روايات

رواية انتي ملكي الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم نورهان أشرف

رواية انتي ملكي الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم نورهان أشرف

رواية انتي ملكي الجزء التاسع والثلاثون

رواية انتي ملكي البارت التاسع والثلاثون

رواية انتي ملكي
رواية انتي ملكي

رواية انتي ملكي الحلقة التاسعة والثلاثون

لم تغمض له عين منذ امس كيف له ان يغفى ويترك من سلبت قلبه عقله وحدها فهو ظل طول الليل يغرقها في مشاعر حبه وعشقه حتى مطلع الفجر فهو يكاد ان يجزم انه قد قضى اجمل واحلى ليله في حياته فقد تذوق من ذلك الشراب المحرم ونال شهد الحياه فهو يشعر الان انه انسان وله كيان حتى انه لم يستطيع ان يغفوا ويذهب في ثبات فاهو يخشي ان يختفي كل ذلك ويصبح حلم جميل قد حلم به ليس اكثر من ذلك فهو يخشى بين كل دقيقه والاخرى ان تستيقظ ريم وتقلب كل شيء وتجعل حياته مقلوبه مره اخرى ولكن لم ولن يترك لها الفرصه فاهو لن يتخلى عن سعادته مره اخرى حتى ولو لاجلها فبرغم عشقه الكبير لها الا انه ايضا لا يريد شيء سوى ان تكون معه ان تكون داخل احضانه وتجعله يعيش تلك المشاعر وتريه العشق والحب من اول وجديد فهو لا يريد اي شيء سوى وذلك اما ريم كانت تغفى بكل حب وسعاده وفرحه فهي قد قضت افضل ليله في عمرها مع مراد حتى انها لم تقضي ليلى مثل تلك مع حمزه فبراغم عشق حمزه الكبير لها ولكن انها لم تقضي ليله مثل تلك في العشق والهوى معه استيقظت في الصباح الباكر ونظرت الى ذلك الجالس بجوارها باستغرابها تقول: صباح الخير يا روحي
مراد بحب: صباح الخير يا احلى حاجه في حياتي
ريم بيستغرب: انت صاحي بدري ليه
مراد :انا ما نمتش اصلا ازاي

 

 

ريم :اى
مسح مراد على شعرها بحبه وهو يقول :انتى عايزاني انام ازاي وانا جنبي احلى واجمل حلم حلمته في حياتي
نظره لها ريم بابتسامه وهي تقول: بس يا مراد باتكسف
مراد بحب: تتكسفي مني عارفه يا ريم بجد كانت احلى ليله في حياتي اللي قضيتها امبارح انا طول الليل خائف لاحسن تصحي وتفتكري ان كل اللي حصل غلط
ضحكت ريم بصوت عالي وهي تقول: شكلك بتتفرج على مسلسلات عربي قديمه كثير
مراد بسخريه :لا وحياتك انتى اللي جننتيني وعشان كده بقيت خايف منك ومن اي تصرف بتعملي
نظرت له ريم بحزن وهي تقول: انا عارفه يا مراد ان انت استحملت مني حاجات كثير قوي
مراد بهدوء :خلاص يا ريم انا مش عايزه اتكلم في اي حاجه مش عايزه افكر في اي حاجه عايز بس اكون معك مش اكثر من كده انا بجد مش مصدق انك بتحبني
نظرت له ريم بهدوء وهي تقول: بص يا مراد الصراحه انا ذات نفسي ما كنتش مصدق ان انا ممكن احبك اوقع في حبك حتى لان انا مش هاقدر اكذب عليك واقولك ان انا كنت عارفه ان انا هاحبك لا انا حب حمزه كان متغلغل في قلبي وكان واخد كل حاجه مني
هنا ظهرت ملامح الغضب على وجه مراد وحاول ان يقوم من على الفراش ولكن ماسكت ريم يده هو هي تقول: بس حبك انت حاوطني في كل مكان حبك انت بقى حاجه غريبه بقى عامل زي النفس اللي بتنفسه برغم كل التصرفات اللي انت عملتها معي وكل الحاجات اللي خلتني ممكن ابقى متضايقه او زعلانه منك لقيت ان انا معنديش حل ثاني غير اني احبك حبيت

 

 

غيرتك وحبيت حبك لي اقولك على حاجه انا لم مشيت وسبت البيت انا كنت حاسه ان انا سايبه قلبي وخصوصا لما دخلت عليك وانت عملت نفسك يعني مش فاكرني كل حاجه تدمرت بس في نفس الوقت كنت باحبك وحبك بيزيد في قلبي
نظر لها مراد بهدوء وهو يقول :بصي يا ريم عشان اكون واضح معاكي انا كمان ما كنتش حاسس اللي انا ممكن احبك وزي ما قلتلك مها عملتلي عقده بس انا حسيتك مختلفه حسيت ان انتي ممكن انتي تكوني الست اللي انا عايزه كمل معه بقيه حياتي وبرغم كل تصرفات المجنونه اللي انتي عملتيها بس انا برده كنت باحبك ومش عايز حاجه غير ان انا احبك اي حاجه ثانيه غير كده لا
قال ذلك اقترب من ريم واخذ ينثر قبلاته على وجهها وجيدها ولكن اوقفه صوت طرقات عاليه على الباب وصوت روان اخته وهي تقول بصراخ: مراد الحق ريم مش موجوده في البيت
سب مراد تحت انفاسه واخذ يشتم روان بافزع وهو يقول: ريم نائمه يا روان ما فيش حاجه
روان من خلف الباب: تمام طب عايزه ادخل عشان اديها حور حور عمال تعيط وفكره ان هي سابتها ومشيت
مراد بهدوء :طب خلي حور معاكى وانا هاصحي ريم وننزل
نزلت روان من على الدرج اما ريم حاولت ان تقوم من على الفراش مراد باستغراب: حيلك رايحه فين
نظرت له ريم بهدوء وهي تقول: انت ما سمعتش ولا ايه حور عماله تعيط
مراد بجديه :طب ما روان معاها
ريم :برده يا مراد عايزه أنزلها وبعدين دي بنتي
نظر لها مراد وهو يقول: ما انا عارف ان هي بنتك طب بصي خلينا ننام ساعتين بس انا ما نمتش باليل
ضحكت ريم بسخريه وهي تقول: والله طب وسع بقى عشان عايزه انزل ل حور
قالت ذلك واتجهت الى المرحاض
اكرمكم الله
🌺🌺🌺🌺🌺🌺⬇️⬇️⬇️🌺🌺🌺

 

 

اما عند دوار والد مها اصبح الموضوع سيء للغايه فهي منذ امس تصرخ بكلمه واحده لم اقت*له وحبوب الهلوسه التي كانت تاخذها جعلتها ترى اشياء غريبه ولكن فجاه ظهر امامها شيء لم تتوقعه ابدا وهو مسعد يقف امامها بوجههم مش*وه كانت تجلس مها على الفراش وهي تضع راسها بين اقدمها وتحرك راسها وتقول ما ق*تلتوش هو ما*ت لوحده
مسعد بهمس كذاب*ه يا مها ق*تلتي قتل*تيه لما رميت نفسك من على السلم عشان تمو*تي
نظرت مها بنهيار : انت عايز مني ايه
مسعد بهمس مخيف: عشان اخذك معي علشان تم*وتي انت كمان
حركت مها راسها بعنف ومسكت السكينه ووضعتها تجاه قلبها وهي تقول: لو جئت جنبي هاقت*ل نفسي ما تقربش مني
اخذ مسعد يقترب منها وفجاه غرس*ت مها السك*ينه داخله قلبها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
كل انسان قدامه طريقين طريق خير وطريق شر انت في الطريق دوت مصير لا مخير كل انسان بيختار الطريق اللي هو عايز يمشي فيه في انسان بيمشي وبيحاول ان هو ما ياذيش احد ويمشي في طريق الخير وناس ثانيه ما بتعملش حاجه غير ان هي تمشي في طريق الشر الانسان اللي مشي في طريق الخير زرع ورده في كل مكان سابه والانسان اللي ماشي في طريق الشر بيزرع شوك وكل واحد بيرجع من نفس الطريق اللي مشيه اللي زرع ورد وهو راجع بيجني الورد واللي زرع شوك ما بيعملش حاجه في حياته غير انه بياذيه وبيشوكه عشان كده لازم نختار الطريق السليم ولازما نعرف الصح فين ونمشي عليه لان ربنا بيختبر قوه ايماننا بس مش اكثر من كده بس انا عايزه انهي حكايه مها بدرس لناس كثير يا رب تعرفوا عليه وتاخذوه قبل ما يفوت الاوان

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتي ملكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى