روايات

رواية جعلتني ملتزما الفصل السابع والعشرون 27 بقلم رمضان

رواية جعلتني ملتزما الفصل السابع والعشرون 27 بقلم رمضان

رواية جعلتني ملتزما الجزء السابع والعشرون

رواية جعلتني ملتزما البارت السابع والعشرون

رواية جعلتني ملتزما
رواية جعلتني ملتزما

رواية جعلتني ملتزما الحلقة السابعة والعشرون

وف اليوم التالي

……..

سافرت نجلاء ،وخرج كريم مع همس كما وعدها لشراء نقابها همس لم تستطيع ان تتمالك نفسها من السعاده،،

وكريم ينظر لها بابتسامه ،فلم يتخيل ان يراها سعيده هكذا !!

همس بعد ان اشترت النقاب

همس : انا هدخل اجربه ف البروفه ،

كريم : طيب نبقي نجربه ف البيت

همس : انا لسه هستني لحد مااروح ،

كريم بابتسامه : طيب ياله …

دخلت همس وخرجت وهي ترتديه

 

 

 

 

 

 

همس : ايه رايك

كريم بفزع مصطنع : ياماما شكلك بيخوف

همس: عجبني برده ،

كريم بجديه : علي فكره ماشاء الله بقيتي ملاك، جوهره مصونه، محدش يقدر يقرب ليها

همس بامتنان : جزاك الله خيرا يادكتور ع انك وافقت !

كريم : انا ال جزاك الله خيرا ياهمس ع كل حاجه عرفتهالي ف ديني ،انا كنت عايش وخلاص من غير حتي مااعرف الرساله الحقيقه االلي ربنا خلقني عشانها!

كنت عايش عشان اخرج واتفسح واقابل بنات ونسيت ان ربنا قال “وما خلقت الجن والانس الا ليعبدون “

همس بابتسامه : ربنا يصلح حالك وتكون دايما كويس، ربنا يحبك ويقربك منه !

كريم : طيب هنفضل وقفين كده كتير مش يلا نروح هتقلعي النقاب ع مانروح !

همس بسعاده : ليه اخلعه ماانا خلاص من الثانيه دي لبسته خلاص،،

ابتسم كريم : مبروك عليكي ياجوهرتي

 

 

 

 

 

تلعثمت همس من الاحراج : طيب ياله عشان نرجع البيت

كريم وهو ينظر الي عين

اها الخجولتين ويبتسم : ياله..

بعد ان اوصل همس للمنزل

كريم :انا هروح الجامعه عشان محتجني وانتي زاكري عشان باقي ع امتحانك اسبوع ،،

همس : حاضر

ذهب كريم للجامعه :

العامل !

دكتور كريم ف واحد بيسأل عليك من اسبوع وكل يوم يجي، ويمشي هو جوه ف مكتبك اما عرفت انك جاي قولت أخليه يستناك،،

كريم طيب ياعمي سيد جزاك الله خيرا ،،

دخل كريم مكتبه ،

كريم: سلام عليكم

…:عليكم السلام

 

 

 

 

 

 

 

كريم : قالولي انك كنت عاوزني خير اقدر اساعدك ب ايه

احب اختصر الموضوع بدون مقدمات، احب

اعرفك بنفسي انا البشمهندس احمد اخو ياسمين صاحبة آنسه همس ،

كريم : انسه هو انا مش مالي عينك ولا ايه!!

احمد بجديه: ده بقي الموضوع ال جاي عشان اكلمك فيه ،

كريم : موضوع ايه ماتجيب من الاخر عاوز ايه!!

احمدبتفاعل : انا عارف كل حاجه وعارف خطتك الرخيصه مع د .همس،

وقد ايه انت شخص حقير وانتهازي واستغليت ظروفها،، عشان قضية والدك ،،

اوعي تفتكر انها مالهاش حد!!

لا ده بعدك

همس تستاهل حد يصونها مش واحد زيك!!

وانا جاي اقولك زي مااستغليت ظروفها عشان مصلحتك، لازم تطلقها واعتبره تهديد! لانك لو معاملتش كده لو وصلت اني اخليها ارمله مش مطلقه عشان احميها منك هعمل كده!!!

كريم بغضب شديد: يتجهه الي حيث مااحمد جالس ويهجم عليه، يمسكه من ملابسه

انت ازاي تجيب سيرة مراتي علي لسانك ،

لسانك ده لو نطق اسمها تاني هقطعهولك انت فاهم !!

احمد بغضب : انت متستاهلهاش!!

 

 

 

 

 

 

 

انا ال استاهلها انا ال هقدر احافظ عليها!

وهنا لم يتمالك كريم نفسه : فقام بلكمه بقبضة يديه ف وجهه ف ووقع احمد ارضا وهو ينزف من انفه ،،،

كريم بغضب : المره الجايه مش هخليك تنزف بس، انا هدمرك!

اياك اشوف وشك تاني ،

او انك تقرب من مراتي!!

خرج احمد من االمكتب بدون ان ينطق بحرف

فلقد كان كريم يشتعل غضبا لدرجة انه لا يري امامه شئ ،،

ياسمين : ايه يابنتي عاش من سمع صوتك

همس: طب تعرفي تبطلي كلام كتير وتفتحي الباب ،،

ياسمين : انتي ع الباب بجد!!

همس : هاااا قصري

 

 

 

 

 

ياسمين تفتح باب المنزل وبابتسامه عريضه : همممممس!!!

لبستي النقاب !!

هييييييييييه وتتركها ع الباب

وقفزت للداخل،، ياااااااماااما تعالي بسرررعه

همس لم تستطيع ان تتمالك نفسها من الضحك ع شكل صديقتها،

ام ياسمين بسعاده: مبروك ياحببتي ربنا يجعله ستر ليكي ف الدنيا والاخره

همس بابتسامه : ربنا يخليكي ليا ياطنط ،

ياسمين بسسس بقي تعالي هنا قوليلي لبستيه امتي!

وازاي ،وايه حصل!! تبتسم همس وتحكي لصديقتها ما حدث…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جعلتني ملتزما

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى