روايات

رواية تحرش طفله الفصل الثالث 3 بقلم ندى حجازي

رواية تحرش طفله الفصل الثالث 3 بقلم ندى حجازي

رواية تحرش طفله الجزء الثالث

رواية تحرش طفله البارت الثالث

رواية تحرش طفله الحلقة الثالثة

مازن بصلها بندم :هتسيبي عمرو!

ساره :محبتهوش هو اللي حبني

مازن:طيب وانا محبتنيش

ساره قربت منو وحطط ايديها ع خدو :انت اخويا ازاي مش بحبك

مازن بدموع في عينه وثبات :انتي وماما علطول بره مصر ولما جيتو وقولت اخيرا اتجمعنا مش فضلتو سنه حتي ومشين دلوقتي اهو

ساره:علشان ماما أطلقت من بابا وانا لازم اسافر

مازن :علشان بابا عمل حادثه واتشل علشان كدا طلبت الطلاق !؟

ساره بصت في الأرض:مش عارفه

مازن :انتي انانيه يا ساره انتي ومنيره هانم

ساره بستغراب :مسمهاش منيره اسمها ماما

مازن :انا مليش امهات امي سبنتي ومشت امي مبتحبنيش

ساره قربت منو :ماما بتحبك

مازن نزل ايديها:امشي يا ساره امشي

ساره فضلت واقفه بتوتر وهي بصالو وبتفكر بس اختارت تمشي تاني.

عند عمرو “

عمرو قاعد في اوضو وبيحاول يكلم ساره اللي مش بترد لحد ما اخيرا ردت

ساره بصوت منبوح:نعم

عمرو:ساره حبيبتي انتي كويسه ليه مش بتردي

ساره اخدد نفس عميق :عمرو ممكن تسمعني

عمرو بابتسامه:طبعا اتكلمي دانا اسمعك العمر كله

ساره بدموع :عمرو انا محبتكش ك اتنين متجوزين انا مشاعري اتغيرت انا حبيتك زي مازن اخويا عمرو انا مشيت مشيت وممكن مرجعش تاني مصر كان لازم امشي يا عمرو انا مكاني مش في مصر صدقني حاولت معرفتش

عمرو:….

ساره :عمرو انت معايا

عمرو قفل الفون بهدوء تام

وفضل قاعد سرحان في الماضي ودموعو نازله انو حب واحده انانيه …

عمرو :ساره مينفعش تلبسي اللبس

دا عيب انتي كبيره

ساره واقفه عمرها 10سنين ولابسه فستان قصير

ساره وهي بتلعب :اوكي بكره هغيرو

عمرو وقف يبص عليها بغضب لحد م ساره اتعورت من لعبتها وعمرو جري عليها لما لاقها بتعيط

عمرو:معلش معلش يا حبيبتي

ساره :بص يا عمرو اتعورت

عمرو:اوعدك يا ساره لما اكبر خالص هبقا دكتور علشان لما تتعبي اعالجك

ساره بسعاده :انا بحبك اوي يا عمرو

عمرو :وانا بحبك اوي واوعدك مسبكيش خالص

 موقف تاني”

عمرو بدموع :ساره متمشيش هلعب مع مين انا

ساره:معلش يا عمرو ماما عاوزه كدا انا هاجي تاني ماما وعديتني بكدا

عمرو بتماسك :هستناكي يا ساره هستناكي علشان نتجوز لما تيجي

ساره ببتسامه :باي يا عمرو

رجعنا تاني للواقع”

مامت عمرو دخلت الأوضه ع عمرو بعد مخبطت كتير دخلت لقتو سرحان ودموعو نازله

امل مامت عمرو

امل بستغراب وخوف :عمرو انت بتعيط!

عمرو وهو بيمسح دموعو:امي تعالي

امل قربت منو :دموعك نزلت يا عمرو اي اللي يخلي عمرو بجبروتو دموعو تنزل دانت معملتهاش ساعه موت ابوك

عمرو بابتسامه :اصلو وحشني ففتكرتو ومحستش بنفسي غير وانا بعيط

امل بابتسامه:ابوك يتعيط عليه العمر كله مات بقالو ٧ سنين ومرحش عن بالي ابدا

عمرو باهتمام:بتحبي

امل :بحبو بس دا كان روحي اللي ماتت الف مره وهو مش جنبي حب عمري كله

عمرو:الله يرحمه

امل :قولي يا عمرو الحقيقه

عمرو بستغراب:حقيقه اي

امل :انت فكرني اي فكرني مش هحس بي ابني ولا اي اتكلم يا عمرو طلع اللي جواك

عمرو بشرود :ساره

امل:مشت؟

عمرو :مشت محبتنيش

امل :بس هي قالت إنها بتح

عمرو قطعها:كلام عيال واحنا صغيرين

عمرو ضحك وبص لي أمه:لما كبرت مشاعرها اتغيرت وحبت السفر وحبت البعد ومحبتنيش!

امل :هي محبتش من الاول يا عمرو اللي بيحب مش بيبعد اللي حب فضل يا عمرو فضل العمر كله انت حبتها من وهي لسه مولوده وانت بتقول انا هتجوزها لما تكبر دانت اللي سمتها ساره بس هي عملت اي مش بدلتك الحب دا وسبتك بدل المره تلاته كانت بتأذيك كانت بتديك امل وتمشي يا عمرو اللي بيحب مبيأذيش وانت اتأذيت

عمرو :عندك حق

امل :انساها يا عمرو جه الوقت اللي اقولك انساها ومتحاولش تاني لحاجه محاولتش علشانك ولو مره

عمرو بص لي أمه:انتي أعظم ام فدنيا.

عند ذكره

قامت لبست بسرعه وفتحت الباب وجريت لحد ما وصلت لي بحر الاسكندريه والرصيف اللي هي بتقعد عليه وهي منهاره

ذكره بانهيار :انا بكره جسمي بكره كل حته في

حطط ايديها ع وشها وفضلت تعيط وتفتكر الماضي

جابر :ذكره تعالي

ذكره بخوف :نعم

جابر :فين وعد وسليم

ذكره :نايمين وانا هنام دلوقتي

جابر لا تنامي اي بصي تعالي جبتلك اي

جابر طلع شوكولاته كبيره من جيبو

ذكره فضلت بصه ليها بخوف

جابر:تعالي يا حبيبتي انتي خايفه مني

ذكره بدموع:انت بتعضني في رقبتي وبتقرصني في رجلي

جابر فضل يحسس ع جسمها :انا مش هعملك كدا تاني اي رايك

ذكره بسعاده :بجد

جابر :طبعا وخدي الشوكولاته دي ليكي لواحدك

ذكره :طيب ووعد وسليم

جابر وهو مستمر في تماسك جسمها :لا دي ليكي لواحدك

ذكره بدأت تحس بي اللي بيعملو وبدأت تبعد

جابر :اي دا راحه فين

ذكره بخوف هدخل انام جنب اخواتي

جابر مسكها :لا مش المفروض تبوسي بابا علشان جبلك حاجه حلوه

ذكره بخوف وتوتر قربت من جابر وبستو في خدو

جابر مسكها وفضل يبوس فيها بالعافيه

ذكره فضلت تعيط وتبعد في

ذكره بصويت :بابا سبني انت بتوجعني

سليم جري ع ذكره وبيحسب جابر بيضربها

سليم:بابا خلاص سيب ذكره اضربني انا ذكره مش هتعمل غلط تاني

وعد بصه عليهم من بعيد وهي مرعوبه من صوتهم

جابر مسك ذكره من شعرها :اياك تجيبي سيره لي امك فاهمه

ذكره بعيط:حاضر حاضر

سليم شد ذكره ووعد ودخل جوه الاوضه ذكره فضلت حضنه نفسها وهي بتتالم

نرجع للواقع “

ذكره بانهيار :كفايه بق مش عايزه افتكر مش عايزه

في شخص من بعيد كان بيراقب ذكره وقرب ليها

الشخص :انتي كويسه ؟

ذكره بخوف :…..

مكان تاني:

 مازن دخل ع ابو طارق لاقه نايم ع السرير وسرحان في لا شئ

طارق بص لي مازن اللي دخل وقعد قدامو

طارق:مشت؟

مازن بحزن :ليه اختارتها تبقا امي

طارق بتنهيده:كونت بحبها

مازن :وهي

طارق:كانت بتحب فلوسي اللي من حبي فيها كونت بدهلها كلها من غير مفكر

مازن:سبتني تاني

طارق :طول عمرها سيباك علشان انت مختارتش تسبني زي ما ساره اختارت وراحت معاها

مازن :كونت محتاجها جنبي كونت محتاج ساره كونت محتاجهم معايا

طارق بدموع :سبتك كان عمرك 12سنه قررت تسافر كلمتها كتير علشان ترجع علشان مش عارف اتصرف معاك وفي عندك وعصبيتك بس مرجعتش كل مره كانت بتقولي راجعه راجعه بس مشت

مازن :دخلتني مدرسه دخلي علشان عصبيتي وعندي

طارق:مش كان قدامي حل تاني كونت مش عايز اجبلك ام تانيه يا مازن

مازن قام مشي

طارق وقفو :مازن

مازن بصلو:

طارق:سامحني مش كان قدامي حل تاني

مازن بصلو بابتسامه وهز دماغو :ارتاح ارتاح يابابا

مازن مشي وطارق فضل بصص ع اللي وصلو بحزن.

مكان تاني”

جابر قام بالعافيه بعد ما اخد جرعه من المخدرات ليه وعد قاعده بتلعب بعرستها بهدوء

جابر :فين ذكره يا وعد

وعد :مشت

جابر :فين

وعد :راحت البحر

جابر قرب لوعد

جابر:وعد انتي بتحبيني

وعد بابتسامه:طبعا يا بابا بحبك اوي بس مش تضرب ماما وذكره وسليم وانا وانا احبك اكتر من كدا وعد

جابر بدون وعي :هو انا ضربتك

وعد:ايوا يا بابا لما كونت بلعب بي الدوا بتاعك ولسعتني في رجلي

جابر :فين يا وعد اللسعه

وعد :اهي يا بابا

جابر بعد خمس سنين من غير ما يلمس ذكره ولا وعد

لمس رجل وعد

جابر بدون وعي:جسمك حلو قوي يا وعد …

تابع

عجيبة هي الحياة تصنع لنا اوجاعآ ليست مناسبة لأعمارنا.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تحرش طفله

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى