روايات

رواية جرحتني قسوته الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم بسملة بدوي

رواية جرحتني قسوته الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم بسملة بدوي

رواية جرحتني قسوته الجزء الثاني والعشرون

رواية جرحتني قسوته البارت الثاني والعشرون

رواية جرحتني قسوته الحلقة الثانية والعشرون

نوح بصوت واطي كلم نفسه…. جابت المبلغ دا كله منين…. وبعدين زعق بعصبيه يا اما إهدي كدا وبعدين بصلي بهدوء خوفني…. انا الي ادتلها الفلوس دي بتاعتي وانا الي ادتهالها اي
ازهار بعصبيه…. لا والله طب وانا فلوسي فييين بقا
نوح بثبات يحسد عليه…. واحنا اي يعرفنا واشمعنا مراتي الي جيتي اتهمتيها عندك شقه داليا وشقه مرات ابنك اشمعنا فرييييده
ازهار عينيها ذاغت بتوتر…. انا قولتها هي الاول وهشوف دلوقتي في باقي الشقق انا مش ظالمه وسابته ومشيت بعصبيه
..
عند صباح
صباح بغل خفي….. مش هعمل حاجه انت حبيبي مقدرش على اذاك ياعمري ومسكت ايده حطتها على قلبها دا مش هيقدر
حودا غصب عنه وقع حاجه كانت متعلقه جنبه وفجأه الباب خبط جامد
ازهار زقت احمد بسرعه…. بسرعه شوف مين على الباب بسرعه
احمد بقلق…. طب والصوت دا من اي
صباح بسرعه…. تلاقيها قطه روح بقا شوف بسرعه مين
احمد باستسلام…. ماشي…. ايوا مييييييين
وفتح….. اما؟ مالك
عند صباح خرجت حودا من المطبخ ونط على المواسير لشارع بسرعه بس قبل ما يمشي قالها جمله خوفتها…. انا مش ساكت وزعلي هطوليه ياصباح
صباح خافت ودخلت بسرعه
ازهار بعصبيه….. صباااااح ماشوفتيش 50الف كانوا في دولابي
صباح رقعت بالصوت… ياااالهووووووي ياخرااااابي انتو عايزين مني اييييييي ابنك مش شويه يتهمني في شرفي وانتي بتتهميني بالسرقه انتو جايبني هناااا تهزقووووني ولا اي وربنا مانا قاعدالكو فيها
احمد بلهفه….. هي ماتقصدش يا صباح بس اسمعي للاخر
ازهار بعصبيه…. ولا اقصد ولا مقصدش ياعم النحنوح انا ماليش بكل الهري دااا انا عايزه فلوسيييي
صباح بغل… اه انتي معرفتيش تستقوي على ابنك التاني جيتي للغلبان الي الي طالع والي نازل جاي عليه
احمد عنيه لمعت بحزن وكأنها لمست جرحه.
ازهار سابتهم بعصبيه ونزلت بس وهي مش ناويه على خير وبصدفه جت تشوف الفلوس تاني لقتهم زي ماهما
ازهار بزهول… ازاي بس انا لسا شايفه الدرج فاضي معقول بتخيل!!
..
فريده بخوف…. دي دي فلوسي
نوح ببرود…. جبتيهم منين
فريده بتوتر… بعت الشقه الي كنت قاعده فيها
نوح بصلها كتير وسكت وقالي بحنيه… لي ياحبيبي تبعيها بس ماقولتليش ليه انك محتاجه فلوس
فريده اما شافت حنيته عيطت وحضنته من غير كلام…. شكرا انك وقفت جنبي قدام مامتك وشكرا انك ماشكتش فيا بس انت روحت فين اما مامتك طلعت
نوح بصلها نظره مافهمتهاش وقال بمشاكسه…. الليله كدا هتبوظ وانا والله العظيم ماهحلك الصباح رباح هحكليك
..
بعد شويه كانت فريده نايمه في حضـ ن نوح بحب…. انا بحبك اوي يانوح
نوح فجأه اعتلاها بمشاكسه.. اي يابت الحلاوه دي كلها
فريده لسا هتتكلم… مين الي اسمه معاذ التهامي دا يبت
فريده برقت برعب…. انت عرفت منين
نوح بصلها بغل…. بتخونيني يابنت الـ****
فريده بعييط…. واقسم بالله مالمسني
ضحك بعزم قوته…. هو دا مفهوم الخيانه عنك يابنت ****
فريده عيطت بحرقه…. والله هو قالي اخد الورق الي في الخزنه والا هيقتل بناتي ويفضحني
ضحك تاني وشدها من شعرها…. طب اي رأيك افضحك انا بس انا مش هوسخ ايدي انا حاميت عنك كتير اوي ووقفت معاك اكتر بس دلوقتي معتش عايزك خلاص اخوكي جه والمرادي مافيهاش رجعه يافريده انا حذرتك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جرحتني قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى