روايات

رواية جرح صبا الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حور طه

رواية جرح صبا الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حور طه

رواية جرح صبا الجزء الثاني والعشرون

رواية جرح صبا البارت الثاني والعشرون

جرح صبا
جرح صبا

رواية جرح صبا الحلقة الثانية والعشرون

💗فلاش باك قبل يوم 💗
= ممكن افهم ايه اللي رجالتك عملوه ده
كامل مركز في الملف اللي بيمضيه بهدوء:: عمله ايه في حد فيهم ضايقك
صبا بانفعال:: اللي ضايقني الطريقه اللي جابوني بيها يعني ايه يوقفوني في الطريق ويجيبوني لحد هنا لو حضرتك كلمتني في التليفون وقلت لي انك عايزني كنت جيت لك
كانت السكرتيره واقفه منتظره ان تاخذ الملف
كامل يقفل الملف ويوجه كلامه للسكرتيره ::ابعت الملف ده لوائل المحامي عشان يخلص كل الاجراءات
ما تدخليش حد علينا تفضلي
صبا بنفاذ صبر:: جدو جبتني هنا ليه انا خلاص ما بقتش عايزه اي حاجه تربطني بيكم انا عارفه ومتاكده ان انت متورط في التجاره الو,سخه دي زي بابا
كامل:: اقعدي وخلينا نتكلم بهدوء وبلاش تصدقي اي حاجه كاران الطحان يقولها لك وتتخلي فورا عن انت,قام ابوكي
صبا:: ابويا اللي كان بيتاجر في ارو,اح الناس ده مش ابويا
كامل:: الكلام اللي كاران قاله لك عن ابوك مش صح
صبا ::ازاي مش صح ابويا ما قت,لش ابو كاران واخته
كامل:: نص كلامه صح والنص الثاني غلط ؟؟
صبا بتريقه:: ودي بقى فزوره ولا ايه مطلوب مني احلها
كامل:: لا انا هحلها لك مش هتعبك في حلها ابوكي ق,تل ادم الطحان اه لكن ق,تل اخته لاء
صبا بشك ::ولو افترضنا ان انا صدقت كلامك ده هتخليني اصدق ازاي انكم مش متورطين في تجاره الا,عضاء وان بابا هو اللي كان بيعمل العم,ليات دي
كامل بانفعال:: انت ازاي تصدقي حاجه اصلا زي دي على ابوكي وكانك ما تعرفوش انا وابوكي بنتاجر في السلا,ح اه لكن تجاره الا,عضاء ما كانتش من ضمن تجارتنا دي تجاره خالد البحيري فهمتي
صبا تقعد على الكرسي بعدم استيعاب ::يعني انت وبابا ما كانش لكم داخله بتجاره الا,عضاء زي ما كاران ما قال
كامل نجح ان هو يشكك في تفكيرها ::انا ما عنديش حاجه اخاف منها ولو كنت بتاجر في التجاره دي كنت هقول لك اه بتاجر ولا هخاف منك مثلا &انا كامل الشهاوي ولا مش عارفه جدك يبقى مين
صبا ::يعني كاران كدب عليا طب ليه يكدب عليا وليه يقول كده على بابا
كامل يكمل بمكر ::كاران الطحان ق,تل ابوكي علشان كان بيعارض مصالحه زي ما ق,تل خالد البحيري علشان برده كان بيعارض مصالحه &وانا مش عارف انت صدقت ازاي كلامه ورحت فورا اتر,ميته في حضنه ونسيتي ابوكي
صبا بصد,مه:: كاران ق,تل اونكل خالد ؟انت بتقول ايه يا جدو
كامل:: اللي سمعتيه انا لسه الخبر جاي لي حالا واكيد كلها كم ساعه وكله هيعرف
صبا بتساؤل:: طيب ليه بابا ق,تل اونكل ادم
كامل:: لو حابه تعرفي اكثر عن الموضوع ده روحي اسالي مامتك هتفيدك اكثر مني
صبا بدهشه:: ماما& ايه علاقه ماما بكل ده جدو يا ريت تتكلم معايا بوضوح وفهمني
كامل بنرفزه:: انا مش عارف انتم كلكم عايزين تفهموا حاجات مش هتفيدكم حتى ان انتم تفهموها &مطلوب منك انك تعرفي مخازن السلا,ح بتاعه كاران فين وبس
صبا ::يعني ايه بترمي لي كلمه زي دي وتقولي روحي اسالي مامتك ومش عايز تفهمني وبعدين انا قلت لك انا مش هكون ضمن شغلكم الو,سخ ده
كامل ::اتخليت عن انت,قام ابوكي هتقبلي انك تعيشي في حضن اللي ق,تل ابوكي
صبا بحقد:: لو اتاكدت فعلا انه ق,تل بابا وما كانش فيه سبب المره دي هخلص عليه بايدي
كامل ::سبق وقلت لك لو اخذنا السلا,ح اللي في مخازن كاران يعني قض,ينا عليه &وعلى عيله الطحان كلها
صبا:: حاضر يا جدو هعرف مكان المخازن وهقول لك بس ما حدش فيكم يلمس كاران انا اللي هاخد حقي منه بايدي
كامل بابتسامه:: اعرفي لي مكان المخازن وانا اوعدك ان كاران هيبقى من نصيبك هسيبك تخلصي عليه ازاي ما تحبي
صبا ::بس لازم تفهمني تقصد ايه &لو عايزه اعرف بابا قتل اونكل ادم ليه اسال ماما
كامل:: انا عندي اجتماع مهم& جابوا لك عربيتك تحت تقدري تتفضلي
كامل يسيبها ويخرج من المكتب ويتركها الى حيرتها لتصبح هي جلدها الذي لا يرحم تفكيرها
💗💗 💗 في المشفى 💗💗💗💗
طاهر:: انت بتقول ايه يا حسن انت متاكد من اللي انت سمعته ده؟؟
حسن:: لو ما كنتش متاكد ما كنتش جيت وقلت لك احنا لازم نتصرف
طاهر يقوم من على السريره ويلبس جاكيته
حسن بيحاول يوقفه :: طاهر انت بتعمل ايه؟ انت ما ينفعش تخرج من المستشفى ده في خط,ور عليك جر,حك ما زال حديث
طاهر ::مو,ت خالد البحيري هيقلب علينا الدنيا وعايزني افضل نايم هنا على السرير؟؟ ملك جات
حسن ::الدكتوره ملك لسه ما وصلتش المستشفى ما اعرفش اذا كان الخبر وصل لها ولا لا كاران لسه كلمني دلوقتي
طاهر ::انا هشوف ملك واوصل لها وانت عينك ما تنزلش من على سمر فاهمني يا حسن
حسن:: ما تقلقش سيب موضوع سمر عليا انا
طاهر:: كاران قال لك ان هو هيجي على هنا
حسن ::كاران هيقابل صبا في المطعم اللي جنب المستشفى وهيعدي علينا بعد ما يخلص
طاهر ::تمام انا هحاول اوصل لملك قبل ما الخبر يوصل لها تابعني اول باول باي حاجه تحصل معاك انا خارج دلوقتي
حسن:: طاهر خلي بالك من نفسك ان حسيت باي حاجه كلمني انت جر,حك لسه ما لمش
طاهر ::حاضر ما تقلقش عليا & بس انت حاول تتواصل مع كاران وتبلغوا بكل حاجه انت قلتها لي !! يلا سلام
طاهر يسيبه ويروح لملك قبل الخبر ما يوصل لها
حسن وهو يضرب بكف على كف ::ربنا يستر من اللي جاي؟؟
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
مالك:: الحاجه بقت معاكي
سمر:: اللي اتفقنا عليه عملته الحاجه معايا مستنيه الوقت المناسب ونفذ على طول
مالك:: طيب في شويه تغييرات حصلت في الخطه
سمر بابتسامه:: ايه يا حبيبي قررت ان انت تتنازل عن الست صبا &ونتجوز
مالك:: انا قلت حصل شويه تغييرات في الخطه مش لغيتها اسمعي بقى وركزي
سمر:: طالما حسابي في البنك مش هيتاثر انا تحت امرك يا حبيبي
مالك ::لا ما تقلقيش حسابك في البنك معايا هيعلى مش هينقص اطمني
سمر:: تمام اتفضل اتكلم اديني سامعاك
مالك:: الجزء الاول من الخطه بس اللي هتنفذيه الجزء الثاني ملغي
سمر بضحكه مايعه:: يعني انت لغيت الجزء اللي فيه الاثاره كله طب كده انت هتستفاد ايه؟؟
مالك بتنهيده:: ممكن تسمعي اللي يتقال لك عليه من غير هري كتير
سمر:: خلاص يا حبيبي اهدى بس ممكن افهم انت ناوي على ايه
مالك في داخله:: مش لما انا افهم الاول ابقى ارجع افهمك بس ده اخرك معايا يا جدو لو ما جوزتنيش صبا زي ما قلت ههد لك كل اللي انت عايز تعمله ده
سمر تشاور بايدها بتنبيه ::ايه رحت فين ما قلتليش ناوي على ايه
مالك ::مش ضروري تفهمي تنفذي المطلوب منك وبس الجزء الاول من الخطه تنفذيه وبس
سمر:: ماشي يا حبيبي تحب انفذ امتى
مالك :: هديكي تليفون تتحركي امتى واول ما ابلغك تتحركي فورا
سمر تغمز له بطريقه يفهمها::حاضر يا حبيبي هستنى تليفونك& ما تيجي نسهر النهارده مع بعض
مالك بابتسامه ::لا انا عايزك من هنا ورايح تتعودي على غيابي عشان انا ما بحبش اخو,ن مراتي فاهماني
سمر بغيظ ::وهي لسه بقت مراتك مش لسه بدري على الموضوع ده
مالك بثقه:: ولا بدري ولا حاجه؟؟ يلا قومي امشي مش عايز حد يشوفك هنا
سمر تقف تقرب منه وتقرص خده:: حاضر يا حبيبي همشي بس انت ارجع فكر تاني اعتبرها اخر سهره نسهرها مع بعض ولو رجعت في كلامك ابقى كلمني& سلام يا بيبي
مالك بعد ما سمر خرجت من مكتبه ::ويقولوا الشي,طان هو اللي بيجر رجلينا للغلط ؟؟ده انت الشي,طان واقف في الزاويه يسقف لك &توب علينا يا ربنا
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
ملك باستغراب:: طاهر انت ايه اللي جابك هنا وازاي اصلا خرجت من المستشفى
طاهر فهم من شكلها انها لسه ما عرفتش :”ما تقلقيش انا كويس
ملك بقلق:: انا مش فاهمه انت دماغك ناشفه ليه ازاي خرجت من المستشفى وانت لسه جر,حك حديث ممكن يتفتح في اي لحظه وبعدين لو قلنا ان انت مجنو,ن ازاي الدكتور حسن سمح لك ان انت تخرج
طاهر ::يا حبيبتي انا كويس صدقيني ممكن نقعد شويه
ملك:: طيب تعالى نقعد في الجنينه& كنت لسه بحاول اكلم بابا تليفونه مقفول بقى له كذا يوم
طاهر بتردد:: ملك انا عايزه اقول لك على حاجه؟
ملك بابتسامه ::قل لي ايه الحاجه المهمه اللي خلتك تخرج من المستشفى وانت لسه تعبان وتيجي لحد هنا
طاهر يمسح جبينه ومش عارف يقول لها ازاي ::ملك؟؟
ملك بقلق:: ايه يا طاهر في ايه اتكلم انا سامعاك
وهنا يرن تليفون ملك :: بيكلموني من المستشفى اكيد في حاجه
ملك ترد على المتصل ::اااااااالو
المتصل ::خالد بيه البق,اء لله
ملك بصد,مه تقف مش مستوعبه هي سمعت ايه تليفون يقع من ايدها فجاه ولا تمر الا ثواني وتفقد توازنها ويغمى عليها ولكن طاهرالحق بها قبل ان تقع على الارض وشالها ودخل بيها الفيلا نيمها على الكنبه وبيحاول يفوقها

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جرح صبا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى