روايات

رواية انت عوضي الفصل الحادي عشر 11 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية انت عوضي الفصل الحادي عشر 11 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية انت عوضي الجزء الحادي عشر

رواية انت عوضي البارت الحادي عشر

رواية انت عوضي الحلقة الحادية عشر

” فتحت الباب لقيته تامر استغربت لاني انا كنت عنده النهاردة ايه السبب اللي خلاه ييجي لهنا
اميرة : نعم في ايه انت مش طلقتني خلاص عاوز ايه تاني
تامر : عاوز اتكلم معاكي
اميرة : مبقاش ينفع واتفضل من غير مطرود
تامر : اسمعيني بس ي اميرة انا والله هتغير ومش هبص لبنت تانية صدقتيني
اميرة : لو اول مرة كنت صدقتك بس دا انت قولت نفس الكلام وعملت نفس الحركات قبل كدة وبيقولو ( لا يلدغ المؤمن من جحر مرتين ) وانا اتعلمت خلاص اني مش هستحمل عشان حد ولا عشان حاجة وزي ما قولتلك من غير مطرود
تامر : يعني دا اخر كلام عندك
اميرة : اه دا اللي عندي ولو جيت البيت دا تاني هبلغ الشرطة هي تعرف تتصرف معاك
تامر : خلاص ي اميرة انا هسمع كلامك وورقتك هتوصلك بكرة زي ما اتفقنا سلام
مشي تامر وانا مستغربة انه سمع الكلام وحسيت انه بيدبر لحاجة متستغربوش انا عشت معاه تلات سنين من عمري وحفظته وانه مشي بالسهولة دي يبقي اكيد في حاجة المهم دخلت جوة لقيت بابا بيسال مين اللي علي الباب ضحكت عليه وقولتله انه كان بالغلط بيسال علي حد تاني ودخلت الاوضة بفكر في اللي هيحصل في حياتي وياتري ياسين بيعاملني كدة ليه بيني وبينكم انا حاسة بمشاعر نحيته بس خايفة لاني اخر مرة حبيت واحد لمدة 4 سنين وكمان تلات سنين من عمري وطلع ميستهلش انما هو لسة عارفاه من ايام بس طنشت كل حاجة ونمت
مرت الايام والشهور لحد ما مر 5 شهور علي شغلي مع ياسين حبيته اكتر من الاول وفي الوقت دا اتطلقت من تامر وخلصت منه وآية وياسر اتخطبوا وانا طبعا علاقتي بيهم اتطورت جدا وبقينا اخوات لحد ما جيه يوم اللي هيغيرلي حياتي للاحسن اوووي كنت في الشغل طلبني ياسين استاذنت ودخلت
ياسين : اتفضلي ي اميرة اقعدي
اميرة : في حاجة ي ياسين بيه
ياسين : كنت عاوزك في موضوع مهم اوي قولت آخد رايك في كوني بثق فيكي وانتي عارفة
اميرة : اكيد اتفضل
ياسين : بصراحة انا بحب وحدة وعاوز اعترفلها اعترفلها ازاي
اميرة بغيرة شديدة : وهي مين دي ي ياسين بيه
ياسين : وحدة اعرفها كويس اوي وبحبها جدا بسبب اخلاقها وبرائتها
اميرة : طب وانا عايزني اعمل ايه
ياسين : عايزك تساعديني اقولها
اميرة : اعملها مفاجاة وروح اتقدم لها لو انت متاكد انها بتحبك
ياسين : اتاكدت من دا دلوقتي بس
اميرة : بتقول ايه
ياسين : فكرة حلوة شكرا ي آنسة اميرة
اميرة : العفو ي فندم
خرجت اميرة من المكتب وهي متعصبة انا قررت خلاص اني اخليها شريكة حياتي للابد انا اساسا بحبها من اول يوم شوفتها فيه وكنت عاوز اتاكد انها بتحبني واتاكدت لما شوفت غيرتها اول ما فتحت الموضوع الحقيقة انبسطت اوي من غيرتها وفعلا هاخد بنصيحتها وهتقدم لها واللي يحصل يحصل استنيت لحد ما الشغل خلص والموظفين كلهم مشيوا وروحت بسرعة بحيث اني اروح بيتهم واطلب ايدها طبعا انا عارف بيتها وصلته وخبطت علي الباب فتحلي باباها وطلب مني اني ادخل دخلت وقعدت وهو قعد جمبي
الاب : اهلا وسهلا ي ياسين ي ابني
ياسين : ربنا يخليك ي عمي
الاب : في حاجة ي ابني يعني جاي في وقت زي دا
ياسين : الصراحة ي عمي ايوة في موضوع وانت عندك الحل
الاب : قول ي ابني ولو اقدر اساعدك مش هتاخر
ياسين : هو الصراحة ي عمي يعني هو يعني
الاب : قول ي ابني
ياسين بسرعة : انا طالب ايد اميرة
الاب : اخيرا ي جدع قولتها
ياسين : ورايك ايه
الاب : والله انا موافق بس ناخد رايها الاول
ياسين : طب اسالها دلوقتي
الاب : انت مستعجل علي ايه بس
ياسين : معلش ي عمي بس اسالها وخير البر عاجله
الاب : طب انا هدخل اسالها وهجيلك
دخل جوة اوضة وفضل دقايق وبعدين خرج بس كان باين عليه زعلان اتخضيت وروحتله بسرعة
ياسين : في ايه ي عمي
الاب : انا حاولت معاها والقرار قرارها
ياسين : يعني
الاب : …………
ياسين : انت بتقول ايه ي عمي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انت عوضي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى