روايات

رواية بنت الملك ثروان الفصل التاسع 9 بقلم نورهان ثروت

رواية بنت الملك ثروان الفصل التاسع 9 بقلم نورهان ثروت

رواية بنت الملك ثروان الجزء التاسع

رواية بنت الملك ثروان البارت التاسع

رواية بنت الملك ثروان الحلقة التاسعة

غادر نبراسئيل الغرفه وهو يقهقة علي تصرفات روفان الطفوليه نظرت روفان لفراش وجدت ملابس علي الفراش ثم جلست بهدوء وهي تنظر لملابس لكن في لحظه نهضت روفان وهي تصر*خ وتبتعد عن الفراش وتنظر له بذ*عر دخل نبراسئيل الغرفه بسرعه وهو ينظر في كل أركان الغرفه يبحث عن روفان نظر لها وجدها تر*تجف وتترجع إلي الوراء
اقترب منها نبراسئيل بقلق وقال :في أي ياروفان بتصر*خي كد ليه انتي كويسه طمنيني عليكي انتي خايفه كد ليه
نظرت له روفان ببكاء وخوف واشارت بيدها :السرير تعبان كان هيمو*تني انقذني
نظر نبراسئيل لفراش وقال بستغراب:اهدي مفيش حاجه تعالي اهو مفيش حاجه علي السرير غير الهدوم تعالي بصي اهو شوفتي مفيش حاجه
نظر روفان لفراش بصدمه ثم نظرت لنبراسئيل وقالت بعدم تصديق:لا انا شوفته والله كان هنا كان لونه اسود ومخيف اوووي يانبراسئيل صدقني والله انا مبكدش عليك
تنهد نبراسئيل بضيق وقال بهدوء مزيف :ياحبيبتي اهدي مفيش حاجه بصي علي السرير اهو مفيش حاجه لو كان في ثعبان راح فين
نظرت له روفان وقالت بغضب :اومال انا ازاي شوفته انت هتجنني انا متاكده اني شوفته
نظر لها نبراسئيل بهدوء وقال وهو يحاول ان يطمنها :بس بس اهدي بصي انا هخرج وهقف قدام الباب وانتي البسي الهدوم وهنمشي من هنا يلا
نفت روفان وقالت وهي تمسك ايد نبراسئيل برجاء:متسبنيش بالله عليك انا خايفه مش هغير هدومي يلا نمشي كد
تنهد نبراسئيل بتعب وقالت وهو يمسك الرداء :طب بصي تعالي هلبسك الرداء الاسود دا عشان يحميكي من النار اللي هتكون هناك في المملكه لان النا*ر هناك اقوي من النا*ر هنا
اؤمات له روفان بتفهم وقالت بخوف :ماشي بس متسيبش ايدي
ابتسم نبراسئيل وهو يمسك ايد روفان وقال :اهو انتي جاهزه يلا نخرج غمضي عيونك وخلي ايدك متسبش ايدي ومتخافيش انا معاكي ومفيش حاجه هتحصل ليكي طول ما احنا مع بعض
بعد مرور ١٠دقائق واقف نبراسئيل وقال بهدوء :يلا فتحي عيونك احنا بقينا قدام القصر
نظرت له روفان بصدمه وقالت :اي السرعه دي
ابتسم نبراسئيل بمرح وقال :و دا اسمه حسد بقي ولا اي
قهقهة روفان وقالت :تؤتؤ عيب عليك ياسيد اي الكلام دا انا احسدك انا بس بنق بقر اصلا انا الصراحه كد مخبيش عليك ياسيد احنا اهل برده انا صحتي علي قدي والله في اخري انزل سلم بسرعه ومش ديما غير كد مقدرش
ابتسم نبراسئيل بهدوء وقال بجديه :كل مره هفضل افكرك اني جن يلا بقي بطلي كلام ويلا ندخل الملكه مستنيه جوه من بدري
اؤمات له روفان وقالت :اشطا يلا انا اهو ساكته اتفضل عشان ندخل
نظر نبراسئيل لي الخادم وقال :هي الملكه فين
نظر الخادم لروفان بسخريه ثم نظر لنبراسئيل وقال: في اوضه السفره
نظرت له روفان وقالت بهمس يكاد يكون مسموع:شكلكم مر*عب اوووي بس المصيب أن عيني بقت تاخد علي شكلكم انا بقيت حسه لو شوفت اي انسان هتخض منكم لله
نظر لها نبراسئيل بستغراب وقال:بتقولي أي مش سامعك
نظرت له روفان بعيظ وقالت :دا انت بارد يعني انت شايف أني بتكلم بصوت واطي عشان محدش يسمعني وانت عايز تسمعني الاه هو فين الخصوصيه ياناس فين الخصوصيه ياحكومه
ابتسم دلير وهو يقف بجانبها :الله عليكي ياست قولي تاني
ابتسمت روفان بمرح:كان نفسي والله اقول تاني بس انا مش قادره اتكلم مصدومه
ابتسم دلير وقال برجاء مزيف :معلش تعالي علي نفسك يافنانه
نظر لهم نبراسئيل بغضب وقال :خلاص انت وهي يلا نروح لملكه
نظر له دلير بغيظ وقال بمهس:الله يكون في عون روفان هتعيش مع وحش زيك
نظر له نبراسئيل بهدوء:بتقول حاجه انا مش سامع
نظرت له روفان بضيق وقالت :نفسي افهم انت مالك هو واحد بيكلم نفسه مجنون انت بقي عايز اي
نظر دلير لروفان وقال بحيرة :والله مش عارف اشكرك عشان انقذتيني ولا اهزقك علي كلمه مجنون
ابتسم روفان بمرح :متقولش حاجه ياسيد احنا اهل يارجل مفيش بين شكر ولا تهزيق
نظر لها دلير وقال بضيق مزيف :امشي يابت من هنا
نظر لهم نبراسئيل وقال بحده:ياريت نخلص انهارده يلا انت وهي علي اوضه السفره
اقتربت روفان من دلير وقالت بهمس : انت عايش مع الرجل دا ازاي
دلير :مش عارف ادعيلي يابنتي
نظر له الملك رئبال بستغراب وقال :اي الصوت العالي دا
نظرت له الملكه بغضب وقالت بحده :دلير كم مره قولت اني بكر*هه الصوت العالي
نظر لهم دلير بضيق وقال :وربنا دا ظلم لان كلنا اتكلمنا وانتي مجبتيش غير سيره دلير
نظرت له الملكه بغضب وقال:ولد اتكلم بالاسلوب احسن من كد اي الطريقه دي
نظرت لها روفان بصدمه وقالت: هي متعصبه كد ليه
ابتسم نبراسئيل وقال بهمس:اسكتي نهائي لان هي كد مش عصبيه ياريت متشوفيش عصبيتها
ابتسم الملك رئبال بحب:تعالي ياروفان عامله اي ياحبيبتي
نظرت له روفان وقالت بمرح :بيقولوا اني عايشه المهم قولي اقولك اي ياملك رئبال ولا رئبال بس كد ونشيل الألقاب انا اقولك يارئبال وانت تقولي ياهانم روفان باشا
قهقهة الملك رئبال على حديث روفان وقال:يعني انتي كد شيلتي الألقاب انتي متواضعه جدا
ابتسمت روفان بمرح:طبعا عشان تعرف انك مش غريب
نظرت لها الملكه بشمئزاز وقالت :هو دا أسلوب بنت رقيقه
نظرت لها روفان بستغراب مزيف:وفين البنت اللي انتي عايزها رقيقه دي
نظر نبراسئيل لملكه وقال بهدوء : خلاص ياماما روفان متقصدش هي بس بتحب الهزار شويه
نظرت لها الملكه بكره وقالت بسخريه : ما هو وضح انها بتحب الهزار شويه كتير كمان
روفان بهمس لنبراسئيل:هي امك اسمها أي انتم كلكم بتقول ليها ياملكه ياما ماما انا اعرف اسمها ازاي دلوقتي
نظر لها نبراسئيل بصدمه وقال بهمس :يخربيتك هو اي اللي امك دي لو سمعتك هنموت كلنا
تنهدت روفان بضيق وقالت :خلاص ياعم اسم ماما اي
نبراسئيل :اسمها هتان
ابتسمت روفان بهدوء وقالت:اسم امك حلو اوووي
نظر لها نبراسئيل بعدم تصديق وقال :يخربيتك واطي صوتك
نظرت لها الملكه هتان ببرود:شكر ياروفان بس هي مش اسمها امك وياريت نواقف كلام ونبداء ناكلوا
جلس الملك رئبال علي راس التربيزة وعلي يمينه جلست الملكه هتان وبجوارها دلير و الجهه الاخرى جلس نبراسئيل وبجواره روفان بعد مرور ٥دقائق
روفان بهمس لنبراسئيل:ئيل بقولك انا مش عارفه اقاعد ساكته انا مش بحب كد
نظر لها نبراسئيل بستغراب وقال بهمس:اي الاسم دا ياختي اسمي نبراسئيل مش ئيل وغير كد دي قواعد محدش بيتكلم واحنا بناكل
تنهدت روفان بضيق وقالت :ياعم انا غلطانه اني بدلعك واي الاسم اللي انت فرحان بي دا محسسني أن اسمك ايهم ولا اسد اتنيل انت واسمك وبقولك اي انا مش بحب كد ياهفضل اتكلم معاك ياما هقوم امشي من هنا
نبراسئيل بهمس:مين ياختي ايهم وأسد دول وغير كد لو عايزه الملكه تحبك خليكي هادئه واحترامي قواعدها
تنهدت روفان بضيق وقالت بهمس:ياعم انا هعمل اي بحبها ليا وغير كد ايهم وأسد دول ابطال لروايات
ابتسم نبراسئيل وقال :الروايات دي هتاكل عقلك وغير كد لو الملكه حبيتك هتساعدك توصلي لي اي معلومه عن الغرفه
نظرت له روفان بعدم تصديق: احلف ان المل
قطع حديث روفان صوت الملكه هتان وهي تقول بغضب وبدأت عيونها تتحول للون الاسود : روفان انا شايفه انك بتتكلمي في أي بظبط ياريت تحترمي المكان والمفروض من الآدب أن ميكنش في كلام علي الاكل
نظرت لها روفان بغضب :انتي بتكلميني كد ليه انا حره اعمل اللي انا عايزه نبراسئيل بعد اذنك خرجني من هنا عايزه اروح
نبراسئيل :اهدي ياروفان الملكه متقصدش حاجه تعالي
نهضت روفان وهي تقول بضيق :بعد اذنك خليني اخرج من هنا
نهض نبراسئيل وقال بضيق :تعالي يلا هوصلك
غادر نبراسئيل وهو يمسك يد روفان التي ترتجف بخوف و نظر الملك بغضب لملكه وقال :ممكن افهم اي الأسلوب دا
نظرت لهم الملكه هتان بهدوء:هي اللي عصبتني انا قولت كتير مش بحب صوت اي حد واحنا بناكل
نظر لها دلير بضيق وقال :ياماما هي متعرفش ومش متعوده علي كد
الملكه هتان:مليش دعوه انا ليا أنها تحترم قواعد المكان اللي هي موجوده في غيرك اللي ميحترمش قواعد القصر دا ياريت ميدخلوش
غادر دلير وهو يقول بصوت مرتفع :بجد مفيش فائده انا ماشي
تنهد الملك رئبال بغضب وقال :انا كمان خلي الاكل والهدوء ينفعوكي
……………………
يجلس نبراسئيل بجانب روفان وهو ينظر لها بضيق ثم تنهد نبراسئيل بحزن وقالت :ممكن اعرف اي سبب العيا*ط دا كله
نظرت له روفان بحزن وقالت ببكاء:عشان أنا مش بحب حد يعملني كد غير اني مضغوطه من كل حاجه بتحصل حواليا انت مش هتصدقني اني لو قولت ليك أن كل يوم لازم اقرص أيدي عشان احس أن اللي بيحصل دا حقيقي واني مش مجنونه وبفضل اقول استحملي استحملي بس انا مش قادره استحمل اكتر من كد انا أضعف بنت ممكن تشوفها
تنهد نبراسئيل بضيق من حديثها وقال :انتي مش ضعيفه انتي قويه وكل دا هيعدي ويخلص مش بتقولوا في العالم بتاعكم كل مر سيمر
ابتسمت روفان بسخرية :دا لما ابوها يزعق ليها ولا لما حبيبها يخونها مش تدخل عالم الجان والمفروض تروح غابة سوده عشان توصل لغرفه هي نفسها مش عارفه ليه كل حاجه في الغرفه دي تعرف انا بفكر انتحر
عانقها نبراسئيل بقوه شعر بخوف :انتحار اي لا عشان خاطري ابعدي الفكره دي من دماغك عشان خاطري ياروفان هموت لو حصل ليكي حاجه
ابتعدت روفان وقالت روفان بضيق : اول متحضنيش كد تاني حرام واكيد انت مسلم وعارف كد تاني حاجه اي تموت من غيري هو في صحاب بيموتوا لو بعدو عن بعض أو لو حد فيهم مات
ابتسم نبراسئيل بتوتر:ها ص صح ان نا بس انا بعتبرك اكتر من صاحبه ليا
نظرت له روفان بهدوء:يعني بتعتبرني اي
ابتسم نبراسئيل وقال بهمس:ملكه علي عرش قلبي
نظرت له روفان بفضول :بتقول ا
قطع كلمات روفان صوت الملكه الغضب وهي بتقرب منهم :انتي عايزه اي من اول ما دخلتي البيت وانا حسه انك شر قاعدتي معانا نص ساعه عيالي وجوزي زعلوا مني
نظرت لها روفان بغيظ :انا جيت جنبك ياست انتي انا سيبت ليكي المكان كله عايزه اي تاني وعيالك وجوزك اللي زعلوا منكي لانك ست مستفز*ه اي الأسلوب وكميات القيود اللي انتي مدخلها في حياتهم عارفه ماما قبل ما تمو*ت كانت ديما صاحبتي وبتعمل ليا كل حاجه وعلمتني اني لما اكون ام أصحاب ولادي مش احط ليهم قيود وحاجات تخليهم يكرهوني
نهضت الملكه هتان وهي تنظر لروفان بغضب :انتي ازاي بتكلميني كد
نبراسئيل بغضب :بس بقي في أي يا ماما لو حضرتك مضايقه من وجود روفان انا هاخدها وامشي وانتي ياروفان مينفعش تكلمي امي بالاسلوب دا
نظرت له الملكه هتان بضيق:ياريت لان انا مش طايقه وجودها في القصر
اقترب نبراسئيل من الملكه وقال بهمس :اوعي تنسي ياملكه أن انا هنا الملك وروفان حبيبتي ولما تكون مراتي هتكون هي الملكه عشان كد هي هتيجي هنا وقت ما هي تحب ومحدش يقدر يعترض
نظرت له روفان بفضول وقالت : نبراسئيل انت بتقولها اي ها ها
قهقة نبراسئيل بهدوء وقال:انتي مفيش فايدة فيكي حتي وانتي معيطه مركزه مع كلامي المهم يلا نمشي هنروح الغابة السوداء دلوقتي
روفان :اشطا يلا بينا
………………
يجلس الملك ثروان علي الفراش وهو ينظر بحب لتلك الملامح وقال هو بيلعب في شعرها :أمتي هتفوقي انا حساس اني هموت من غيرك يلا بقي فوقي كفايه نوم بقالك كتير اووووي نايمه وحشني عيونك وكلامك وهزارك معايا يا يارا
#ازاي يارا عايشه والملك هيقول لروفان ولا لا وليه الملكه بتكرهه روفان و روفان هتعمل اي في الغابة السوداء

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الملك ثروان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى