روايات

رواية انتقام حياة الفصل الخامس عشر 15 بقلم رودينا محمد

رواية انتقام حياة الفصل الخامس عشر 15 بقلم رودينا محمد

رواية انتقام حياة الجزء الخامس عشر

رواية انتقام حياة البارت الخامس عشر

انتقام حياة
انتقام حياة

رواية انتقام حياة الحلقة الخامسة عشر

وذهبت حياة لأعلى هي و أميرة
دخلت حياة الي المنزل وقالت: السلام عليكم يا اهل الدار
دخلت أميرة وقالت ى السلام عليكم يا اهل الدار
حياة : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته🥰ايه رأيك في الشقة
أميرة : جميلة مشاء الله يا حياة سمبل كدة وبسيطة وفي نفس الوقت جميلة
حياة : شكرا يا حبيبتي ❤️
أميرة وقد تكلمت بجدية : ممكن توريني انا هستريح فين عشان انا هنزل بعد شوية
حياة : يا ساتر يا رب انت بتتحولي في ثانية كدة
قالتها حياة بطفولة وعفوية
أميرة :🤣🤣🤣مش قادرة منك يا حياة آااه ياني 🤣🤣
حياة بغيظ : هو انا قلت حاجة غلط 😠
أميرة : لالالا انت ما قولتيش حاجة خالص 😅😂
حياة : طيب على العموم روحي الأوضة دي دي اوضة مخصصة للضيوف فيها لبس وكل خاجة
أميرة : لا منا معايا لبسي
حياة ب عفوية : تمام😁😊
دخلت أميرة وبدلت ملابسها
ودخلت حياة وبدلت ملابسها فارتدت بيجامة البلوزة كانت ربع كم و كان لونها احمر ومرسوم عليها ميكي ماوس
أما أميرة فارتدت ملابس (طبعا مش هتلبس لبس الضباط عشان هي ظابط مخابرات🙂🤓)أنيقة تليق بها
وكانت عبارة عن
بليزر لونه اسود
وجيبة تصل إلى قدمها باللون الأسود ولكن كانت واسعة قليلا
خرجت أميرة ونظرت إلى حياة بانبهار من جمالها وقالت : بسم الله ماشاء الله عليكي يا حياة ايه الجمال ده كله
حياة بخجل حتى احمرت وجنتيها حيث كانت بشرتها ما بين القمحية والبيضاء ولكن كانت تميل البيضاء أكثر وقالت: ش شكرا
أميرة بضحك : ينهار ابيض عليكي يا حياة انت لسة بتتكسفي😂
حياة بكسوف زايد: ا آه لاء ….. مش عارفة
أميرة : عسل يا حياة حتى وانت مكسوفة قصي عنده حق 😳😳😳
أميرة في سرها : هييييء هو انا رحت اقول ايه دا لو عرف قصي هينفخني 😳😳
حياة بخجل وصدمة : ايه
كانت حياة لابسة البيجامة وتاركة شعرها منسدل وكان شكلها طفولي وجميل
أميرة : ب بقولك يا حياة انا على لحم بطني ارجع من القسم الاقيكي مجهزة الأكل تمام
انهت اميرة جملتها بشر مصتنع
حياة بضحكىة : حاضر يا باشا
أميرة : طيب
ونزلت
(اكتر حاجة بتعجبني في القصة أن قصي قرب ينكشف حبه ليها بس حياة مش بتلاحظ عشان الناس بتلهيها 🤓واد محظوظ)
أميرة : هووف دانا حظي من نار كويس أنها بتنسى بسرعة هوووف يا خرابي ع الذعر والخوف هه بس والله عسل يا حياة
وذهبت أميرة إلى القسم
_______________________
«ام عند عدي»
عدي: أما اروح لأميرة انا خلصت شغلي كدا بقى إبان كاريزما و مروحش اقابلها على طول كدة كدة كارزمتي تضي
قصي : تضيع ايه يا موكوس يا عبيط !!! دي بنت عمك لسة راجعة من السفر !!! دانا قصي عارف يعني ايه قصي انا قصي !! م عملتش كدة ايه يا اخي بقى بالزمة سارة هتبصلك
عدي بخضة : بسم الله الرحمن الرحيم ايييه عفريت
ثم ابتسم عدي عندما تذكر سارة
سارة : بسم الله الرحمن الرحيم سعات بحسك يا استاذ عدي عفريت
ظل يبتسم عندما تذكرها
ثم فاق وقال:انت عندك حق يا قصي المفروض اغير من نفسي هي أميرة نزلت في اوتيل ايه طالما هي كانت باعت الفيلا
قصي : انت عارف هي اصلا مش في اوتيل
عدي باستغراب : هااا بتقول ايه امال هي قعدة فين
قصي : مع حياة
عدي باستغراب أكثر : اييييه
قصي بضحك : زي ما بقولك كدهون
عدي : آااه
قصي : ما تستغربش هحكيلك بس تعالا معايا بس هحكيلك كلل حاجة حصلت النهاردة انت عارف انا خبطت حياة بعربيتي
عدي بصدمة : اييييييه ثم أردف بغضب انت احول😡ازاي تخبطها
قصي : زي ما بقولك كدهون تعالا وأنا هحكيلك
عدي بغضب : اتفضل احكي
_______________________
«ام عند مارك »
مارك بحزن :Chloé, pourquoi m’as-tu fait ça ? Pourquoi ?
(الترجمة:لما يا كلوي فعلتي هذا بي لما لما)
ثم تحول حزنه لغضب شديد وعامي:Tu ne t’en sortiras pas avec ça, Chloé
(الترجمة:لن تفلتي بفعلتك يا كلووووي)
وحضر حقائبه وقال :Eh bien, je t’attraperai, Chloé, et ensuite je n’aurai pas de pitié pour toi
(الترجمة:حسنا سأمسكك يا كلوي وحينها لن ارحمك هه )
___________________________
«ام عند اميرة»
أميرة وهي تحدث الظابط : لو سمحت عايزة اقابل سيادة اللواء محمود الحسيني
الظابط وهو يقف و يقول لأميرة : تمام يا فندم
ودخل الظابط لإخبار اللواء محمود
اللواء: بسرعة دخلها
دخلت أميرة
فقال اللواء بفخر : كنت عارف يا اميرة انك عمرك ما هتخيبي ظني فيكي يا اميرة مافيش مهمة بعتك فيها غير ولما نجحتي فيها
كادت أميرة أن تتكلم ولكن فوجئت حيث
دخل يزن وقال : بابا وحشتني اوي
اللواء بصدمة وفرحة : يزن ابني❤️❤️ وحشتني اوي يا حبيبي وأخذه بالحضن
بينما كانت أميرة في صدمتها
وكان العميد مازال مستمر في احتضان ابنه وكان ابنه سعيد ويبكي من الفرحة وفتح عينيه فانصدم صدمة كبيرة و احس بفرحة بداخله
وقال وهو منصدم : أميرة !!!
أميرة : يزن !!!😳هو انت
يزن : 😳😳هو انت سبحانك يا ربي اخلص منها في الطيارة الاقيكي هنا
أميرة بغضب : انت ياض احترم نفسك
اللواء: 😳😳😳أميرة ده ابني اهدي بالله عليكي
أميرة بغضب ى طب خلي ابنك المغرور يلم نفسه
يزن بغرور : انت مين عشان تتكلمي 😳😳😳استني والله نسيت انك من عائلة السيوفي
أميرة : أيوة اختشي وأنا يا سيادة اللواء هرجع بعدين و اهو التسجيل
اللواء: ماشي يا بنتي
وذهبت أميرة
___________________________
«ام عند حياة »
فقد كانت جهزت الطعام وكان رائحته جميلة جدا
دخلت أميرة وشمت رائحة الطعام وقالت : الله يسلام الجميل طابخايه النهاردة
حياة: بانيه و معكرونة☺️
أميرة : ايييه بتتكلمي بجد🤩 😍 وذهبت أميرة وغسلت يداها وخرجت للأكل ولم تبدل ثيابها وبدأت في الأكل
حياة : طب غيري ب الأكل مش هيطير
أميرة : لا بقولك ايه انا على لحم بطني فاهمة يعني ايه!!!
حياة بضحك : فاهمة يا باشا 😂😂
ثم رن هاتف حياة
ذهبت حياة لكي ترد على الهاتف ولكن كانت تعرج فكانت رجلها توجهها بسبب آثار الصدمة
أميرة : آجي اساعدك يا حياة
حياة بألم : لا عادي هروح ارد
وأجابت حياة على الهاتف
حياة : الو ازيك يا سارة
سارة : انت نسيتي الأدوية بتاعتك معايا
حياة : ينهار ابيض مش مشكلة يا سارة هاتيها بكرة اول ما اروح الشغل
سارة بغضب : لا يا حياة انا بس بعرفك عشان جيالك وهبات معاكي
حياة بضحك : ايه ده تشرفي يا حبيبتي ❤️ تعالي بقا عشان اعرفك على أميرة صحبتي الجديدة
سارة بغضب : مييين صاحبتك الجديدة؟!😡 خليها تنفعك بقا او اقولك انا هاجي اشوفها عشان اعرف تستحق ولا لا تكون صاحبتك خليها تنفعك
وأغلقت سارة الهاتف في وجه حياة
حياة : 😂😂😂يا لهوي عليكي يا سارة آه ياني
أميرة : حياة انت هتيجي ولا ايه اصل انا خلصت نص الاكل
حياة بصدمة : اييييه ازاي يا اميرة دا المكالمة خدت ١٠ دقائق لحقتي ازاي😳😳
أميرة بلطافة : اعمل ايه بقا يا حياة منا كنت جعانة
حياة بضحك : الف هنا عليكي يا حبيبتي 😂❤️
أميرة: طيب انا شبعت ما اروح اغسل ايدي
حياة : طيب روحي اغسلي ايدك
واكلت حياة وشبعت وقامت بغسل يدها و غسلت الأطباق
خبطت سارة على الباب بغيظ ف فتحت أميرة الباب
سارة بغيظ : هو انت بقا الي هتسرقي صحبتي مني لاااااا بس انسي انت فكرك أن انت تاخدي صحبتي صديقتي الصدوقة مني هه لا يا حبيبتي انسي
نظرت لها أميرة بابتسامة على كلام سارة فقد تمنت لو أن لها صديقة تغار عليها مثل سارة فقالت أميرة : ايه اهدي كدة واستريخي احنا لسة متعرفين على بعض النهاردة وأنا لسة راجعة من السفر
سارة بصدمة : ايه ! لسة متعرفة عليها النهاردة طب ازاي وازاي حياة خدت عليكي بسرعة كدة
___________________________
ام عند عدي
عدي: ينهار ابيض كل دا يحصل في يوم واحد بس انت عارف وانت بتحكيلي يا قصي انا حاسس انها بدأت تعجب بيك فهي لما تقول الكلام دا للبنت المسهوكة دي تبقى غيرانة
قصي بحماس : تفتكرر لحظة واحدة دا أميرة قاعدة مع حياة 😳😳😳زمانها فضحتني يا وقعة طييين
عدي بصدمة ى آاااااهه دانا نسيت أنها قاعدة معاها ينهار ابيض زمان حياة عرفت انك بتحبها
قصي : حقا لو قالت لها وربنا ما هسيبها
عدي : طب بقولك ايه قعدتها معاها غلط احنا نروح نجيبها من هناك عشان ما تتفضحش

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام حياة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى