روايات

رواية تزوجت حبيبة اخي الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم إسراء هاني

رواية تزوجت حبيبة اخي الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم إسراء هاني

رواية تزوجت حبيبة اخي الجزء الثاني الجزء الخامس عشر

رواية تزوجت حبيبة اخي الجزء الثاني البارت الخامس عشر

رواية تزوجت حبيبة اخي الجزء الثاني الحلقة الخامسة عشر

عادت الى عملها لم تستطع الاكمال لتقرر العودة إلى البيت وما ان وصلت حتى وجدت مريم تنتظرها وهي تبكي بشدة
اسراء .. انتي تاني عايزة ايه
مريم بدموع ؛ انا أسفة أسفة على كل حاجة بس عايزة اقولك انه تمنيت يحبني وعملت كل حاجة بس ما قدرتش بحبك انتي كان وهو نايم وهو بالعناية ما ينطقش غير اسمك نجا من الموت باعجوبة عشانك من حبو فيكي ولما شوفتي بيبو.سني .. بكت اكثر .. شافك وشم ريحتك كان عايز يبعدك عنه عشان وجعك اوي لكن اللي حصل انه هو توجع اضعاف الاكل ما بيدوقوا
كانت تستمع لها بنحيب لتكمل مريم من بين شهقاتها .. بكرة سامر مسافر ومش راجع تاني يا اسراء لسة قدامك فرصة تنقذي حب عمرك صدقيني سامر توجع اكتر مليون مرة .
اسراء : اللي تخلى عني مرة يتخلى مية وانا خلاص حاتجوز ومش عايزاه
مريم : مش حينفع تتجوزي غيرو
اسراء بعدم فهم : ليه
مريم : عشان انتي متجوزة
اسراء: واطلقت
مريم : سامر ما طلقكيش

 

اسراء بصدمة : سامر … انا اطلقت من عمر
مريم : ماشي لكن سامر طلقك
اسراء : هو مش اختفى وانا اتجوزت اخو
مريم: وظهر
اسراء: مش فاهمة طيب جوازي من عمر مش يبطل جوازي من سامر
مريم : العكس
اسراء بنفاذ صبر : يعني ايه
مريم : انا سألت شيخ وعرفت انه جوازك من عمر برجوع سامر هو اللي يتفسخ عقده ويتم ردك لسامر ولو عمر قرب منك بيكون في عدة بعدها ترجعي لسامر بس بما انه ما قربش منك فأنتي دلوقتي مرات سامر شرعا
نظرت لها اسراء بصدمة وسعادة ومشاعر مختلطة: مرات سامر
مريم: ايوة ادي فرصة أخيرة الحب اللي بينكو يستاهل وصدقيني ندم
خرجت مريم وتركت اسراء في صدمتها
////
_ عال العال بقيت احسن بكتير الحمد لله دي معجزة
ضمت يده بشدة وهمست من بين دموعها : الحمد الله هو ربنا عارف اني مقدرش اعيش من غيرو
_ ربنا يخليكو لبعض بس لازم ننتبه ممنوع الزعل والانفعال

 

ندى : لا لا زعل ايه ده انا حعيش تحت رجليه عشان ارضي
ضمها بشدة وهمس بعشق .. انت ست الستات مكانك فوق راسي يا نونة اعملي اللي انتي عايزاه بس بدون ما تسيبني
اسيبك همست بها بلهفة وقالت بعشق .. انا تأكدت اني عايشة جس.د بدون روح لانه روحي جواك انت انا بعشقك يا آسر كنت عارفة اني بحبك بس بعد اما كنت حاخسرك لقيت نفسي بموت انا من غيرك مش حكمل ثانية
آسر بسعادة .. انا حاجي اتعب كل يومين عشان اسمع الكلام الحلو ده
ندى بخوف .. حسمعك دوايين شعر بس بدون ما تخضني عليك
آسر : اللي تعب قلبي النظرة اللي شوفتها بعينيكي اني كسرتك ودمرتك انا عايش بس عشان افرحك مش اجرحك حتى لو بدون قصد
زادت من ضمه وهمست: انا قابلة اي حاجة المهم معاك وفي حض.نك
آسر : انا اتفقت مع لواء معرفة انا نسلم العصابة بس لازم قبلها تسافري
ندى : قصدك نسافر بالنون
هز رأسه بالنفي وهمس بحنان : اسمعيني
هزت راسها مرات عديدة بلا وهمست : مستحيل مستحيل ما تحاولش افضل وياك وسافر واياك ايه خايف عليا حتسفرني وانت هنا ممكن يجرالك حاجة ايه كدة بتنقذني
زاد من ضمها حتى كادت تذوب داخله وهمس : لازم نخلص الدنيا من شرهم واقدر ده بس مش من قبل ما أطمن عليكي ما اقدرش اغامر بيكي
ندى : تسلمهم ونحجز على طول ونهرب

 

آسر بتردد : ما انا مش حاقدر
ندى : ليه
آسر : عشان في حبس وعقوبة
حدقت بعينيها بصدمة : حبس حبسك انت ليه انت مش حتسلمهم
آسر : حبيبتي انا اشتغلت معاهم ولازم اتعاقب
ندى بدموع وانهيار : خلاص خلاص مش عايزة اسلمهم ربهم اعلم فيهم مش حتتحبس ولا حتى يوم واحد انسى
آسر بابتسامه ” ايه رايك ارسم الخطة وأسهل الطريق للبوليس ونهرب انا وانتي نتحبس مع بعض
ندى بدموع وابتسامه: موافقة طبعا .. بحبك اوي اوي اوي
/////
في الطيارة يجلس على المقعد مغمض عينيه دموعه تهبط يتذكر كل لحظة كانت معه ضم صورتها على هاتفه وهمس عمري ما انساكي عمري بحبك اوي اوي
عاد ليغمض عينيه وادار رأسه قليلا فتح عينيه واعاد قفلها ليقفز من مكانه بفز.ع شديد كمن لد.غته افعى وهو ينهج بشدة
اسراء من بين ضحكاتها .. خضتني اخص عليه
سامر بتلبك وعدم استيعاب .. اس .. اسراء انتي انتي هنا ولا انا بقيت بخرف

 

اقتربت منه وطبعت قب.لة بجانب ش.فتيه وهمست .. لا انت بقيت بتخرف
اغمض عينيه يبكي بعدم تصديق وقال بصعوبة .. طيب وجوزك انتي مكتوب كتابك
هبطت دموعها وهزت رأسها بالنفي
فلاش بااااك
اسراء … حضرتك طلبتني
يوسف .. بتحبي
اسراء بتوتر .. هو مين
يوسف .. اللي تهجم علينا على باب الشركة
سكتت و لم تجب
اسراء .. احكيلي يمكن اساعدك
روت له اسراء كل ما حدث كان يبتسم بشدة على تلك الرومانسية ليهمس بابتسامه .. انا ممكن اساعدك ترجعي كرامتك وتوجعي
اسراء .. ازاي
يوسف .. حتقدملك ونكتب كتابنا
نظرت له بصدمة ليهمس بألم .. احم قصدي كدة وكدة نقنعه انا تخطبنا وكدة حيحس انك روحتي منه ولما ترجعي يحافظ عليك وما يبعدش عنك تاني
اسراء بسعادة شديدة .. انت بجد حتعمل كدة

 

يوسف .. وعشانك اعمل اي حاجة وهمس لنفسه يمكن اقدر اخليكي تحبيني وتنسي ..
باااك
نظر لها بصدمة وهو محدق بها وقال بعدم تصديق .. يعني انتي ما كتبتيش كتابك
اسراء : لا عشان انا متجوزة
سامر بصدمة: متجوزة متجوزة مين
اسراء: حد معف.ن كدة عايزاك تساعدني يطلقني
سامر بغيظ : واق.تلك اياه كمان هو مين
اسراء بضحك: انت
سامر بصدمة وفمه مفتوح: هااا
ضحكت على حاله وقالت: انت لما سافرت ما طلقتنيش رجوعك خلى جوازي من عمر مش صحيح وكان المفروض نرجع لبعض
ينظر لها يستوعب ما قالت وكان شكله مضحك جدا جعلها تضحك بشدة
سامر بصدمة: اسراء انتي قولتي ايه انتي بتهرجي ولا بتن.تقمي مني
اسراء بدموع : لا انا مراتك شرعا وقانونا
همست من بين شهقاتها . عمري ما حبقى لغيرك
سحبها من يدها لحض.نه وضمها بكل قوته وصوت بكاءه كطفل صغير ابكى كل من في الطائرة
همس من بين دموعه .. كنت حموت لما لقيت نفسي خسرتك للابد انا اسف يا حب عمري عن كل لحظة خذلتك فيها

 

نظر لها وهو محت.ضن وجهها بعشق وهمس .. اوعدك حعوضك وعمري ما حخذلك تاني بحبك اوي اوي اوي يا اسراء
اسراء: وعد
سامر: وعد انا تعبت اوي وتربيت بجد
اسراء .. حتسافر ..
سامر .. حنسافر بنون الجماعة دلوقتي ما فيش غير نون الجماعة انا وانتي وابننا
ضمها مرة اخري يقنع نفسه انها فعلا بين يديه ودموعه تأبى ان تتوقف
سامر : حخلي ايامك كلها عسل
ليعش معها اياما انستهم كل الامهم

تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت حبيبة اخي الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى