روايات

رواية انت لي قلبي الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة محمد أحمد

رواية انت لي قلبي الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة محمد أحمد

رواية انت لي قلبي الجزء الثاني

رواية انت لي قلبي البارت الثاني

رواية انت لي قلبي الحلقة الثانية

في غرفه ريحانه بعد منتصف الليل كانت نايمه بهدووء وفجئه حست بأيد بتتحرك على جسم’ها وبعدين اتنفضت ريحانه بخوف وبصت عليه
ريحانه بخضه: ابيه كريم انت بتعمل ايه هنا
كريم بخبث: اجيت اطمن عليكي ياريحانه وجبتلك معايا مفاجئه حلوه اوي
ثم اخرج لعبه عروسه جميله من خلفه ووضعها امامها لانه يعلم انها تحب مثل تلك اللعب
ريحانه بفرحه كبيره: الله يابيه دي حلوه اوي انا عاوزه العب بيا
ومدت ايدها تاخدها بس كريم بعدها بسرعه
كريم بمكر: حتأخديها ياريحانه بس الاول في طلب عاوزه منك
ريحانه باستغراب: طلب ايه يأبيه
كريم بخبث: غمضي عنيكي بس وبعدها حتاخدي العروسه
ريحانه ببرائه: بس كده يأبيه حاضر اهو
وغمضت عنيها فعلا وكريم بيبص على شفايفها برغب’ه
مريضه وقرب علشان يبوس’ها بس فجئه الباب اتفتح ودخل رحيم بغضب عليهم وشد كريم بعيد عن ريحانه ووقعه على الأرض
رحيم بغضب مفرط: انت بتعمل ايه يازباله؟
فتحت ريحانه عنيا وانصدمت من رحيم وخافت اوي من صوته زحفت بعد وهي بتعيط
كريم قام مره تانيه وعدل هدومه بتكبر: وانت دخلك ايه يارحيم دي بنت عمي وحتبقي خطيبتي كمان قريب
رحيم مستحملش كلامه ده على ريحانه لانها بتاعته هو بس فضرب كريم في وشه بقوه وقعه على الارض وشفته نزف’ت
رحيم بغضب وصوت عالي : ده نجوم السما اقربلك منها ياكريم دي بتاعتي انا انت فاهم
دخلت امه واخوه علي صوت رحيم العالي ولقت رحيم ضرب كريم الي على الارض وريحانه بتبكي من الخوف بعيد جرت عليها وضمتها تهدى
رحاب بغضب من رحيم: انت بتعمل ايه يارحيم اجننت بتضرب كريم ابن عمك ليه
رحيم بغضب وهو بيشاور على كريم في الارض: علشان الحيوا’ن ده حاول يقرب من ريحانه والله اعلم كان حيعمل ايه كمان
وقف كريم بسرعه ومسح الد’م الي على شفته: لا يامرات عمي ده كذاب انا دخلت هنا بالغلط صدقيني بس هو ضربتي وحتي بيقول على ريحانه اخته انها بتاعته هو
ريحاب بضيق: تاني يارحيم بتعمل كده وبعدين خلاص ارتاح علشان عمك طلب ايد ريحانه لكريم وانا وافقت
رحيم بنرفزه وعصبيه: انتي بتقولي ايه ازاي ده وانا معرفش انا على جثت’ي ريحانه تتجوز واحد زباله زي ده فاهمه
ريحاب ببرود: بس احنا خلاص حدد كل حاجه يارحيم والاحسن انك تطلع فكره ريحانه من دماغك دي خالص لانها اختك افهم بقى
ابتسم كريم بانتصار ورحيم اتعصب ومش عارف يعمل ايه فقال: قولت مش اختي انتو كلهم عارفين ده وهي تحل ليا زي اي وحده تاني ومفيش حد حياخدها مني هي ملكي لوحدي
كريم بنرفزه وغيره: سمعتي يامرات عمي بيقول ايه ده اجنن خلاص والله
بص عليه رحيم بغضب من كلامه ونزل فيه ضرب وكريم مش قادر يدافع عن نفسي لان رحيم اقوي منه بس تدخل رامي في الوقت المناسب وفصل بينهم بالعافيه
رامي بخوف: كريم امشي فورا كفايه كده لو سمحت
خرج كريم بألم وخوف من رحيم وهو بيتوعد ليه: تمام يارحيم حنشوف مين الي حيكسب في الاخر وريحانه دي بتاعتي وحتشوف
عند رحيم بعد رامي عنه بعد ماكريم مشي ورحيم بص على ريحانه الي بتترعش في حضن امه بغضب
رحيم بغضب لريحانه: ممكن افهم يامحترمه ازاي تسمحيله يقرب منك كده ياريحانه ها انطقي
ريحانه بصت عليه بخوف ومردتش ورحاب ردت بغضب: في ايه يارحيم هي ايه زنبها كفايه بقى دور التملك الي انت فيه ده وسيب بنتي في حالها
زفر رحيم بضيق: مش حسيبها ياماما وانتي عارفه كده كويس وحعرف اربيها من اول وجديد تاني ازاي
وخرج وهو بيضرب الارض بغضب ودخل غرفته
عند ريحانه اتكلمت بخوف من رحيم: والله ياماما انا مش عملت حاجه والله قولي لأبيه رحيم ميضربنيش انا خايفه اوي
ريحاب بحنيه: متخافيش ياحبيبتي ميقدرش يعمل حاجه اصلا متخافيش
******************
في غرفه رحيم طلع في البلاكونه يشم شويه هوى علشان متعصب اوي وفجئه شاف كريم واقف تحت بيقرب من عربيته بس في جماعه طلعو عليه بالعربيه ضربو عليه نا’ر وجريو بسرعه رحيم انصدم بعدها وقال….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انت لي قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى