روايات

رواية توأم روحي الفصل الرابع 4 بقلم محمد الجوكر

رواية توأم روحي الفصل الرابع 4 بقلم محمد الجوكر

رواية توأم روحي الجزء الرابع

رواية توأم روحي البارت الرابع

رواية توأم روحي الحلقة الرابعة

وفجأه بدون اي مقدامات الباب يفتح……
محمد بصدمه: مش في حاجه اسمها انك تستاذني قبل متدخلي
رميساء: واللهي مكنتش اعرف اني هشوفك انت وحبيبت القلب بي المنظر ده
محمد: اظن ان دي حاجه متخصكيش
رميساء: بقا كده ههههه بس حاجه تخص عمي ويترا الحج إكرامي يعرف الي ابنو بعملو ده
إكرامي: وهوا اب محمد 42 سنه جميل الشكل طويل قوي الجسم يلبس نظاره لديه عيون جميله بي الون البني الغامق وشعره اسود ناعم
محمد: اظن ان دي حاجه متخصكيش واطلعي برا برااااااااااا
رميساء بخوف: حاضر
محمد وهوا ينظر لمريم: كنا بنقول ايه
مريم: انك واحد سافل وقليل الادب
محمد بضحك: اهو قليل الادب ده بيحبك
مريم بتوهان في ضحكه محمد: انت جميل اوي يكتكوتي🐤
محمد بضحك: يبت ام الهيبه بقت في الارض بزمتك ده منظر كتكوت😂
مريم بضحك: بهزر معاك علفكره دنتا كيوت خالث🥺
محمد بسرحان: تعرفي انك لسه شكلك زي ما انتي
مريم: قصدك اني انا وحشه
محمد: دنتي قمر هوا في حد في جمالك
مريم: روح يشيخ الهي يجبر خاطرك
محمد: يبنت ده انتي دبش بي طريقة
مريم: عادشي
محمد: وهوا يطبع قبله علي جبينها بحبك يمريومتي
مريم: وانا بموت فيك يحمودي
محمد: بتحبي مريومتي
مريم: اي حاجه تقولها تخصني بالملكيه بحبها
محمد: طب بحبك يجزمتي 😂😂
مريم: الا دي😂😂
محمد هنزل قبل ما البنت الي تحت دي تهبب مصيبه وانتي كلي وانا هنزل
مريم: اشي
محمد: باي وخرج محمد
نزل محمد الي جده وقال له
محمد: ممكن اسافر اقعد في القصر الي في الغابه فتره
الجد: ممكن مش ممكن ليه
محمد: هخد مريم معيا
الجد: لا مينفعش
محمد: انتا مش واثق مني ولا ايه يحاج محمد
محمد عبدالله: وهوا جد محمد يبلغ من العمر 73 سنه قوي الجسم شديد التعامل لا احد يقدر ان يعارض له اي قرار
الجد: اشمعنا مريم
محمد: اصل ادهم ودعاء هيجو معنا ونبقا احنا الاربعه سوا
الجد: هتخد معك رميساء واحمد
احمد: وهوا ابن عم محمد ومريم ورميساء وهوا شاب واحيد لا يحب التعامل مع الاخرين
محمد: موافق
الجد: هتمشو امته
محمد: انهارده بليل واشار بي اصباعه الي رميساء واحمد يلا جاهزو نفسكم
وطلع قال لمريم تعرف دعاء وكلم ادهم وعرفه
في الساعه 1ص
محمد: يلا يمريم هنتاخر
: حاضر جايه اهو ونزلت مريم وذهب محمد لي اخذ الشنط منها
محمد بصفير: ايه الشياكه دي
مريم: عجبتك
محمد: اوي بس هتطلعي تغيريه الثانيه دهي وتلبسي اوسع من كده ونزل وسبها
مريم بعد نص ساعه لبست ونزلت وركبت جنب محمد وفي الخلف ادهم ودعاء ورميساء واحمد
بعد ما وصلو القصر وقام الخدم بي استقبالهم
دخل كل من دعاء وادهم ورميساء واحمد ومريم ومحمد
دعاء بنبهار: واو القصر ده جميل اوي
مريم: فعلا جميل اوي مجيتش هنا من زمان
دخل محمد وادخل الشنط وذهب كلهم الي غرفهم
بعد ساعتين خرجت مريم وذهب واعدت كوب من النسكافيه السخن وطلعت السطح لتجد محمد امامها
مريم: انت بتعمل ايه هنا
: والله مجليش نوم قلت اطلع اشم هوا
مريم: وانا برضو مش جايلي نوم انزل اعملك نسكافيه واجي
محمد: لا تعالي وها نخمس في الكوبيه الي معاكي
مريم: هيا سجاره حشيش يبا
محمد بضحك: شربتي حشيش قبل كده
مريم: لا شربت شيشه
محمد: ازي
مريم: بص بابا وجدو كانو بيشربو شيشه قدام القصر في الحديقه وانا كنت لسه راجعه من المدرسه وهما دخلو وكان عندي فضول اجربها اوي قمت واخده نفس
محمد بضحك الله يخرب بيتك: دي جوزه مش شيشه
مريم: معرفش بقا مش مهم وجت مريم وقعده جنب محمد انت في حاجه شغاله دماغك
محمد وهوا يضع راسه علي قدميها في حجات
مريم: هيا رجلي المخده الي جبهالك ابوك
محمد بخبث: لا دي طريه عن المخده
مريم بكسوف: كنا بنقول ايه
محمد: كنا بنقول ان رجلك نعامه وطريه 😉😁
مريم: والله انك مهزق وقليل الادب انا مشيا
نزلت مريم وتركت محمد يفكر
قام محمد مفزوع علي صوت صريخ دعاء
محمد: وهوا يجري في ايه
دعاء: مر مر مريم

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية توأم روحي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!