رواية بياع الورد الفصل الرابع 4 بقلم نور محمد
رواية بياع الورد الجزء الرابع
رواية بياع الورد البارت الرابع
رواية بياع الورد الحلقة الرابعة
جلال بص عليها بصدمه وزهول والغضب غلى في عروقه منها وقرب منها بغضب كبير بس فجأه سلمي سحبته لحضنها بحركه مفاجأه ليه لما سمعت صوت فتح باب المخزن خلفها ودخول جاسم ومعاك ورد اللي شهقت بصدمه من شكلهم قدامها
وجلال بعد مااخد باله من دخولهم دفع سلمي بقوه كبيره بعيد عنه وقال بتوتر وخوف:والله انا ما قربت منها وام فتحي شاهده وشافت كل حاجه بعينها مش كده ياام فتحي
جاسم وورد بصوا عليه ببرود وسلمى جرت على جدها لتمثيل
سلمي بدموع:الحقني ياجدي ده قرب مني وكان بيغمزلي على سفره الاكل وقالي تعالي ورايا لحد هنا علشان يستفرد بيا
جلال بصدمه:انا؟!!!
سلمي:ايوه انت جدي خدلي حقي منه انا بنت بنتك وشرفي شرفك
جلال الغضب قاد جواه وكان نفسه يخنقها بايده بس تهند بضيق وقال:تمام انا هثبت برائتي قدامكم ام فتحي شافت كل حاجه بعينها وطبعا البشر بتكذب بس الحيونات وفيه ومستحيل تكذب ابدا
خلص جلال كلامه وتوجه لأم فتحي وقال:اقعد لو سمحت ياجدي وانتي كمان ياورد خمس دقايق بس وانا هثبت كلامي
جاسم وورد قعدو على كرسيين جنبهم وورد طلبت من الخدامه مقرمشات وتسالي علشان العرض وسلمي بلعت ريقها بتوتر وخوف
جاسم بهمس:بقولك ياورد أيه رأيك نقوله اننا مصدقينه علشان عارفين حركات سلمي كويس
ورد بتسليه:لا سيبه ياجدي علشان انا متحمسه اوي للعرض ده
سلمي بتوتر:جدي انت هتسمع كلام المجنون ده بيكلم البقره قدامك ده شكله مش طبيعي
جاسم ببرود:سلمي انتي قولتي اللي عاوزاه وخلاص سيبي جلال كمان يثبت كلامه
سلمي بضيق:ماشي ياجدي
وعند جلال قرب من ام فتحي بترجي وقال:ام فتحي ارجوكي ركزي معايا علشان اطلع من الورطه دي انا هفهمك بصى عليا كده
ام فتحي بصتله فعلا وجلال بعد عنها ووقف بعيد وقال بصوت عالي:انا هقف هنا ياام فتحي ولو كلام البت سلمي ده صحيح اجري عليا انا بس لو غلط وافترى
اشار على سلمي اللي واقفه جنبه بس على بعد وكمل:يبقى تجرى على البنت دي تمام
ام فتحي كانت بتبصله بتركيز وجاسم وورد مركزين اوي مع العرض
جاسم بتأثر:تفتكري ياورد البقره هتساعده او لا
ورد بحماسه:مش عارفه بس هتشوف ياجدي
سلمي بضيق وخوف:جدي انت هتسكت على الهبل ده انا قولتلك الشخص ده مجنون هو فيه بقره هتفهم كلامه اصلا و
قبل ماتكمل سلمي جملتها لقت ام فتحي بتجري عليها بغضب كبير وسلمي صرخت وجرت خلف جدها بخوف وقالت:يالهووى الحقني ياجدي البقره هتاكلني
جاسم وورد ضحكوا اوي عليها وجلال جرى على ام فتحي بفرحه كبير وقال:انا كنت متأكد انك هتفقي جنبي ياام فتحي
البقره بقت تعمل صوت كأنها بترد عليه
جاسم بضحك:والله احنا عايشين في فلم هندي بجد انا مش مصدق اللي شوفته ده
ورد بضحك:عندك حق وده يثبت ان الحيونات فعلا اوفياء جدا لصحابهم
سلمي بغيظ:انت هتصدق الهبل ده ياجدى اكيد البقره جرت عليا علشان غريبه بس عنها و
قاطعها جاسم بحده:والا كلمه تاني ياسلمى ومش عاوز اشوفك في الفله تاني روحي عند امك احسن ياله
سلمي بصدمه:انت بتطردني علشان المجنون ده ياجدي
جاسم بحده:ايوه بطردك علشانه وده هيبقى صهري وجوز حفيدتي ياله امشي مش عاوز اشوف خلقتك هنا تاني
سلمي مشت بغضب وغيط وجلال بص على جاسم بمتنان وجرى عليا حضنه بقوه وقال:ربنا يخليك ليا ياجدي يااحلا جد في الدنيا كلها
جاسم بحنيه:ويخليك ليا ياحبيبي
وفي اليوم التالي في الفله تم كتب كتاب ورد وجلال وجاسم كان فرحان اوي ليهم وبيدعي ربنا يديمها عليهم فرحه
وفي نفس الوقت في منزل سلمي
سعاد بضيق:في ايه يابت بقى انطقي جدك طردك من الفله ليه؟
سلمي بغيظ:علشان الجربوعه ورد والمجنون بتاعها اللي بيكلم البقره
سعاد بصدمه:انتي بتقولي ايه بيكلم البقره ازاي؟
سلمي:والله زي مابقولك كان بيكلم البقره قدامنا وكمان قلها تجرى تاكلني وكانت هتاكلني فعلا ياماما بس وشرفي لانتقم منه
سعاد بقلق:هتعملي ايه ياسلمي انا مش مطمنه ليكي
سلمي بخبث:هتسمعي بكره انا هعمل ايه؟
وعند جلال وورد
دخلت ورد واخدت شور علشان ترتاح وخرجت وهي لابسه لبس النوم اللي هو فستان قصير وناعم اوي مجسم على جسمها بطريقه مغريه
ورد قعدت قدام المرآيه وهي بتنشف شعرها وجلال كان متابعها وفجأه صفر بقوه وقال:امووت انا في الناعم والمنحنى
ورد ضحكت عليه وقالت:افندم انت قولت ايه؟
وقف جلال وقرب منها وغمز وقال:ايه ياجميل ماتجي على السرير ونجيب حنين
ورد بضحك:جلال اتلم وخلي ليلتك تعدي على خير
جلال بغمزه وخبث:طيب ماتجي تحت الدش ونطلع سوى فوق العش
ورد بصدمه:نعم عش ايه؟
جلال بمرح:عش حبنا ياغزال
ورد بضيق:جلااال
جلال بخبث:قلبه
ورد بصدمه:انت قولت ايه؟!
جلال بضحك:قولت اجمل مافي الورد قلبه
وقرب وجهه منها اكتر وبص على شفايفها برغبه وقال:ماتحن عليا ياورده دنا حتي روحي في الورد الاحمر
ورد بكسوف:انا هقوم انام ومش عاوزه شغل عبط علشان مطلعش افضحك قدام جدي
ورد نامت وجلال نام على السرير جنبها وقال:ياااه السرير ده مريح اوي
ورد بسخريه:والله امال انت كنت في بيتك بتنام فين على الارض؟
جلال بحزن:ايوه كنت بنام على الارض جنب ام فتحي علشان بخاف انام لوحدي
ورد بصت عليه بشفقه وقرب منه بعفويه وحضنته وقالت:متزعلش خلاص انا هنا جنبك
جلال فرح اوي من قربها منه وقال بهزار:بس خدي بالك انا ممكن اضعف علشان قلبي حساس تجاه الجنـ‘س الناعم
رود بعدت عنه بضيق وقالت:تصدق انا اللي غلطانه نام ياجلال ربنا هديك
جلال قرب منها وحضنها بهدووء وقال:تعرفي ياورد انا اهلى ماتوا وانا صغير اوي وجيراني اخدوني اعيش عندهم شفقه علشان يتيم يعني بس عمري ماحسيت بشعور العيله معاهم كنت بشوف العيال في سني بتنام في حضن امهم واحسدهم علشان كان نفسي يكون عندي ام زيهم
نزلت دمعه من عين جلال على وجه ورد اللى مسحت دموعه بايدها بحزن كبير عليه
ورد بشفقه وحزن:خلاص ياجلال انا ممكن اعطيك حنان زي حنان الام لو حابب انا مش عندي مشكله
جلال ابتسم بخبث وقال:لا انا عاوز حقوقي الزوجيه الاول
ورد بصدمه وزهول:ابعد عني انا اللي غلطانه يا سافل ياقليل الادب
جلال بضحك: اهدي انا كنت بهزر معاكي بس والله خلاص اسف
ورد ببسمه:طيب سماح المره دي بس
جلال بخبث:ماشي ياوردتي طيب بقولك انا عندي سؤال هموت واعرف اجابته منك بس بصراحه
ورد بتوتر:سؤال ايه اتفضل
جلال ببسمه:عاوز اعرف انتي ليه كنتي كل يوم تاجي عند اشاره المرور علشان تراقبيني انا طبعا اخدت بالي منك بس عملت نفسي عبيط وسكت ها ليه كنتي بتعملي كده؟!
ورد سمعته وتوترت اوي منه ولسه هترد عليه سمع جلال صوت صراخ عالي تحت في الجنينه فجرى على الشباك بسرعه ووقف مصدوم وووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بياع الورد)