روايات

رواية جرحتني قسوته الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم بسملة بدوي

رواية جرحتني قسوته الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم بسملة بدوي

رواية جرحتني قسوته الجزء الحادي والعشرون

رواية جرحتني قسوته البارت الحادي والعشرون

رواية جرحتني قسوته الحلقة الحادية والعشرون

وهي اول ما شافته صرخت بس هو كتم صرختها…. ايه جابك هنا في البت الي متفقين عليها بس فجأه شال ايده ووقف ورا صباح الي وقفت مصدومه وكانها متحنطه اول ما شافت جوزها الي وشه مش مبشر للخير ابدا كان احمد ماشي ووشه عكس ليها من على بُعد في الصاله بسرعه زقت حودا ورا العمود الي جنب الدولاب بعدها بـ لحظه دخل احمد بهجوم…. هو فين
صباح بغباء مزيف…. هو مين
احمد مسكها من شعرها… انتي هتشتغليني يابت فين الولاا الزفت الي اسمه حودا
بكب بصطناع لدرجه انه بدأ يصدق….. حودا مين انا مش عارفه قصدك على مين والله العظيم وبعدين بيعمل اي هنا في شقتي.. ثواني يادلعدي انت بتشك فيا يااحمد دا انا هسودها على دماغك وصوتت بصوت عالي….. بتخوّنيييي يااحمد واقسم بالله لصوت والم عليك الخلق بقا بعد دا كله بتتهمني في شرفيييي دا انا استحملت قرفك واخوك الي بيسم بدني كل شويه بكلامك وعاديت اخواتي عشانك قالولي ارميه وهنجبلك سيد سيده انتي لسا صغيره على الحزن دا كله وبعد دا كله تشك فياا ههه ثواني دا انت ياريتك شاكك دا انت بتتهمنييييييي الحقوو حط ايده بسرعه بندم….. استني بس ياحبيبتي انا والله ماصدقتش عنيا بس انا شوفته شوفته بعنيا دول شوفته وهو رايح ناحيه شقتنا
صباح بخبث… نعم يادلعدييي شقه مين تلاقيه اتلخبط وكان رايح للي ماتتسمى
احمد بصلها بصدمه…. ايييه… بنت الكلـ ب
صباح بشر….. وبعدين ماشقتها قصاد شقتنا مايمكن راح عندها
احمد ببلاهه… ها بس انا شايفه عداها
صباح بعصبيه….. ولبستها فيا انا وبعدين انا هبص لحودا الميكانيكي الجربوع دا
حودا من ورا العمود…. بقا انا جربوعه يامقشفه يا بنت الـ ****
احمد لسا هيتكلم بس بصلها فجأه…… وانتي عرفتي ازاي اني قصدي على حودا الميكانيكي
صباح بارتباك ملحوظ…
..
عند فريده بندم…. رد عليا رد عليا بالله عليك يا نوح انا اسفه رد عشاني
بس بردوا مفيش رد
جوري بدموع….. ماما
فريده بخضه…. اي دا في اي بتعيطي لي
جوري بخوف…. هو انتي ممكن تسيبينا لو بابا قالك
فريده خدتها في حضنها…. مين دي الي تسيبكوا دا انا اموت فيها
رودي بدموع وهي بتمسحلها دموعها…. بابا قال كدا قالنا هييجي ياخدنا وبالقانون القانون معاه طالما انتي اتجوزتي… مش هيسيبنا معاكي ومع جوزك
فريده بعصبيه…. انا بجد جبت اخري هو مش بيزهق مش اتجوز ما يعيش حياته بقا بعيد عني لسا بيفكر فيكو ليي مش هو كان عايز ولد ياربي بقا يارب انا خلاص تعبت لا كان راضي نعيش كلنا حلو ولا راضي يخلينا نعيش خلو في بعده يارب وفضلت عيط بصوت يخلي الي واقف يعيط معاها فجأه سمعت صوت المفتاح في الباب سكتت وإدت للباب ضهرها ومسحت دموعها بسرعه
نوح بصوت متعب…. سامع صوت عييطك وعارف انك كنتي بتعيطي فـ بلاش الشغل دا
لفت ودموعها متحجره في عينها.. انت ايه جابك انا مخصماك
ضحك عليها غصب عنه من طفولتها…. لا والله وبالنسبه للي شغاله رن رن رن كنت هتكلميني اشاره ولا اي هههه البنات ضحكوا بعفويه
فريده بصتلها بغضب طفولي…. لا والله ضحكتكوا اوي
رودي بضحك…. خالص ياماما
نوح بص لي رودي وجوري…. حضن لبابا بسرعه
جريوا عليه بحب…. وحشتنا الشويه دول
طبع بوسه خالصه بحب ابوي…. وانتو كمان وحشتوني اوي الشويه دول زي ما بتقولوا ههه وجاب كيس كان حط على الكنبة اول ما دخل…. دا كيس حبايب بابا ودا ياستي فون جديد مكان الي اتكسر احلى ايفون لاحلى جوري
جوري عيطت بفرحه…. ايفون بجد
نوح بصلها بحب….. لي بس العياط ياحبيبه قلبي وبعدين دا قليل عليكي والله
جوري حضنته وعيطت جامد…. ياريتك كنت بجد ابويا الحقيقي دا حتى ابويا الحقيقي عمره ما جابلي حتى تليفون عادي
نوح بغضب مصطنع…. لا والله ياست جوري هو انتي مش معتبراني ابوكي الحقيقي زي ما انا معتبرك بنتي الحقيقيه اه قلبي اتكسر
جوري خرجت من حضنته بكسوف…. لا والله العظيم انا حتى نفسي اعرفهم واقول اني معتبراك ابويا الحقيقي
نوح بحب ابوي…. يابختي ياناس بقا انا عندي بنات حلوين اوي كدا اكيد امهم نحله عشان تجيب العسل دا كله
ضحكوا كلهم وبصوا لفريده الي كانت بتدعي ليهم بالفرحه الدايمه وحبها بيكبر لنوح اكتر واكتر وهي بتشكر ربنا على نعمه انه ربطها بإنسان زي دا وكانت بتبصلها بعشق خالص وعيونه بتحكي كل الحب الي في قلبها
نوح بادلها النظره وسرحوا في عيون بعض وكانت النظرات لوحدها كفيله تحكي كل الي في قلوبهم فاقوا على صوت رودي… لا والله ياسيد بابا وانا
نوح فاق من توهانه في عيونها وضحك…. وانتي اي ياصغنن
رودي بغيره مزيفه…. تجيب لـ جوري بس هي بقا بنت البطه البيضا وانا بنت البطه السودا
نوح بوقاحه وهو بيبص على فريده بعشق…. لا دي بطه بيضه قشطه وعايزه الاكل
فريده صرخت بكسوف…. نوح… عيب البنات
نوح ضحك على كسوفها وبص لـ رودي وقال طب وهي تليفونها اتكسر انتي اي بقا مش تليفونك كويس
رودي بمشاكسه…. اعتبره اتكسر يا نوح قلبي
فريده بغيره… بت يارودي مانقوليلوش كدا دا اسمي انا
نوح بصلها بعدم تصديق من غيرتها عليه من بنتها…. ايدا ايدااا لا انتي اتعديتي مني ولا اي… اي الغيره دي
فريده بكسوف… ها لالا انا مش غيرانه بس انا الي قولتلك كدا اول واحده ومش عايزه حد يشاركنا فيه نهت كلامها وهي بتمد شفتها السفليه بغضب طفولي خلاه يعض على شفته السفليه هو كمان وغمزلها…. بس بقا عشان بناتك قاعدين وانا ماسك نفسي بالعافيه عشان عارفك هتقعدي تصوتي لو قاطعته بصراخ… بس يانوتي ياقليل الادب
نوح بضحك جعله في غايه الوسامه…. الله انا كان قصدي بوسه بس بريئه انتي فهمتي اي يا سافله انتي وبعدين مين دا الي نوتي يابت انتي بقا انا نوتي انا المعلم نوح على سن ورمح يتقوله يانوتي
فريده بطفوله… مش انا قولت كدا
هز راسه بتوجس… اه
فريده بضحكه خطفت انفاسه…. يبقى فيه هههههه
نوح مثل انه قام لها يضربها بضحك.. وهي جريت على اوضتهت بمشاكسه وصوت ضحكتها مسمعه الشقه كلها…. اسفين ياصلاح
نوح برق بغيره…. صلاح مين يابت تعالي هنا دا انتي يومك احمر بالي لابسه تحت الاسدال دا… وبص لـ البنات بسرعه وهو بيقوم… يالي الوقت اتاخر روحوا ناموا عشان مدرسه الصبح
رودي بمشاكسه… ايوا بقا ياجامد ليلتكوا انتو لصبح
نوح بصلها بصدمه وضحك…. البت دي طلعالي تربيتي هههههه وقام دخل لفريده بلهفه تحت نطرات الفرحه في عيون بناتها… يارب يخلينا بابا نوح ويقدر يفرح ماما علطول يارودي
رودي مسكت ايدها بحب اخوي…. يارب ياقلب رودي يلا ننام احنا وعايزه انام في حضنك النهارده مانمتش معاكي من زمان
جوري حضنته جامد… حضني مفتوحلك طول العمر ياقلبي
..
عند صباح
صباح بارتباك ملحوظ… انا انا.. اي داا يا احمد هو دا سؤال الله انت تعرف حودا غيره
احمد باقتناع… صح معرفش غيره… طب هنعمل اي انا مش هسيب اخويا متقرطس كدا كتير … شوفي حل كدا بالله عليكي
صباح بخبث…. بس كدا عنيا ياابو حميد انت تؤمر بص يعني ءءامك هتتأذى شويه
احمد بخضه…. ايييييه لي
صباح بخبث…. هي الخطه كدا اسمع
وبعد شويه
احمد بصلها بخوف…. يخرب شيطانك انا بقيت اخاف منك يابت
صباح بضحك…. طول منا راضيه عنك مش هتشوف مني غير كل حلو ياعمري انما لو اتعوجت
احمد رفع حاجبه…. هتعمل اي بقا
صباح بغل خفي….. مش هعمل حاجه انت حبيبي مقدرش على اذاك ياعمري ومسكت ايده حطتها على قلبها دا مش هيقدر
حودا غصب عنه وقع حاجه كانت متعلقه جنبه وفجأه

فريده …. ابعد عني انا ك يانوتي
نوح بصلها بنظرات ول وبسرعه…. مفيش وقت لتفسير في للفعل وبس انتي و
فريده بطفوله…. لا ياشيخ… ا عشان بقا مش
نوح لسا هيقرب منها الباب خبط وصوت امه بتزعق… افتح يانوح بدل ما افتحلك دماغها بنت الحراميه دي افتح بقولك
نوح قام بعصبيه….. وربنا لسيب البيت بن ال في ايييييييييي الواحد مش عارف يقعد براحته اييييييييي
ازهار اول ما الباب اتفتح جريت على فريده بغل مسكتها من شعرها…. الفلوس فين يابت
فريده پخوف…. ف فلوس اي
ازهار زقتها وجريت على الاوضه ونوح وراها….. ياما عيب كدا مايىفعش كدا هزعل كدا وزعلي وحش ياما احترمي ابنك الي بتهينيه بعمايلك دي
ازهار فتح الدولاب ورمت كل الي بيقابلها على الارض وفجأه فتحت ضلفه فريده واخدت منها فلوس بعد مارمت الهدوم كلها…. ال 50الف اهم ياخووووويااااا الي الحراميه سرقتهم وديني مانا سيباها
نوح بص ل فريده پصدمه
فريده بړعب….. وربنا دول فلوسي
نوح بصوت واطي كلم نفسه…. جابت المبلغ دا كله منين…. وبعدين زعق بعصبيه يا اما إهدي كدا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جرحتني قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى