روايات

رواية بعت نفسي الفصل الخامس والثمانون 85 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الفصل الخامس والثمانون 85 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الجزء الخامس والثمانون

رواية بعت نفسي البارت الخامس والثمانون

رواية بعت نفسي الحلقة الخامسة والثمانون

**أدهم ليه يا ياسين مش كده ؟؟
ارجوك اخر مره تمد ايدك عليها
**ياسين لازم تفوق أنا عمري ما نادين أيدي لا عليها ولا على غيرها بس هي زودتها اوي اوي مش عامله حساب لي أي حد كل الرجالة دي، وهي لسه بتصرخ، وتعلي صوتها وتخلي اللي ما يشتري يتفرج فينا
يلا شوفي حاتركبي فين خلينا نمشي
وحسابي معاكي لسه ماخلصش
هو راح ركب في عربية أكرم
إما هي كان وضعها محرج جدا جدا راحت بسرعة ركبت في عربية ادهم
هو كمان أتحرك بي أولاد
ركب أولاد جنبها وهو ركب قدام
والكل أتحرك
عند عيله الجيزاني
على قد ما الجد كان مبسوط انو ليه أحفاد علي قد انو مصدوم وحزين من عمايل حكمت الكل في البيت كانو فرحانين فيها
الجد نزلها بدروم عقاب ليها لحد ما يشوف ليها صرفه.
أما رجاله اللي أجرتهم عصمت خدوهم حراس ادهم
الأولاد من كثر التعب نامو خالد على شباك وملك وخلود وماسكين أيدين بعض
ادهم حاسس بوجع كبير في دراعو
وكمان في قلب مصدوم من ردة فعل مليكه من أمتي بقت كده عنيفة
مش هي دي القطة المغمضة اللي كانت معاه
مليكه كانت سرحانه ودموع في عينيها
وبتفكر ازاي حا تستحمل فراق ولادها وليه اختاروا أبوهم؟؟
كانت حاسة بي الضياع، وأن كل اللي عملتو السنين دي راح هضر في رمشة عين
قربوا على دخول القاهرة
هنا أدهم حاسس بي حرارة في جسمو الجرح ينزف شوية
مليكه انتبهت عليه
**مليكه أنت كويس ؟؟
**أدهم آه
**مليكه أنت لازم تروح المستشفى الجرح ينزف
**أدهم اول ما نوصل حاروح
**مليكه أنت حتاخد أولاد أمتي ؟؟
**أدهم أنا تعبان مش وقت الكلام دا
وصلوا الحارة
**أدهم خودي أولادك واطلعي بيتك
**مليكه مش حتاخدهم ؟؟
**ادهم خلاص عايزة مابقيتش عايزاهم ؟؟
**مليكه هما اللي عايزينك
**أدهم أنا رايح المستشفى لما أخلص حاجي أخدهم
حاخد ملك معايا، أو أسيبها مع أكرم
**مليكه ما تخليها معايا ومع أخواتها
**أدهم بعد اللي شوفتو منك انهارده مش حاطمن عليها معاكي وخاصة أنت بتكرهيني ممكن تعملي فيها حاجة
**مليكه على فكرة أنا حبيتها وانا مش وحشة كده هي مالهاش ذنب في حاجة
**أدهم أنا مابقتش أعرفك خالص بس مش مشكلة
يلا انزلي وصحي أولاد
**مليكه خالد يا حبيبي اصحي احنا وصلنا
**خالد وهو لسه مغمض عينو احنا وصلنا القصر؟
**مليكه لا احنا في الحارة في بيتنا
**خالد بس أنا مش عايز أعيش هنا هو بابا غير رأيو ؟
**أدهم لا يا حبيبي بس أنا رايح المستشفى لما أخلص حاجي أخدكم
خالد خلي بالك من أختك ملك
مليكه حست فعلا إنو خايف عليها منها
**مليكه أنا مش مراتك كامليا ولا أمها الشريرة علشان انتقم من طفلة بريئة يلا يا ولاد خلود اصحي بقا
هي شالت ملك، وفتحت الباب ونزلت
**خالد بابا أنا بحبك أوي
**أدهم الله علي كلمة بابا وبحبك أوي دي ربنا يخليك ليا تعالى اديني حضن كبير وبوسه
على مدخل العمارة كان واقف ياسين مع عم محمد بشوفو خالد مع أدهم وكمان خلود
**عم محمد الحمدالله يا بني كل حاجه عدة على خير
كنت خايف أوي وكمان الأمانة كانت ثقيلة بس ربنا كرمني ورديتها لي أصحابها
**ياسين طول عمري بتعلم منك الأصول
مليكه قربت عليهم وهي شايله ملك، ومستنيه ولادها
**أدهم يلا روحو عند ماما، وما تزعلوهاش
**خلود حاضر يا بابا
عارف كنت ديما بحلم أني أقول بابا لحد
**أدهم أنا مش قد الكلام الحلو دا كلو
خلو بالكم من أختكم، وفي شنطة صغيرة بتاعتها
خالد أختك ملك تعبانة لو تعبت أديها الدو هي حاتعرف تاخدو
**خالد أخواتي البنات في عنيا يلا يا خلود
وراحوا
**أدهم الحمدالله يا رب
طلع من العربية، وراح عربية شريف
**شريف ياه أدهم مش مصدق أن اللحظة دي جات إنك تحضن أولادك
**أدهم إنو يكون عندي ابن زي خالد فاهم وعندو شخصية قوية مستغرب دي نعمة من ربنا ولا خلود هادئة وعاقلة فكرتني بي أمها
**شريف وخالد طبق الأصل أنت شكلا وموضوعا، وفضلوا يضحكوا
واتحركو على أقرب مستشفى
على باب المدخل
ياسين مش عايز يتكلم مع مليكه ولا هي زعلانه منو لانو أهانها قدام ادهم وأولادها
طلعت فوق من غير كلام
الشقة عندها كانت مليانة ناس مستنينها
**صباح ألف ألف حمدالله على السلامة يا بنتي
**مليكه الله يسلمك يا ماما
مليكه راحت دخلت الأوضة حطت ملك اللي نايمه
وشافت خالد ازاي متحمس يحكي لفارس وعبد الرحمن ازاي ادهم انقدهم وازاي دافع عنهم وهو فرحان إنو بقا ليه أب
**أكرم يلا يا حبيبتي أنا تعبان، وعايز أنام
**سارة وانا كمان والله اخدت ولادها، وراحوا
فارس قرب من سها
**فارس حمدالله على سلامة مليكه وأولادها
**سها الله يسلمك
**مليكة يلا يا ولاد غيرو
هدومكم خلينا ننام شوية
بعد ساعة
البيت كان هادي خالص
الكل نايم
مليكه حاضنة ولادها وشويه جات ملك في حضنها مليكة شددت في حضنها آوى
ملك كانت حاسة بي الأمان اول مرة تحس بي حضن دافي على طول هي في حضن أبوها
بس عمرها ما نامت في حضن أمها
سها كانت قاعدة على السرير، وبتفكر ازاي فارس كان كويس معاها، وكل نظراتو بتدي علي إنو معجب بها
في القصر
رحيم حاسس أن في حاجة مش تمام
أدهم اللي ما رجعش بي البنت
وكامليا اللي قافلة عليها الأوضة
وعصمت اللي سافرت فاجئه اليونان
طلع عند كامليا
اللي كانت نايمه
فتح الباب شاف الأوضة متكركبه ازاي
قفل الباب،
ورجع اوضتو
في المستشفى
**شريف الحمدالله خيطنا الجرح لازم راحة وماتتحركش كثير
**أدهم إن شاء الله
**شريف خليك النهارده هنا
**أدهم لا عايز أمشي
**شريف حاتعمل إيه مع مليكه ؟
**أدهم آه يا شريف بتوجعني كل دقيقة بي كلامها نضرة الانتقام باشوفها في عينيها كل لحظة أقنعها ازاي إني اتغيرت
أنا مش عايز اخد ولادها منها بس كمان من حقي أعيش مع أولادي
**شريف بصراحة ماكنتش متصور أن ردة فعلها حاتكون كده كنت أعتقد أنها بتحبك
**ادهم للأسف لا واهي قالت إنها تكرهني من حقها بعد اللي عملتو معاها انا مقدر كل مشاعرها
**شريف معلش الصبر حلو
أوصلك فين ؟
**أدهم الحارة أنا وعدت أولاد أخلص وأروح عندهم
**شريف هو مين دا اللي ضربها بي القلم في وشها ؟؟
**أدهم ياسين بتعتبرو أخوها ابن عم محمد الراجل اللي انقدها
وفعلا ياسين شخصية محترمة جدا جدا
بس ماكنتش عايزو يعمل كده معاها
**شريف باين من طريقه كلامو
وصلوا الحارة
**شريف معلش يا أدهم لازم أرجع الإسكندرية أنام شوية لأني عندي عملية بليل
**أدهم شكرا على كل حاجة
**شريف كنت شاكك إنهم مش ولادك ؟
**أدهم لا خالص من ساعة ما شوفتهم قلبي ارتاح
طلع ادهم فوق رن الجرس،
وفتح ليه عبد الرحمن اللي كان بيجهز علشان ينزل الشغل
**أدهم صباح الخير
**عبد الرحمن صباح النور اتفضل
* ادهم شكرا الأولاد فين ؟؟؟
**,عبد الرحمن في أوضة مليكه كلهم نايمين
**أدهم ممكن أشوفهم
**عبد الرحمن آه تفضل
فتح ليه الباب
شايف الكل نايم في سرير كبير
بس اللي لفت انتباهه
أن ملك نايمه في حضن مليكه بكل راحة

======================================

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بعت نفسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى