روايات

رواية جحيم العشاق الفصل الثامن 8 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الفصل الثامن 8 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الجزء الثامن

رواية جحيم العشاق البارت الثامن

رواية جحيم العشاق
رواية جحيم العشاق

رواية جحيم العشاق الحلقة الثامنة

اسيل :زين دم فيه دم
زين صحي مخضوض واتصل بالدكتورة وجت وجابت معاها طقم ادوات كامل وجراحه في البيت
بعد مرور نص ساعه
الدكتورة:الجنين ضعيف اوي
حسين:هي حامل
الدكتوره:في اول اسبوعين ليها بعد أذنكم ديه محتاجه رعايه تامه متقومش من علي السرير نهائي خالص ولا تتحرك الي في الضروره فقط وتنام علي ضهرها
زين : طيب ووضع الجنين

 

 

الدكتورة:كويس اني وصلت في الوقت المناسب ديه كانت هتسقط هي كلت او شربت حاجه امبارح انا هعملها تحاليل واشوف ايه هو سبب الي هي كانت هتسقط بسببه
رحمه :وليه التحاليل مهي كويسه اهي
زين بص ل امه بشك : انتي امبارح جبتي لينا عصير لمون وصممتي تشربيه ل أسيل بالعافيه وكنت بتكلميها حلو وعماله تقوليها اتغذي كويس شكلك هفتان وانا مكنتش مطمن
رحمه بتوتر :ايه ايوه يعني ايه زين يعني
زين :أنتي حطتلها حاجه في العصير صح
الدكتورة: اهي وصلت النتايج هاتي يا مريم وفتحت النتايج ولقت فعلا ان أسيل شربت حاجه فيها دواا مخلوط بيه برشام
الدكتورة:العصير ده مخلوط بيه دوا ايه
عزيزه :انا اسفه يا ست هانم زين بيه الست رحمه طلبت كوبيتين عصير لمون إمبارح وشوفتها وهي بتحط حاجه في كوبايه الست أسيل وبتخلطها بيه وبعدين رمت الازازه ديه وانا قررت احتفظ بيها ولو لقيت حاجه حصلت هقولك وفعلا سمعت صوت الست أسيل طول الليل كانت تعبانه اوي وانا طلعتلها وهي مكنتش عايزه تصحيك علشان متقلقش عليها وقالت انه وجع بسيط وهيروح
زين بص ل امه بماشعر ممزوج منها غضب علي كره علي حزن علي فقدان ثقه
رحمه:زين
زين : زين ابنك مات عايزه تقتلي حفيدك ليه عملك ايه والبت الغلبانه ديه عملتلك ايه ليه عايزه تأذيني ليه مش عايزه تشوفني عايش مبسوط
رحمه:لاء يازين هتعيش مبسوط رايح تتچوز واحده من القاهره
زين :ماااااالهم بتووووع القااااااهره ماااااالهمممم البت لبسعها واسع وطويل وبتلبس طرحه ومش بتبين خصله واحده من شعرها وفي نفسها وغلبانه والكل بيحبها
رحمه :ايوه بس بنت سيليا الي اتجوزت الي انا كنت بحبه ليث وجوزوني ل ابوك جبل بالعافيه ولحد دلوقتي انا مش هقدر اسلكلهم ولا احبها انت فاهم
زين :رحمه هانم اعتبري ابنك زين مش عايش تمام بعد اذنك يا چدي طالع اشوف مراتي ام بنتي انشأ الله
حسين :ابنك ابوك وتفهم في الاصول وانتي يارحمه انا هسيبك بس علشان الغالي كان بيحبك وانك ام زين وصدفه وسابها ومشي ومن هنا هتبدأ فعلا عداوه الكره تتحول بحقد اتجاه أسيل

 

 

زين: أسيل
أسيل:زين زنزونه تعالا تعالا يااه ياجدع فينك الربع ساعه دول ونعمه وحشتني فيهم
زين : للدرجادي بتحبيني
أسيل :بحبك قد البحر وسمكاتوو والسما وسحباتوا والكون ب اقماره وافلاكه ونجومه واسحابوا بمجره درب التبانة الي عايشين فيها
زين:طيب وانا بحبك لاخر نفس في عمري
أسيل :يمحنووو خلاث بقي دلع عايزه انام
زين :بكره انا هنزل الشغل زاي م كنت بنزل عادي
أسيل بصوت واطي :يا حيواان
زين:بتقولي ايه
أسيل :بقول ربنا معاك ياحبي
وناموا بقي
في المستشفي سليم كان نايم وحس بحركه صدفه
كانت بتحاول تقوم تعدل نفسها تقعد كده ومكنتش عارفه من جرح رقبتها وكمان جسمها كان مكسر ووجعها اوي 🙂مني لله منكده عليكوم بس لازم نجعل لها كرامه ءنا لو عليا اخليها تسامحه بس تؤتؤ والو احنا بطلتنا عندها كرامه كلوا إلا الكرامه 😹🤷🏻
سليم :ثواني وقرب منها وعدلها وصدفه قلبها كان بيدق جامد وكانت حاسه ان الاكسچين بيقل لحد ما بعد عنها وابتسمتله 🙂
قولت هيبقي عندها كرامه بس لاء شكلها مهزقه 🤭
سليم :ضحكت يعني قلبها مال

 

 

صدفه:تبتسمت وهزت راسها انها خلاص مش زعلانه
سليم حضنها وقضوا بقي ليله جميله ثعيده قموره خالث 😹😹من رأي ان الحب اننا نسامح ونيدي فرصه تانيه للي بنحبه للمعلوم انا سنجل فبنصحكم بقي وبتاع ان انا عقله ودماغي كبيرة. 😎المهم
تاني يوم الصبح صحي زين اخد شاور ولبس الجلبيه الصعيد السودا بتاعته وحط البرفان ولبس الساعه الماركه ونزل يفطر وساب أسيل نايمه من التعب
زين :صباح الخير يا چدي وشاف رحمه ومسلمش عليها
رحمه :صباح النور يا زين
حسين :صباح النور يا ولدي أسيل كفها اليوم
زين :كويسهه بس هرمونات الحمل عاليه شكلها هتجيب عيل متخلف زايها
حسين:بنت عمك ومراتك لازم تستحملها كده موضوع الطلاق نفضوه
زين : طلاق مين انا مش هطلق حد ديه بقيت أسيره الزين جحيم عشقي يا چدي
حسين :ربنا يخليكم لبعض يله نروح الشركه
زين :يله
مشيوا وسابوا رحمه لوحدها بتاكل في غيظها وققرت بقي أنها هتموت أسيل يعني هتموتها
طلعت علي الاوضه بتاعت أسيل ومسكت مخده وحاولت تخنقها
زين: اباااااي نسيت مفاتيح العربيه
حسين :نروح بعربيتي
زين :لاءانا هرجع متأخر وكمان هعدي اجيب لعب لست أسيل انا طالع اجيب المفاتيح
حسين :طيب انا هلحقك انا
زين:ماشي

 

 

اسيل :امممممم وكانت عماله تفرك بجسمها مش قادره تتنفس
رحمه:موتي يابنت الليثي موتي انا بكرهك يا أسيل بكرهك وبكره ابوكي وامك بكره عيلتكم كلها يا انا يا انتي في البيت ده
زين:أسيييييييييل وجري عليها يلحقها
أسيل وهي بتكح وعماله تعيط ومش قادره تاخد نفسها ومرعوبه حضنت في زين ومسكت فيه زي العيال الصغيره
رحمه:زينن
زين :بص ل أمه و……………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم العشاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى