روايات

رواية جعلتني ملتزما الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رمضان

رواية جعلتني ملتزما الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رمضان

رواية جعلتني ملتزما الجزء الخامس والعشرون

رواية جعلتني ملتزما البارت الخامس والعشرون

رواية جعلتني ملتزما
رواية جعلتني ملتزما

رواية جعلتني ملتزما الحلقة الخامسة والعشرون

شعرت همس بالاسى والانكسار

ام ياسمين : وهي مقالتلناش ليه حاجه زي دي !

ياسمين: ياماما كانت خايفه علينا بعد مااتخطفت، حست ان حياتنا ف خطر :

احمد : ازاي انسان حقير زي ده يستغل واحده عشان ظروفهاالصعبه،،

وانتي ياياسمين المفروض كنتي تبقي فاهمه صاحبتك اكتر من كده، ازاي ماتفهمهاش كده !!

ياسمين يااحمد متخيلتش ان حاجه زي دي هتحصل ،،

…….

كان احمد اخوا ياسمين معجب بشخصية همس، وباخلاقها، التي يضرب بها االجميع المثل ،وكان يريد ان تكون من نصيبه ،،ولكن كان ينتظر تخرجه من كلية الهندسه، ولقد صدم عندما علم بزواجها بهذه السرعه!! فلم يكن بيده شئ سوا تمني لها السعاده ،ولكن بعد ان علم من اخته ما حدث، شعر بالاسي علي ماتمر به همس! واعاد النظر ف الموضوع مره اخري ،،واراد ان ينقذها مما هي فيه،، ومن هذاالعقد الفاسد من رأيه فقد بني علي غش …………………………………

كريم طيب ياكامل، هجيبها وهااجي القسم بكره!!

الظ ابط :ليه بكره تعالي دلوقتي

كريم : المدام تعبانه شويه، وهيبقي ارهاق عليها ان هي تيجي ،،

الظابط :تمام منتظرنكم بكره !!

نجلاء القضيه وصلت ل ايه ،،

كريم بيقولوا ان هما مسكوا اللي

الجرد ال خطفونا اعترفوا عليه وقبضوا عليه ،

نجلاء بتعجب :ومروحتش ليه دي حاجه مهمه،،

ممكن يبقي هو اللي قتل ابوك!!

كريم: لو اتحط ف السجن يوم الدنيا مش هتطير يعني،،

بس همس تعبانه ومش عاوزاضغط عليها !!

نجلاء :تعبانه ازاي دي ف المطبخ بتحضر الغدا

كريم بتعجب: غدا ايه

وذهب للمطبخ

يوجهه كلامه ل همس انتي بتعملي ايه، ياهمس !!

همس دون ان تنظر اليه فقد كانت تخرج كل غضبها ف الاكل التي تفعله

وبتجاهل منها: خمس دقايق والغدا هيكون جاهز ،،

كريم : بس محدش طلب غدا، انا كنت هطلب دليفري عشان انتي تعبانه ،،

همس : لا انا بقيت تمام مفيش داعي لكده ،،

نجلاء تدخل المطبخ انا مش عارفه انت مشيت الخدم اللي ف البيت ليه

يبرر كريم : عشان ياعمتي كانوا كلهم رجاله وهمس جت البيت ف ماكنش ينفع ،،

نجلاء : وفيها ايه يعني

همس تتابع الحوار بصمت

كريم : يعني قبل كده عشان انا ووالدي كنا لوحدنا كان عادي ،لكن لو انا ف الشغل مينفعش اسيب مراتي مع رجاله ف البيت!!

انا نزلت اعلان ع خدم بنات بس لسه مجاش رد

………..

وبعد الغداء جلسوا جميعا يتحدثون

نجلاء: انتي غريبه اوي ليه بتلبسي وانتي خارجه هدوم غريبه كده

،

كريم ياعمتي هي مقتنعه بلبسها وده المهم !!

قاطعت همس كريم

همس بابتسامه: انتي ايه رايك ف لبسي يا طنط يعني لبسي الغريب ده ،

ممكن يلفت نظر اي شاب او اجنبي عني

نجلاء بتلقائيه : انتي باين منك حاجه غير وشك عشان يبصولك!!

همس : عارفه بقي انا بلبس كده عشان محدش يبص عليا ،واكون فتنه لشباب كتير !

كل المصايب والجواز العرفي وقصص الحب ال بتنتهي بمصايب، تعرعي انها بدايتها #نظره علي

بنوته ف كامل زينتها، ميكب كامل ،ولبس مبين جسمها اكتر مابيستره! وده فتن الشباب!!! ووقعتهم هما الاتنين ف الحرام،،

ربناما امرنيش كبنت مسلمه بكده !

يهمني ايه ان الناس تبص عليا وربنا يغضب عليا ،،

نجلاء بتفهم منها:

كلامك جميل ومقنع بس كل البنات كده جت عليكي،،

همس: كل البنات اللي كده ياطنط غلط ومش معني ان في كتير وقع ف الغلط ده ،والغلط بقي منتشر ،اني اعمل زيهم!!

كريم باعجاب : اول مره حد يقنعني بوجهة نظره بالشكل ده……………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جعلتني ملتزما

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى