روايات

رواية بنت الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية بنت الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية بنت الصعيد الجزء الثامن

رواية بنت الصعيد البارت الثامن

رواية بنت الصعيد الحلقة الثامنة

في فيلا الجبالي.
جناح فهد وملك ..
كانت واقفه ملك بصدمه وهي بتحاول تستوعب قصده ايه اتكلم بدهشه .
/فهد أنت بتقول ايه.
فهد بدموع تلمع في عيناه ونظره مرعبه /اللي سمعتيه الي في بطنك ده ابن مين.
ملك بصدمه /انت اتجننت ولا ايه ابنك طبعا .
فهد بضحكه سخريه بدموع /لا ي شيخه بقا عايزه تقنعيني أن فيه ناس بتقعد بالسنين متخلفش وانتي تحملي من مره واحده حصلت بينا علاقه ده ابن الوسخ الي كنتي معاه في حضنه ي فجره.
صفعه قويه اسقطتها أرضا وهي لسه بتحاول تستوعب الي بيحصل اكيد ده كابوس بس فاقت فجاه لما راما التليفون في وجهها بغضب جحيمي.
/اتفرجي ي زباله عشقيك الوسخ كان بيصورك وانتي معاه في حضنه ومش بس كده ده بيههدني اني لو مدفعتلوش هينزل الفيديو في كل حته أنا علي اخر الزمن اتفضح علي ايد واحده واطيه زيك .
ملك بدموع وصراخ وهي ترا الفيديو /الي في الفيديو ده مش أنا ي فهد قسما بالله مانا صدقني ي حبيبي .
فهد بوجع ومراره وحده /انتي ايه ي شيخه انتي لسه هتكدبي لسه هتمثلي مش لبسك ده مش جسمك حركاتك كل حاجه بتقول اني انتي واهمهم الي في بطنك ي فاجره .
ملك وهي ماسكه رجليه بدموع ومراره/حرام عليك ي فهد متعملش فيا كده صدقني ي فهد والله العظيم مخونتك أنا بحبك ي فهد بحبك .
فهد مسكها بغضب وبيخرجها بره الجناح /أنا مش عايز اسمع صوتك اخرسي انتي هتتطلعي من الفيلا هنا ومش عايز اشوف وشك تاني .
ملك بدموع وصراخ /حرام عليك ي فهد أنا بحبك والي في بطني ابنك والله ابنك.
كانت ترجع إلي الخلف ليختل توازنها لتسقط علي الدرج لتسقط أرضا وهي تمسك بطنها بصراخ تحت نظرات رقيه الخبيثه المنتصره لنجاح مخططها .
عامر بغضب جحيمي وهو بيجري عليها /ملك ي بنتي انت ايه الي عملته ده ي غبي تعال نوديها المستشفي بسرعه.
ملك بدموع وتعب وهمس /ابني ابني حفيدك ي جدو بيموت .
فهد بقسوه وحده /مش ابني متقوليش حفيده مره تاني بدل ماقتلك بإيديا دول .
عامر بغضب /حسبي الله ونعم الوكيل فيك ي فهد .
كلم عامر بسرعه الإسعاف واتنقلت ملك الي المستشفي فضل فهد يكسر كل حاجه قدامه بغضب دموعه نازله شلال سقط أرضا بتعب وهو بيبكي بحسره .
/ليه عملتي فيا كده ي ملك ليه ده انتي روحي .
********************.
في شقه علي …
كانت واقفه عليا بتجهز العشاء حضنها علي وهو بيبوس رقابتها بعشق .
/حبيبتي عامله ايه أنا آسف بنشغل عنك اليومين دول كتير علشان الشغل.
عليا بابتسامه عاشقه /انت بتقول ايه بس أنا ازعل منك مستحيل شوفت مره ملك بيعتزر للجاريه بتاعته .
علي بابتسامه وهو يقبل يدها بعشق/متقوليش علي نفسك كده انتي عمرك مكنتي جاريه انتي ملكه قلبي .
عليا بدموع وهمس /علي انا لو عشت عمري كله تحت رجليك مش كفايه انتي عيشتني خلتني بنادمه كوني اني مرائتك وشايله ابنك في بطني ده حلم خايفه اصحا منه ي علي بعشقك ي علي بعشقك .
علي وهو يغلق البوتجاز بنظره خبيثه/أنا بقول مش مهم الاكل دلوقتي خالص أنا بقول شكلك زعلانه وانا لازم ابسطك أنا مش عايز الواد يطلع نكدي تعالي بقا ي عسل في حضني كنت بتقويلي ايه.
***********************.
في فيلا الجبالي…
كانت قاعده رقيه بنظره خبيثه بعد ما فهد راح المستشفي بسمه واسعه علي وجهها أنها حققت هدافها فجاه دخل مراد بغضب جحيمي كالاعصار .
/فهددد فهددد.
رقيه بحده وعصبيه/ايه مالك داخل زريبه بتزعق كده ليه .
مراد بحده /اخوكي فين ي رقيه .
رقيه بضيق شديد/اخويا خرج يشم نفسه يفوق من الي اختك الواطيه الخائنه عملته فيه .
صفعه قويه تلقاتها من مراد الي بصلها بجمود .
/صوتك ميعلاش قدامي من امتا وانتي بتقديري تعمليها ثانيا اختي اشرف بنت علي وجه الارض والي يجبها سيرتها اقطعله لسانه.
رقيه بدموع وصراخ/انت بتمد ايدك عليا ي مراد انت اتجننت الكلام ده تعمله مع مرائتك حبيبه القلب مش معايا أنا ي مراد أنا زمان كنت ملك ايديك ورهن اشارتك .
مراد باستغراب شديد/وايه الي اختلف مانتي لسه كده بالنسبه الي .
رقيه بجنون وصراخ /مرررراد انت عايز تجنني أنا عرفت كل حاجه عرفت انك اتجوزت حضره الظابط عرفت انك خلاص رمتني بالرخيص اووي أنا بكرهك ي مراد بكرهك .
مراد بثبات وقوه /ماشاء الله كل الاخبار عندك اهي وكمان بقيتي بتكرهيني لسانك قدر ينطقها .
رقيه بدموع وصراخ/مش بس لساني ي مرراد قلبي كمان أنا بكرهك ي مراد بكرهك .
مراد بوجع وسخريه/عندك حق تكرهيني بس قسما بالله ي رقيه لو كان ليكي دخل في الي حصل ل اختي هتشوفي من الي عمري مشوفتيه واعملي حسابك اني هخليكي تندمي ندم عمرك وهتشوفي ي رقيه.
مشي مراد بغضب شديد تبعت أثره بصدمه وبقت حاسه في كلامه بنبره غريبه ترا ماذا سيحدث ؟؟.
/////////////////////////.
في المستشفي ..
في غرفه ملك …
كانت في حضنه جدتها زهيره بدموع ومراره.
/اه ي جدتي ابني راح ي تيته ده انا ملحقتش افرح بيه في بطني ملحقتش افرح .
زهيره بدموع /متعيطيش ي ضنايا أن شاء الله ربنا هيعوضك بدسته عيال بس اهدي ي ضنايا كفايه كده .
رحمه بألم شديد/اهدي ي ملك ي حبيبتي انتي نزفتي كتير اووي .
عامر بأسف شديد/أنا آسف ي عزت آسف معرفتش أحافظ علي الامانه الي خدتها منك .
عزت بحده /الحمد لله انها جات لحد كده خالي حفيدك يطلق من سكات بدل ماوريه غضب عمره مشافه.
دخل فهد بسخرية وغضب /والله انا بستغربكم انكم عمالين تومروا وتنهوا ناس غيركم كانوا خبوا وشوهم من الفضيحه واتكسفوا .
عزت بغضب /أنا معندناش حاجه نكسف منها ي فهد كفايه عقاب ربنا ليك انك قتلت ابنك بايديك.
فهد قرب منها بوجع وسخريه/البقيه في حياتك ي مدام يلا اهو خلصتك من الفضيحه .
ملك بدموع ومراره/علي قد ماعشقتك كرهتك ي فهد وهيجي اليوم وهخليك تبكي بدل الدموع دم وحياه الي في بطني الي ملحقتش افرح بيه هاخد حقي منك ي فهد..
دخل مراد بسلاحه بغضب جحيمي.
/وانتي تاخدك حقك عليه معندكيش رجاله أنا هاخد روحه يدوب تشفي غليلي .
ملك بخوف ودموع /لا اهدا علشان خاطري ي مراد وحياتي عندك أوعا تعمل كده .
عزت بحده /مررراد نزل سلاحك ده .
فهد بسخرية وحده /هههه اظن المفروض تكون في وضع غير كده خالص دي مقرطساك زي بالظبط .
لكمه مراد بغضب جحيمي وصراخ وفعلا الأمن قدر يفصل بينهم /اخرررس قطع لسانك أنا اختي اشرف من أهلك انت كنت تتطول تتجوزها ي كلب .
فهد بغضب جحيمي/ياريتني ي اخويا متجوزتها كفايه العار والفضيحه الي هتفضل ملازماني طول العمر اني اتجوزت واحده خاينه زي دي ..
ملك وهي حاطه ايديها علي ودنها بصراخ شديد /بسسسس مش عايز اسمع صوت حد فيكم ارحموني بقا ارحموني .
مشي فهد وحاضنها مراد بدموع واعتزار .
/أنا آسف كل ده بسببي آسف اني سيبتك ي حبيبتي خلاص اوعدك مفيش حد اي أن كان هيقدر يوجعك بكلمه .
ملك بدموع ومراره وهمس /كده برضه ي فهد هونت عليك تشك فيا وتعمل فيا كده مش هسامحك ي فهد مش هسامحك ابدا .
******************.
في شقه فهد ..
كانت واقفه جنبيه نيرمين بابتسامه ودلع .
/ايه ي روحي بس لو تقولي مالك .
فهد بغضب /بقولك ايه ي روح امك أنا مش نااقص صداع أنا جاي علشان اتبسط فاهمه .
نيرمين بابتسامه ودلع/عنيا ي روحي.
كانت بترقص نيرمين أمامه بدلع ودلال بس هو كان عقله في مكان تاني مع ملك مع قلبه وعقله الي مش قادر يستوعب ان الملاك دي يطلع منها كل ده .
قربت منه نيرمين بدلع ودلال بس فجاه دفعها فهد بغضب جحيمي.
/البسي هدومك وامشي يالا مش عايز اشوف وشك .
نيرمين بصدمه /انت بتقول ايه ي فهد .
فهد مسكها من شعرها بغضب /فهد انتي خيتي عليا اووي ي روح امك مبقاش الا واحده زيك شوارعيه يلا ي بت اوعي متيجي هنا ساعتها هيكون اخر يوم في عمرك لبست نيرمين ملابسها وجرت برعب من الشقه قعد فهد بوجع وسخريه.
/ايه ي فهد بعد كل الي عملته فيك مش قادر تخونها .
*******************.
في فيلا الرشيدي …
كانت قاعده ملك بتعب شديد والكل حواليها .
مران بابتسامه/حمد لله على سلامتك ي ملك .
ملك بعدم ارتياح غريب ليها /شكرا .
اسد بابتسامه وحنان /حمد لله على سلامتك ي ملك .
ملك بابتسامه باهته /قلب اختك ي اسد .
عزت بابتسامه /نورت الفيلا ي حبيبتي كانت مضلمه من غيرك .
ملك بابتسامه/ربنا يخليك ي جدو ممكن بس اتكلم مع مراد شويه .
عزت بابتسامه/طبعا ي بنت يالا ي جماعه .
مراد بنظره ثاقبه /عينيكي بتقول أن فيها كلام كتير اووي ي بت ابويا .
ملك بألم بسيط/مين مران دي ي مراد وليه اتجوزتها بالطريقه دي وامتا حبيتها وازي نسيت رقيه بالسرعه دي ايه الي سمعته أن مران غنيه كدا معقول يكون ده السب ي مراد .
مراد بصدمه /انتي بتقولي ايه ي ملك انتي تعرفي أن اخوكي كده .
ملك بدموع وصراخ / مراد انت في موضوع اتهام من الكل واولهم رقيه برا نفسك ي مراد قولي ايه الحكايه .
مراد بسخريه ووجع/ولا حكايه ولا حاجه أنا كل الحكايه اني حبيت مران واتجوزتها ايه المشكله .
ملك بغيظ شديد/مرراد بلاش طريقتك دي مين البت دي .
مراد بنظره حاده/هي مش الست رقيه شافت الصوره وكونتها مش بعيد تكون هي وراء الي حصلك انتي وفهد أنا بقا هخليها تندم ندم عمرها كله وحقك ي ملك أنا الي هاجيبه.
حنان الخدامه /ست ملك فهد بيه تحت وعاوزك .
مراد بغضب جحيمي/عايز ايه الحيوان ده .
ملك بتعب شديد/مراد لو سمحت خليك هنا أنا هعرف اتعامل متقلقش عليا .
/****************.
في الاسفل …
كان يجلس فهد ينظر يمينا و يسارا باشتياق ينتظر قدومها نزلت وقفت قدامه بجمود .
/خير ايه الي جابك هنا .
فهد بحده /أنا مش جاي علشان سود عيونك جدي الي صمم اني اجي انتي لسه مرائتي وعلي ذمتي جبتلك الفيزا محدش يصرف عليكي ولا حتي جدك .
ملك بحزن عميق/هتطلقني امتا ي فهد .
فهد بوجع ومراره قدر يخفيهم ببراعة/بالسهولة دي مش هطلقك ي ملك مش هرحمك بالبساطه دي .
ملك بحده ودموع وغيظ/أنا مخونتكش ي فهد وكفايه الي كان في بطني وراح ابننا ي فهد برضاك غصبن عنك هتتطلقني .
فهد بحده /لما يجيلي المزاج ي بنت الرشيدي سلام .
مراد بغضب /استنا عندك هنا مفيش حاجه اسمها بمزاجك هطلقها ورجلك فوق رقبتك وعرف اختك اني قسما بالله مهسيبها والي عملته هدفعها تمنه غالي اووي .
فهد بحده /قصدك ايه واختي مالها بالي حصل .
مراد بحده /بكره تعرف والكل هيعرف .
خطف فهد نظره ل ملك الي بصت لطيفه بدموع ووجع.
*******************.
في شركه فهد …
كان قاعد فهد في مكتبه بشرود وتعب دخلت نعمه بدموع ومراره.
/فهد بيه .
فهد باستغراب /نعمه مالك اه صحيح البقيه في حياتك أنا عرفت حكايه حريق ولادك ربنا يصبركم يارب وانا بعت مخيمر امنبارح بفلوس .
نعمه بدموع وندم/أنا مستهلش اي حاجه ي فهد بيه أنا استاهل الحرق كنت موت أنا مكان ولادي أنا الي عملته تستاهل عليه الموت .
فهد بحده /نعمه خلصي أنا مش ناقص أنا فيا الي مكفيني عايزه ايه.
نعمه بدموع ووجع /انا جايه علشان اطلب السماح ي فهد بيه الست ملك مظلومه دي ست ولا كل الستات أنا الي كنت في الفيديو مش الست ملك .
فهد بصدمه /بتقولي ايه.
نعمه بدموع وندم/أنا هقولك كل حاجه ي فهد بيه .
***************
في فيلا الجبالي..
كانت قاعده رقيه بشرود فجاه سمعت صوت طلقات نارية وزغريط .
/مخيمر مخيمر .
مخيمر الغفير /نعمين ي ست رقيه .
رقيه باستغراب /ايه الأصوات الي بره دي .
مخيمر بابتسامه /ده مراد باشا ي ست رقيه البلد كلها فرحانه تصدقي ي ست الناس البت دي الظابط طلعت ولا ظابط ولا حاجه وكانت منتحله شخصيه ظابط وعضوه في تشكيل عصابي كبير اووي وكل ده كان مراد باشا علي علم بيه وكانت جايه الصعيد ناويه تخطف بنات من هنا من الصعيد وتشغلهم استغفر الله العظيم بس علي مين ربنا يباركله مراد باشا عن اذنك ي ست هانم .
قعدت رقيه بصدمه قاتله معقول دي كانت خطه معقول سرحت في كلامه الي غضبها خلاها نسيته تمام.
/اسكت بقا علشان أنا زعلانه منك .
مراد بابتسامه/ليه بس ي روحي هو أنا أقدر .
رقيه بغيظ شديد/كده ي مراد تقولي انك في رحله مع صحابك وانت في مهمه .
مراد بابتسامه/ي حبيبتي انتي عارفه دي اسرار شغل محدش المفروض يعرفها حتي لو ابويا نفسه .
رقيه بغيظ /اه ي عني سعادتك تروح تتدور مع واحده ولا تتجوزها وتيجي تقولي كنت في مهمه.
مراد بابتسامه عاشقه /عادي ولا يهمني أنا عارف ان حبيبي بيثق فيا ومستحيل تصدق فيا حاجه ابدا ودايما واقفه في ضهري بحبك ي رقيه
رقيه بعشق /وانا بعشقك ي روح رقيه .
فاقت من شرودها بدموع وهي بتلطم علي خدها بدموع ومراره .
/اه ي مررراد اه ي حبيبي انا اسفه ي مراد اني شكيت فيك اه ضيعتك من ايدي ي حبيبي ودمرت كل حاجه حتي اخويا ومراته.
هندمك هندمك هندمك هندمك .
حطت ايديها علي أذنيها بصراخ ودموع .
/كفاااايه ي مراد ندمت والله العظيم ندمت فهدد ملك مظلومه ي فهد المجرمه هي انااااا …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى