روايات

رواية بنت الأسد الفصل الرابع 4 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الفصل الرابع 4 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الجزء الرابع

رواية بنت الأسد البارت الرابع

رواية بنت الأسد الحلقة الرابعة

اسد بحرن: انا السبب
حنان: اتصل علي الدكتور يجي يشوفها
اسد كلم الدكتور وبعد شويه
اسد بخوف: طمني يادكتور
الدكتور: هي الحمدلله كويسه انا هديها حقنه عشان درجه الحراره تنزل
بس ياريت تاخد الدوا في معاده وتاكل كويس
اسد بقلق: حاضر
__________
الشخص: عملت اي
الشب: في بنت صغيره كده قعده معاهم بس شكلها تبع اسد
الشخص: طيب مين البنت دي
الشب: مش عارف هي ظهرت مره واحده
الشخص بغضب: عوزك تعرف مين البنت دي بسرعه

 

 

البنت: انا مش عارفه اي الخوف ده كله الي. انت فيه
الشخص: ده مش خوف ده زياده امان بس
البنت: مش شايف انه اوفر شويه ده لسه اسد صغير مش هيقدر يعمل حاجه
الشخص بسخريه: صغير الصغير ده قدر يعمل اسم في السوق في فتره صغيره اوي والصغير بكره يكبر
البنت بإعجاب: لا هوا بصراحه ليه شخصيه حلوه اوي
__________
حنان: فين ملاك يل اسد
اسد: نايمه فوق
سليم: صعبانه عليا البنت دي اوي
حنان بحزن: ايوا اما لسه صغيره وحصل كده امال لما تكبر
يوسف: طيب وبعدين ياجماعه اهل ملاك ممكن يجو ياخدها في اي وقت
حنان: وماحدش هيقدر يقول لا
اسد: بس انا اقدر اقول لا ماحدش هياخد ملاك مني
حنان: ياحبيبي ممكن هبلغه انك خاطفها
اسد: ليه هوا حظ بيخطف مراتو
الجميع بصدمه: مراتك
اسد: ايوا مراتي
سليم: ازاي الكلام ده
اسد:_______
حنان: ياحببتي يابنتي
يوسف: يعني يوم ماتجوز تجوز بنت صغيره
اسد: نصيبي
ملاك فوق فاقت
ملاك بخوف: اسد
ملاك بدموع: اسد انت فين
وبدات تعيط والداده كانت ماشيه من قدام الاوضه وسمعت ملاك وخبطت علي الباب ودخلت
الداده: مالك ياملاك بتعيطي ليه
ملاك بدموع: هوا اسد فين

 

 

الداده: تحت قاعد مع الاستاذ يوسف وحنان هانم وسليم باشا
ملاك: طيب بصي هاتي ليا هدوم وانا هدخل اخد شور
الداده: حاضر وعملت الي ملاك طلبته منها شويه وخرجت ملاك
الداده: عوزه حاجه تاني ياملاك
ملاك بطفوله: لا ياداده شكرا
ونزلت تحت
اسد: ملاك انتي صحيتي امتا
ملاك من غير اهتمام: من بدري وبتقعد جنب حنان
حنان: الاميره بتاعتنا عامله اي
ملاك بطفوله: حلوه ماما علمي اسد انه يعملي شعري عشان المره الي فاتت عمله غلط
الكل ضحك عليها
حنان بضحك: حاضر ياقلبي
اسد بغيظ: اشمعنا اسد ماما حنان تعمله ليكي او الداده
ملاك: لا انت عشان بحب انت الي تعمله
اسد فرح اوي انها حبه ان هوا الي يهتم بيها
يوسف: طيب اسبكم انا بقا ورايا مشوار
ملاك برقه: اسد ملاك جعانه
اسد بحب: حاضر تعالي ناكل عشان انا كمان جعان
حنان: شايف اسد بيكون عامل ازاي مع ملاك
سليم: تفتكري اي الي هيحصل
حنان: الي يحصل يحصل بقا الله اعلم
في المطبخ اسد وملاك
ملاك: يلا عشان ناكل وقعدت كلت كان شكلها حلو اوي
اسد كان سرحان فيها وفي ملامحها
ملاك: اسد انا عوزه اخرج

 

 

اسد: بس كده من تيني عوزه تروحي فين
ملاك: ملاهي
اسد: بس كده القمر بس يطلب يسلام
ملاك بسعاده: بجد يعني هنروح
اسد ايوا هنروح
_________
في الشركه
يدخل اسد بطلته الخاطفه للانظار رغم صغر سنه
اسد دخل المكتب بتاعه اسد بامر: هاتلي القهوه بسرعه
منار: حاضر يافندم
اسد: وملف بناع الثفقه عشان اراجعه
يوسف: اسد الورق ده محتاج امضه
اسد: تمام سيبه هنا عشان ارجعه
يوسف: ماشي
__________
حنان: ها ياملاك عملتي اي
ملاك: بصي كده
حنان: شطوره عشان لما تدخلي المدرسه تبقي شاطره
ملاك: ايوا انا عوزه اروح المدرسه
حنان: خلاص لما اسد يرجع بالسلامه نقوله اننا عووين نقدم ليكي في المدرسه
_________
الشخص: ها عملت اي
الشب: البنت تبقا اخت واحد صاحبه واهلها ماتو وهوا الي واخد باله منها
الشخص بمكر: حلو اوي خلينا نتسلا شويه
________
اسد رجع البيت
ملاك جريت عليه

 

 

اسد: قلبي عامل اي النهارده
ملاك: الحمدلله انا عوزه اروح المدرسه
لسد بحب: بس كده حاضر نقدملك في احسن مدرسه
ملاك بسعاده: انا بحبك اوي
اسد بحب: وانا كمان يابنوتي بحبك اكتر
حنان: يلا يا اسد عشان تاكل
اسد: لا انا مش جعان هطلع اخد شور وانام
ملاك بتذمر: بس انا جعانه
اسد: خلاص كلي
ملاك برفض: لا مش هاكل الا لما تجي معايا
اسد بيأس: حاضر هطلع اغير هدومي وانزل
بعد شويه دخل سليم
سليم: ازيك يا اميرتنا الجميله
ملاك بضحك: الحمدلله ياعمو
سليم: امال فين اسد ويوسف وحنان
ملاك: ماما في المطبخ بتحضر الاكل واسد فوق بيغير ويوسف لسه ماجش
سليم بحب لهذه الطفله: طيب انا كمان هطلع اغير هدومي وانزل
ملاك ببرأة: طيب مش تتاخر عشان تاكل معانا
سليم: حاضر مش هتاخر
تسريع في الاحداث
حنان: اسد احنا عووين ننقل ملاك في اوضه تاني
اسد: ليه ياماما
حنان: اسد ملاك خلاص كبرت مابقتش الطفله الصغيره ماينفعش تقعد معاك في نفس الاوضه
اسد بتفهم: حاضر
ملاك: بس انا مش عوزه اسيب اسد
سليم: ياحببتي انتي مش هتسبيه انتي هتقعدي في الاوضه الي جنبه
ملاك بتذمر: طيب
حنان بضحك: مالك بتقوليها كده ليه
ملاك ببرأة: اصل انا بحب اقعد في الاوضه عند اسد
اسد: خلاص ياملاكي الاوضه التانيه هتعجبك اوي
ملاك: طيب
________

 

 

البنت: لسه حطه في دماغك
الشخص: تفتكري اني هسيبه
البنت: لا انت تسيب حد ازاي
الشخص: انا بس مستني الفرصه
____________
مع مرور الايام ملاك كانت بتكبر وتعلق اسد بيها كان بيزيد
في يوم كان اسد دلخل الاوضه عند ملاك عشان يطمن عليها
اسد: ملاك
ملاك كانت نايمه علي السرير وحطه ايديها علي بطنها ودموع نازله وهي مغمضه عنيها
اسد: ملاك
ملاك فتحت عنيها وكانت كلها دموع
اسد بفزع: مالك بتعيطي ليه
ملاك بتعب: اسد نادي لماما مش قادره
اسد بخوف: مالك حسه بايه
ملاك: بسرعه يا اسد انا حسه اني بموت
اسد بسرعه راح جاب حنان
حنان بقلق: مالك ياملاك حسه بايه
واسد واقف هيموت من الخوف عليها
ملاك بتعب: بطني ياماما
حنان فهمت: اسد اخرج برد يلا
اسد بخوف: هي مالها
حنان: اسد يلا اخرج خلني اعرف اتكلم معاها
اسد بقلق: طيب وخرج
حنان: حببتي كبرت وبقت عروسه
ملاك بعدم فهم: يعني اي
حنان: يعتي _____
ملاك بكسوف: يعني التعب ده عادي
حنان بحنيه: ايوا ياقلبي عادي بصي لازم اسد مايعرفش حاجه ده كلام بنات بس
ملاك بضحك: اصلٱ هوا واقف بره وعوز يدخل يعرف في اي
حنان: وانتي اي الي عرفك انه هيكون واقف مش يمكن راح الاوضه بتاعته
ملاك: طيب افتحي الباب كده

 

 

حنان فعلٱ راحت فتحت الباب لقت اسد واقف
اسد: ها هي عامله اي دلوقتي
حنان بضحك: عندك حق ياملاك وبصت لاسد متقلقش ملاك كويسه وده طبيعي يحصل للبنات الي في سنها
ملاك: انا جعانه
اسد: صبرني يارب هوا انتي كل شويه جعانه
ملاك: يعني بلاش اكل
اسد: لا ياختي كلي
ملاك: طب يلا اطلب ليا اكل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى