روايات

رواية جحيم العشاق الفصل الثاني 2 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الفصل الثاني 2 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الجزء الثاني

رواية جحيم العشاق البارت الثاني

رواية جحيم العشاق
رواية جحيم العشاق

رواية جحيم العشاق الحلقة الثانية

أسيل :سليم سليم جه وجريت حضنته

سليم:أسيل حببتي عامله ايه

أسيل : عامله خط وماشيه عليه نيهيي 🤦🏻

سليم :ابو تقل دم اهلك

أسيل :مهو اهلي هما أهلك يا أهبل

سليم :ايه ده صح ده احنا اخوات

أسيل :تؤام بس انت احلي وانا اقمر في تفرفه عنصريه كده

سليم : بس يا هبله اومال عمامك فين

أسيل :يابااااي علي السيره الي تغم النفس طه جوه في المكتب معاه اجتماع خطشير في غايه الختوره وعمك سليمان وعيد في الارض وإياد مع الجو بتاعوا وجاسر اتخانق مع ملك وخرج وقاسم موقعه فين الله واعلم وانا يا يعني كيوت ولسه معملتش نصيبه واحده لحد دلوقتي

سليم:معملتيش نصيبه مش مصدق نفسي يا لمبي طب والحريم فين

أسيل :مرات عمك عيد وسليمان راحوا يسعدوا جرتهم علشان جوزها مات وفي عزا بليل ومرات عمك طه نزلت معاهم بس راحه السوق بتجبب خضار وانا يعني عليا قاعده كافيه خيري شري لا بهش ولا بنش وربنا اه وهتجوز من فلقه قمر اسمه زين الجبلوي علشان عمامك طمعنين فيا وفي مراثي اصل جدك سبلي القصر ده وشريكاته ومحتجاته ليا وكتبهم ب أسمي

سليم بصدمه :تتجوزي 😨

في قصر عيله الجبلوي

صدفه: أبيه زين ابيه زين

زين :فيه ايه يا صدفه مالك

صدفه بعياط :چدك عايز يچوزني من سليم اخوا أسيل مرتك المستقبله بس لسه هيكلموه في الموضوع وعرض. عليا وانا موافقتش وضربني بالقلم

زين بغضب :لااااا كده چدك زوادها علي الاخر يعني

في المكتب بتاع حسين دخل زين وبكل غضب

انت عايز تچوز صدفه ل سليم اخو أسيل ديه

حسين:وفيها ايه لما نكون قرايب في بعضينا وناس حسب ونسب وبعدين الي انتوا متعرفهوش انكم قرايب وانكم ولاد عم وفي مشاكل حصلت

زين: فهمني يا چدي انا دماغي معدتش تستحمل عاد

حسين:اقعد يا ولادي بص يازين الموضوع ان چدك چبل وچدك غيث كانوا ولاد عم كيف أما يجولوا زاي الصحاب واكتر من الاخوات ابو چدك غيث أتوفي مرات چدك الچبلوي فضلت تبخ سمها في مخ چدك چبل وچدك عمل لعبه علي غيث واخد كل فلوسه وڤلااته وكل حاچه ورماه هو وابنه ليث وبنت خالته سيليا وطه وعيد وسليمان وكلهم كانوا اصغار وبعدين اختفوا ورچع چدك غيث بعد مرور ٢٠سنه غياب والي عرفناه إنه بقي من اغني اغنياء الصعيد وان سيليا وليث اتچوزوا وقعدوا في مصر وفي يوم زارونا وانت وأسيل فضلتوا تلعبوا مع بعض كتير جوي جوي وكنت انت عندك ١٥سنه وهي عندها ١٠سنين وبعد مرور سنه ليث مات وكانت سيليا حزينه اوي علي موته وقررت ترچع مصر تاني وعدت السنين والشهور والايام وأسيل كبرت وبقي عندها ٢٥سنه وبقيت عروسه واخوها سليم كمان بقي عريس وسيليا لساتها في مصر وهتيجي بعد شهرين لما ترتب امورها وامور شغلها لانها بعد موت ليث بقيت هي الكل في الكل ودلوقتي إعمام أسيل هما الي طمعنين في الورث مش انا بس انا ببين كده مش اكتر انا عايز احميها وانت لما تتچوزها هتعرف تحميها وسليم هيحمي صدفه علي فكره من ولد عيد قاسم فهمت يا غبي

زين :يعني انا مالي بردوا

حسين: كيف يا ولدي انت ابن عمها وانت أولي من الغريب بيها

زين :بس سنتين وهطلقها

حسين: كيف متعوذ يا ولدي وانا مش وحش كده يا زين روح يا ولدي ربنا يحميك ويحفظك أنت وأختك وامك لينا انا هروح الشركه سلام

زين :طيب يا چدي

حسين:متكلمش صدفه سبني انا هعرف اكلمها

زين:تمام ياچدي

سليم: تتجوزي مين

أسيل :الواد ابو عيون خضره زين

سليم : انا حاسس اني سمعت الاسم ده قبل كده

أسيل:زين الجبلوي

سليم:ايوه افتكرت ده يكون ابن عمنا وعنده اخت اسمها صدفه امك علي طول بتكلمني عنهم

أسيل :فين ماما

سليم: كمان شهرين وهتيحي

أسيل:طب انا هطلع انام

سليم:وانا

أسيل : ماشي

وفعلا طلعوا ناموا وتاني يوم الصبح صحيوا علي صوت زغريط مالي اركان القصر وموسيقه صعيدي

سليم نزل :فيه ايه

مرات عمه سليمان واسمها سلسبيل ديه بقي اطيب واحده فيهم

سلسبيل :ايه ده يا عريس جهز حالك العروسه علي وصول

سليم:عريس مين وبتاع مين

سليمان:تعالا يا سليم عايزك

ودخلوا المكتب وبعد مرور نص ساعه سليم خرج وكان مضايق اوي وطلع وجهز ولبس

أسيل :يوه ماله ده ونزلت فيه ايه يا بت يا ملك

ملك:وه وه العروسه لسه مجهزتش عاد

أسيل: عروسه مين

ملك:انتي تعالي ودخلت اخدت أسيل ولبستها فستان ومكيچتها

أسيل: الله شكلي حلو بس مش عايزه اتجوز

ملك:خلاص مفيش مفر وخرجت

أسيل اول مره تحس انها مجبورة وهي كانت واخده الموضوع هزار مش جد وعيطت وفعلا العريس وصل وكان زين في قمه اناقته وشياكته وكتب كتب كتابه علي أسيل وصدفه وسليم كمان وروحوا القصر واول ما دخلوا ……… 🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🖤🏃🖤🖤🖤🖤🖤تش تش وضعيه الاختفاء 😎🤷

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم العشاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!