روايات

رواية بعت نفسي الفصل الحادي والسبعون 71 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الفصل الحادي والسبعون 71 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الجزء الحادي والسبعون

رواية بعت نفسي البارت الحادي والسبعون

رواية بعت نفسي الحلقة الحادية والسبعون

**أدهم وعليكم السلام
ياسين كان قريب من مليكه، وحط إيدو على خدها
*ياسين مش حواصيكي يا مليكة قولي الحقيقة
**مليكه حاضر يا آبيه
ياسين باس جبينها
كل دا وادهم مصدوم قلبوا قايد نار من الغيرة
وأول حاجة جات في بالو هو ليه مش بغير علي كامليا
طلع من شرودو لما شافها قربت منو
مد إيدو يسلم
فضلت ثواني،
ومدت أيديها
بس هو فاجئها بحركة مكانتش متوقعاها حضنها بكل لهفة وشوق وحنين وحب
حضنها جامد جدا لدرجة نسيت نفسها
*أدهم وحشتيني أوي
اتعذبت كثير في بعدك عني
مش قادر أصدق أنك في حضني دلوقتي
مليكه ساكتة بس جسمها كان بيترعش من كمية الأحاسيس اللي مش فاهماها
ادهم حس بيها بتترعش
*أدهم أنت خايفه مني والله مش حأذيكي
*مليكه ابعد لو سمحت
وحاولت تزقو بعيداً عنها
هو تفاجئ بطريقة كلامها معاه
بعد أدهم
وهي راحت قعدت علي كنبة بتحاول تسيطر على نفسها
*أدهم أنا آسف لو دايقتك
*مليكه عايز تكلمني أنا بسمعك
*ادهم ارتبك مش عارف يبتدي الكلام بي ايه
بصي يا مليكة أنا والله مش جاي في شر
*مليكه أنا من ساعة ما شوفتك ودخلت حياتي وأنا شايفه كل شر منك
*أدهم وأنا آسف على كل حاجة حصلت
*مليكه ياه أسف من أمتي الكلام ده من أمتي أدهم الشرقاوي بيعتذر ويتأسف
كانت منفعله وهي بتتكلم
*ادهم لو سمحت أهدي علشان نعرف نتفاهم ونتكلم
*مليكه ماشي بحاول أهدأ
**أدهم أرجوك سامحيني على كل اللي حصل
والله المنظر كان صعب أشوفك كده
مش عايز أفتح الموضوع دا
أنت أكيد عرفت من أكرم أن عصمت هي اللي خططت لكل دا علشان تبعدك عني،
وأنت ساعدتيها في دا، وهربت
*مليكه معلش أنا آسفة كان لازم أفضل علشان تقتلني
*أدهم ماكنتش حاعمل كده
**مليكه أنت ماكنتش شايف قدامك
*أدهم قدري موقفي أنت لو شوفتيني في موقف دا مع ست تانية أكيد حاتتجنني أكيد أنا كمان وخاصة أن عندي مشكلة من الخيانة
ماقدرش أشوفك أنت وأكرم اقرب ناس ليا
مليكه أنا تعبت جدا بعد ما مشيتي كنت حاعمل العملية بس نفسيتي كانت تحت الصفر
أنت كنت بتعملي ليا كل حاجه اتعريت قدام الممرضين بعد ما كنتي ستري، وغطايا
كنت في حياتي، وبعد كده بقيت وحدي
كنت محتاجلك آوى والله كنت بدور عليكي كنت متأكداً أنك بريئة قلبي ماصدقش اللي شافتو عينيا
اتجننت لما ما اختفيتي
مليكه ارجوكي إديني فرصه أصلح اللي عملتو فيكي وفي نفسي

قوليلي من فضلك الولاد ولادي
*مليكه لا
**أدهم أنت كنت حامل مني ازاي مش، ولادي ؟؟
*مليكه آه كنت حامل وأول حاجة جات في دماغي إنك حاتشك فيا
جاي دلوقتي بكل سهولة تقولي أنا آسف اديني فرصه
هو أنت كنت اديتني فرصة لما ضغطت عليا لما اتهمتني بسرقه لما اتكلمت معايا وحش ولا كلامك عن شرفي ولا لما شبهتني بي بنات الشمال
ولا رحمت ضعفي وقلة حيلتي لا أنت دوست عليا من غير رحمة ولا شفقة حرمتني افرح بجوازي زي كل بنت، وحرمت أمي تفرح بيا أمي اللي ماتت بسببك بعد ما بعث رجالتك يدوروا عليا أمي ماتت وهي عارفة إني خاطيه ماتت من غير ما أحضنها ولا اعتذر منها
كانت مليكه بتتكلم وهي بتعيط
أنت حرقت قلبي على أمي هربت، وما اخدتش عزاها ركبت في القطار وأنا مش عارفة أروح فين مع عيلين
اسامحك على أية على ليلة دخلتي اللي عمري ما أنساها ولا اغتصابك ليا ولا شكك فيا أهانتني وضربتني
اتهمتوني بي الخيانة
قولي فاضل إيه ما عملتوش ليا
حرام عليك جاي ليه بعد السنين دي كلهما
اوعي تفكر أني أرجع ليك لا أنت تنساني
*ادهم والولاد؟
*مليكه دول ولادي مش لادك
*أدهم يعني أنت اتجوزتي؟
*مليكة آه زي ما أنت اتجوزت وخلفت
*ادهم اتجوزت بعد سنين، ولما فقدت الأمل إني أوصلك
**مليكه يا سلام قول الكلام دا لحد تاني أنت لو عايز توصل لي حاجة حاتوصل ليها
**أدهم يمكن ربنا ليه حكمه في كده
**مليكة شوف مين بيتكلم علي ربنا
*أدهم أنا اتغيرت والله
*مليكه والله دي حاجة تخصك
مليكه وقفت
في حاجة تانية عايز تقولها؟
ادهم مسك أيديها وقعدها
*ادهم لسه ماخلصناش كلام
مليكه لو أنت فعلا اتجوزتي
دي مشكلة
**مليكه ليه مش من حقي اتجوز؟؟
*أدهم من حقك بس بعد ما أطلقك وأنت لسه مراتي
*مليكه مراتك ازاي دي، وانت صدمتني صدمة عمري لما عرفت إنك مش مسجل عقد الجواز ضحكت عليا وجاي تقولي لسه مراتك
لا أنا مش مراتك
*ادهم مراتي وروحي عند أي حد اسأليه
حارجع أسألك تاني خالد وخلود ولادي؟؟
*مليكه لا
**أدهم ارجوكي يا مليكه بلاش تعندين معايا
أنت تربية أيدي المدة القصيرة التي عشت فيها معايا عارف إنك ما اتجوزتيش ، ولما حضنتك دلوقتي أتأكدت مليون مرة
أن مافيش حد لمسك بعدي
*مليكه جايب الثقة دي منين على فكرة أنا اتجوزت وخلفت وكمان دلوقتي مخطوبة
**أدهم بصدمة نعم مخطوبة ؟!!!!!
**مليكه أيوه
**أدهم بلاش يا مليكة تستفزينني لو سمحت قبل ما أفقد أعصابي أنا مش عايز مشاكل معاكي عايزك أنت تقولي الحقيقة
لأني لو عايز أتأكد حتاكد ممكن اعمل تحاليل DNA،
ولو طلعوا ولادي أنت اللي خسرانه لأني حا حسبك أنك بعدت ولادي عني، وسجلتيهم بي اسم راجل تاني، وزورت عقد جواز
مليكه لو سمحت ماتخليناش نوصل مرحلة وحشة بينا
كفاية اللي حصل لينا لو أنت مظلومه أنا كمان مظلوم لو أنت تعذبت أنا كمان اتعذبت كثير
أوعى تفتكري أني عايش كويس حاجه وحده حلوة في حياتي بنتي ملك كنت عايز أسميها مليكه بس أمها مارضيتش، وأوعى تفتكري إن اتحوزت عن حب آنا سترت عليها بعد ما غلطت معاها
ارجوكي يا مليكه ريحيني
ماتخليش ادهم الوحش يطلع عليكي
لو طلعوا ولادي وانت ما قولتيش ليا الحقيقة أنا مش عارف أعمل إيه معاكي
**مليكه مش حاتعمل حاجه
*ادهم حاعمل يا مليكة
كان في السلم أكرم وياسين قاعدين يتسنطو عليهم
*أكرم لازم ندخل
*ياسين أقسم بالله مليكه ليها حساب معايا
*أكرم هي ليه بتعمل كده
*ياسين مش عارف حاتبوز كل حاجه
*مليكة شوفت أهو أنت رجعت زي ما أنت
**أدهم أنا جاي لغاية عندك بعتذر منك عايزة تنتقمي مني من حقك بس مش في ولادي أنا عديت ليلة ما يعلم بيها إلا ربنا حرام عليكي تعدبيني
**مليكه دوق شوية من اللي عملته فيا
*أدهم آه يا مليكه حرام عليكي
**مليكه أنت اللي حرام عليك دخلت حياتي بوزتها حرمتني من الفرحة وحرمتني من دراستي، ومن أمي ومن حياتي كلها
عايز مني إيه؟؟
**أدهم حاعوضك عن كل حاجه
*مليكه حاتعوضني أمي ؟
ولا تعوضني سنين الشقا اللي شوفتها
*أدهم أمك الله يرحمها والله زعلت أوي وحاسس بي ذنب كبير
ارجوكي رد عليا ولادي؟
*مليكه مش ولادك دول ولاد سيد
*أدهم يا ربي حاتجنيني يا مليكه مطلعيش شياطيني عليكي أقسم بالله العظيم اللي حاعملو ما ماحتعرفيه، ولو طلعت بتكذبي عليا وطلعوا ولادي حاخدهم منك
هنا أدهم وقف ووصل مرحلة وحشة فقد السيطرة على نفسه
**أدهم الولاد ولادي؟؟؟
*مليكه مش ولادك
ياسين ماقدرش يستحمل
ودخل عليهم
*ياسين مليكه اتخضت جدا لأن عارفة ياسين لما بيتعصب
لفت بسرعة عند أدهم وهي خايفه
حتى أدهم اتصدم من ردة فعلها
*مليكه ولادك يا أدهم
هنا قعد على الكنبة وحط أيديه على راسو
*أدهم الحمدالله يا رب
*ياسين حسابي معاكي بعدين
*مليكه أنا آسفة يا آبيه
********
ايه رأيكم في المواجهه بينهم ؟ هي لسه مخلصتش

====================================

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بعت نفسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى