روايات

رواية انت سندي الحقيقي الفصل الثامن 8 بقلم نور محمد

رواية انت سندي الحقيقي الفصل الثامن 8 بقلم نور محمد

رواية انت سندي الحقيقي الجزء الثامن

رواية انت سندي الحقيقي البارت الثامن

رواية انت سندي الحقيقي الحلقة الثامنة

دخلت هبه الشقه وخالد قفل الباب بسرعه قبل ماحد يشوفه وقرب من هبه وهنا كانت صدمه هبه في خالد اكبر
هبه بشك:انت حد عندك ياخالد
خالد بتوتر:لا ياحبيبتي طبعا
تقدمت هبه من اوضه النوم بشك من ريحه البرفان الحريمي الي ماليه المكان فتحت الباب ليمسك خالد ايدها بسرعه
خالد بخوف وتوتر:انتي رايحه فين ياهبه تعالي نتكلم هنا احسن
هبه بتردد وخوف ان يكون شكها صحيح:ماشي ياخالد زي ماتحب ياحبيبي
اخدها خالد لصالون لتسمع هبه صوت انثى عالي من اوضه النوم خالد سابته وجرت على هناك لتصدم من الي شافته
هبه بغضب:انتي مين وايه الي جايبك هنا
اميره ببرود:انتي الي مين وجايه في شقه زوجي ليه
هبه بصدمه:زوجك ازاي يعني
خالد ببرود من خلفها:مراتي ياهبه انتي مش بتسمعي يعني
هبه بصدمه منه ودموع:انت ياخالد تعمل فيا كده ليه!!
خالد ببرود ومكر:وانتي مفكره اني ممكن احب وحده زيك خاينه ياهبه انتي خونتي عيلتك علشان واحد غريب يبقى اكيد حياجي يوم وتخونيني انا كمان زيهم
هبه بدموع زي الشلال:بس انا عملت كده علشان حبيتك ياخالد عملت كل ده علشانك انت بس
خالد بضحك وسخريه:ههههه وانا عملت ده علشان الورث بس ياهبه انتي متستحقيش حد يحبك لانك أزيتي اخوكي الي من لحمك ودمك يبقى متتكلميش عن الحب احسن
هبه من الصدمه مش عارفه ترد ولان كلامه صحيح هي خانت اقرب ماليها علشان كده القدر انتقم منها كمان
اميره بخبث:سمعتي ياحبيبتي خالد زوجي قال ايه بره بقى منغير مطرود
بصت هبه على خالد بدموع وصدمه وخالد مسكها من ايدها ورماها بره الشقه بدون شفقه وقال
:غورى في سنين داهيه مش عاوز اعرفك تاني
قامت بعد ماقفل الباب في وشها والناس شافت حالتها ورجعت بيتها وهي منهاره من العياط
سماح بصدمه من شكل هبه:يالهوي ياهبه مين عمل فيكي كده ومالك منهاره كده ليه!!
هبه اترمت في حضنها وهي منهاره فعلا:انا اسفه ياماما سامحيني انا السبب انا سبب كل حاجه انا ندمانه اوي اوي
سماح بعدم فهم:اسفه على ايه ياهبه انتي عملتي ايه يابنتي قولي
هبه بدموع:انا كذبت ياماما كذبت عليكي مريم مش عملت حاجه انا السبب في كل حاجه انا اسفه
بعدت عنها سماح بغضب:انتي بتقولي ايه ياهبه انطقي عملتي كده ليه
قعدت هبه وهي بتبكي بحسره وحكت لامها كل حاجه من الاول
وكملت بعدها بوجع حقيقي:انا عملت كل ده لاني فكرته
بيحبني صحيح انا غلط اوي اوي ياماما وانا ندمانه والله اوي
سماح بندم وحسره:لا الزنب يابنتي مش زنبك انتي بس زنبي انا كمان لاني محبتش مريم من الاول رغم انها بتعاملني زي امها باظبط بس انا غلطت في حقها وظلمتها زور وكمان رميتها بره بيتها بدون شفقه والي حصل معاكي ده زنب مريم صحيح كما تدين تدان يابنتي
هبه بدموع وندم:طيب حنعمل ايه ديلوقتي ياماما
سماح بندم حقيقي:حتروح نعتزر من اخوكي ومراته لحد مايسمحونا يابنتي دي اقل حاجه نعملها بعد الي حصل
هبه باجاب:عندك حق فعلا ياماما
وعند حسن ومريم وصلو لشقه الجديده الي قريبه من شغل حسن ودخلو يرتبو حجاتهم جوه
مريم بحزن:متاكد انك بتعمل الصح ياحسن انا زعلانه على ماما وهبه اوي
حسن بصدمه من كلامها:انتي ازاي كده يامريم دول كانو بيأزوكي حتي مشفقوش على حالتك وانتي تعبانه ازاي زعلانه عليهم كده!!
مريم ببتسامه:انا عارفه ان في حاجه غلط حصلت ياحسن وهم بيحبوني اكيد وانا مسمحاهم وربنا غافور رحيم ياحبيبي
حسن بحب:انا مغلطش فعلا لما حبيتك وخليتك ملكه قلبي يامريم
مريم بحب:وانا كمان مغلطش لما قولت انت سندي الحقيقي ياحسن
فجئه سمعو صوت الباب وحسن فتح لقى امه وهبه في وشه
سماح بحزن وندم:ممكن نتكلم معاك انت ومريم ياحسن
حسن بضيق:عاوزين ايه تاني ياماما مش كفايه الي حصل بسببكم
هبه بدموع:انا اسفه ياحسن كل الي حصل كان بسبب انا سامحني ياخويا
حسن بنرفزه:اسامحك ايه بعد الي عملتيه ياهبه انتي حرمتيني اكون اب وانا شايف مراتي علطول تعبانه قدامي ومش عارف اعملها ايه
هبه بندم حقيقي:انا اسفه عارفه اني غلط كتير بس كونت مخدوعه انا كمان ياحسن صدقني
سماح بدعم:ايوه يابني وانا كمان اتضحك عليا زيها
حسن بشك:وانا مبقاش عندي ثقه فيكم من بعد دلوقتي
بس انا عندي ثقه فيهم ياحسن دخلهم ياحبيبي
بص حسن وسماح وهبه على مريم بصدمه ودخلو جوه الشقه
بدئت هبه الكلام الاول:انا اسفه يامرات اخويا انا ازيتك كتير بسبب جهلي عن الحقيقه سامحيني ارجوكي
سماح بندم:وانا كمان يابنتي انتي علطول اعتبرتيني امك وانا كونت بقل منك علطول وانا كمان ندمانه وعاوزه تسامحيني يامرات ابني
مريم ببتسامه:عارفين رغم كل الي حصل منكم بس انا عمري ماقدرت اكرهكم او ازعل منكم حتي علشان كده انا مسامحاكم من قلبي
حسن ببتسامه حب:وانا مدام اعترفتم بغلطكم ومريم
مسامحه انا كمان مسامح ومش زعلان منكم لانكم عيلتي كمان
فرحت هبه وسماح وجرو على مريم حضنوها بحب حقيقي المره دي
ومرت سنتين وحسن ومريم ربنا كرمهم بتوأم زي القمر حسين ومرام وسماح فرحت بيهم اوي وبقت بتحب مريم زي هبه واكتير
وهبه ربنا هداها وخلصت الجامعه وبقت دكتوره واتقدم ليها زميلها الدكتور الي حبها بجد وهي حبه كمان واجوزو وعاشو كلهم في سعاده كبيره
النهايه…

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انت سندي الحقيقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى