روايات

رواية انتقام عاشق الفصل الخامس 5 بقلم ميفو السلطان

رواية انتقام عاشق الفصل الخامس 5 بقلم ميفو السلطان

رواية انتقام عاشق الجزء الخامس

رواية انتقام عاشق البارت الخامس

انتقام عاشق
انتقام عاشق

رواية انتقام عاشق الحلقة الخامسة

البارت الخامس…اتصل يونس بنيران وجدت نمرته ترن شعرت بالخوف ،،لا مش هرد لا انا خايفه وبعدين اكيد بيلعب واهوه كان مصاحب صاحبه داليا لا انا مش هرد ظل التليفون يرن ولكن بلا جدوي. ظل لايام يتصل بها بجنون واحس ان قلبه يصرخ يريد ان يسمع صوتها ،،هنا قام واتجه الي الفيلا وجلس مع داليا وناظم لفتره وقام واستاذن حاولت داليا ان توصله الا انه اعترض قام وتسحب الي الخلف كان يعلم مكان وجودها كانت تعيش في بيت الجنينه بعيدا في نهايه القصر كان البيت صغيرا ومحاطا بشجر عالي كانه منفصل عن القصر دخل بهدوء متلفتا رجف قلبه فيران تركن علي احد الكراسي مغمضه العينين وملامحها حزينه.. اقترب بهدوء وظل يتاملها كانت جميله وتتنهد كل حين واخر. مد يده وازال خصله من شعرها اقترب بهدوء هامسا وحشتيتي ،ابتسمت رغما عنها ظنا منها انها تحلم ظل يداعب شعرها الا ان فتحت عيونها نظرت فيه ساهمه وهو يده تتلمس وجهها ونظراته هائمه لتنتفض مره واحده ،،انت بتعمل ايه هنا انت ايه اللي جابك تلفتت حولها برعب فهتفت يلا امشي من هنا عيب كده ،
مد يده ومسكها وقربها منه….لا مش همشي بقالي اسبوع بتصل مابترديش ليه ،
تذكرت دلال صديقه داليا فشدت يدها ….والله انا حره مش هرد علي حد انا ومن فضلك بقه امشي ماتجبليش الاذي ،
رفع حاجبيه ،…طب ايه زعلتك في حاجه كنا كويسين مع بعض ،
هتفت حانقه ….دايه مع بعض دي يا استاذ عيب كده انا مش مع حد واتفضل بقه واستدارت تدخل البيت ،
اندفع ودفع الباب واغلقه لترتعب …..نهارك اسود انت مجنون يلا بره ،
هنا شدها وادارها ولصقها بالباب ،،لا نهدي كده ايه مالك عيونك غضبانه ليه فيه ايه ،
هتفت غاضبه ،،مافيش اوعي سيبني هو عافيه .
هتف ،،،انا عايز اعرفك.
صرخت…. وانا مش عايزه قلتلك ماهعرفش حد انا ،
هتف باصرار ،،،دا لما كان قبل يونس دخل حياتك وهو يقرر يعمل ايه ،
رفعت وجهها غاضبه ،،لا والله يا سلام طب يلا بقه انا مش عايزه وكمان مابمشيش مع حد ومش عايزه حد انتو كلكو وحشين ،
رفع حاجبيه ،،طب ايه حصل عملت ايه قلبك كده كنتي حلوه معايا .
صرخت ،،بطل حلوه ايه عيب بقه اسمع انا مش عايزه اعرف حد اتفضل بقه عشان ماتجبليش مشاكل ودفعته .
شدها لاحضانه …..انطقي من سكات فيه ايه .
دفعته ….بقلك ابعد .
هتف ومسك يدها ….لا بقه انت ماتعرفنيش وعموما هتشوفي يونس هيعمل ايه.
دفعته ووقفت غاضبه ،،وفتحت الباب…. اتفضل يلا من سكات وانسي بقه حد اسمه نوري ،
ابتسم ورفع يده لمس خدها ،،احلم يا قمر براحتك..اقترب والتق بها وحاوطها عيونك مابتقلش بصيلي طيب مالك بتترعشي كده .
اشاحت بوجهها ….مش باصه ويلا .
مسك يدها يمسدها بشفتيه ..عيونك غضبانه ليه قلبي بيصرخ والله .رفع وجهها ظلت شارده تنتفض من كتمتها ظل يداعب وجهها اغمضت عيونه لتحس بانفاسه تقترب فانتفضت ودفعته ..بره بقلك .
ابتسم وهتف ،،،طب يا نوري هنشوف … وقبل يدها ورحل لتقف هيا مقهوره ،
مرت الايام ونيران حزينه فهو لم يعاود قربها تنهدت وظنت ان القصه انتهت ،،استدعتها مديره الدار التي تعمل فيه ،،تعالي يا نيران يا حبيبتي فيه حد عايزاكي تروحيله هيتبرع لينا بمبلغ ماشي ونسقي معاه عشان هو عنده مزرعه هناخد جزء من الاولاد كل اسبوع هنروح عشان يفرحو ويهيصو ،
ابتسمت هيا ….طب يا مدام اميره مافيش مشكله ،،هتفت السيده ،،طب خدي احمد معاكي عشان لو هيديكي فلوس يجبهالي وانت اقعدي معاه خططو للعطله ،
تاففت نيران فاحمد شاب متحرر ويتجاوز في كلامه وحركاته وهيا لا تحب ذلك استدارت من سكات لتجد احمد يركن علي عربته فهتف ،،مزه المكان يلا يا بطتي اركبي ،
تنهدت ،….معلش ياحمد انا هروح مواصلات ،
اقترب وهتف ،،يا بنتي انت غاويه تعب وتركبي ودا يحسس ودا يلزق غمز لها هريحك انا من كل ده ،
نظرت اليه غاضبه فاقتربت المشرفه ،،ايه واقفين كده ليه ،
هتف احمد …..اعمل ايه الهانم عايزه تروح مواصلات .
نظرت اليها ،،يلا يا نيران بلاش هبل هتتاخري عالراجل يلا تنهدت وركبت من سكات وصلا الي مقر الشركه وصعدا الي مكتب المدير وقف احمد احنا عندنا ميعاد مع صاحب الشركه ،
دخلت الفتاه وخرجت…. ،،طب تعالو استنوه في القاعه فيه ناس معاه ،تافف احمد هو عشان هيعمل خير هيقرفنا .
هتفت نيران…. عيب كده كتر خيره الراجل ،
جلسا في احد المكاتب فقام احمد…. طب هقوم اتكلم بره في التليفون ،جلست هيا وتنهدت وفجاه تذكرت يونس فلمست سلسلتها وتنهدت فسمعت صوتا انتفضت عندما قال ،،وحشتك مش كده انا عارف ،
انتفضت مذهوله ،،أنت انت بتعمل ايه هنا ،
هتف….. ايه مفاجاه وحشه دا عيونك لمعت لما شفتيني.
نظرت اليه بغضب …..،،بقلك ايه يا استاذ انت .
اندفع ومسك يدها…. يونس يا واحشني ،
ابتعدت…. لا بقه انت تحترم نفسك انا مش هسكتلك انت عايز تفضحني يلا من سكات جاي ليه .
ضحك ،جاي ليه دي عشانك مانا سيبتك يومين تعرفي جواكي ايه
صرخت بقهر….انا ماجواييش حاجه بقلك وبطل ويلا الراجل هيجي يقول ايه ،
اقترب ونظر اليها نظره راغبه فخجلت ،….هيقول ان القمر واحشني وكان لازم اشوفه ،هيقول ان القمر عيونه لمعت بشوفتي بس مش عارف ايه قلبه .
هتفت بغلب ،،يا جدع انت انا بشتغل ماتاذتيش في شغلي حرام عليك انا مش بتاعه لعب ،،اقترب وهم ان ينطق .
دخل احمد…. اتاخرت عليكي يا مزتي ،قطب يونس جبينه ونظر لذلك الشاب اقترب احمد منهم ايه مش تعرفيني ،
تعثرت في الكلام ،،اه طبعا اه هعرفك. صفحه حكايات ميفو .
مد يونس يده ببرود ،،يونس سليمان رئيس مجلس اداره جروب السليمانيه ،نظرت اليه نيران مذهوله ،
هتف احمد ،اتشرفت يا فندم انا جاي مع نيران نتكلم في مساعده حضرتك اقترب احمد من نيران ومسك يدها فشدتها هتف اقعدي يا نيران جلست ويونس يغلي من تجاوز الشاب جلست وبدا يتكلم هنا اخرج يونس شيكا فقام احمد واخذه وشكره لتقوم نيران هنمشي بقه هتف احمد طب يلا هوصلك .
هنا هب يونس ،،لا مانا المفروض هقعد مع الانسه عشان نخطط للعطله .
هتف احمد…. اه صح قام واقترب من نيران معلش بقه هسيبك وقلبي بيتقطع والله استدار وغمز ليونس خلي بالك منها دي القمر بتاعنا واستدار لتلحق احمد مسرعه خوفا من يونس همست اقعد معايا انا خايفه .
ضحك احمد ورفع يده مس وجهها فابتعدت ،،هرجع اخدك .
كان يونس يغلي من تجاوز ذلك الشاب ثم انصرف اقترب منها غاضبا .مندفعا…. ماهو عمال يحسس ويلمس والا جت عليا وتقوليلي مش عايزه هو فيه ايه .
نظرت اليه غاضبه…. انت تحترم نفسك ايه يحسس هو اللي قليل الادب واتخانقت معاه كتير وعموما انت مالك بيا واستدارت تمشي ليندفع ويمسكها فصرخت اوعي انا ماشيه .
فشدد عليها مش هتمشي كانت دموعها تسيل تنهد وهتف ….خلاص انا اسف خلاص ماكنش قصدي لم تتكلم ومسحت دموعها بكف يدها تنهد واقترب اسف خلاص بقه بعتذر اهوه ،
همست بقهر ،،عايزه امشي .
تنهد وهتف ،،طب اهون عليكي انقهر كده ودموعك نازله بسببي خلاص والله..
اندفعت وهتفت اوعي انا ماشيه دفعته واتجهت للباب سمعت تاوهاته تجمدت مكانها واستدارت وجدته يضع يده علي قلبه ويأن تذكرت انه مريض قلب اندفعت اليه تمسكه بلهفه ..ايه فيك ايه ماسك قلبك ليه .
حاوطها بذراعيه ركن عليها مسكته وظلت تسانده همست بحنان ،،ايه نروح لدكتور فيك ايه .
هتف …فيا اني مزعل قلبي وقلبي ماتحملش انه يزعل قلبي هيموتني ،
تنهدت بغلب ومسدت علي صدره طب تعالي اقعد ارتاح ،،تنهد وهتف هتسامحيني انا اسف والله ماتحملت يحط ايده عليكي ،
همست ….انت مالك يحط مايحطش مالك الله ،
اقترب ولمس سلسلتها ،،ودي بتعمل ايه علي قلبك ما هتحملش قلب القمر يقرب منه حد خلاص بقه نوريلي دنيتي بابتسامتك . والله اسف شوفي موجوع ازاي .
تنهدت بغلب واخذته واجلسته ليشدها تجلس بالقرب منه همست اعملك ايه طيب .
هتف بحنان ،،،،،خليكي جنبي ماتشيليش ايدك .ظلت تمسد عليه بحنان ،فنظر اليها اخيرا وابتسم شوفتي قربك خلاني كويس وحشتيني يا قلب يونس
هتفت بتزمر انت جايبنا هنا ليه انا مش بتاعه لعب بقولك اهوه وخليك بعيد عني وغلبت اقلك .ابتعدت عنه.
هتف طب ايه حصل قلبك عملت ايه انا حسيت بعيونك دفا .
استدارت غاضبه…. اه حسيت بعيوني اه كل واحده تقابلها تقلها كده… كانت محترقه تشعر بغيره عليه.
ابتسم وهتف ،،كل واحده مين والله مافيش وحدات انت جبتي الكلام ده منين .
استدارت مندفعه بطل كدب انا شفتك و…صمتت فجاه ،
قطب جبينه واقترب منها ،،شفتيني شفتي ايه .
هتفت ،،مافيش واتفضل قول طلباتك عشان امشي ،
رفع حاجبيه وعلم ان هناك شيء تخفيه ،،هتف طب يلا ورايا واستدار وشدها وهيا مندهشه انت موديني فين .
هتف ،…..هنروح المزرعه نشوف المكان ونوضبه للولاد .
شدت يدها برهبه …..واروح ليه انا انا مش راحه ،
هتف ،….ايه هتمنعي الخير عن اليتامي ،
تنهدت وهتفت ….طب ثواني ورفعت السماعه ايوه يا احمد ماتجيش تاخدني انا راحه مزرعه يونس بيه اشوف هنعمل ايه هناك للولاد ،ايه تيجي معايا طيب وماله .
شد يونس السماعه هاتفا ،،….معلش يا استاذ احمد مافيش وقت نستناك هنكلمك لما ترجع وقفل الخط وهيا مذهوله ،،انت ازاي تقله كده فيه ايه .
هتف بغضب….،،الواد ده قليل الادب وتبعدي عنه فاهمه ،
هتفت غاضبه ،،انت مالك هو انا بقلك ابعد عن اللي ماشي معاهم ،
هتف ،،مين اللي ماشي انا مش متهبب نظرت اليه بغضب فهتف ماتنطقي فيه ايه ،اشاحت بوجهها تنهد…يا رب عالعقل طب يلا ربنا يهديكي واستدارت معه وركبت بجواره ،،وظلا صامتين اقترب وشغل الموسيقي ووضع بعض الاغاني التي يحبها هاتفا ،،علي فكره اكتر اغاني بحبها وبحب اسمعها مع حد يخليني احسها اكتر ،
تنهدت ولم تنطق هز راسه ظل صامتا وكل حين يدندن بكلمات الحب ويلمس قلب السلسله .
فهتفت غاضبه ماتبطل بقه ،
ضحك وهمس …ايه مزعلك انك حاسه بيا وبالكلام ،
هتفت بوجع ،،انا مش حاسه بحاجه واستدارت غاضبه تنهد وصمت الا ان وصلا المزرعه نزل وانزلها هتفت ،،المكان حلو قوي الولاد هيتبسطو ،
هتف …..تعالي اوريكي الخيل ،
نظرت اليه بسعاده ….عندك خيل والنبي .
هتف ….اه طبعا تعالي ذهبت معه دخلت الاسطبل .
هتفت …..ايه الجمال ده ذهبت لاحد الخيول كانت فرس ابيض علي جبهته غره بنيه اللون همست دا سحر اعطاها قطعه سكر لتقترب منه تداعبه نظرت اليه يا بختك الحيوان الحاجه الوحيده اللي بيحس بالحب ،
اقترب هو منها وهتف ،…..مش الحيوان بس فيه ناس كتير بتحس بالحب
تنهدت بوجع ….مافيش حب في الدنيا دي .
قطب جبينه ،،مين قال ان مفيش اكيد لو دورتي هتلاقي .
همست وهيا تداعب الفرس …..،،حتي لو دورت مش هلاقي ومش عايزه ،
مسكها وادارها ،…..ليه يا نوري مش عايزه حد يخش حياتك ،
دمعت عيونها ،،عشان هنوجع وانا ماعتش عايزه اتوجع انا حياتي صعبه .
هتف ….ومين قالك انك هتتوجعي ليه ماتفرحيش ،
سهمت وشردت ،…انسعد تذكرت حياتها ودمعت فجاه واستدارت تخرج من المكان فمسكها وهمس فيه ناس عايزه الحب وبتدي حب .
هتفت ،….مش ليا انا مش دي دنيتي واستدارت وخرجت وظل واقفا يشعر بوجعها كانت تقف بالخارج وقلبها يؤلمها لتجده يخرج ومعه الفرسه وقد وضع عليها السرج هتف …..رماح مش اي حد يركبه اقترب منها وحملها فشهقت هتف ،،اتسي شويه وحسي بالجمال ،تنهدت وجده يمطتي الفرس خلفها ويوكزه ويعدو به ظل يعدو وهو محاوطها وشعرها الاحمر الناري يتطاير وهو سعيد احس انه ملك الدنيا وتلك الجميله بين يديه الا ان وصلا لمكان مياه واشجار نزل وانزلها بهدوء همست بخجل انت جايبنا هنا ليه .
هتف ،…..عشان تشوفي الجمال حاسك موجوعه نوري انا حاسس بيكي ،
هتفت قاطبه….. وقلت الكلام ده لمين بقه انت فاكرني هبله .
هتف ،،والله ماقلته لمخلوق انا عمري ماعرفت واحده ،
هتفت غاضبه ….انت كداب انا شفتك وهيا ماسكه ايدك و ،،لتصمت فجاه وتشعر بالحرج ابتلعت ريقها ابتسم واقترب ،شفتي ايه بقه ومين اللي قلبك ده صح ،
هتفت ،،قلبني لا انا مالي انت حر .
اقترب ومسك يدها همت ان تسحبهم فهتف…. انا ماعتش حر ومين دي اللي مسكت ايدي انا مابقرب من حد،
هتفت غاضبه ،،يا سلام مها صاحبه داليا في الحفله مش مسكت ايدك ومشيتو مع بعض وهئ ومئ ونازله تمليس عالبيه ومشيتو تضحكو كانت تصرخ بتسيبها تلمسك ليه مش عيب .بتكدب ليه وجاي تضحك عليا وتقلي اتعرف عايز تتعرف عليا انا ،
ابتسم وشعر بالسعاده فهيا غاضبه وتشعر بالغيره تنهد وابتسم واقترب منها…. حاسس ان قلبي بيهفف يمين الله ،
نظرت اليه ساخطه ،،اه عشان قليل الادب استدارت روحني انا مش عارفه جايبني هنا ليه وهبقي اخلي احمد يجيب الولاد ويجيلك ،
شدها يركنها علي احد الاشجار ،،والله ماقربت منها ساعتها هيا اللي جت ومسكت ايدي انا ماعرفهاش يمين الله ،
نظرت اليه قاطبه فهمس يمين الله مابكدب ومن يوميها بفكر فيكي وبجد عايز اعرفك.
همست بلين ،…..لا انت اكيد بتكدب اوعي انا مش عايزه ،
رفع وجهها…. بس عيونك بتقول ان القمر كان زعلان عليا .
هتفت ،،لا ازعل ليه مالي بيك انا مش عايزه اعرف حد .
ابتسم وهتف ،،بس انا عايز واشار لقلبها وده من جوا عايز ،،نوري انا من اول ماشفتك وحصل مابينا حاجه كلبشت قلوبنا ،
همست بخجل ،،لا مافيش كده ابعد والنبي انا غلبانه وماليش حد ،
هتف ،….ماقدرش ابعد…. نفسي اقرب واقرب واقرب فيه حاجه جوايا مخلياني عايز اقرب ،
همست ،،حاجه ايه ،
مسك يدها وقبلها ،رجفه قلب بتدق وعايز اعرف بتدق ليه كده وضع يده علي قلبها حاسه بقربك ازاي بيدق نوري انا مش لعبي ولا عمري مافكرت اقرب من حد بس من ساعه ماوقعتي في حضني وحاسس انك حاجه كبيره عندي ،
تنهدت ،..همست بلين ..لا انت بتكدب بطل انت بتعرف بنات .
تنهد وهمس بعشق …يمين الله ماعرفها والله يا قلبي هيا اللي قربت انا اصلا لسه جاي من بره .وقمري خطف قلبي.
تنهدت…..يونس بطل انا غلبانه انا خايفه انا والله مش عايزه ،
اقترب اكثر…… اديني فرصه اعرفك وتعرفيني ، وبعدين مش بكيفنا قلوبنا بتقرب لوحدها نيران لمعه عيونك بحسها.
هتفت ،،طب لو مانفعش تسيبني في حالي
هتف ،،لا هينفع وهخليه ينفع انا مش قليل ،
همست….. انت مالك مفرور كده لا انا اصلا شايفه ان ماينفعش انا طول عمري لوحدي مابحسش بالامان مع حد ،
ابتسم وملس علي يدها….. يعني خايفه من قربي وحاسه بخطر بس عيونك شايفها جواها احساس بالراحه لمعه عيونك بتخش قلبي زي مانا حاسس اني دخلتك دنيتي هو ده مكانك .
همست…. انت بتقول ايه مكاني ابه احنا مانعرفش بعض .
هتف…. هنعرف يا نوري ودا اللي ناوي عليه ومش هسمح بحاجه غيره .
همست ….عافيه يعني ،
ابتسم ،،حاجه كده يونس لما بيعوز حاجه بيعملها يونس هيخطفك من دنيتك ويوديكي دنيا تانيا (تاااكس . الشلاحات يا اسطي😟😟)هنا رن تليفونها استدارت وهمست احمد هنا افترب وشد التليفون مش هتكلميه انا هوصلك ،
همست ….لا ليه عشان هيرجعني الدار.
هتف ،،تورى الواد ده مش كويس تبعدي عنه من سكات.
هتفت ….مانا بعيده بس هو لللي بيغلس دا حتي ..حتي ارتبكت .
فهتف ايه فيه ايه ،،
لا خلاص مافيش واستدارت ،،لياتي احدهم ،….يونس بيه فيه واحد بره اسمه احمد مستني الانسه ،نظر بغضب ،،جاي ليه ده استدار لها مش هتروحي معاه ،
هتفت ،،ماتعمليش مشاكل والنبي.
هتف ،،لا هعمل وشدها وذهب بها عائدا علي الفرس لينزلا ويذهبا .هتف خليكي انا رايح ….ذهب فوجد احمد يقف ينتظرهم هتف احمد ايه اتاخرتو كده نوري تلطعني كده بس براحتها القمر انا من ايدها دي لايدها دي ،
هنا هتف يونس ،،ماكنش ليه لزوم يعني كنت هجيبها اصلا ،
هتف احمد ،،لا ماينفعش يا كبير حد يسيب اللي يخصه ،
قطب يونس ،،ايه يخصك انت بتقول ايه ،
هنا اشتعل يونس عندما قال ..اه تقريبا خلاص هتبقي حرمي .
هتف يونس بس هيا بتقول انك زميل .
ضحك احمد تقول بس انا عايز ايه .الدار ليها ميت فرع احسن من ده بس انا استحاله اسيبه عشانها .
كان يونس غاضبا فهتف ..اممم طب وماله هنشوف اتفضل انت انا هجيبها ورانا شغل .
هتف احمد ،،،،،بس .
هتف يونس بغضب ،،،فيه ايه يا استاذ انا مش فاضي واستدار وتركه يرحل ورجع لنيران غاضبا ،،الواد ده كلمك في حاجه ،ارتبكت هاه كلمني .
هتف بغضب ،،نوري انطقي انا بغلي .
هتفت بخجل ..لمحلي انه عايز يخطبني بس انا مارديت .
هتف بغضب ،،،لا والله دانا اخلص عليه هنا استدار ورفع تليفونه وهتف ..بدر فيه دار باسم السعاده فيه واحد بيشتغل فيها اسمه احمد يمشي باي شكل فرع تاني ماشي تنفذ انهارده سلام . كانت هيا مذهوله هتفت انت عملت ايه .
اقترب ومسك يدها …انت فاكراني هسيبه يقرب من حاجتي .
تنهدت ..حاجه ايه دي .
اقترب ومسك يدها وقبلها ..واشار لقلبها ..ده بتاعي انا ماحد يقرب منه عايزه ليا كله انا حاسس اني قلبت عيل صغير هتجنن عليكي .
تنهد بخجل ..كلامك ده كتير بطل .
رفع وجهها ….طول ماعيونك بتلمع ليا ماهبطلش دمعت عيونها ..انا دنيتي صعبه خايفه الغدر عليرقلبي يموتني .
قبل يدها ..،مين يغدر ..هيجي منين انا هسيبك حد يغدر بيكي (مثلا😏😏😏😏)دا بروحه انت هتبقي بتاعتي ماحد يقدر حتي يمس طرفك ..بصيلي وعد عليا نسمه الهوا ماتمس شعرك ..قبل يدها ابتسمت اخيرا فهتف ،،لما بتبتسمي الدنيا بتنور وعهد عليا لاخلي عيونك دي لمعتها من السعاده دايما فرحانه دا عهد يونس لنوري وشدها لتدخل حضنه يشعرها بامانه وينزع خوفها منه …حضني ده بتاع نوري وبس ….
)اممممم هتقول لنا يا مرارنا 😩😩

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام عاشق).

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى