روايات

رواية جمعهم الحب الفصل السابع والعشرون 27 بقلم أبطال الروايات

رواية جمعهم الحب الفصل السابع والعشرون 27 بقلم أبطال الروايات

رواية جمعهم الحب الجزء السابع والعشرون

رواية جمعهم الحب البارت السابع والعشرون

جمعهم الحب
جمعهم الحب

رواية جمعهم الحب الحلقة السابعة والعشرون

بعد فترة حسام وفهد متجهين للعربيه ولكن ينصدموا مما رأوا..
كانت مريم ماسكة ندي من دراعها وعمالة تعض
ندي بصراخ:يابنتتت المجنونةة ايديييي يلاااااااهووووي هتولدي وانتي لسه في الشهر التانييي . ياحزنيييييي
فهد لحسام:حوش مراتكك هتاكل البتت اللي حيلتي
حسام بصدمة:انا مصدوم بجد مقلتليش قبل كدا انها بتاكل بنادمين
ندي بصراخ:انتوووو بتتعازموا ياولادد الجزمة دي بتاكلنيييي
حسام وهو يبعد مريم:في اي يابتتت المفاجيع كلتي البتتت
مريم:قولتلها كل واحدة تاخد كيس شيبسي والبسكوت بتاعك نقسمه عشان انا كلت بتاعي …لقيتها راحت كلته كله
ندي :ايوووة ياختييي مهو بتاعييي حد قالك تاكلييي بتاعككك
فهد:اشش اخرسوا فضحتوا اللي خلفونا…وانتي مكنتش قادرة تديها بسكوتة بدال ساعة العمالقة اللي عملتها في ايدك دي
ندي بعياط مصطنع:بص بص عملتلي اي في ايدي اعااااااااا اهي اهي
حسام :انتي لسه فاكرة تعيطي…اركبوا خلينا نروح فضحتونااا
فهد : خدوا الايس كريم اهوو
مريم وهي تأخذ كل الايس كريم منه : هات
ندى : وهه طيب هاتي يختي واحد لياا
مريم وهو تنقض ع الايس كريم : لا مش هديكي واخرسي بقاا لأما اعضك
ندى بخوف وهي تبتعد : خلاص انا مش مستغنية عن دراعي يختي
وركبوا وذهبوا الي الفيلا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سليم ومراد
سليم بصدمة:متاكد من اللي انت هتعملوا دا يابن الغبية
مراد بخبث:ايوة واخرس ياحيوان انا عارف انا بعمل اي
سليم:دا لو عرفت اللي انت ناوي تعمله هتقتلك
مراد:طب ما هي مش هتيجي غير بالطريقة دي
سليم:مادام غباء بغباء يبقي اتجوز انا كمان
مراد:هتعملها مفأجاة انت التاني
سليم:اكيد …ويلا سلام بقي عشان ماشي
مراد:اشطااا سلام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يوم الفرح
في الفندق
ندي بضحك:براحة يابنات وانتو بتلبسوها الفستان لتولد منكوا
مريم:اخرسييي ياحيوانننة
الميكب ارتست:اي دا انتي حامل يا انسة ..يامدام قصدي..ااا ازاي
ندي بضحك:بموووووووت يخربيتكوا خليتي البت مش عارفة انتي اي ..بصي هي متجوزة عادي جدا ودا عيد جوازهم وهما بيحتفلوا بيه بس هي حامل
الميكب ارتست:اه تمام ربنا يتمم حملك علي خير
مريم باحراج:احم شكرا
ضحي:خلاص يامريم هو انتي اول واحدة تحمل قبل فرحها
ريناد:بس يابنتتتت الحلوفة انتي بتنيليها اكترر….وانتي يامريم اهدي لتولدي مننا العيل راسه تنزل واحنا مش واخدين بالنا
مريم:ريناد
ريناد:قلبها
مريم:غوري برا يابتتتت الجزمة
ندي:لا خلاص بجد كفاية تنمر لهرمونات الحمل تشتغل علينا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد فترة فِـ الفيلا…
تتركهم مريم وتذهب لغرفتها
ندى : هي مالها البت دي
حسام بضحك : ملهاش بس أكيد دي هرمونات الحمل وهتطلعهم عليكي
ندى بتمثيل : وهه وأنا مالي ي لمبي أنا فرحي بعد أسبوع مش عايزة ابقاا معضوضة كدا
فهد بضحك : دي من مرة واحدة وخلت دراعك شوارع اومال لو سيبناكي معاها الاسبوع دا هتعمل إيه
حسام : طيب اتلم ي أخويا إنت ومراتك وغوروا على اوضتكوا
ندي:حاسة اننا بنتهزأ سيكة
حسام:لا ياحبي اتاكدي
فهد وهو يحاوط ندي:يلا ياتدوشي نطاع احنا ننام وملناش دعوة بيهم
حسام وهو يشد ندي:لا ما انت هتنام في اوضة لوحدك وهي لوحدها لحد الفرح
فهد بغضب:انت عبيط ياحسام والله ندي م هتنام في حتة غير في اوضتي دي مراتي…وهد ندي في ايده وطلع
حسام :جوز معفرتين يارب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يوم الفرح…
فِـ غرفة ندى بعد أن جهزت…
ضحى بانبهار : يخربيت جمالك ي شيخة مززة ي بت
ريناد بغمزة : مزة مززة مفيش كلام
ندى بكسوف :طيب اسكتوا بقاا علشان بتكسف
ريناد بتمثيل : إيه دا ندى وبتتكسف تيجي إزاي دي
ندى بغضب مصتنع : طيب غوري بقاا من وشي ف اي داهية
ريناد : أنا كدا اتطمنت عليكي
ضُحى وريناد : طيب نسيبك بقاا علشان فهد جاى هنروح نطمن على البلوة التانيه
فهد وهو يدخل بانبهار : يخربيتك هو ف جمال كدا
ندى بكسوف : بس بقاا ي فهد
فهد وهو يقترب منها : عيون وروح وقلب فهد ي جدعان
ندى بخجل شديد : فهد أسكت بقاا ويلا ننزل
فهد بضحك : يلا ي ندوووشتي
ليمسك يدها ويذهبوا إلي القاعة….
______________________________
فِـ غرفة مريم…
مريم بتوتر : أنا خايفة ومتوترة اووي
ريناد بغمزة : يعني هو انتي بتتكسفي من حسام لحد دلوقتي ي مريم
مريم وهي تفرك يديها : آه بتكسف اوووي كمان خايفه ممكن ميعجبوش شكلي أنا تخنت من الحمل
ضحى بحب : ميعجبوش شكلك إيه دا انتي قمر اقسم بالله
مريم بتوتر : لا مش حاسه كدا حاسه حسام هيطلقني بسبب الحمل وأني تخنت كدا
ريناد بملل : لا آنتي شكل هرمونات الحمل جات إحنا نمشي ونبعتلك حسام مفيش غيره إللي بيعرف يتعامل معاكي من وقت م حملتي
ليذهبوا ريناد وضحي ومعاهم محمد وسليم الي القاعة ويذهب حسام ليأتي بمريم…
حسام بصدمة وهو يدخل الغرفة : إيه دا
مريم بتوتر وزعل : إيه شكلي وحش مش كدا أنا عارفه قولتلك هيبقى مش حلو ابقاا حامل وعروسة وانت هتطلقني صح بعد م شكلي بقاا وحش
حسام وهو يأخذها ف حضنه : اطلقك إيه وشكلك وحش إيه دا انتي جميلة اوووي النهاردة وبعدين ي حجة الل متخنك كدا ابني ف عادي انا راضي
مريم بفرحة : بجد شكلي حلو
حسام بحب : اووي ويلا بقاا نمشي كلهم راحوا القاعه
مريم وهي تمسك بيديه : يلااا
______________________________
يذهبوا الجميع إلى القاعة.
يبدأ كل ثنائي بالرقص سوياً
فهد بحب:بعشقك ياندوشة قلبي
ندي بحب:وانا بموت فيك يافهدي
فهد بسعادة:عارفة ياندي انتي كنتي بالنسبال حلم واتحقق..من ساعة ماتولدتي وانا بعشقك انت حب طفولتي ومراهقتي وشبابي وعمري حبك مايقل كل يوم بيكبر في قلبي عن اليوم اللي قبله
ندي بفرحة لاتوصف:انا بحبككك اوووي يافهد
فهد بعشق:وانا بموت فيكي ياقلبي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حسام ومريم
حسام بمشاكسة:اي دا اجمد مفتش كرومبه دا ولا اي
مريم بزعل:للدرجادي شكلي وحش
حسام وهو يحضنها :يلااااهوي علي هرمونات الحمل بجد ..والله بهزر معاكي
مريم :يعني انا شكلي حلو
حسام:قمر ياناس دا كمان شكلك احلي من البت ندي دي
مريم بغرور مصطنع:لا انا اصلا في الطبيعي شكلي احلي منها
حسام بضحك:ايووة ياواثق انت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد قليل
سليم بفرحة:اتفضل ياشيخنا
ريناد بصدمة:اه يابن الوطية جاي تتجوز عليا بعد كل اللي معملتوش علي شانك اصلا
سليم بخبث:ايوة ما انتي عشان مبتعمليش حاجة عشاني ف قررت اتجوز بقي
ريناد بدموع وهي تديله الدبلة:امسك ياخاين ياحيوان بجد مقرف…لا استني وريني السلعوة اللي عايز تتجوزها
سليم بضحك:متاكدة انك عايزة تشوفيها
ريناد بعصبية:ايوة واخلص ياخاين
سليم :السلعوة تبقي انتي ياريناد
ريناد بفرحة:بجد انا السلعوة قصدي انا اللي هتتجوزها ياسليم…وبعدين انا مش موافقة مينفعش اتجوز من ورا بابا وماما
سليم بضحك:علي فكرة انا متفق معاهم وهما واقفين هناك اهم…ويلا اكتب ياشيخنا
بعد قليل
(لقد بارك الله لكما وجمع بينكما في الخير)
سليم وهو يحضن ريناد:بحبك يامجنونتي
ريناد وهي تشدد من احتضانه:وانا بموت فيك ياسولي
الشيخ وهو يتجه للخروج:ربنا يتمم لكم علي خير
محمد بخبث:استني ياشيخنا في*****
ضحي بصدمة:********
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جمعهم الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى