة ياسين الجزء الخامس

رواية جنة ياسين البارت الخامس

رواية جنة ياسين الحلقة الخامسة

ياسين: قولت ليكو انا هتصرف
وبيفضلو قعدين لحد لما فهد ينام
رؤي: انا همشي دلوقتي واجي الصبح
جنه: ماشي ياقلبي وشكر علي وقفتك جنبي
ياسين: يوسف هيوصلك يا انسه رؤي
رؤي: مفيش داعي هاخد اي تاكس
يوسف: مينفعش تمشي لوحدك عشان الوقت اتاخر
رؤي: ماشي خالص باي يا جنه
جنه: باي ياقلبي
وبتفضل قاعده هي وياسين وبيقطع الصمت ده صوت جنه
جنه: هو انت هتاخدني وتحطني في الحبس
ياسين: متخفيش انا مش هسيبك ومش هخليكي تبيتي في الحجز وبيقوم
ياسين: تعالي معايا
بتخاف جنه: انت مش قولت انك مش هتحبسني
بيضحك ياسين علي خوفها
ياسين: اه مش هحبسك بس ممكن نروح نجيب حاجه نشربها عشان انا مشربتش القهوة بتعتي النهارده
جنه: ياراجل متقول كده من زمان وقعت قلبي
بيضحك ياسين
ياسين: طيب يلا يا جبانه امال انتي ضربتي البت ازاي
جنه: لا انا مش جبان بس ولا اقولك متشغلش بالك وبعدين انا لو مش كنت ضربتها كانو ضربوني
ياسين: اقولك حاجه جدعه اصل بنت عمك دي بنت مايصه
جنه: سردين 😂
بيضحك ياسين علي كلام جنه
ياسين: هي اسمها سردين
جنه: لا هي اسمها سيرين بس انا بقولها كده عشان هي بت رخمه اووووي
ياسين:😂 والله انت فظيعه يلا عشان ننزل
جنه: يلا يا
ياسين: اي انتي هنجتي
جنه: لا بفكر اقولك يا حضرت الظابط ولا يا سياده المقدم
ياسين: والله انتي مجنونه اقولك علي حاجه قولي ياسين احسن
جنه: لا طبعاً مش ينفع بس مش علي شانك لا ده عشاني
ياسين: عشانك ليه
جنه بتبعد عن سرير فهد وتقرب من ياسين
جنه: اصل المفتري ده بيعلقني لو قولت لحد من غير القاب ونبي يا اخ انت مش غريب اصل الواد ده مفكرني بتاعت مصايب بس والله المصايب هي الي بتجري ورايه تصدق ان شاءالله هتصدق وصل بيه الافتره بيخليني اشتغل من البيت وبتمثل انها بتعيط
ياسين: اي ده فهد انت صحيت امتي
جنه: فهد شفت ياسين بيقول عليك اي
وتلف تلاقي فهد نايم وتبص علي ياسين بغضب طفولي
جنه:والله انت رخم يلا بقي
ياسين 😂 بس يا جبانه
لسه جنه هترد بيدخل يوسف
يوسف: اي ده ياسين بيضحك
ياسين: بس يا حيوان
جنه: يعني انا الي بضحكك اي خدعه
ياسين: يلا يا مجنونه هانم
حب يهزر مع جنه يوسف: اي ده انت وخدها الحجز
خافت جنه وبصت لياسين بخوف
ياسين: لا احنا ريحين نجيب حاجه نشربها وانت خليك هنا وحسابك لما نرجع وبياخد جنه ويمشي
يوسف: وانا عملت حاجه ابن خالتي ازي ده وبيروح يقعد جنب فهد
عند جنه وياسين
ياسين: هو انا مش قولت ليكي ان انا مش هخدك القسم تاني صح
جنه: صح
ياسين: امل خفتي ليه
جنه: بص انا هقولك بس مش تقول لحد
ياسين: مش هقول لحد
جنه: وعد
بيضحك ياسين: وعد
جنه: اصل انا بخاف من الضلمه وبخاف ابقي لوحدي في مكان انا مش عارفاه وكمان عندي فوبيه من الزحمه واي مكان مقفول بس يا سيدي
ياسين: بس كل ده وبس
جنه: انت بتتريق عليا شكرا انا همشي
بيمسك ياسين ايدها قبل ماتقوم
ياسين: والله مش بتريق وبعدين متخفيش انا مش هسيبك غير وانتي في امان
جنه: يلا عشان فهد
الاكل والقهوه بيوصلو
ياسين: يلا يا مجنونه
جنه: انا مش مجنونه لو سمحت
ياسين: اه ماأنا عارف يلا
اول لما بيدخلو بيلاقو فهد قاعد مع يوسف وبيضحكو جنه اول لما تشوفو بتجري عليه
جنه: عامل اي يا فهدي
ياسين بيروح يشدها من حضن فهد
فهد: في اي
ياسين: عشان جرحك
فهد: لا انا كويس
بيروح يوسف يقف جنب ياسين
يوسف: الجرح بردو 😏
ياسين بيبص ليوسف بغضب
يوسف: سكت اهوه وشويه وبيدخل عم فهد بيلاقي جنه جنب فهد
محمد: انتي ازاي هنا انتي مش كنتي في الحجز
ياسين: اي ده انت مش تعرف والله انا مش قولت ليك مش انت الي هتتحبس مش هي بس لو عاوز تفضل بره تخلي بنتك تتنازل عن المحضر ولو معملتش كده ورحمه ابويا لهوريك مين هو ياسين المنشاوي
محمد:

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنة الياسمين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى