روايات

رواية تغيرت لأجلها الفصل العاشر 10 بقلم زينب العشري

رواية تغيرت لأجلها الفصل العاشر 10 بقلم زينب العشري

رواية تغيرت لأجلها الجزء العاشر

رواية تغيرت لأجلها البارت العاشر

رواية تغيرت لأجلها
رواية تغيرت لأجلها

رواية تغيرت لأجلها الحلقة العاشرة

أسد بصدمة: إيه قولتي إيه.؟!!

تمارا بصتله بتوتر: خلاص مش مهم وجت تقوم أسد مسك إيدها: إستني

أسد قرب منها: إنتي قولتي ايه؟!

تمارا وهي بتبعد: ولا حاجه

وقامت بتوتر راحت نامت على السرير

أسد بهمس: غبية… وانا كمان بحبك

بصلها وابتسم

قعد على الكنبة وبعدها نام

تمارا لنفسها: غبية غبية هو مش بيحبك

اتنهدت ونامت

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند أمجد

رجع البيت بليل

أمجد: مريم مريم انا جيت

لارد

أمجد بإستغراب: هي فين

دخل الأوضة لقا ورقة على السرير فتحها وكان مكتوب فيها

«انا مشيت يا سي أمجد ومش هرجع ولو فاكر اني كنت بحبك فا أنت مغفل وأكبر دليل انك مغفل… دور علي فلوسك يا حبيبي يلا باي»

أمجد بصدمة قام فتح الدولاب ووقف بصدمة

أمجد بعصبية وصدمة: يا بنت ال…

فلوسي فلوسي سرقتها وهربت

قعد علي الكرسي وهو حاسس انه هيحصله حاجة

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تاني يوم

عند تمارا

صحيت بكسل بعد ما تعامدت اشعة الشمس علي وشها

عدلت قعدتها وبصت على الكنبة لقت أسد لسة نايم

اتنهدت وقامت دخلت الحمام خدت شاور وطلعت

وهوب لقت الي بيشد ايديها

شهقت بفزع بعد ما لقت أسد قرب منها

تمارا وهي بتحاول تبعد: في ايه

أسد ابتسم علي منظرها وبعد

أسد: يلا ننزل؟!

تمارا: يلا

ونزلو تحت قعدو يفطرو وراحو الشركة

وزين راح يوصل حور كليتها

حور ماشية ورايحة المحاضرة بتاعتها

شاب: ايه يا قمر مش ناوية تحني بقا

حور بضيق: استغفر الله العظيم

انت يلا مبتحرمش

الشاب: لا يقمر مبحرمش ولسة هيقرب منها كان واقع عالأرض نتيجة لكمة قوية من زين

زين بحدة: مش عايز اشوف وشك تاني انت فاهم

الشاب برعب: فاهم فاهم

حور: على فكرة مكانش في داعي انا كنت هعرف اربيه

زين: روحي علي محاضراتك بلاش كلام كتير

حور: انا بعرف اخد حقـ..

بصلها زين نظرة حادة ومرعبة

حور: طب سلامو عليكو انا بقا وجريت من قدامه

ضحك زين علي شكلها ورجع لعربيته

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند أسد وتمارا

وصلو الشركة ودخلو واسد كان ماسك إيد تمارا وكل الموظفين مستغربين تمارا اتحرجت من نظرات الموظفين ليها أسد لاحظ دا

قال بغيرة وصوت عالي: إيه سايبين شغلكو ومبحلقين في إيه

وكمل بزعيق فزع الموظفين: ما تشوفو شغلكو يا أستاذ منك ليه

ومشي دخل مكتبه وتمارا وراه

أسد: شوفيلي لو في مواعيد انهاردة

تمارا: حاضر

وخرجت من مكتبه وراحت مكتبها شافت جدول المواعيد وهي رايحة لمكتب أسد خبطت في بنت قالت: أنا اسفة مخدتش بالي

البنت بصوت عالي: مش تحاسبي يا بتاعة انتي بدل ما انتي ماشية تخبطي في اي حد كدا

وجت تمشي تمارا مسكت دراعها بقوة

تمارا بعصبية: مين دي الي بتاعة يا بت…؟!! بني ادمة براس مقشة صحيح

البنت بعصبية مماثلة: مين دي الي راس مقشة يابت انتي مش عارفه إزاي إسد مشغل أشكالك هنا

تمارا بسخرية: مالها أشكالي ياختي

مش أحسن من أشكالك

البنت بصوت عالي: أشكال زبا*لة انتي متعرفيش انا مين ولا ايه

تمارا بسخرية: لا والله متشرفتش بحضرتك

البنت بغرور: طبعا ما انتو متطولوش تتعرفو بيا انا ضفري برقبتك انتي وامك

تمارا بغضب شديد وعنيها اتحولت للون الإسود ضربتها بالقلم

تمارا بفحيح وغضب شديد: سيرة أمي متجيش علي لسانك لأقطعهولك انتي فااااهمةةة؟!!!

البنت بصوت عالي جدا خرج أسد من مكتبه: انتي إزاي تتجرأي وتعملي كداا هتشوفي أسد هيعمل فيكي إيه (لا لا ثقة زيادة عن اللزوم😂🤦‍♀️)

أسد بصوت عالي: في إيه هنا؟

البنت جريت عليه وقالت: أسد البت دي ضربتني بالقلم من غير سبب

تمارا بعصبية: بت اما تبتك تعالي وشوفي البت دي هتعمل فيكي إيه

وكملت ببرطمة سمعها أسد بني ادمة براس شرشوبة وصوت عِرسة

أسد حاول يكتم ضحكته عشان يشوف ايه الي حصل

أسد بصوت عالي: الي شاف الي حصل يتفضل يحكي

لارا: انت مش مصدقني ولا إيـ..

أسد: إسكتي

شاب اتكلم وواضح انه كان حاضر الخناقة من أولها: الأنسة دي كدابة قال كدا وهو بيشاور علي لارا وكمل الي حصل وبقيت الموظفين أكدو كلامه

أسد وهو بيبص للارا بغضب: يبقا مشوفش وشك هنا تاني

لارا بصت لتمارا بغضب وخرجت

أسد: يلا كل واحد علي شغله

ودخل مكتبه وتمارا راحت وراه

تمارا: الوفد جاي كمان ساعة ونص وفي إجتماع لكل موظفين الشركة كمان 3 ساعات

أسد: تمام

عدا 5 ساعات وانتها اليوم أسد وتمارا خرجو من الشركة وتمارا لسا هتركب العربية شاب خبط فيها ووقعت على الأرض

الشاب مد ايده لها وقامت

الشاب بإحراج: أنا أسف مخدتش بالي

تمارا كانت بتنضف هدومها

تمارا: ولا يهمك يا أستاذ….. أنتتتت…..؟!!!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تغيرت لأجلها

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى