روايات

رواية صدفة حب الفصل الثاني 2 بقلم منة سامح

رواية صدفة حب الفصل الثاني 2 بقلم منة سامح

رواية صدفة حب الجزء الثاني

رواية صدفة حب البارت الثاني

رواية صدفة حب
رواية صدفة حب

رواية صدفة حب الحلقة الثانية

يوسف ببضيق:انتي تاني

حلا أتعصبت:بقولك اي يابتاع انت اهدي كدة علي نفسك قولنا اسفين خلاص اي ده

يوسف بغضب:انتي ازاي تكلميني كدة وازاي اصلا دخلتي هنا

حلا:انت الي مين وبعدين اي الي ازاي دخلت برجليا انت اهبل ولا اي

يوسف بصلها ومقدرش يمسك نفسوا من الضحك :اااه انتي باين عليكي يمجنونة يابت ..علي العموم انا صاحب الشركة دي اانتي مين بقي

حلا بصدمة :ا اي ا انت صاحب الشركة!! احم ا انا انا

يوسف ضحك عليها وهي متوترة كدة :اهدي اهدي براحة

حلا بغيظ:متضحكش ..احم. انا جاية اقدم علي شغل عرفت انكوا عايزين حد في الحسابات

يوسف بجدية:اه تمام ..تعالي ورايا علشان نعمل الانترفيو

حلا بفرحة :اي ده يعني م هتطردني

يوسف بجدية:الشغل حاجة وبرة الشغل حاجة تانية اتفضلي

حلا :تمام

وفعلا حلا دخلت وراه وعملوا الانترفيو ويوسف اعجب ب الcvبتاعها جدا

يوسف :تمام بصي انتي هتبقي سكرتيرتي لانك معاكي اربع لغات وده حلو جدا وهينفعنا

حلا فرحت :تمام موافقة ..هبدء من امتي

يوسف ابتسم علي فرحتها:من بكرة بس اهم حاجة تيجي علي الوقت

حلا قامت بفرحة :تمام اوي شكرا وخرجت وهي اخيرا هتبقي ليها مستقبل حلو

حلا ماشية في الشارع وهي بتفكر في حياتها وان الحمد لله الدنيا لحد دلوقتي ماشية حلو بس اكيد في عقابات يارب

حلا :السلام عليكم

باسم بتوهان فيها:وعليكم السلام اؤمري ياقمر

حلا خافت بس مبينتش:اي ياسطا بتبصلي كدة لي انت اهبل ولا اي

باسم:انتي حلوة اوي

حلا بضيق:ولا اتلم م عايزة حاجة من خلقتك ..وخرجت

باسم وهو بيبص علي أثرها:استني بس …قمر اوي

حلا خرجت من عنده واتنهدت براحة أنها مشيت بسرعة ..وراحت سوبر ماركت جابت كل حاجة عايزاه في البيت ..وروحت

_____________

لوجي:الو

مجهول:عرفتي تدخلي الفلة عملتي اي

لوجي بضيق:متنيلتش معرفتش طردني اصلا هو واخته الباردة

مجهول بعصبية:انتي هبلةةة لا بقولك اي انتي تتشقلبي كدة وتجيبيلي الورق ده فاهمة يابت

لوجي بخوف:تمام

______________________________________________

عدا اليوم من غير أي أحداث تذكر

يوسف: صباح الخير

حلا :صباح النور

يوسف بصداع:ممكن تطلبيلي قهوة ياحلا

حلا :تمام يافندم وخرجت بس وهي خارجة خبطت في حد

لوجي بعصبية:م تفتحي يابت انتي

حلا بعصبية:بت اما تبتك انتي الي ماشية بتعرجي اعملك اي قدام م قد الكعب متلبيسهوش لاحول الله يارب اي البلاوي دي

لوجي بغضب: ازاي تكلميني كدة انتي م عارفة انا مين ولا اي

حلا بسخرية وهي بتقلدها :انتي م عارفة انا مين ولا. اي …لا محصلناش الشرف وم عايزين يحصلنا

لوجي بغيظ:بت انتي انتي هبلة ولا ازاي تكلميني كدة انا ابقي خطيبة يوسف فلازم تحترميني فاهمة

حلا بغضب:ا اي ياعنيا احترمك انتي هبلة ولا اييي يابت انتي انتي اصلا شكلك لوحدة يعصب بت انتي انا م نقصاكي

وهنا خرج يوسف

يوسف:في أي ..وبص للوجي بضيق:اي الي جابك هنا

لوجي بمياصة وهي بتقرب منه:هو انا لازم استأذن قبل ماجيلك ولا اي ياايوسيف

يوسف زقها بعيد واتكلم بغضب:بقولك اي اهدي كدة وابعدي عني وبعدين اي الي جابك هنا هي شركت ابوكي ولا اي

لوجي بصتله بضيق :ا انا كنت جاية اشوفك

يوسف بضيق:وانا م عايز اشوفك ياستي انا لو عايز اشوفك كنت جيتلك

لوجي بصتله بضيق واحراج وبصت لحلا الي بتضحك

لوجي وهي بتقرب منها بغيظ:انتي بتضحكي علي اي انتي ولسة هتمسكها ..يوسف مسك ايديها بغضب

يوسف بغضب: بطلي هبل واخرجي برة يلا

لوجي بوجع:ااه سيب ايدي وجعتني

يوسف سابها بغضب:متقربيش مني تاني فاهمة يلا اخرجي

لوجي بصتله بكره وحقد وبصت لحلا كذالك وخرجت وهي بتتوعد ليهم

يوسف بهدوء:معلش لو ضيقتك

حلا :لا ولا يهمك ..هروح اجيب القهوة ..ومشيت وسابتو

وهو دخل مكتبوا

———————

جيدا :الووو اي يابلوة مختفية بقالك يومين لي

سارة:نايمة ياختي تعبانة اوي عمالة اصحي وانام اصحي وانام اي ده

جيدا بضحك:طول عمرك غيبوبة م جديدة

سارة ضحكت :تشكرات ..المهم انتي عاملة اي اخوكي رجع

جيدا :رجع ياختي والبت الملزقة دي رجعت تاني وجه واتخانقنا معاها ملزقة اوي اي ده

سارة ضحكت جامد

جيدا بحسرة:اضحكي ياختي اضحكي والله ايدي وجعاني لدلوقتي منها لله ضربتها كتير وأيدي وجعتني

سارة بضحك:يخربيتك م قادرة اهدي …واكملت بتذكر :اه صح عايزة اقولك حاجة

جيدا بانتباه:قولي

سارة :اسمه اي ده عمال يسالني عليكي الي اسمه مازن

جيدا :اه صح افتكرت اصل انا عملتله بلوك وعمال يدخلي من أرقام تانية فاانا معنديش خلق روحت مسحت الوتس خالص هي م ناقصة هم اصلا

سارة بضحك:يخربيت سنينك وده لي

جيدا ببرود:والله يابنتي عيل بارد كدة فكك …المهم عاملة اي مع خطيبك البارد ده

سارة:انتي كل الناس باردة عندك …اهو ماشيين والدنيا بتحط علينا

جيدا بضحك:يالدنيا لي طفيتييي شمعي

سارة:ياناس كترتو دمعي

_والعمر اه اه

سارة :يلا باي انا علشان كتكوتي بيرن

جيدا بقرف:غوري انتي وكتكوتك جتك القرف ..وقفلت

بس جالها رسالة”مش هسيبك ياجيدا انتي بتاعتي وبس واوعدك هاجيلك في اسرع وقت بحبك”

جيدا رمت الفون بضيق:اوف اي شغل الروايات ده بقي لاحول الله يارب اما اشوف حاجة اكلها …وفعلا نزلت وبدأت تعمل اكل

————–

لوجي بضيق:بقولك اي انا كدة قفلت معايا م هعرف ادخل بيتهم انت لو هتعرف اشطا

مجهول بعصبية:مشغل معايا حمارة

لوجي بعصبية:متغلطش

مجهول ببرود:طب كدة م هينفع لازم نعمل حاجة

لوجي بخبث:عندي فكرة اسمع……..

مجهول:طيب هنفذها امتي

لوجي :لا بلاش علطول علشان مانتكشفش اتقل شوية

مجهول :تمام

_____________

حلا جابت القهوة ودخلتها

ووقفت بتوتر وهي بتفرك في ايديها:بقولك اي

حلا بهمس :اي التوتر ده وخدت نفس

حلا بفضول:بص هو فضول م اكتر بس هي البت الملزقة دي تبقي مين يعني لو م عايز تجاوب براحتك هي قالتلي انها خطبتك بس طريقتك معاها بتقول انها بتحور

يوسف بهدوء:بنت خالتي .

حلا باستغراب:بجد اومال لي كلمتها كدة …احم بص خلاص متجوبش انا مليش دعوة ..وخرجت قبل ماتسمع ردوا

ويوسف ضحك هلي حنانها

حلا دخلت مكتبها

حلا :غبية لي بتساليه يخربيت الفضول بجدد هموت واعرف ااااهههههه هموووت

……

يوسف:صااحبي

احمد:زميلي اخبارك اي ياسطا

يوسف :انا تمام وانت

احمد:زي الفل

يوسف :اي م هتنزل مصر ولا اي

احمد بضحك:لا م هنزل انا نزلت خلاص وجايلك اهو …اااااااه .والخط قطع

يوسف بقلق :احمممد اي في أي يااسطا الوووو

مفيش رد

يوسف بيتصل بيه التليفون مغلق ..قلقه زاد

عدا وقت وتليفونه رن رد بسرعة

يوسف بقلق:احمد انت كويس

*الو حضرتك صاحب الفون عمل حادثة جامدة واحنا دلوقتي طالعين علي نستشفي ***

يوسف قام وقف بقلق:اييي استني انا جاي جاي ..وخرج بسرعة

حلا بصتله بقلق :اخرج وراه …اه انا ثلبي م مطمن وفعلا خرجت ومشيت ورا عربيته

يوسف دخل بسرعة بخوف علي صاحب عمره:ا احمد احمد الدمنهوري عامل حادثة هو فين

الاستقبال:اه داخلوه العمليات

يوسف جري علي الاوضة بخوف ووقف قدامها

 الشاب :انا الي كلمتك أن شاء الله يبقي كويس

يوسف قعد وحط أيده علي راسه بحزن:يارب ..مليش غيره صاحب عمري يارب

حلا قربت عليه وقعدت جمبه بحزن:هيبقي كويس واحسن من الاول صدقني. بس انت ادعيلوا

يوسف بصلها وحضنها جامد :اااه مليش غيره ياحلا صاحب عمري هو اخويا وصاحبي وكل حاجة علي الحلوة والمرة مع بعض عمرنا مااتخلينا عن بعض من صغرنا مع بعض

حلا اتوترت من حضنه بس طبطبت عليه بحزن:هيبقي كويس وهترجعوا احسن من الاول

يوسف:يارب

خرج الدكتور ويوسف جري عليه بخوف:هو كويس صح

الدكتور بحزن:للاسف ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدفة حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى