روايات

رواية بعت نفسي الفصل السادس والسبعون 76 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الفصل السادس والسبعون 76 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الجزء السادس والسبعون

رواية بعت نفسي البارت السادس والسبعون

رواية بعت نفسي الحلقة السادسة والسبعون

**خالد هو انا دايقتك ؟
**ادهم لا يا حبيبي قولي لما تكبر عايز تبقى إيه؟
**خالد عايز آبقا مهندس زي بابا الله يرحمه ماما قالت ليا إنو كان مهندس شاطر أوي في شغلوا بس بي المدرسة اللي انا فيها مش حاينفع كنا في مدرسة حلوه، وكنت بطلع الأول بس ماما مكانش عندها، فلوس تدفع المصاريف، وكانت كل يوم تعيط بس انا وخلود قولنا ليها نروح مدرسة زي أولاد الحارة بس لما روحت مش بعرف افهم ومابنروحش نعمل دروس ماما بتزاكر لينا مع سها بس الكلاس فيه كثير مش بلحق افهم وماقدرتش أقول لماما علشان ماتزعلش
*، ادهم طيب انا ممكن أدخلك أحسن مدرسة وتطلع أشطر مهندس
*خالد ماينفعش ماما مش حاترضى
هنا أدهم حضنو
أكرم كان قريب من مليكه
*أكرم بكل صراحة بقطع في القلب زعلان عليه مهما عمل معايا بس الموقف اللي فيه صعب انا شوفت دموع في عنيه، وعرفت من باسين كلام عم مدبولي
*مليكه اوعي تقول ليه حاجة
**أكرم لا بس ربنا يستر لا يتهور ويعمل حاجه
*مليكه ربنا يستر
أدهم بص عليهم وشافهم بيتكلمو
*أكرم ادهم بي بص علينا حاروح عند مراتي انا لسه عايز أعيش
مليكه ضحكت
جا ياسين
*ياسين يا رب على طول تفضلي تضحكي
*مليكه آه يا آبيه لسه مش مستوعبه كل اللي بيحصل
*ياسين بعد اللي سمعتيه انهارده لازم تعذريه
*مليكه وأنا مين يعذرني؟؟
*ياسين فكري في ولادك وبي المناسبة لازم تتكلمي معاهم الراجل بيتعذب
شوفي بيحضن خالد ازاي
*مليكه قولي أقولهم إيه ؟
**ياسين انا شايف إنكم تكونوا مع بعض، وتتكلموا بصي هو متفهم موقفك لو حد تاني كان قالهم إني أبوكم
**مليكه انا كنت مفكرة أتكلم معاهم لوحدي
**ياسين لا من الأحسن انتو الاثنين ولوحدكم معاهم بس لازم تعرفي أنهم حا يزعلو لازم تستحملي
**مليكة عارفة بس نقول إيه ؟
**ياسين الحقيقة بس أكيد مش موضوع الخيانة قولو إنو حصل مشكلة اتفقي أنت وهو
طيب هو عايزك وبحبك وأنت ؟؟
**مليكه الموضوع دا مش عارفة أعمل فيه إيه انا مش عايزة أعيش معاه
**ياسين بس أنت بتحبينه ومن زمان أوي وأنا كنت عارف الكلام دا
مع كل اللي عملوا انا متعاطف معاه جدا جدا
مليكه أنت مش لوحدك وحرام ولادك يعيشو من غير أب بسبب غبائك أنت وهو ولادك من حقهم يعيشوا في أسرة وكمان أبوهم مشاء الله غني ليه تخلي ولادك يعيشوا في الفقر فكري في مستقبلهم مهما عملت مش حاتقدري توفري ليهم عيشه حلوه

*مليكه ايوه بس انا صعب أعيش معاه في ذكريات وحشة بينا مش قادره أنساها
انا وهو ماينفعش نكون زوج وزوجة وبعدين أعيش معاه ازاي انا خايفه من اهلو جدو وعمتو ومراتو مش حاتسكت وأنا مش قدهم
*ياسين ربنا معاكم
الوقت دا أدهم كان بيتكلم في التليفون
وقام بعيد بس كان متوثر،
وجا عند مليكه
*ادهم مليكه عايزك لو سمحتي
قامت عندو
*مليكه في حاجة ؟
**ادهم لازم أرجع الإسكندرية دلوقتي بنتي تعبانة اوي
**مليكه ألف سلامه عليها
**أدهم بنتي عندها الحساسية وحالتها الصحية مش تمام مع إهمال أمها الموضوع تطور
ارجوكي ساعديني وكلمي أولاد بكره أكون عندك لو بنتي بقت كويسه حاجبها تتعرف على أخواتها
**مليكه إن شاء الله
*أدهم حاتعامليها كويس؟؟
*مليكه أكيد دي أخت ولادي، وبنت صغيرة مالهاش ذنب في حاجة
**أدهم ممكن تنزلي معايا تحت
راح عندهم يا جماعة معلش استأذن منكم لازم أسافر بنتي تعبانة
**أكرم ربنا يشفيها
الكل فضل يدعي معاها
*ياسين وصلي ادهم تحت يا مليكة
نزلت معاه تحت قبل ما يوصلوا على المدخل العماره
ادهم حضنها
*ادهم حا توحشيني
*مليكه أرجوك أبعد
**أدهم حاضر، وبعد منها
*أدهم مليكه انا جوزك دخليها لدماغك لو عايزة نروح عند شيخ علشان تتأكدي ماعنديش مشكلة
وأنت وأولاد مسؤولين مني
“*مليكه من غير ما تكمل مستورة الحمد لله
**أدهم يستأهل الحمد بس من لحظه دي لازم أصرف عليكم
فكري تعيشي فين معايا ومع أولاد انا مش حاتنازل عنك وكفاية سنين عمرنا اللي راحت
*مليكه أرجوك بلاش الموضوع دا خلينا نركز ازاي نقول أولاد ياسين قالي لازم نكون مع بعض
**ادهم كويس بكره أكون عندك هاتي رقم تليفونك
اداتو الرقم
*ادهم أوعى تهربي مني تاني اوعديني إنك تستنينني
**مليكه مش حاهرب
طلع فلوس من جيب
*ادهم خودي دول انا للأسف مش شايل فلوس كثير معايا
*مليكه أحست بي الإحراج لا أرجوك
**ادهم أنت اللي ارجوكي ماتكسفنيش
حط ليها الفلوس في أيديها وبأس رأسها
خلي بالك من نفسك، ومن ولادي
ونزلوا تحت وهو ماسك أيديها وقفوا على باب المدخل وعمل إشارة بي إيدو الحرس راحو يجيبو العربية
القهوة كانت قدام مدخل العمارة الكل بي بص عليهم
هنا جا حودة
**حودة إزيك يا ست مليكه؟
*مليكه حودة إزيك
كانت بتتكلم بي حب
دا خلا أدهم يغير ومسك جامد أيديها
الحرس جاب العربية قدام الباب
*أدهم حاسيب حودة هنا لو احتاجت حاجة
**مليكه ماتخافش مش حاهرب
*أدهم ريحيني انا اتاخرت
جرها لحد العربية
وحضنها قدام الناس وباس رأسها
وركب سيارته
أكرم وياسين، ويوسف كانو بي بصو عليهم
من فوق السطح
*يوسف جامد الواد ادهم قالهم يا جماعة دي تبعي
*أكرم ادهم أتغير أوي
*ياسين بعد اللي سمعو ايه اللي حايحصل؟
*أكرم شكل أدهم بخطط لي حاجة كبيرة
تحت عند مليكه
بعد ما شافت الكل بي بص عليها
**مليكه تعالا يا حودة نطلع فوق
*حودة لا مايصحش
*مليكة أنت افضالك عليا كثير تعالى أعرفك على ولادي
*حودة آدا كان كده اطلع،
وراحوا دخلوا
الهمهامات في القهوة وبين الستات بين مستنكر وبين اللي فرحان ليها وبين اللي بغير
في القصر
في أوضة ملك كانت تترعش وجسمها فيه حرارة
**كامليا عملت إيه يا ماما حرام عليكي بنتي حاتروح مني
*عصمت اسكتي مافيش حاجه اتصلي بي الدكتورة بتاعتها
*كامليا أنت عارفة إنها تعبانة اديتيها أية ؟
**عصمت تعالي بره
اتجننت تتكلمي قدام البنت
مافيش هي حباية تخلي جسمها كده بكره تبقى كويسه
*كامليا لو أخدها المستشفى وعملوا تحاليل
*عصمت احنا مش حا نخليه ياخدها اتصلي بدكتوره بسرعة
أما عند أدهم كان خايف على ملك آوى
السهرة خلصت كل واحد راح بيتو
مليكة دخلت تاخد دوش، وطلعت كانو ولادها نامو
صلت ركعتين استخاره،
ونامت
وصل أدهم القصر
طلع يجري غرفه ملك
كانت دادا قاعدة في غرفه
وملك نايمه
*أدهم سلام عليكم
*الدادا وعليكم السلام
*ادهم كامليا فين؟؟
*دادا في الجناح بتاعها بعد ما اطمأنت على ملك
*أدهم حصل إيه؟
**دادا والله هي كانت كويسه، وفاجئه حرارتها طلعت وبقت تترعش
الهانم جابت ليها الدكتورة أداتها حقنه، ونامت
*ادهم أوك روحي نامي انا حنام هنا
**دادا تصبح على خير
أدهم قرب من ملك وباسها،
وراح الجناح كانت كامليا نايمه
دخل هو اخد شاور،
وطلع
*كامليا حبيبي أنت جيت؟؟
*ادهم آه علشان أشوف بنتي ما بعيد عنك متجوز وحده معندهاش إحساس
نايمه هنا، و سايبه بنتك؟؟؟
*كامليا بنتي نايمه ومع دادا
*أدهم مش حاضيع وقتي معاكي بكره لينا كلام
راح عند ملك،
ودخل جنبها السرير وحضنها
*أدهم ألف سلامة عليكي يا حبيبتي عارفة انا جيبت ليكي أم ثانية حنينه حاتحبيها وكمان عندك اخواتك حايخلو بالهم منك
وحاتحبيهم ومش حاتفضلي لوحدك
انا آسف يا حبيبتي اخترت ليكي أم غلط بس حاعوضك بي إم تانية
آه يا حبيبتي انا وأنت مظلومين في القصر دا
*************
ايه رأيكم الصوره وضحت ليكم ؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بعت نفسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى