روايات

رواية انتقام حياة الفصل الرابع عشر 14 بقلم رودينا محمد

رواية انتقام حياة الفصل الرابع عشر 14 بقلم رودينا محمد

رواية انتقام حياة الجزء الرابع عشر

رواية انتقام حياة البارت الرابع عشر

انتقام حياة
انتقام حياة

رواية انتقام حياة الحلقة الرابعة عشر

فردت حياة: هه مين الي هيقف معك اصلا
قصي : انت لسانك طويل كدة ليه
حياة : هو كدة ملكش دعوة 😡
قصي : حاضر 😂
حياة : مستفز ورخم وبارد
قصي : الله الله الله 😳 اي دا
أميرة : وربنا يا حياة عندك حق
قصي : لاااا بقااااا كدة كتيييير
حياة :🙄🙄🙄
أميرة : مش قادرة همووووت 🤣🤣😂😂 يخراشي عليكي يا حياة
حياة بزهق : امتا بقاا هنوصل انا زهقت
قصي : لسة ربع ساعة وتوصلي لبيتك
حياة : يوووووه منك لله كان زماني روحت مشي دا لولا بس عملتك السودا الي عملتها فيا
قصي : مقولنا خلااااص انا اعتذرتلك والي حصل حصل عباس اتصل🙂
حياة : بااايخ هه
قصي :🙂🙂🙂
قصي في سره : يعني يوم ما حبيت حبيت واحدة لسانها يوصل ما بين قطر والبحرين
يزن : دي لسانها طويل اوي
قصي : بس مش اطول من اميرة
يزن :🙂🙂🙂
يزن في سره : لسانها اطول من دي
دانا وقعتي سودة الحمدلله 🙂
قصي : سرحان في ايه
يزن : هااا ولا حاجه
قصي : طيب
…………………………………………..
ام عند مارك
مارك :Oh, les gardes !
قالها بغضب جحيمي
(الترجمة: يا حراااااااس)
جاءوا الحراس بخوف شديد:Oui Monsieur
الترجمة:نعم يا سيدي
مارك : Le dispositif de localisation montre que c’est en Egypte, ce qui veut dire que vous n’avez pas bien cherché, imbéciles
الترجمة: جهاز التتبع يظهر أنها في مصر يعني انتم لم تبحثوا جيدا ايها الحمقااااا
وأطلق عليهم مارك رصاصات واحدة تلو الأخرى حتى ماتوا جميعا
وقال:Je vais te montrer, Chloé, espèce de salaud
الترجمة:سأريكي يا كلوي يا ايتها الحقيرة
……………………………………..
ام عند امير
فقد كان من وقت إلى آخر يحرك أصابعه
الطبيب وهو يتفحصه : الحمدلله حالته تحسنت شوية وكان الطبيب اسمه هاني
(اممم طبعا عارفين تفتكروا يبقى قريب مينن🤓😂)
هاني : زينب كان عندها حق راجل وسيم شجاع متحلي بالرجولة قوي وفي نفس الوقت مرح
الله اعلم دا زينب بتحكيلي عنك كتير
حرك أمير يده بسرعة وبانت على وجهه ابتسامة ثم اختفت وسكنت يده
هاني : 😳😳 اييي دا ازاي 😳
وكان في دهشة من أمير
(قولت مش هشوقكم كتير 🤓)
…………………………………………..
ام عند سارة
فقد غطت في نوم عميق 😪
………………………………………….
ام عند عماد
عماد : نرمين انا جبتلك لبس تعالي شوفيه
نرمين بتكبر : ماشي
وذهبت لترى الملابس وقالت ى اييي دا يا بابا اي اللبس المسخرة دا أنت عايزني البس الواسع دا واللي فوقيه كمان حجاب يععع
عماد بغضب : انت بتقولي على دا مسخرة ومش شايفة لبسك المحزق والملزق والقصير
نرمين : وماله يا بابي ما كل البنات بتلبس كدة
(نرمين فاكرة أن لما تلبس لبسها دا هتعجب قصي🤓ها ها مش عارفة اني خليت قصي يحب حياة نيها هاها 🤓😈)
نرمين : بابي انا يستحيل البس اللبس دا
عماد بخيبة أمل : اعملي الي تعمليه
وقال اعملي حسابك انت جاية معايا لشركة قصي عشان عقود وحجات من دي
نرمين بسعادة : اوكي يا بابي
……………………………………….
ام عند حياة فكانت مازالت في السيارة
وظلت تتكلم مع أميرة وكان قصي يعقب على كلامهم
حياة : يخربيت الغتاتة بامبة الغتاتة يا ولاد
قصي : نينيني
حياة : لا اقسم بالله العظيم كدة كتير
أميرة: آه والله
نظرت حياة إلى كان يوجد أمام قصي فقالت: أميرة بتفكري بالي بفكر فيه😈
أميرة : ايه😈
حياة :في الزرار دا😈
أميرة : جدعة يا بت يا حياة 😈
قامت حياة سريعا بالذهاب بالقرب من قصي وضغطت على الزر
قصي بصدمة : بتعملي ايه يا مجنونة😳
حياة : مجنونة في عينك ثم ظهر شيء صلب فصل بين حياة وأميرة وقصي ويزن وكانوا مش عارفين يسمعوا التانيين بيقولوا ايه
يزن :😂😂إنما البنات عليهم دماغ بصحيح
قصي بهيام : مش عارف انا دائما عشان اعرف اكلمها اتخانق معاها
يزن : دانت واقع من السما ومحدش سمى عليك
قصي : آااه تخيل واحدة بسيطة زيها عملت فيا ايه خلتني اغير من نفسي خلتني ما اتصرفش بغرور كل دا عشان تلاخظني بس وللأسف هي مش حاسة بيا😔
يزن : معلش يا صاحبي
قصي : يلا مش مشكلة دي هتكرهني اكتر واكتر من بعد ما خبطتها
يزن : اييييي انت خبطتعا امتى
قصي : النهاردة
يزن:😳😳
قصي : اعمل ايه انا ما اخدتش بالي🙂
يزن :🙂🙂🙂
………………………………………..
ام عند أميرة وحياة
حياة : ايه رأيك تيجي تقعدي معايا انا اصلا لوحدي في الشقة
أميرة ى في وقت تاني بقى
حياة : يا حاجة اسمعي كلامي تعدي معايا وتونسيني هااا
أميرة : امممممممم ماشي😁😊
حياة : اشطا يا معلم
أميرة : 😂😂
ثم طرقت أميرة الجدار الذي ظهر عندما ضغطت حياة على الزر
سمع قصي صوت الطرقات فضغط على الزر فأنزل الجدار الصلب
أميرة :قصي انا هعد مع حياة النهاردة
قصي : ايييه😳😳😳انت لسة متعرفين على بعض من شوية هو في ايه😳
أميرة : فيه محشي اغرفلك
قصي : متشكرين بس ع العموم تمام تقدري تروحي معاها
أميرة : لتكونشي كنت جاية بقترح عليك الفكرة انا بس بقولك عشان تعمل حسابك وتطلع لي الشنط دي
قصي بصدمة : خير يا حبيبتي انت هتعيشي معاها ولا ايه
أميرة : انت ياض اسمع الكلام
قصي : تمام يا فندم احنا وصلنا خلاص مش هي العمارة الي عائشة فيها يا حياة
حياة باستغراب : أيوة لو سمحت يا استاذ قصي ممكن من بعد اذنك يبقى التعامل بالألقاب
قصي باحراج من نفسه : تمام يا استاذة حياة انا آسف
حياة وهي تشعر أنها احرجته : مفيش داعي للأسف
قصي : احم احم هتحتاجي مساعدة
حياة : لا أميرة هتساعدني شكرا
قصي : العفو
وذهبت حياة لأعلى هي و أميرة وووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام حياة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!