روايات

رواية تجاهله لي أتعبني الفصل الخامس 5 بقلم ندى عبدالهادي

رواية تجاهله لي أتعبني الفصل الخامس 5 بقلم ندى عبدالهادي

رواية تجاهله لي أتعبني الجزء الخامس

رواية تجاهله لي أتعبني البارت الخامس

رواية تجاهله لي أتعبني الحلقة الخامسة

نور بصت وراهاا بصدمه وحست انو الزمن بيعيد نفسه وانو الماضي هيفضل يطاردهاا
———–*****************
في جنينه قريبه من المستشفى
نور وحمزه قاعدين وزهره واياد بعاد عنهم بشويه
نور بتفرك ايديها من التوتر
حمزه بهدوء…مكنتش متوقع انو هشوفك تاني
نور…بتساؤل…ولا اناا…رجعت من السفر امتي وكمان انت اتجوزت
حمزه بهدوء…رجعت من شهر واتجوزت بعد ماسافرت بسنه كانت مغتربه زي واتجوزنا وما.تت بعد ماجه اياد بشهور فقررت ارجع خصوصاا انو كونت نفسي وبقي عندي شركتي الخاصه
نور…بحزن..ربناا يرحمهاا
حمزه..امم وانتي عامله ايه في حياتك.. وأكمل بعتاب…اتجوزتي….. انتي ولو ومراد
نور بتسرع…لااا
حمزه بص باستفهام
نور… خلاص انا قفلت الصفحه دي من حياتي هو اتجوز وشاف حياته وانا كمان قررت اشوف حياتي
حمزه ..بص علي اياد..وقام وقف..هشوفك تاني وشال ايااد ومشي
…..

 

 

زهره بتساؤل…. مين ده يانور
نوررر..انت يابت نورررررر
نور بصوت عالي…في اييه
خلاص هقولك
فلاش باك………..
قبل اربع سنوات
حمزه بحزن….نورر انا خلاص هسافرر
نور بعدم اهتمام…وايه يعني وانا مالي
حمزه مسك ايديها…بس انا بحبك
نور بضيق…حمزه انا قولتلك مليون مره انا مستحيل احبك وانت عارف كويس انو اناا بحب مراااد وياريت تنسي الموضوع ده
حمزه.بعتاب…ماشي يانور بكره تندمي
————–
بااااك
زهره…يعني انت سبتي القمر ده وحبيتي مراد ده انتي مبتفهميش
نور بصتلها بضيق ومشت
…..
ماياا بضيق..مرااد..
مراد…نعم
مايا….بجمود…طلقني
مراد باستغراب…ممكن اعرف السبب
مايا…انا وياك مش شبه بعض.. انا اه بحبك بس اكتشفت انو الحب ده مش كافي انت مش مهتم بيااا خالص وده خلي فيه فتورر وبصراحه انا زهقت من العيشه دي فيه حاجات تانيه اهم من الحب..التفاهم
واظن انو انت عمرك ماحبتني يامراد وياريت تطلقني بهدوء
——-

 

 

في غرفه نور
قاعده في اوضتهاا وبصت من البلكونه لقت حمزه واقف قدام عربيته وباصصلها…….
نور رجعت لوراا
وبصت بتوتر من وراا الستاره لقت ركب عربيته ومشي
——–
في المستشفى
ممرضه…دكتوره نور
نور….نعم
ممرضه…فيه مريض في الغرفه رقم 2
نور.. روحي لدكتوره زهره انا دلوقتي عندي عمليه
ممرضه…بس هو طالبك بالاسم
نور… باستغراب. تمام ماشي
نور دخلت الاوضه بتاعت الكشف لقت اياد قاعد علي الشاذلونج
نور بفرحه….ايااااد
اياد نزل من عالشازلونج وجري عليها وحضنها
نور… انت جيت معااا مين
اياد…جيت معااا بابا
نور…هووو فين
اياد..مسك ايديها تعالي ماوريكي
نور…انت موديني فين احنا كده طلعنا بره المستشفي
اياد وهو بيشدها…تعالي بسس
وصلت نور لكافيه علي النيل قريب من المستشفي
لقت متزين بالورد الاحمر والبلالين وبلالين طايره في السما
نور بصت بانبهار..لقت حمزه جي عليها وفي ايده بوكيه ورد وعلبه
حمزه…كل سنه وانتي طيبه النهارده عيد ميلادك
نور بصت باستغراب….

 

 

حمزه…دي عاده عندي من يوم ماسافرت وانا بحتفل بيه حتي كنت ببعتلك رسائل من رقم مجهول في نفس اليوم ونفس المعاد
نور بصت بفرحه ومسكت بوكيه الورد… وفي نفسها….ده حتي مرااد عمره مافتكر عيد ميلادي
نور بفرحه…شكرااا ياحمزه
حمزه..فتح العلبه وطلع منها خاتم الماس
حطه في ايديها
تقبلي تتجوزيني
نور بصت بصدمه لعده ثواني
وفجاءه بدون مقدمات
موافقه
حمزه ابتسم فرحه…اوعدك هخليكي تحبيني
نور ابتسمت وبصت للخاتم بانبهار

تمت…

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تجاهله لي أتعبني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى