روايات

رواية جبروت أب الفصل الثالث 3 بقلم رشا محمد

رواية جبروت أب الفصل الثالث 3 بقلم رشا محمد

رواية جبروت أب الجزء الثالث

رواية جبروت أب البارت الثالث

رواية جبروت أب
رواية جبروت أب

رواية جبروت أب الحلقة الثالثة

تنهار روحي تاركة جسدي مثل الأموات….

وكيف لروحي أن تصمد وسط كل هذه الأشلاء….

أبحث عن بصيص أمل كي أتمسك بالحياة……

فكيف لا ينوبني من اسمي نصيب واسمي هو حياة 💔

💔⚘💔⚘💔⚘💔⚘💔⚘

براء : طيب أنا لاحظت ان أهم حد ف حيات أي حد

مكنش موجود معاكي هنا هيا مامتك فين ؟

حياة : مامااااااااااااااااا بصريخ وعياط وقامت عشان

تجري براء أخدها ف حضنه وفضل يطبطب علي ظهرها

وقال اهدي متخافيش اهدي يا حياة أنا معاكي

متخافيش

وحياة تصرخ وتنادي أمها تعتقد بأنها سوف تسمعها

براء أخدها ف حضنه ولم يتركها حتي هدأت واجلسها

مرة أخري علي الشازلونج وقال : أنا مش عايزك تجهدي

نفسك أو تفكري أنا عايزك بس ترتاحي وبعدين نتكلم

لم تعيره حياة أي اهتمام

وقف براء وكاد أن يذهب لينادي الممرضين ولكن فجأة

عندما أحست حياة أنه سيتركها وقفت وتعلقت برقبته

وقالت : أنت كمان هتسيبني وتمشي

براء بصدمة مما يحدث : لاء مش هسيبك أنا بس كنت

هنده للممرضين عشان تروحي غرفتك وهاجي اطمن

عليكي هناك

حياة تبكي بهستيريا وتحضنه بقوة وتقول : لاء أنت

هتخليني امشي معاهم وهتسيبني أنت كمان

براء : طيب خلاص اهدي وأنا هوصلك لغرفتك بنفسي

حياة : وبعدين هتسيبني وتمشي بردو ؟

براء : طيب تعالي بس أوريكي الغرفة وقوليلي رأيك

فيها

حياة وهي لم تتركه : ماشي تعالي وريهالي

براء : طيب مينفعش نخرج قدام الناس بالشكل دا

حياة : يعني ايه ؟

براء : احم ااا يعني بلاش تحضنيني أوي كدا ونزلي ايدك

وامشي جنبي

حياة : وهتسيبني وتمشي وتضحك عليا ولا هتيجي

معايا

براء : لاء هاجي معاكي يا حياة ونظر لعيونها وتعمق بها

وسرح وقرب منها وقال لنفسه : فيكي حاجة بتشدني

ليكي ومش عارف ايه هيا وليه مش قادر أصدق انك

ممكن تكوني شيطان أهله عايزة تخلص منه وليه شايفك

ملاك ومغلوبة علي أمرك !!

بس الأكيد اللي أنا فاهمة وحاسة ان وراكي قصة غريبة

كبيييييرة ومش قادر أفهمها !!

وأحس بعدم قدرته علي السيطرة علي نفسه ف امسك

يديها وانزلها جانبا وقال : تعالي يالا أوريكي الغرفة

عشان تغيري وترتاحي

حياة أهزت رأسها بالإجابة

امسكها من يدها وأخذها وخرجوا وقال للممرضين

براء : فين غرفتها

الممرض : اتفضل حضرتك يادكتور وانا هوديها

حياة عندما سمعته اختبأت وراء براء خائفة

براء : لاء أنا اللي هوديها

الممرض بدهشة : حضرتك هتوديها بنفسك!!

براء : أيوه هيا فين !!

الممرض : تعالي وأنا أوصلكم

براء : طيب امشي واحنا وراك

الممرض : حاضر يا دكتور !!

وصلوا عند باب الغرفة والممرض قال : هيا دي غرفتها

يادكتور

براء : طيب اتفضل أنت

الممرض : استني معاك يمكن تحتاج حاجة

براء : لاء اتفضل أنت

مشي الممرض وبراء فتح باب الغرفة ودخل وادخل حياة

براء : هيا دي غرفتك يا حياة ايه رأيك فيها ؟

حياة لم تنظر لها ولكن تنظر لبراء فقط خائفة ان يتركها

براء : طيب يا حياة هسيبك بقي دلوقت عشان تاخدي

شاور وتغيري وتنامي والصبح هعدي أطمن عليكي

حياة اتعلقت ف رقبته تاني وعيطت وقالت : أنا كنت

عارفة انك عايز تسيبني زي م كلهم سابوني لوحدي

براء : يا حياة أنا معاكي ومش هسيبك بس مش هينفع

تاخدي شاور وتغيري وتنامي وأنا موجود طبعا

حياة : أنا هنام ومش هغير ولا اخد شاور

براء : ازاي !! هتفضلي كدا علي طول ؟

حياة : أنت كمان هتسيبني!!

براء : خلاص يا حياة تعالي ارتاحي ع السرير وانا

معاكي أهو

حياة لم تتركه ف أخذ براء يديها وانزلها وقال : يالا يا

حياة تعالي عشان ترتاحي

نامت حياة علي سريرها وقالت : وأنت مش هتنام !!

براء لنفسه : ودا ايه الزنقة اللي أنا فيها دي أنا ازاي مش

قادر اسيطر علي نفسي !!

براء لحياة : أنا هقعد جنبك ع الكرسي دا

حياة : لاء دا بعيد !!

براء : أتي بالكرسي بجانب السرير وجلس عليه وقال :

أهو بقي قريب جدااا

حياة مسكت ايد براء وظلت تنظر اليه ولم تبعد عينيها

عنه حتي ذهبت في نوم عمييييييق……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جبروت أب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى