روايات

رواية جمر وورد الفصل الخامس 5 بقلم إيمان الخيال

رواية جمر وورد الفصل الخامس 5 بقلم إيمان الخيال

رواية جمر وورد الجزء الخامس

رواية جمر وورد البارت الخامس

رواية جمر وورد
رواية جمر وورد

رواية جمر وورد الحلقة الخامسة

ساره : ماله بلال ، ايه اللي حصله ؟!
فايزة : عنده انفصام
ساره : ايه الكلام دا ! ، دا كلام مسلسلات مش موجود في الحقيقة
فايزة : يا بنتي بلال تعبان ومحتاج حد يمدله ايده
ساره : وانا اقدر اعمله ايه دا انا مش قادرة اساعد نفسي ولا اساعد عطر
فايزة : بلال حصله كدا من ساعة ما كريم بيه والده اتوف*ي بسبب اللي ام بلال عملته قدام عينيه ومن ساعتها وهو عاوز ينتقم من أي ست حلوة
ساره : قصدك انه هيقتلن*ي زي ما قت*ل هويدا و اكيد كان فيه بنات تانية غير هويدا ، صح ؟
فايزة : بلال لو كان عاوز يقتل*ك كان قتل*ك امبارح بالليل زي ما بيعمل في العادة
ساره بخوف : أومال هو عاوز مني ايه ؟؟
بلال قطع كلام فايزة وساره لما ظهر قدامهم فجأة بابتسامة غريبة
بلال : بتعملوا ايه هنا ؟
ساره بخوف : أنا. كنت ….
فايزة : ساره مكنتش عارفة طريق الحمام وانا كنت بدلها مش اكتر
ساره : ايوا بالظبط كدا
بلال : طيب يلا عشان الفطار

 

 

راحوا كلهم علي السفرة مرة تانية وفي وسط الصمت الرهيب دا بلال قرر يتكلم ويكسره
بلال : انا هبعت ستي تقعد يومين في المزرعة اللي في الفيوم تغير جو وانتي يا دادة فايزة هتروحي معاها وكمان عطر
ساره بانفعال : عطر لأ
بلال : وليه الأسلوب دا
ساره : يا أخي احنا مش من عيلتك وكمان مش هنعيش معاك فلو سمحت حل عني وعن أختي وسيبنا نمشي من هنا
بلال بغضب : دخول البيت دا كان قرارك لكن الخروج منه قراري أنا وطول ما انتي واختك تحت سلطتي يبقي واجب عليكوا الطاعة
عطر بدموع : أنا خايفة يا ساره
بلال حاول يهدي نفسه ويفرد وشه ويرسم ابتسامة خفيفة
بلال : متخافيش يا عطر يا حبيبتي ، انتي وتيتا هتروحوا مكان حلو اوي مليان ورد والعاب حلوة
عطر : طيب وساره مش هتيجي معانا ؟
بلال : ساره عندها شغل هنا يا حبيبتي لازم تخلصه
ساره : انا مش هسمحلك تعمل معانا كدا
بلال تجاهل كلام ساره وغضبها

 

 

بلال : جهزي الشنط يا دادة عشان هتتحركوا بعد ساعتين
كل واحد قام علي اوضته وبلال راح شغله
ساره في اوضتها هي وعطر
ساره : احنا لازم نمشي من هنا يا عطر
عطر : بس عمو قالي انه هيوديني مكان حلو اوي وانا عاوزة اروح
ساره : عمو دا شرير ومتسمعيش كلامه ولا تصدقيه تاني ، فاهمة
عطر : ماشي
بدأت ساره تجهز شنطتها وجهزت الهدوم اللي هتمشي بيها وحطتها علي الكرسي وسابت عطر ودخلت الحمام تدوش
بعد خمس دقايق
خرجت ساره من الحمام وهي لابسه هدوم رجالي لأنها لما ندهت علي عطر تديها الهدوم عطر مردتش
ساره بخوف : عطر عطر انتي فين
ساره حست بأنفاس غريبة حواليها وبدأت تسمع دقات قلبها من كتر الخوف
ساره : انت

 

 

بلال : مجهزة هدومك ورايحة فين يا حلوة
ساره : انا مكنتش رايحة حتة وبعدين في عطر
بلال : عطر مشيت مع ستي هو انا مش قلت لك الصبح ولا ايه
ساره : يعني ايه
بلال : يعني مفيش في البيت الا انا وانتي وعابدين البواب
ساره : اطلع برا
بلال : ولو مطلعتش
ساره بخوف : لو سمحت اطلع برا عشان البس هدومي
بلال : هتغيري ليه هدومي لايقة عليكي وشكلك حلو
ساره : لو كنت اعرف انها هدومك مكنتش لمستها
بلال بخبث : خلاص اقلعيها واهو شكلك ساعتها هيبقي احلي
ساره بغضب : انت قليل الادب ولو سمحت اخرج
بدأ بلال يقرب من ساره شوية شوية لحد ما الفاصل بينهم بقا خطوة او اقل
ساره بدموع : انت عاوز مني ايه ؟
بلال تجاهل كلام ساره ودموعها وبدأ يقرب منها اكتر و …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جمر و ورد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!