روايات

رواية جبروت الصعايده الفصل الثامن 8 بقلم أمل ناصر

رواية جبروت الصعايده الفصل الثامن 8 بقلم أمل ناصر

رواية جبروت الصعايده الجزء الثامن

رواية جبروت الصعايده البارت الثامن

جبروت الصعايده
جبروت الصعايده

رواية جبروت الصعايده الحلقة الثامنة

الخاتمه
^^^^^^^^^^^^^^^
ده انت زعلان منى جوى يا ابوى على أكده
محمد ايوه ومش طايق ابوص فى وشك حته
سليم حجك عليه يا ابو سليم
مراد خلاص بجا يا ابوى متزعلش من اخوى
أنا عارف ومتاكد انك بتحبه اكتر منى
سليم ههههههههههه انت غيران وله ايه يا مراد
مراد ايوه غيران مين قدك يا اخوى ده ابوى بنفسه ممسك كل حاجه بداله
سليم انت عبيط وله ايه يا واد انت مانته اول متخلص دراسه في الجامعه هتيجى تمسك معايه كل حاجه
مراد بجد يا اخوى
سليم طبعا بجد جوله يا ابوى لانه مش مصدق
مراد وقف أمام والده صح يا ابوى
محمد صح يا ولدى
مراد طيب خلاص بجا يا ابو سليم متزعلش من اخوى واصل علشان خطرى
سليم احب على يدك يا ابو سليم انت عارف زين انى مجدرش على زعلك واصل
محمد خلاص حصل خير بس أقسم بالله متتقرر منك تانى لارميك بره البيت بحاله
سليم انت اصلا لم تشوف إلى أن جاى اورهولك هتعرف كويس انك غلط يا ابوى وانت الى هتعتزر لفيروز بنفسك
كمان
محمد اخوك اتجنن على الاخر يا مراد
مراد هو ايه الى معاك يا اخوى
سليم امسك الفون الخاص به وفتح لهم الفديو لحته شافه كل من محمد ومراد ينظرون أنه مفبارج محمد لا مستحيل بكر يعمل أكده
سليم لا يا ابوى عمل أكده والفيديو ده متصور من ساعه
مراد فى حاله من الصدمه ينظر لهم بعيون متسعه
معقول عمى. بكر هو الى يعمل أكده
ليه كل ده دحنا كنا كلانا بنحبه جوى يوسف وفهد ازوه فى ايه
سليم وهو يربت على كتف شقيقه بحب متخافش يا حبيبي أنا هعرف كل حاجه
محمد اااااااه يا بكر اه ليه أكده ده انت كنت اكتر من اخويه. تجتل ولدى وولد صاحب عمرى ليه وتفرجنا أكده عن بعض
بس ورب الكعبه لاخد حج ولدى وفهد من حباب اعنيك
سليم انت بتصق فيه وله لا يا ابوى
محمد طبعا يا ولد
سليم يبجا انت تبعد عن الموضوع ده نهاى وانا بنفسي
هاخد حج اخوى
محمد بس يا ولدى
مبسش يا ابوى. اطمن حج اخويه مستحيل يتساب على الأرض
محمد ماشي يا ولدى إلى. انت شايفه صح اعماله
سليم ماشي يا ابوى ارتاح انت بجا وأنا هرتاح. أن كمان شويه
محمد ماشي يا ولدى
////////////////////////////////////////
منزل احمد الهلالي
محسن انت اكيد بتهزر يا احمد بكر يعمل كده فى اخوك ليه
احمد لا يا ابوى مش بهزر واصل الحقيقه جدامك اهى بس انت رافض تصدق
محسن لا يا ولدى أنا عجلى مش مستوعب واصل
احمد بكر هو الى جتل اخوى ويوسف
محسن اااااه يا بكر الكلب رسم الخطه زى الشيطان
ونفذها كمان من غير محد يشك فيه واصل
احمد البركه في سليم يا ابوى هو الى كشف الحقيقة دى
محسن طول عمرو راجل من ظهر راجل
وقلبه ميت ومستعد يعمل اى حاجه بس بلحج
احمد معاك حق يا ابوى أنا عيزك تطمن بجا وترتاح أن حج ولدك راجع قريب جوى يا ابوى
محسن ماشي يا ولدى أنا بكره أن شاء الله هجعد مع عمك
محمد ومحمود علشان نتصافه محدش واخد منها حاجه
قبل منموت يا ولدى
احمد بعد الشر عنك يا ابوى ربنا يخليك لينا يارب
محسن ويخليك ليا يا ولدى يارب وذهب محسن إلى غرفته
واحمد إلى غرفته
حور كيفك يا احمد اتاخرت أكده ليه
احمد معلهش يا حبة جلبى كنت فى مشوار مهم
حور مش عايز تجالى عليه يعنى
احمد امسك يدها وجذبها تجلس على قدميه
لا طبعاً هجالك كل حاجه يا حبيبتى وبدأ يحكى لها كل ما حصل بتفصيل من لم خرج مع سليم
حته انه خالها تشاهد الفديو
حور أنا مش مصدقه عنيه واصل عمى بكر هو الى يعمل كده ده ايه الحقد إلى جواه ده كله ليه يعمل أكده
احمد هنعرف كل حاجه يا حبيبتى
حور بدأت تنزل دموع قاتله بدون استئذان من عينيها
احمد خلاص عاد بجا دموعك دى غاليه عندى جوى
وجذابه إلى اعماق حضنه لحته تهدأ بين ضلوعه .
حور ليه حصلنا كل ده يا احمد ليه هو احنا عملنا ايه بس
علشان كل ده يحصل لينا
احمد خلاص يا حبة جلبى متخفيش واصل كل حاجه
هتتحل باذن واحد احد
حور أن شاء الله ورفعت راسها من حنايا صدره
ونظرت له بحب كبير
احمد قابل ارنبة أنفها
وفى لحظه كان حملها بين يديه وذهب بها الى السرير
اعتدل بنومته وجذابه داخل حضنه
يربت على ظهرها بحنان بالغ خلاص أهدى بجا يا حبيبتى
حور وضعت يدها على موضع قلبه لحته تسمع صوت دقاته التى مثل الطبول تشعر بحبه جيدا تشعر ايضا بشتياقه لها وفى لحظه قبلته قبله خفيفه على اسفل شفتيه ولاكن فعلته هذا جعلته كلمغيب احتضنها بحمايه
وبقوه دفن وجهه فى عنقها يستنشق عبير أنفسها لحته غلبه النعاس بين احضان زوجته
حور قبلت جبهته بعمق وهي تهمس له ربنا يخليك ليا يا احمد ياارب وميحرمنيش منك واصل
//////////////////////////////////////////
منزل سليم النجعاوي
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
هو فى غرفته محتضن زوجته بأحكام ملتف بيده حول خصرها ووضع رأسها على موضع قلبه
فيروز مالك يا سليم فيك ايه
سليم وله حاجه يا حبة جلبى بس تعبان شويه وعايز ارتاح
فى حضن مراتى
فيروز ربتت على ظهره بحنان بالغ وقبلت جبهته بعمق
نظر له سليم برتياح وهو يرسم على وجهه. ابتسامه
وتكلم بشقاوه على فكره يا عشقى فاضلك يومين بس وتبجى مراتى قولا وفعلا
كلمته هذا جعلته قفزت من بين أحضانه
ولاكن سليم امسك يدها على الفور الصقها به لحته سار ظهرها مقابل صدره العارى
تنهد براحه مالك يا حبة جلبى خوفتى منى اياك
فيروز أغمضت عينيها وتنهدت بشتياق وهخاف ليه
منك يا جوزى يا حبيبي ولفة وجهها اليه
ووضعت يدها حول عنقه ووضعت وجنتيها على وجنتيه وهمست له بعيون تفيض عشقاً وشوقا سليم أنا ب ح ب
قطع كلماتها فى جوفه اكتسح شفتيه بقبله شغوفه متمكنه اذابه قلبهم سويا
ابتعد عنها على مضض عندما شعرو أنهم يحتاجون للهواء ابتعد عنها أنشأ واحد ووضع يده حول خصرها الصقه له اكثر وقترب بلحيته من وجنتيها صار يلمس به وجنتيها. وهمس في اذانها انتى ايه يا جلب سليم
فيروز وهي تتعاله صوت أنفسها التى اسلبها هو منها
أنا بحبك يا سليم خطفت جلبى من اول مره شفتك فيها
سليم عارف انك بتحبينى يا بنت الهلالى بس انتى عنيده
جوى
فيروز نظرت له ببتسامه وفرت من امامه الى سريرها
اقترب هو منها اعتدل بنومته وجذابه إلى داخل حضنه بكل قوته وبدأ يقابل جبهته بعمق لحته غلبهم النوم سويا
//////(((((/////////////////////
وفى صباح اليوم الجديد يوم ملئ بالاحداث
منزل احمد الهلالي
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
حور تغير ملابسها لحته تنزل تحضر الفطار
احمد صباح الخير يا جلبى
حور صباح السعاده يلا جوم أنا هنزل احضر الفطور
علشان عمى
احمد ماشي يا حبة جلبى وأنا نازل وراكى على طول
نزلت حور حضرت الفطار بكثير من الحب لعائلتها الصغيره
محسن صباح الخير يا بنتى
حور صباح الخير يا عمى يلا الفطور جاهر اتفضل
محسن تسلميلى يا حبيبتى
احمد صباح الخير يا ابوى
محسن صباح الخير يا حبيبي يلا اجعد
وجلسه جميعا يتناولون الإفطار سويا
وبعد أن انتهو من ذالك
محسن أنا طالع يا ولاد
احمد على فين يا ابوى
محسن رايح لعمك محمود يا ولدى
احمد ماشي يا ابوى خالى بالك من نفسك
محسن ماشي يا ولدى وذهبه محسن إلى. محمود
احمد اقترب من زوجته جلس على مقعد بجانبها
وبدأ يطعميها مثل الطفله الصغيرة
حور تنظر له ببتسامه هزت بدنه
بدأت تاكل من يده وبعد كل لقمه تأكلها تقابل يده
حته هي بدأت تاكله وكأنه صغيرها وليس زوجها وتأكل ما تبقى منه
///////////////////////////////////////////
فيروز تحضر الفطار في المطبخ
هناء كيفك يا حبيبتى
فيروز زينه يا امه انتى كيفك
هناء بخير الحمد لله
محمد صباح الخير وهو يضع يديه على كتف زوجته بحنان
هناء تنظر له بزهول من فعلته هذا
محمد كيفك يا فيروز
فيروز الحمد لله يا ابوى انت كيفك
محمد أنا بخير يا بنتى. كلمته هذا جعلت فيروز ظهر على وجهها شبه ابتسامه
فيروز الفطور جاهز يا ابوى
محمد متزعليش منى يا بنتى على معملتى ليكى
فيروز لا يا عمى أنا مش زعلانه منك واصل انت زى ابوى
مجدرش ازعل منك ابدا
محمد تسلميلى يا حبيبتى وهو يقابل جبهته بعمق
ولاكن يقطع حديثهم رنين الهاتف
محمد الوووووو
محمود كيفك يا اخوى
محمد الحمد لله انت كيفك
محمود تعاله افطر معايه عيزك فى موضوع
محمد خير يا رب
محمود خير يلا مستنيك
محمد أنا طالع يا ام سليم
هناء على فين أكده
محمد رايح عند محمود ابقى جولى. لسليم
هناء حاضر ربنا يهديك كمان وكمان يا ابو سليم
سليم صباح الورد والياسمين على أحله جمرات فى حياتى
هناء وفيروز صباح الورد على عيونك
فيروز يلا اجعد افطر
سليم آمال مراد فين وبوى
هناء مراد خرج من بدرى راح مشوار مع واحد صاحبه
وابوك عمك محمود اتصل بيه ورحله
سليم ماشي يا ست الكل يلا افطرو وبدو ينولون الطعام
///////////////////////////////////////
بكر الاسيوطى
يجلس في غرفته حزين على موت صغيره الوحيد
يدور حول نفسه ذهاباً وإيابا يفكر بتلك المصائب التي قام بها
يفكر كيف كسر قلوب اقرب الناس اليه
هل هذا سيغفر لك
هل هذا الحزن سيصفع عنك ولاكنى احب ابشرك
انت من اشعلت تلك النيران على نفسك
ولأن اتا دورك سنشاهد ماذا سيفعل لك تلك الوسيم وصديقه التى قتلت اخواتهم دون أن يرمش لك جفن
هل انت بشر ايها الرجل المجنون هل تفعل كل هذا
لاصحاب عمرك
ولاكنى احب ابشرك انك ابدا لست بشر انك ابليس العين
وسيكون عقابك شديد عند ارحم الراحمين
وعلى يدين الاخوه الاتنين
وليد انت هتفضل جاعد أكده لحالك
بكر وانت عايز ايه منى سبنى لحالى الله يرضه عليك
وليد يعنى إلى انت بتعمه ده هيرجع إلى راح منك
اكيد لا جوم بجا شوف شغلك وحياتك
بكر اطلع بره يا وليد لجوم اطخك عيار بين حواجبك
وليد طيب انا عملت إلى عليه براحتك بجا
وذهب وليد من الغرفه وترك تلك الشيطان وحيدا يراجع ذكرياته المؤالمه
////((((////////(((////////////////////////
منزل محمود الجبالى.
يجلس هو ومحسن التى حكه له كل ما حصل بتفصيل
‏محمود يااااااه على الناس كيف جاله جلب يعمل أكده فى
‏ولادنه
‏ده إحنا مكناش بنسيب بعض كنا إحنا الاربعه مع بعض على طول
‏وهو بدون رحمه يجتل فهد ويوسف ويخصركم بعض
‏محسن اهو الى حصل بجا
‏محمود ما شاء الله على سليم راجل من ظهر راجل
‏وكمان عليه دماغ الله واكبر عليها
‏ويقطع حديثهم صوت محمد
‏السلام عليكم
‏الجميع وعليكم السلام يا محمد
‏محمود اجعد
‏محسن كيفك يا محمد اتوحشتك يا صاحبى واخوى
‏محمد ينظر له بعيون تفيض دمعا
‏محمود أنا عرفت كل حاجه ودلوقتي بجا لزم تتصافه بجد
‏محمد وفى لحظه كان ركض وانتشل صديقه داخل حضنه يحتضنون بعض بقوه بكثيرا من الحب والمشاعر
‏وكل منهم يبكى مثل الطفل الصغير ويعتزر من الاخر
‏محمود خلاص بجا انت وهو
‏محمد من النهارده يا محسن مش هنفارق بعض واصل
‏محسن أنا شاء الله يا اخوى
‏طايع ايوه أكده بجا واخيرا
‏محمود الحمد لله يا ولدى
‏طايع أنا مبسوط جوى يا عمى محمد انكم اتصفيته سوه
‏محسن الحمد لله يا ولدى
‏طايع احمد وسليم كيفهم
‏محمد الحمد لله كويسين يا ولدى
‏طايع يااارب دايما يا عمى وجلسه جميعا يتحدثون ويمزحون لأنها اشتاقه لبعض حقا
‏//////////////////////////////////////
سليم يتصل باحمد وهو أمام منزله
احمد الووووووووو يا اخوى
سليم يلا يا بنى أنا جدام البيت اهو علشان نمشي
احمد دقيقه وكون عندك وقفل الخط
حور رايح فين يا احمد
احمد مشوار صغير يا جلبى مع سليم ورجعين على طول
وقابل رأسه وذهب مسرعا من أمامها
سليم كل ده يا واد أنا مش متصل بيك من الصبح
احمد حجك عليه يا اخوى يلا خلينا نمشي وذهبه سويا
الى محافظة أسيوط
وبعد مرمر من الساعات لحته حل الظلام
وهدية الإمكان والمنازل وكل من حول تلك المكان
وليد يلا هو فى الاوضه بتعته ومفيش حد غيرو فى الفيلا
احمد طيب تمام جوى
وليد فين المليون جنيه إلى جلته عليها
سليم بصوت صارم عينى حاضر يا وليد وهو يضع كاتم الصوت فى تلك السلاح التى بيده
عيزنى اديك مليون جنيه بعد مشاركه فى جتل اخوى وصاحبى
وليد أنا مليش دعوه يا سليم
احمد وله ماهر إلى بعت حد جتله وساب عيال اصغار وراه
انت مفيش حل جدامك غير. الموت
سليم وجه تلك السلاح النارى على رأس وليد
احمد لا يا اخوى الكلب ده خساره فيه طلجه حته
وفى لحظه كان وجد حبل قوى جدا ووضعه فى الشجره بقوه
لحته عمل مشنقه ودخل راس وليد بها
سليم مع السلامه يا وليد الكلب
وفى لحظه كان شد احمد تلك المشنقه لحته مات وليد
ودخل هو وسليم الغرفه التى بها بكر
سليم خبط الباب برجله أوقعه أرضا
بكر بصدمه سليم وأحمد
احمد ايوه احنا يا بكر إلى جتلت اخواتهم
النهارده يومك جه
بكر لا يا احمد احب على يدك
سليم جربت نار الجتل صح لم ولدك عمل حدثه ومات
بكر اوعه يا سليم تعمل أكده
سليم هسالك سوال وأحد انت عملت كده ليه جتلت اخواتى ليه
بكر علشان أحرج جلب ابهاتكم عليهم علشان ابعدهم عن بعض واعرف اخد المشريع من وراهم
ومكنش جدامى غير الحل ده
احمد اه يا حقير معانك لو طلبت الفلوس كنت ختها من ابوى أو من عمى محمد
سليم انت حلال فيك الموت وجليل عليك كمان
وفى لحظه كان ضربه طلجه فى قدمه
وقال ده حج فهد
احمد ضربه طلقه اخره فى قدمه الثانية وده حج يوسف
سليم وده بقا حج ماهر الغلبان إلى انت زليته سنه كامله
وجتلته فى الاخر طلقه داخل دراعه. انه الان يتوجع بشده
احمد وده بقا حج سليم
سليم رفع يد احمد لحته ضرب الطلقه فى الهواء
وأكمل لا يا احمد أنا حقى مسامح فيه
يلا خلينا نمشي ده عقابك يا بكر الكلب انك تعيش مشلول
وتعيش وانت بتتعذب وبدوق من النار الى احنا دقنها
ومش هتلقى حد يسأل فيك وعلى فكره كل فلوسك
راحت لدار الأيتام بسبب ورقه صغيره مضيت عليها من غير متاخد بالك والى عمل كده وساعدنه وليد
اسيبك بقى دلوك وقبل أن يذهب اتصل بلاسعاف
احمد يلا يا اخوى وكل منهم ذهب إلى منزله وبعد مرمر سعات
////////////////////////////////
فيروز فى غرفته تفكر اين زوجها كل هذا
اين عشق قلبها أنها حقا خافه
ولاكن اطمأن قلبها عندما سمعت صوت سيارته أمام المنزل
دخل المنزل محمد كنت فين يا ولدى كل ده
سليم كنت باخد حج اخوى يا ابوى أنا واحمد
محمد يعنى بكر مات
سليم ايوه يا ابو سليم ادعيه برحمه بجا
محمد راجل يا ولدى وهوه يعانق سليم بقوه
اطلع ارتاح انت يا ولدى بجا
ذهب سليم إلى غرفته وعندما دخل غرفته
ركضت زوجته داخل حضنه
استقبله هو بكل ترحاب رفعه من على الأرض
دافن وجهه فى عنقها يستنشق رائحتها التى اشتاق لها
فيروز وحشتنى جوى يا حبة جلبى كنت فين
سليم كنت باخد حج فهد ويوسف
فيروز بعدت عنه مسرعا وهي داخلها خوف تخاف أن يكون شقيقها احمد
سليم متخفيش يا حبة جلبى وجلس على اقرب مقعد واجلسها بجانبه وبد يقص لها كل ما حصل بتفصيل
فيروز بصدمه بكر أنا مش مصدقه نفسي
سليم اهو ده كل الى حصل خلاص بجا خلينا ننسه كل
الى حصل ونبدأ من جديد
فيروز الحمد لله انها جت على قد أكده
سليم نظر له بشقاوه واقترب منها
فيروز بابتسامه بحبك يا سليم
سليم وأنا بحبك جوى يا جلب سليم من جوه
فيروز بلعت ريقها بصعوبه بس عايزه اجالك على حاجه
سليم جولى يا حبة جلبى
فيروز أنا كدبة عليك أنا معنديش عذر شرعي وله حاجه
بس كنت خايفه شويه
ابتسم لها سليم طيب مانه عارفه ومتأكد انك كنتى بتجدبى عليه يا حبة جلبى
فيروز وسبتنى كل ده
سليم طبعا لزم اسيبك لانى كنت عارف انك محتاجه وقت
تعرفينى
فيروز وضعت يدها على لحيته واكملت بشوقا جارف
وعرفتك خلاص يا سليم وحبيتك من جلبى يا حبيبي
سليم يعنى افهم من كده انك عيزانى
فيروز احمرت وجنتيها بعمق ودفنت وجهها بعنق زوجها
حملها هو بين يديه وبدأ يشيل عنه ملابسه
ويده بدأت تشق طريقها
سليم بأنفاس لهسه تلفح بشراتها بدأ يهمس لها بهدوء
بعد كل قبله عميقه شغوفه بحبك
فيروز وأنا بموت فيك وفى لحظه كان التقط شفتيه يقبله بنهم وبعشق يقبله قبله عميقه شغوفه متمكنه نظر له بشقاوه مشتقالك يا فيروزتى
فيروز وأنا بحبك وهي تقابل يده التى موضوعه على وجنتيها
بشوقا بدأ هو يوزع سيل من القبلات على عنقها صعوداً برقبتها يستنشق عبير أنفسها
فيروز أمسكت وجهه بين يديها وقبلته قبله عميقه شغوفه متمكنه لاقصه درجه
لحته بدأ يسحبها إلى عالمه الخاص وريدا وريدا
يعلمها اصول العشق الحلال وكيف سيكون على يد ذاك
العاشق بعشقك يا فيروز
لحته سارت زوجته قولا وفعلا
//////////////////////////////////////
منزل احمد الهلالي
بعد أن حكه لاولده كل ما حصل
وفرح كثيرا ابيه
ذهب إلى غرفته
ولاكن حين دخوله الغرفه اتسعت عينيه من جمال تلك الحوريه التى أمامه التى فى انتظاره
حور اقتربت منه بعشق وارتمت داخل حضنه
بداله هو نفس الحضن بعشق وبكثيرا من الحب
احمد كيفك يا حبيبتى
حور صارت زينه لم شفتك جدامى يا جلبى
احمد أنا شايف أكده أن مبقاش فيه خوف ههههههههههه
انتى مشتقالى صح
حور دفنت وجهها بعنقه وتمسكت به بكلت يدها
احمد ابتعد عنها أنشأ واحد وبدأ يبعد شعرها عن وجهها بأطراف أنامله وهمس في أذنها بحب أنا بجا مشتقالك
جوى جوى يا حبة جلبى
وفى لحظه كان حملها بين يديه وانزالها برفق على سريرها
وبدأ يوزع سيل من القبلات على كافت وجهها
والتهم شفتيه يقبله قبله عميقه شغوفه متمكنه لاقصه درجه جلعت قلوبهم على شبه التوقف من كثرة الاشتياق
وحسم أمره جيدا أنها بعد قليل ستصبح زوجته قولا وفعلا
وهذا ما نجح فيه حقا اخدها جوله إلى عالمه الخاص به يعلمها اصول العشق جيدا على يد حبيبها احمد
////////////////////////////////
وبعد مرمر ايام بسيطه
يأمر سليم بدبايح وطهى الطعام من الطباخين وأنهم يأكلون البلد بأكملها على روح فهد ويوسف
واخير. اجتمع الاخوه كلهم واخير لا يبعدون عن بعض مره اخره
هذا هو القدر وهذا هو الرابط الاخوى القوى
هذا هي الصداقه الحقيقيه
هذا هو صديقى واخى الوفى
ويقفون جميعا برفقت بعضهم كل من محسن ومحمد
واحمد وسليم ومراد ومحمود وطايع وعبد الرحمن
يقفون خارج المنزل برفقه أهل البلد
وكل من هناء وحور فيروز يجلسون برفقت بعضهم
وهم فى قمت سعداتهم يتحدثون بكثيرا من الحب
وأنهم حقا فى قمت سعداتهم لأنهم واخيرا اجتماعه بعد سنه واكتر

وهكذا اكتملت النوفيلا جبروت الصعايده
وتمت بحمد الله تعالى

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جبروت الصعايده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!