روايات

رواية جرح صبا الفصل السادس عشر 16 بقلم حور طه

رواية جرح صبا الفصل السادس عشر 16 بقلم حور طه

رواية جرح صبا الجزء السادس عشر

رواية جرح صبا البارت السادس عشر

جرح صبا
جرح صبا

رواية جرح صبا الحلقة السادسة عشر

=مش كنت بتزن عليا علشان عايزه تخلفي جهزي نفسك يا ستي علشان تجيبي بيبي حلو كده زيك
سمر بفرحه تقرب عليه تحضنه: بجد هنتجوز وتخليني اخلف
مالك :ايوه؟ بس كلامك عليه تعديل بسيط انا قلت هتخلفي ما قلتش هنتجوز؟
سمر تبعد عن حضن قليل وتبص له بعدم فهم: ازاي يعني اخلف من غير ما نتجوز
مالك :انت مش عايزه الجواز انا هجوزك جوازه ملوكي ما كنتش تحلمي بيها كمان
سمر :يعني ايه هتجوزني ؟انت مش بتتكلم عن جوازنا احنا الاثنين انا ما ينفعش اتجوز حد غيرك
مالك وهو يداعب شعرها: يا حبيبه قلبي انا كنت صريح معاكي في الاول انت صاحبتي اللي بقضي معاها وقت جميل ولذيذ بعيد عن دوشه المشاكل اللي بره
سمر :هو انت ليه ما فكرتش انك تحبني
مالك :عشان يا حبيبتي اللي بيني وبينك مش حب وغرام اللي بيني وبينك حاجات تانيه انت عارفاها
سمر باستفزاز:ويا ترى الحب والغرام ده بينك وبين صبا ولا لسه برده مش شايفاك لانها مش قادره تشوف غير كاران الطحان
مالك بهدوء :ملكيش دعوه باللي بيني وبين صبا وانصحك بلاش تحاولي تستفزني بالكلام ده عشان انت عارفاني بحب اركن عصبيتي على جنب لحد ما اخد اللي انا عايزه
سمر :ويا ترى بقى من سعيد الحظ ده اللي انت اخترته لي
مالك :ابن الطحان شفت بقى انها جوازه ملوكي
سمر بضحكه سخريه تاخذ سيجا,ره وتو,لعها وتنفخ دخا,نها في وشه :مستحيل !! خطتك فاشله من قبل ما تبتدي ابن الطحان ممكن يسهر معايا يقضي معايا وقت لكن عمره ما يفكر ان هو يتجوزني
مالك ياخد من السيجا,ره: ومين اللي قال لك ان انا عايزه يتجوزك في الاول عايزك تخلفي منه وبعدين مساله الجواز دي تيجي
سمر :بقول لك مستحيل يفكر ان هو يتجوزني تقول لي اخلف منه طب ازاي بقول لك اخره انه يسهر معايا على البار وعمره مفكر قبل كده ان هو يقرب مني ويلم,سني؟
مالك بغرور: انا مش عايزك تشغلي عقلك وتتعبيه بالتفكير تعملي اللي اقول لك عليه وتنفذيه وبس وانا هخليكي تدخلي عيله الطحان من اوسع ابوابها
💗💗💗💗💗💗💗💗
حجازي: كاران بيه الولاد خلاص بقوا في امان ودلوقتي احنا مستعدين علشان نتحرك للمكان اللي موجود فيه طاهر بيه
كاران: لا يا حجازي انت هتخليك مع الولاد وهتاخد جزء من الرجاله معاك والجزء اللي فاضل هيجي معايا
بعدين يرجع يوجه كلامه لصبا: وانت يا صبا روحي مع حجازي
صبا: لا طبعا انا رجلي على رجلك لحد ما اشوف ملك
كاران :صبا مش وقت عنادك ده الحمد لله ان الموضوع هنا عدى على خير وما حصلكيش حاجه المكان اللي احنا رايحينه خط,ير ومش هينفع تيجي معايا
صبا باصرار :قلت لك رجلي على رجلك مش هسيبك
كاران بابتسامه: بصراحه انا مش عايزه اصدق اللمعه اللي في عينيكي
صبا بارتباك: لمعه ايه دي انا عايزه اطمن على ملك ومش هتطمن غير لما اشوفها بعيني
كاران: لمعه الخوف اللي في عينيكي دي اخر مره شفتها كانت من زمان اووووي
كاران وما زال ينظر في عينيها :خد الرجاله يا حجازي وروح انت مع الاطفال واحنا هنروح نجيب طاهر وملك
حجازي سابهم واخذ جزء من الرجاله زي ما كاران طلب منه واخذ الاطفال ومشيوا
صبا وكاران ركب العربيه ومعاهم الجزء الاخر من رجالته واتجهوا الى المكان اللي موجود فيه طاهر و ملك
وهم داخل العربيه كانوا يتنقلوا النظرات بين بعضهم وكان عيونهم تبوح بكل شيء في قلوبهم دون قيود واعتبارات وحواجز بناها القدر بينهم وفي تلك اللحظه يضع يده فوق يدها ليعيش معها لحظه حب يشعر بدفء قلبها ولو كان هذا الشيء للحظات !!!!؟؟؟؟؟
💗💗💗💗💗💗فلاش باك 💗💗💗💗💗💗💗
كاران :حبيبتي اذا خلصي محاضراتك يلا بينا اوصلك
صبا تنظر له بنظرات حا,ده كا,لسيف وتصمت قليل وكانه الهدوء قبل العا,صفه🤨
كاران باستغراب من تلك النظرات يسحب كرسي ويقعد جنبها :حبيبتي مالك في حاجه ولا ايه🤔
صبا تمسك الكتاب وتقف وبانفعال تفضل تضر,ب فيه :انا حبيبتك مش كده 🤨ان ماخليتهم يطلعوا في جنا,زتك النهارده ما بقاش انا صبا سليم الشهاوي👊👊
كاران وهو يتوجع من ضر,باتها : حبيبتي اهدي بس هتفرجي علينا الناس؟ ايه اللي حصل لده كله طيب
كل ده علشان اتاخرت عليك شويه 😐
صبا وهي ما زالت تضر,به بالكتاب :ما انت لازم تتاخر وانت هتفضلي ولا هتفضل ست سمر 🤨الدفعه كلها ملهاش سيره غير ازاي كاران الطحان شال سمر ودخل بيها الكافتيريا 👊👊👊
كاران بابتسامه واخيرا فهم ان فعلها ده ليه ويحاول يهديها شويه: طيب يا حبيبتي اهدي وانا هفهمك كل اللي حصل اقعدي بس واديني فرصه اتكلم😀
صبا تهدا قليل وتقعد : اتكلم يا ابن الطحان علشان لو كلامك ما اقنعنيش هخليهم يقروا عليك الفا,تحه النهارده💪
كاران يشرح لها: يا حبيبتي انا قابلتها صدفه في الكليه وفجاه واحنا ماشيين كعب الجزمه بتاعتها ا,تكسر
فما عرفتش تمشي فاضطريت اني اشيلها 😞
صبا بانفعال ترجع تضربه تاني: ما ان شاالله حتى تت,كسر رقبتها برده ما كنتش تشيلها وانت عارف ان هي عينها منك👊👊
كاران: المهم انا عيني من مين وبعدين هو انت ما عندكيش ثقه فيا طيب على الاقل خليك واثقه من حبي ليكي💗
صبا :انا واثقه فيك بس مش واثقه في سمر وفي الحركات المايعه اللي بتعملها وانا متاكده ان دي كانت حركه منها🤨
كاران بضحك :اه ما هو واضح علشان كده اول ما سمعت الكلمتين جيتي مسكتي فيا🤕😂
صبا بابتسامه: انا عارفه ومتاكده انك عمرك ما هتبص لواحده غيري وعارفه كمان ان سمر مهما تعمل انت برده مش هتشوفها😍
كاران يرفع حجبه :يا سلام وانت ايه اللي مخليك متاكده قوي كده ما تنسيش ان انا برده كاران الطحان😎
صبا بحب: علشان انا متاكده ان قلب كاران الطحان ملكي انا وبس💝
كاران بابتسامه حب : ايوه يا ستي ملكك انت وبس و انت ملكتي كل حاجه فيا قلبي وروحي وعقلي و عيني
ما بقتش تشوف حد غيرك فياريت تخفي الجنان بتاعك ده شويه عليا وما تصدقيش اي حاجه تتقال لك 💗😘
صبا بابتسامه جذابه: انا واثقه فيك على فكره بس انا لما سمعت الكلام من البنات عليك انت وسمر غصب عني اتجننت وما قدرتش اتحمل وبعدين انت عارف ان انا بغير عليك وغيرتي دي هي اللي مجنناني عليك😬😍
كاران بترجي يبوس ايدها :لا والنبي اكثر من كده جنان ارحميني شويه😘
صبا بتفحص :وبعدين تعالى هنا انت ايه اللي وداك كليه هندسه اصلا🧐
كاران بتنبيه: يمكن علشان اخويا الطالب في كليه هندسه مثلا 😀في ايه يا صبا عديت على طاهر عشان كنت عايزه في حاجه ضروري
صباح بتذكير :تمام طب ايه اللي وداها كليه هندسه اكيد كانت عارفه ان انت هتروح لطاهر😏
كاران :لا والله ما اعرفش روحي اساليها انا هعرف منين يا حبيبتي ايه اللي وداها كليه هندسه يمكن كانت بتقابل حد هناك🤔 وبعدين احنا هنقضي النهار كله على سمر ولا ايه😉 ما فيش حاجه حلوه لكاران حبيبك بعد الضرب ده كله
صبا ابتسامه رقيقه :خلاص انا اسفه طيب🙈
كاران بحب :اهو انا كفايه عليا الابتسامه الحلوه دي اللي بشوفها في عينيك😍
صبا نظره الحب اللي في عينيها تتحول لخوف: مش عارفه اخره الحب ده ايه ؟او يمكن عارفه نهايته ايه بس بكذب على نفسي
كاران بحب يضع ايده على ايدها :اخرته ان انا وانت هنبقى مع بعض انا مستحيل اسيبك
صبا :علشان نفضل مع بعض ونعيش مطمنين لازم تسيب شغلك ده اللي بيشيل لك المو,ت كل يوم ويخليه ماشي معاك ومرافقك زي ضلك
كاران باطمئنان : انا عايزك تطمني انا وانت هنعيش مع بعض وهنبني البيت اللي بنحلم بيه وهنربي عيالنا فيه
صبا بخوف وياس: اه طبعا هنبني البيت ده بس لو انت عشت وما اتقت,لتش في اي لحظه بسبب شغلك ده
كاران :ليه بتقول الكلام ده دلوقتي ان شاء الله هعيش وهعيش احلى حياه معاكي
صبا والدموع في عينيها: ارجوك يا كاران سيب شغلك ده خلينا نعيش حياتنا قبل ما الدنيا تسرقها مننا
كاران بحنان يمسح دموعها :طول ما انت معايا مش هسمع ان لحظه واحده من حياتنا تتسرق كوني مطمنه
💗💗💗💗💗عوده من الفلاش باك.💗💗💗💗💗
صبا بوجع تسحب ايدها منه :يا ريت تركز في الطريق
كاران ويفوق من ذكرياته على الواقع المؤلم ويكمل طريقه في صمت
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
كانت تسنده ويمشوا بخطوات بطيئه وهو ينز,ف وما زال رجال الشخص المجهول خلفهم
ملك بخوف :حبيبي اتحمل شويه خلاص قربنا نوصل
طاهر بوجع :خلاص يا ملك مش هقدر امشي تاني
ملك تقعدوا خلف شجره وتقعد بجانبه بدموع: يعني ايه مش قادر تمشي؟ انت هتمشي معايا لحد ما نوصل
طاهر يلمس خدها بحب :اسمعي كلامي خدي الساعه دي البسيها وابعدي عن المكان ده وكاران هيجي ياخدك
ملك تحاول تمثل القوه قدامه: انا حبيبي مش ضعيف قوي وهيتحمل وهيمشي معايا وكاران هيجي لنا احنا الاثنين وياخدنا من هنا
وهنا يسمعوا صوت الرجال خلفهم يقترب طاهر يقوم معاها وحاول يمشي بخطوات بطيئه وهو ما زال ينز,ف
ويبتعد قليل عن الرجال الذي يطرد,وهم ويفقد طاهر كل قواه على التحمل ويسقط على الارض !!؟؟؟
كانت تضغط بيدها على الجر,ح وهي في حاله من الز,عر والخوف وهي ترى حبيبها بحضنها ومنصاب بر,صا,صه بصدره ولا تعرف ماذا عليها ان تفعل وكان دماغها توقفت؟
✍️✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حور طه✍️✍️✍️✍️✍️
قولوا لي على توقعاتكم بعد قراءه البارت ده🤔
مالك& سمر ايه هي خطتهم،؟؟
وايه مصير ملك &طاهر بعد ما اتضرب بالنار؟؟ هنقول وداع لطاهر???
وكاران &صبا ايه اللي منتظرهم ثاني؟؟
ومين هو الشخص المجهول اللي ورا كل اللي بيحصل؟؟

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جرح صبا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى