روايات

رواية تزوجت أعمى الفصل الثالث 3 بقلم أثر الفراشة

رواية تزوجت أعمى الفصل الثالث 3 بقلم أثر الفراشة

رواية تزوجت أعمى الجزء الثالث

رواية تزوجت أعمى البارت الثالث

رواية تزوجت أعمى الحلقة الثالثة

لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم.’🥰
_اسد : بابا مستحيل !!
_وفضل يرجع من الصدمه لغاية ما وصل للشرفه وهيقع موج جريت عليه ومسكت يده قبل ما يقع واسد مصدوم لغاية ما فاق من شروده وموج لسه ماسكه ايده اسد حس بقشعريره فى جسده من مسك موج لايده وحس بإحساس غريب
_موج : لو سمحت ممكن تسيب ايدى
_اسد(بعصبية): انتى ازاى تتجرأى تمسكى ايدى مين سمح لكى
_موج (بصدمه فى نفسها ) : ازاى هى انقذته وهو كان رد فعله كده
_موج بتعيط جامد اثر زعيق اسد ليها وصوته العالى
_خالد : اسد انت ازاي تكلمها بالطريقة دى
_موج : خلاص يا عمو مش مشكله
_خالد : لا مش خلاص هو ازاى يزعق ليكى بالطريقة دى
_اسد (بصدمه وزهول ) : بابا انت حضرتك بتزعق ليا عشان البنت دى الله اعلم اصلها ايه ولا جايه منين
_خالد : انت بتقول ايه انت اتجننت دى اشرف من اى بنت انت عرفتها
_موج بعياط وصوتها عالى : خلاص خلاص اسكتو انا وحشه وفيا كل الصفات إلا مش كويسه بس كفاية كده خلاص
_وسكتت موج عن الكلام لأنها وقعت واغمى عليها
_خالد( بصدمه وصوت عالي) : موج موج اصحى يا موج
خالد نادى على الخدامه وجاءت الخدامه وقالها اتصلى بالدكتور بسرعه واتصلت الخدامه بالدكتور وكل ده واسد فى نفس وضعيته ولم يتأثر بشئ كأنه لم يحدث شيء امامه
وبعد فتره اتى الدكتور وكشف على موج
_خالد: ايه إلا حصل ليها يا دكتور
الدكتور : جاء ليها انهيار أثر شئ هى بتخاف منه وبسبب قلة الاكل جسمها ضعيف فلازم تهتم بصحتها وبأكلها كويس وأعطوا ليها الأدوية دى بانتظام وفى ميعادها
_خالد : حاضر هنهتم بيها كويس يا دكتور شكراً لحضرتك
نادى خالد على الخدامه عشان توصل الدكتور
_خالد : استريحت اهو جالها انهيار واغمى عليها بسببك
_ اسد: لا مش بسببى يا بابا حضرتك إلا جبتها عرين الاسد يبقى خلاص لازم تستحمل كل إلا هيحصل فيها
_خالد: انت لو عملت ليها حاجه يبقى لا انت ابنى ولا اعرفك
_اسد (بصدمه) : نعم بتقول ايه يا بابا حضرتك عارف انو انت الوحيد الا مقدرش استغنى عنك بعدها
_خالد : يبقى تسمع الكلام
_اسد بمقاطعة لوالده: بابا لو سمحت انا مش هأذيها انا بس هتأكد من حاجه
_خالد : والله تمام بس لو اشتكت منك ليا مش هتعرف ايه إلا هيحصل ليك
_اسد : تمام ممكن بقى حضرتك تسيبنى معاها شوية
_خالد : حاضر بس إياك تيجى جمبها أو تعمل ليها حاجه
_اسد مش طابق نفسه انو ازاى والده يكلمه بالطريقة دى عشان بنت متسواش حاجه بالنسبه له
وبعد فتره فاقت موج
_موج : انا فين !
اسد (بسخرية) : انتى صحيتى نورتى بيتك يا عروسه
_موج بخوف وعياط بعد أن تذكرت الذى حدث لها قبل أن تفقد وعيها
_اسد ( بعصبيه) : بعد ما سمع صوت عياطها انتى بتعيطى ليه
_موج : ……………………………….
_اسد : انتى مش بتردى عليا ليه انا بسألك يبقى تردى عليا على طول
_موج بصوت يكاد أن يخرج : أرجوك لو سمحت متزعقش ولا تتكلم بصوت عالى عشان انا بخاف من الصوت العالى
_ اسد (بسخريه) طب ايه رايك إن انتي هتعيشي دايما علي الصوت العالي
_ موج : طب ليه كل دا انا عملت ليك ايه
_ اسد : طبعا انتى معملتيش حاجه بس هتعملى لسه
انتى دلوقتى فى مكانة الخدامين إلا تحت يلا انزلى جهزى ليا الاكل
_ موج : حاضر
نزلت موج ومش عارفه هتروح فين لأنها لا تعلم اى شئ في القصر ولقت خادمه
_موج : لو سمحتى فين المطبخ
_الخادمه : قدام فى الجهه اليمين
_موج : شكرا
وذهبت موج إلى المطبخ لكى تعد الطعام إلى المغرور ( اسد ) وهى تجهز الطعام له فاجأة صرخت
اسد سمع صوت الصريخ ونزل لقى موج …………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الروية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت أعمى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى