روايات

رواية تزوجت أعمى الفصل السابع 7 بقلم أثر الفراشة

رواية تزوجت أعمى الفصل السابع 7 بقلم أثر الفراشة

رواية تزوجت أعمى الجزء السابع

رواية تزوجت أعمى البارت السابع

رواية تزوجت أعمى الحلقة السابعة

_ سيلا : انت ليه بتعمل فيا كدا
_ مراد : عشان انتي اختي ولازم احافظ عليكي
_ سيلا : تمام أوي انت ملكش تتدخل في حياتي
_ مراد ( بعصبية) : لا ليا ادخل
_ سيلا : ليه بقا كنت خطيبي ولا جوزي ولا صاحبي
_ مراد : زي ما قلت لك اخوكي
_ سيلا : انت مش اخويا ولا أصلا اي صلة تربطني بيك انت صاحب اخويا وخلاص يعني يبقي في رسمية في التعامل بينا يا استاذ من مراد واللي عملته دلوقتي ميحصلش تاني حضرتك مفهوم
_ مراد : مفهوم يا سيلا هانم شكرا جدا لحضرتك
_ سيلا : العفو
⁦⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩

 

في الصباح
في غرفة اسد
استيقظت موج وجدت اسد يرتدي ملابسه لم تعطيه اي اهتمام وذهبت الي الحمام واخدت شاور ولبست ثيابها ونزلت
⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩⁦
في الاسفل علي مائدة الطعام
_ موج لخالد : بابا انا عاوزاك في موضوع
_ خالد : موضوع ايه يا حبيبتي
_ موج : انا عاوزه اتطلق
_ اسد ( بهدوء عكس اللي جواه) وانتي عاوزه تتطلقي ليه
_ موج : كدا مش مستريحه مش قادره اكمل معاك من كل حد حاجه عندك ضرب وزعيق عشان كدا قلت قدام بابا عشان لو اي تصرف حصل منك
_ اسد : ماشي
_ خالد : ماشي ايه يا اسد انت موافق تطلقها
_ اسد ( بهدوء ) اه
_ سيلا : يخربيتك ايه كمية الهدوء والبرود اللي انت فيه دا البت بتقول عايزه تطلق وانت عادي كدا
وانتي يا موج اهدي شويه الطلاق مش الحل
_ اسد : وفيها ايه هي عارفه مصلحتها كويس جدا
_ موج : اه ودا الأنسب ليا إن احنا نطلق
وصعدت موج الي الاعلي حتى تاخد حقيبتها التي تضع فيها ثيابها
_ موج : انا ماشية وياريت ورقة طلاقي توصلي
وذهبت موج وتركت المنزل تركت قلوب محطمه وحزينة ورائها
_ خالد : انت غلطان يا اسد

 

_ اسد : لا أنا مش غلطان هي اللي طلبت كدا
وذهب اسد الي عمله
⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩
……… : ايه اللي حصل
……. : مراته طلبت منه الطلاق يا باشا وسابت البيت
……… : طب هي راحت فين دلوقتي
……… : مش عارف يا باشا بس انا مكلف واحد يراقبها
…….. : تمام اوي اول ما تعرف مكانها تقولي
…….. : حاضر يا باشا
⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩
عند موج
ماشيه ومش عارفه تروح فين تروح عند ابوها اللي كانت عايشه معاه حياة تعيسه
_ موج : لا مش هروح
وفجأة تذكرت موج صديقتها نور وذهبت الي صديقتها
ونجد عند باب منزل كانت موج تطرق الباب
_ نور : مين
موج وحشتيني جدا انا رنيت عليكي كتير وانتي مردتيش وقلقت عليكى انتي كنتي فين
_ موج : ايه براحه هحكيلك علي كل حاجه
_ نور : طب ادخلي يلا
وذهبت الي الداخل
_ نور : ماما موج جات

 

_ نهي والدة نور : موج حبيبتي وحشتيني مكنتيش بتيجي ليه
_ موج : معلش يا ماما هحكيلك اصل حصل معايا شوية مشاكل كدا
_ نهي : ايه اللي حصل
وقصت لهم موج عن زواجها من اسد حتي طلبت الطلاق
_ نهي : معلش يا حبيبتي إن شاء الله ربنا يعوضك باحسن منه
خديها يلا نور عشان تستريح
نور : ماشي يا ماما
( نور احمد الصياد فتاة تبلغ من العمر ١٨ عام تتميز بعينها البني التي تشبه القهوة وشعرها الاسود الكثيف وبشرتها البيضاء صديقة موج وتحبها كثيراً)
( نهي هارون الهاشمي سيده تبلغ من العمر ٤٠ عاما
طيبة جدا وحنونه تحب موج مثل ابنتيها نور ونارين تماما )
( نارين احمد الصياد هي فتاة تبلغ من العمر ١٦ عاما
تتميز بعينيها السوداء التي تشبه الليل وشعرها البني الفاتح وبشرتها بيضاء أخت نور وتعشق موج
وموج تعتبرها مثل اختها )
دخلت موج الغرفة أول ما شافتها نارين جريت عليها وحضنتها
_ نارين: كنتي فين انتي وحشتيني جدا وانا زعلانه منك
_ موج : ياللهوي القمر بتاعي زعلان وانا اللي مزعلاه انا اسفه انا جات اهو وهقعد معاكي
_ نارين: اشطا
⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩⁦(✷‿✷)⁩

 

في الشركة
مراد : ابو الاسود واحشني
_ اسد : مراد مش فايقلك
_ مراد : ليه ايه اللي حصل
_ اسد : موج طالبه الطلاق
_ مراد : ماشي وانت ايه اللي مضايقك
_ اسد : ولا حاجه
_ مراد ( بخبث ) اسد انت حبيت موج
_ اسد : لا
_ مراد : امال مضايق ليه
_ اسد : مش عارف
وقاطع كلام اسد إتصال من شخص
_اسد : الو
_الشخص : …….
_ اسد : انت بتقول ايه
_ الشخص: …….
_ اسد : تمام
_ مراد: في إيه يا اسد

 

_ اسد : ………..
_ مراد : طب انت هتعمل ايه
_ اسد : هحلها ولازم انفذ
_ مراد : تمام
(( يا تري ايه المكالمه اللي خلت اسد يتصدم ومين هو الشخص إللي كان بيكلم اسد وموج واسد ايه اللي هيحصل في علاقتهم ))

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الروية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت أعمى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!