روايات

رواية انتقم لي الفصل الرابع 4 بقلم دينا قدري

رواية انتقم لي الفصل الرابع 4 بقلم دينا قدري

رواية انتقم لي الجزء الرابع

رواية انتقم لي البارت الرابع

رواية انتقم لي الحلقة الرابعة

بعنوان انتقم لي
نور فضلت تتصل علي مريم كتير خالص وفي الاخر مريم ردت
نور بدموع :بالله عليكي ي مريم ارجعي
مريم :بطلي عياط ي نور انا مش هرجع
نور :عشان خاطري ي مريم ارجعي
مريم :معلش ي نور انا مش هقدر اقعد في البيت اكتر من كدا انا تعبت وانتي شاهده علي الا بيحصل انا هرجع لما بابا يجي انا هكلمه دلوقتي واحكيله كل حاجه
نور :لا ي مرييم بالله عليكي بلاش تقولي لبابا حاجه
مريم :معلش ي نور انا ايتحملت كتير اهانه وزل وضرب وستبمه وكله كان قدامك بس خلاص انا جبت اخري
نور:طيب بلاش تقولي لبابا دلوقتي استني لما يرجع
مريم :حاضر ي نور عشان خاطرك انتي بس

 

نور:طيب انتي هتروحي فين بالله عليكي قوليلي
مريم :انا هروح عند جدو في البيت الا هناك اقعد معاه
نور :طيب والشركه والمصنع وانا ي مريم هتسيبيني لوحدي كدا
مريم :معلش ي نور انا هكلمك من وقت للتاني والسغل هنزل الشركه طبعا واخلص وارجع تاني عند جدو
نور :بس دا تعب عليكي ي مريم
مريم :بس ارحم من الزل الا عايشه فيه مع مامتك
نور :ماشي ي نور وهبفي اكلمك كل شويه اطمن عليكي
مريم :ماشي ي حبيبتي سلام بقا عشان اكمل سواقه
واغلقت مريم الهاتف ووقفت في الريست وارسلت رساله الا والدها
بابا انا سيبت البيت وروحت عند جدو وهقعد هناك لحد ما ترجع باذن الله
رد سليم:ليه ي مريم سيبتي البيت حصل اي
مريم :مافيش ي بابا لما حضرتك تيجي هبقي اقولك
سليم:انا كنت حاسس من ساعه ما كلمتيني ان في حاجه قولي دلوقتي ي مريم في اي
مريم :مافيش حاجه ي حبيبتي انا كويسه بس هقعد عند جدو شويه
سليم :ماشي ي مريم انا احتمال انزل وابقي ارجع تاني

 

مريم :ليه كدا هتتعب نفسك خليك خلص الشغل وبعدبن انزل مافيش حاجه مهمه اوي
سليم :لا انا هنزل خلال يومين
مريم :ماشي ي بابا تيجي بالسلامه
سليم:تمم ي مريم خلي بالك من نفسك وركزي وانتي سايقه وبلاش تهور في الطريق
مريم :حاصر ي بابا
واغلقت مريم هاتفها واكملت طريقها حتي وصلت الي بيت جدها في وقت متاخر
مريم بتتثل بقاسم ابن عمها
قاسم :الو ايوا ي مريم
مريم :ايوا ي قاسم معلش هتعبك انا الا لخبط تحت معلش خلي حد يفتحلي الباب
قاسم :انا سمعت الصوت وكنت نازل افتح دقيقه وجايلك
مريم :تمم ي قايم واغلقت هاتفها
نزل قايم فتح لها الباب ودخلت مريم
قاسم : اي دا اي الا جايبك متاخر كدا ي مريم وفين نور وعمتو رقيه
مريم :لا انا جايه لوحدي من غير حد
قاسم :حصل اي يبنتي

 

مريم :مافيش حاجه ما تسغلش بالك انا بس هموت ونام
قاسم :في اي ي مريم عيونك معيطه ليه كدا
مريم :لا دا بس من قاه النوم
قاسم :مش عليا ي مريم انتي اتخانقتي مع عمتو رقيه عشان كدا جيتي متاخر واي الازرق الا في ايدك دا
مريم هي عمتو رقيه ضربتك تاني
مريم :لا لا مافيش حاجه دي خبطه خفيفه انا بس هطلع انام دلوقتي
قاسم:هسيبك دلوقتي بس بكرا هتحكيلي حصل اي انا عارف ان فيحاجه حصلت وهسيبك دلوقتي علي راحتك عشان شكلك تعبانه
مريم :مافيش حاجه يبني والله انا هطلع انام بقا
قاسم:ماشي ي مريم هحاول اصدقك
مريم :يلا تصبح علي خير عشان خلاص كدا مش قادره افتح عيني
قاسم :وانتي من اهل الخير
عند رقيه
اتصلت علي سليم
رقيه :الو ايوا ي حبيبي عامل اي
سليم :الحمد لله بخير
رقيه :هتيجي امتي بقا وحشتني اوي
سليم :هاجي خلاص الاسبوع دا ان شاء الله

 

رقيه :تمم ي حبيبي تيجي بالسلامه صح مريم ساب..
ولم تكمل حديثها حتي قاطعها سليم
سليم :عارف ان مريم سابت البيت وانا لما نجي هعرف اي الا حصل
رقيه :محصلش حاجه ي حبيبي كل دا عشان
سليم :مش عايز اعرف حاجه انا لما تجي هعرف اتصرف يلا سلام عشان ورايا شغل
وقفل سليم الهاتف
رقيه :هي لقت قالتله ماشي ي مريم والله ما هعديها وهجوزك برضه علي مزاجي والله ما هخليكي تشوفي راحه في حياتك ابدا
وقامت بمناداه نور
نور :ايوا ي ماما
رقيه:كلمتي مريم ؟!
نور :اه كلمتها كن شويه
رقيه :وهي راحت فين
نور :مارضيتش تقولي مكانها بس قالتلي انها هتكلم بابا وتحكيله كل حاجه
رقيه :منا اسه قافله معاه وشكلها كلمته فعلا

 

نور :،شوفتي ي ماما اخرت الا بتعمليه معاها اي اهه هيحص مشاكل كتير دلوقتي عشان انتي عارفه مريم غاليه عند بابا قد اي
رقيه:عارفه عارفه بس انتي طبعا مش هتقولي اي حاجه ولا هتتكلمي حتي ولا اي
نور:لا المره دي مش هسكت علي الظلم انتي عذبتي مريم كتير وانا المره دي هقف في صفها
رقيه بزعيق لنور:يعني اييعني هتعصي اوامري
نور:ايوا ي ماما المره دي ايوا
رقيه :شكلي دلعتك زياده عن اللزوم وشكلك كدا عايزه تتظبطي عشان تعرفي تردي عليا كويس
نور :حرام عليكي ي ماما ليه بتعملي كدا مش كفايه مريم اهه سابتلك البيت مستنيه اي اسيبلك البيت انا كمان
رقيه لزعيق :امشي اكلعي فوق وسوفي مزاكرتس واياك اسمع منك الكلام دا ساااامعه ولا لأ
نور بخوف من امها :حاضر حاضر وطلعو جري علي فوق

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقم لي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى